Ga naar inhoud

terugplaatsing cryo's


kim

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Vanochtend werden we al vroeg gebeld, om 11.15 uur werden we verwacht voor de tp van onze cryo's.

 

Nou ja cryo's, ze hadden gisterenavond 2 rietjes laten ontdooien met in totaal 4 embryo's. 2 hadden het er zowiezo al niet overleefd en van de overige 2 was ook een stuk minder over, nl een 1-cellige en een 3-cellige.

 

Ze zijn wel allebei teruggeplaatst, maar van die 1-cellige verwachten we natuurlijk helemaal niets. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze die toch hebben teruggeplaatst, maar op die vraag antwoordde de gyn: ze beginnen allemaal als 1-cellig, dus deze kan zich ook weer opnieuw verder gaan delen.

 

Tja, daar heeft ie wel weer gelijk in...

 

 

 

Het viel ons wel een beetje tegen, maar ja we zien het maar weer als een kans en als deze niet aanslagen hopen we dat de andere cryo's wel beter uit het ontdooiproces komen..

 

 

 

Nou dat wordt weer een kleine 2 weken fingers crossed!!

 

Mag pas op 1 april een bloedtest komen doen, maar ik zal morgen ns ff bellen of dat niet wat eerder kan, want dat vind ik wel heel erg laat.

 

 

 

Groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kim,

 

 

 

Ik kan me wel voorstellen dat het tegen viel voor jullie. Wel nog een geluk dat er 2 zijn teruggeplaatst.....ergens kan het dus zeker een goede kans zijn. Als de kans nihil is zeggen ze het ook en laten ze de terugplaatsing niet doorgaan!

 

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet weet hoeveel cellig onze cryo''s waren na ontdooing. Bij ons werd gezegd dat het prachtige emmy's waren. Zo hoorde wij dat iedere keer (nu 3e cryo-tp gehad). Maar wij hebben er helaas nog geen blijvend geluk mee gehad.....terwijl het toppers waren. Echt meid, het zegd nog niks! Bij een vriendin van mij werden 2 emmy's terug geplaatst, 1 van matige en 1 van slechtere kwaliteit en zij werd zwanger....en is nu moeder van een prachtige, gezonde meid.

 

 

 

Ik wacht met je mee......ik mag iets eerder testen, de 26e. Veel succes en keep the faith!!!!!

 

 

 

liefs Linda,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogge dames,

 

 

 

Alvast gefeli met de TP van de Cryo's!!

 

 

 

Vraagje.. hebben jullie er zelf voor gekozen om er 2 terug te plaatsen of was dit een idee van het ziekenhuis?

 

 

 

Wij moeten helaas nog wachten op 2 streepjes van de ovu test en dan hebben we als het goed is nog voor het einde van deze week een cryo tp..

 

 

 

Moeten jullie de bolletjes nog nemen??

 

 

 

Groetjes van Maatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden, thanks voor jullie reacties!!

 

 

 

Heb vandaag nog ff gebeld met het zh en navraag gedaan en de vpkige vertelde me dat ze idd niet zouden terugplaatsen als ze geen kans erin zouden zien. En ze had al menig vrouwen gezien die zwanger werden met een slechte kwaliteit embryo en vrouwen die niet zwanger werden met een super kwaliteit embryo..

 

Dus ja, gewoon maar weer hoop houden!!

 

 

 

Linda, hoeveel cryo's zijn er bij jou teruggeplaatst? En heb je nu nog cryo's over of was dit de laatste?

 

Veel sterkte ook met wachten...

 

 

 

Maatje, bij ons zijn de cryo's per 2 in een rietje ingevroren. En wij hadden ook aangegeven dat we er dan graag 2 wilden laten terugplaatsen. Ze hebben nu bij ons wel 2 rietjes laten ontdooien, maar dat was (als ik het goed begrepen

 

heb) omdat de embryos uit het 1e rietje niet goed waren, dus vandaar..

 

Ik hoef verder niet de progestanbolletjes te gebruiken, vind ik ook helemaal niet erg!! haha

 

Hopelijk voor jou ook deze week de tp, hoeveel cryo's worden er bij jou teruggeplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi KIm, dit was mijn laatste cryo (van de 5) uit mijn 1e IVF-behandeling, daarom hoop ik nu nog veeeeeeel harder dat het deze keer raak zal zijn. Ik zit veel meer in spanning, das echt niet fijn. Maarja, je doet er niks aan.

 

 

 

Ik moet wel Progestan blijven gebruiken, zoiezo tot aan de test en als ik zwanger ben, dan nog 2 weken langer. Maar ik heb de cryó-tp niet in eigen cyclus gehad, ik heb progynova moeten slikken om het baarmoederslijm dikker te maken (dat doet mijn lichaam namelijk niet zelf). Misschien dat jij het daarom niet hoeft??

 

 

 

Succes Kim! liefs Linda,

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee dames,

 

 

 

Bij mijn ziekenhuis vriezen ze pas in als ze minimaal 4-cellig zijn? Verschilt dus ook weer per ziekenhuis. Ik ga morgen voor de eerste meting baarmoederslijmvlies. Wij hebben 1 cryo, dus hopelijk is dat een sterke!

 

 

 

liefs Micky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Micky.....jij bent ook je baarmoederslijmvlies aan het 'dik maken' dmv progynova? Ik hoop dat er een goede meting uitkomt morgen en dan het ontdooien van de cryo prima verloopt. Ontzettend spannend is dat he, zeker als je maar 1 cryo hebt. Ik heb dat zelf ook zo ervaren........pfffffffff zo spannend. Maar meid....komt ie weer: KEEP THE FAITH!!!!

 

 

 

liefs Linda,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

ooh das zeker spannend, je laatste cryo.... hoop met je mee dat deze cryo super sterk is!!

 

Wat het baarmoederslijmvlies betreft, bij mij zeiden ze dat het altijd dik genoeg was (ook met de iui's), dus dan is het niet nodig om progestan nog te gebruiken. Het is geheel in eigen cyclus, dus dan maakt mn lichaam het nu ook zelf dikker..

 

 

 

He Mickey, jij ook veel succes met je cryo!!

 

Wat onze cryo's betreft had ik wel begrepen dat ze groter (dus meer cellen) de vriezer in gegaan zijn, maar dat met het ontdooien dus een aantal cellen kapot waren gegaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de week nog even gebeld naar het ivflab, want we waren toch wel erg nieuwsgierig naar onze cryo's..

 

Heb gevraagd hoeveel cellig ze ingevroren waren en het ze zijn dus allemaal morulas (dan zijn de cellen al ontelbaar), dus prima embryoos.

 

 

 

Ook bij het ontdooien de avond voor de tp zagen ze er nog redelijk tot goed uit, alleen de volgende ochtend (de dag van de tp) waren ze ineens een heel stuk kleiner.

 

Ik vroeg dus of dat vaker voorkomt. Niet dus. Volgens de laborant gebeurt dit niet vaak. Ze waren er zelf ook verrast over. Maar ze konden dus niet nog een rietje ontdooien, want daar was het te laat voor..

 

 

 

Voor ons nu wel weer een stuk duidelijker,maar ja, van deze cryo's hoeven we dus niet veel te verwachten ..

 

 

 

Ik dacht wel ff, hebben wij weer, weer iets dat niet veel voorkomt..

 

In het zk zeiden ze laatst ook al mbt mijn overstimulatie dat ze de laatste 5 jaar dit niet meer hadden meegemaakt, zoveel eicellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

 

 

Nou, hier gaat ie goed hoor vooralsnog! Vanmorgen gehoord dat de cryo goed was ontdooid. Morgen om 12.30 uur de terugplaatsing. Bij mij is de cryo-behandeling ook in de spontane cyclus, dus geen medicatie. Heerlijk! Zelfs geen pregnyl, want afgelopen woensdag bleek mijn eisprong al op gang te zijn gekomen.

 

Heb tot nu toe ook wel een wat 'relaxter' gevoel. Niet echt heel erg mee bezig. Met ivf moet je toch continu nadenken of het alweer tijd is voor de progestan, bijwerkingen etc.

 

Jullie ook?

 

 

 

groetjes Micky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden