Ga naar inhoud

Hoeveel follies bij 1e FM en hoeveel bij punctie?


Gast illuminate

Aanbevolen Berichten

Gast illuminate

Hoi allemaal,

 

 

 

Gisteren had ik mijn 1e FM, en ik had een groter aantal verwacht: 4 + 1. Ik vroeg me af: Kan dit aantal nog veranderen? Wat zijn jullie ervaringen? Hadden jullie met de punctie een groter / kleiner aantal dan met de 1e FM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Illuminate!

 

Het is allemaal erg verschillend per persoon..

 

Een 1e Fm ..sja dan is het nog pril dus idd kunnen er nog meer komen en zo en zo groeien.

 

Bij mij leken het er bv 5 met de opunctie maar waren het er 9. Ze kunne nog wat onder - of achter elkaar zitten bv

 

Ik vraag gewoon aan de arts of de groei goed is of normaal of gemiddeld..dat helpt wel een beetje want het is een spannende tijd.

 

 

 

Heb je jezelf al op het lijstje van t FM en punctie overzicht maart gezet ?

 

we zijn al met heel veel !

 

 

 

Is dit dit je 1e IVF / ICSI is? Of Cryo?

 

Nou op naar een goede 2e FM!

 

 

 

gr lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Illuminate, ik had bij de 1e fm, maar 1 grote, en 3 kleintjes. Bij de 2e ws 2 die zich verder hadden ontwikkeld. Ik vond dat ook tegenvallen, maar las hier dat het soms lukt met maar 1 follikel. Gelukkig.

 

 

 

Dus ik ben doorgegaan met de poging. En bij de punctie vonden ze er 4. En vanmiddag kregen we bericht dat daarvan er 1 is bevrucht. Dus het kan alle kanten op draaien. Ook las ik dat minder follikels, van betere kwaliteit kunnen zijn. Ik weet het niet. Het hangt volgens mij van kansen en geluk af.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi illuminate, je weet t nooit hoor! Bij m'n 1e poging had ik (geloof ik)20 follies, 13 eitjes (6 bevrucht waarvan 2 uiteindelijk doordeelden) Bij m'n 2e poging zei de gyn dat ik maar een paar mooie follies had.....uiteindelijk zijn er 18 follies aangeprikt en ook 18 eitjes gevonden! Heel veel succes !

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik had bij de fm's rond de 20 follikels zeiden ze, maar uiteindelijk bij de punctie 31!

 

Dus ja, het kan wel veranderen, volgens mij is het meestal wel dat ze er meer dan minder vinden bij de punctie,

 

 

 

grt kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe,

 

Bij mij werden er ongeveer 30 follikels gespot tijdens de eerste meeting, en bij de punctie waren het er rond de 50 (incl onrijpe eiblaasjes). Ben dus bewijs van wat Kim hierboven schrijft... ;-) Een vriendinnetje die momenteel ook het hele traject doorloopt had bij de eerste meting 6 follies. Het verschilt dus echt heel erg per persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

hoi meiden, bedankt voor jullie reakties.

 

 

 

kwaliteit is idd beter dan kwantiteit. maar toch heb ik de angst dat zich te weinig eitjes zullen ontwikkelen, en dat net die ene er niet tussen zal zitten door het te kleine aantal.

 

 

 

nee, ik heb me (nog) niet aangemeld bij de topic. ik zit nog niet zo lang op dit forum. (wel op een andere.) ik heb de topic zo nu pas gezien.

 

 

 

gisteren had ik een fm. het zijn er uiteindelijk 21 (waarvan plus minus de ene helft groot en de andere helft klein). het is nu afwachten of ze ook van goede kwaliteit zijn :clock:

 

 

 

bleh, ik zie op tegen de punctie!!! :sad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff nav mijn 1e FM van gisteren:

 

1e IVF 1e meting 5 , van 10-12mm , uiteindelijk bleken t er 6, en met de punctie zelfs 9. 6 eitjes waarvan 4 bevrucht. Heild 2 mooie emmy's over, maar had 1 TP.

 

 

 

2e IVf, 1e meting: 2 rechts van 13,5 , 1 links van 10mm. Wij gaan voor 2 TP deze keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi illuminate,

 

 

 

Volgens mij hoef je je niet al te veel zorgen te maken. Als je nu 21 follikels hebt dan komen daar ongetwijfeld genoeg mooie eitjes uit voort. Heel veel succes en houd ons op de hoogte!

 

 

 

groetjes, Micky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden

 

Lastige he, om in te schatten 'hoe je er voor staat' Merk zelf ook dat ik dat moeilijk vind, had gisteren eerste follikelmeting, en dan roepen ze dus wel een en ander, wat ik dan braaf thuis doorbrief ;-) Maar ik heb geen idee of dat goed of slecht is! Voor mij is het allemaal de eerste keer, dus heb ook geen enkel vergelijkingsmateriaal... Maar als ik dit zo lees zegt een eerste follikelmeting dus ook nog niet zo veel? Ik moet as zaterdag (cyclusdag 12 dan) terug voor de volgende echo en dan gaan ze de punctie waarschijnlijk na pasen doen. Had nu 3 aan de ene kant en ongeveer 10 aan de andere. Dus dat moest nog een dag of vijf groeien... nu ja. het blijft een boek met vele hoofdstukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden