Ga naar inhoud

IUI behandeling


Medusa

Aanbevolen Berichten

Ik ga hier maar een topic openen over mijn verloop van de iui.

 

 

 

13 februari moet ik dus naar het ziekenhuis voor mijn prikinstructies, wat ik verder weet is dat ik vanaf mn volgende menstruatie hormomen moet spuiten.Verder weet ik nog niets

 

 

 

 

 

Ik heb natuurlijk op internet zitten lezen,maar ik lees toch best veel verschillnede verhalen, waar door ik dus nog geen idee heb hoe het bij mij zal gaan.

 

 

 

Ik ben nu al heel erg zenuwachtig.

 

 

 

Mijn man is vaak weg waar door ik het toch veel alleen moet doen, dat vind ik wel moelijk.

 

daar hoop ik hier door steun te krijgen en er door heen te komen.

 

 

 

( zou dan toch onze kinderwens uit kunnen komen??? )

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Renata,

 

Lastig he, al die verschillende verhalen?

 

Tja, overal gaat het weer anders (elk ziekenhuis) en elk mensenlijf is ook weer anders.

 

Ik heb ook een IUI gehad een aantal jaren geleden, en ik hoefde alleen 12 uur voor de inseminatie pregnyl te spuiten.

 

Het lijkt me inderdaad lastig als je het voor een groot deel alleen moet doen. Maar je kan altijd hier komen om effe stoom af te blazen of effe uit te huilen of wat dan ook....

 

Groetjessssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Renate,

 

 

 

Op het internet kan je inderdaad vanalles vinden en soms zie je door de bomen het bos niet meer. Of je wordt bang van alle negatieve dingen of verhalen. HEt kan heel goed goed gaan en dat prikken stelt maar weinig voor als je het eenmaal een paar keer hebt gedaan.

 

 

 

Maak je maar niet te zenuwachtig, achteraf zal het allemaal best meevallen. Het vervelendste van de iui vond ik eigenlijk dat ik zo vaak naar het ziekenhuis moest. Door die hormonen voel je je vaak ook wat moe en dan kan je wat minder hebben. Gewoon lekker voor jezelf opkomen en alleen dingen doen die je leuk vind.

 

 

 

Heel veel sterkte enne t zal best wel goed komen.

 

 

 

Grz, Sissie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nadat je prik instrukties heb gehad en je gaat vanaf je eertse menstruatiedag spuiten??

 

 

 

wat kan ik verwachten, Sissie heeft het over vaak naar het ziekenhuis gaan, waarvoor is dat??

 

 

 

Word je dan daarna met je eerste eisprong geinsemineerd??

 

 

 

Groetjes Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo renate,

 

Heel veel succes gewenst!

 

Ik kan je niet vertellen hoe iui verloopt. ik zit nu in de wachtweken van de ivf-behandeling.

 

Laat het allemaal op je afkomen. uiteindelijk wordt het allemaal duidelijk na je afspraak in het zkh. Overal gaat het anders.

 

Niet te druk maken, hoor!

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Renata,

 

Destijds hoefde ik geen medicatie te spuiten. Ik moest de zoveelste dag van mijn cyclus altijd bellen met het ziekenhuis, en dan een paar dagen later (een dag of 2/3 voor mijn verwachtte eisprong) moest ik naar het ziekenhuis komen. Dan kreeg ik een inwendige echo om te kijken hoe het stond met het eiblaasje. Toen deze een doorsnee van rond de 20 had, moest ik de volgende avond pregnyl spuiten. Een ochtend later was dan de inseminatie.

 

De eerste keer waren de eiblaasjes al te groot, en de 2e keer moest ik toen dus eerder terug komen om te laten checken... toen waren ze weer te klein en kon ik later nog een keer laten checken...

 

Maar ja, alle behandelingen zijn weer anders.... Ik hoefde toen dus echt maar 1x een spuit te zetten...

 

Groetjessssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Renata,

 

 

 

Ik moest vaak naar het ziekenhuis voor de follikelmetingen. Omdat ik puregon spoot wilden ze bijhouden hoe hard de follikels groeiden. Ik heb ook pcos, hierbij gaan er vaak veel follikels tegelijk groeien, dus daarom moest ik zowat elke 2-3 dagen voor een echo. Op zich is dat ook maar voor een dag of 10 ofzo, maar toch. Kon in dat ziekenhuis nooit op een handig tijdstip, en je zat daar in de wachtkamer met alle zwangere vrouwen erbij. :lac:

 

 

 

Je vroeg hoe het eigenlijk in zijn werk ging. Ik moest altijd bellen op de eerste dag van de menstruatie en dan op de 3e dag starten met spuiten. Meestal rond de 7e dag de eerste follikelmeting. Afhankelijk van hoe hard (of langzaam) de follikels groeien bepalen ze wanneer je weer moet komen voor een echo. Als de follikels groot genoeg zijn maken ze een afspraak wanneer je pregnyl moet gaan spuiten. Bij mij was dat ongeveer 40 uur voor de inseminatie. In principe wordt als je eenmaal begint met een behandeling volgt er altijd een inseminatie, tenzij er complicaties op treden natuurlijk.

 

 

 

Maak je in elk geval niet teveel zorgen, nu lijkt het nog heel eng maar als je eenmaal bezig bent dan merk je dat het vanzelf gaat. Als je vragen hebt kan je die natuurlijk altijd stellen aan de arts of degene die de echo uitvoerd.

 

 

 

Heel veel sterkte meid en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

 

 

 

Grz, Sissie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Morgenmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor prik instrukties, ik ben best wel zenuwachtig.

 

 

 

Wat moet ik me er bij voorstellen??

 

 

 

En stel je heb je eisprong in het weekend, gaan ze je dan wel insemineren ondanks dat het weekend is??? of heb je dan een maandje pech??

 

 

 

Groetjes Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de prikinstruktie doen ze je voor/ leren ze je hoe je straks de injecties moet zetten. Wat ik me er van herinner is dat ik een minuut of 10 ofzo met een verpleegkundige in een hokje zat die me uitlegde hoe ik de vloeistof in de naald kreeg, hoe ik de vloeistof weer in een ander potje moest krijgen en hoe ik het dan weer in de spuit kreeg.

 

Daarna legde hij ook uit hoe ik mezelf de injectie moest geven.

 

Het is niet zo heel erg ingewikkeld. Ik kreeg het ook op een papiertje mee.

 

Omdat ik ook in mijn werk wel met medicatie, sondevoeding en suikerziekte te maken had, waren die dingen ook niet helemaal nieuw voor mij.

 

Je moet je er niet te druk om maken. Verder kan je ze natuurlijk de hemd van het lijf vragen als dingen je niet duidelijk zijn.

 

Wat die tweede vraag betreft: ik denk wel dat ze ook in het weekend insemineren. Ik had door de week de eisprong. Maar ik lees hier ook dat mensen in het weekend voor een terugplaatsing gaan, dus zullen ze dan denk ik ook wel insemineren. Maar... dat kan je misschien navragen als je voor de prik instrukties gaat!

 

 

 

Succes morgen!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we hebben de prik les gehad en hebben de spuiten van de puregon mee gekregen.

 

Ik moet tussen 22 en 26 feb ongesteld worden en dan maar beginnen met spuiten.

 

 

 

Het is nu dus ff afwachten op mn ongi en dan gaan we beginnen.

 

 

 

Groetjes Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey Renata,

 

 

 

Ik wil je even succes wensen......nu gaat het echt beginnen!!

 

Spannend allemaal. Je leeft er al zo lang naar toe.

 

Hoe lang zijn jullie al bezig?

 

Ik ben nog steeds aan het wachten. Donderdag is het twee weken geleden....

 

Het wordt weer erg spannend nu...pffff. Ik voel erg weinig deze keer. Vorige maand voelde ik van alles in mijn buik en had ik erg pijnlijke borsten maar toen werd ik gewoon ongi dus.....het blijft gewoon afwachten!

 

 

 

Nou succes meid met de echo en met het spuiten natuurlijk! Je kunt het!!

 

 

 

Groetjes!!:toppie:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Smile, wat spannend jou 2 wachtweken zijn bijna voorbij.

 

Ik hoop zooo voor je dat het positief is.

 

 

 

Ik ben heel benieuwd.

 

 

 

Wij zijn 2.5 jaar bezig om kinderen te krijgen.

 

 

 

Ik ben zelf best wel zenuwachtig, niet zozeer voor de uitgangs echo, maar meer voor het starten van en zo.

 

 

 

Smile, ik hoop snel goed nieuws te lezen van jou.

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Renata,

 

 

 

Ik snap dat je zenuwachtig bent. Die echo stelt idd niets voor, maar alles erom heen zeg maar. Je weet niet goed wat je te wachten staat. Je kunt wel verhalen lezen van anderen maar het is toch anders als je het zelf allemaal meemaakt. En dan dat wachten.....zucht. Das echt lastig.

 

Zelf zijn we drie jaar bezig en ik vind nu echt dat het tijd wordt voor een keer wat goed nieuws.....maar daar heb ik natuurlijk zelf niets over te zeggen.

 

Gelukkig super gelukkig in de liefde maar daarom zou een kleine ook zo welkom zijn!

 

 

 

Ik hoor wel weer van je!

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej, nou inderdaad die echo stelt niets voor.

 

Die heb ik onder tussen wel vaker gehad, is nu alleen wat genanter omdat je ongi bent.

 

 

 

Maar het was goed.

 

 

 

vanavond gaan we beginnen met puregon spuiten van 75.

 

 

 

Nou gieren de zenuwen door mn lijf.

 

 

 

Liefs Renata

 

 

 

@ smile hoe gaat het met jou?? voel je al wat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, jaaaa......dat ken ik ook!!:cry2:

 

Nu kan ik er om lachen maar op dat moment hoop je idd dat er niks uitloopt onderweg!! Maar ze zullen het wel gewend zijn in het ziekenhuis denk ik dan maar!

 

Ik voel nog niet veel.....de vorige keer werd ik na 12 dagen ongesteld. Dat zou dan nu vandaag zijn.....ppffffffffff ik ga maar ff afleiding zoeken!!!

 

 

 

Succes met spuiten, je kunt het echt!!!

 

Laat je ff weten hoe het ging?

 

 

 

Veel liefs!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja gelukkig is het mee gevallen.

 

mijn man heeft denk ik stiekum op sinaasappels geoefend, want in het ziekenhuis bakte hij er helemaal niets van. hahahaha

 

 

 

Ik voelde me gister avond wel raar, maar weet niet of het door de spanning en dergelijke komt of door de puregon.

 

 

 

Liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden