Ga naar inhoud

Kerst


Sab

Aanbevolen Berichten

Hoi hoi,

 

 

 

wij vieren dit jaar kerst thuis. Vorige jaar nog uit eteng eweest maar dat wordt dit jaar wat lastig met 2 beebs in de family haha. Het is bij ons thuis en dat betekent dat wij het hoofdgerecht plus natuurlijk de bijgerechten van het hoofdgerecht maken.

 

Als jullie nog tips hebben hou ik me van harte aanbevolen. Ik ben zelf niet zo heel erg dol op wild, dus alle suggesties ook de gerechten zonder wild zijn welkom.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Misschien makkelijk om te gourmetten?

 

Dan kun je in je eigen tempo eten en ook tussendoor ff pauze nemen als de kindjes moeten eten?

 

 

 

Ik heb als voorgerecht wel het recept van zalm-carpaccio en mijn vriendin heeft nog een overheerlijk recept van chocolademousse.

 

Als je wil kan ik haar wel ff polsen.

 

 

 

Hoor het wel!

 

 

 

En ik hou me ook aanbevolen, 2e kerstdag bij ons thuis, maar wij hebben iemand die geen vlees eet, alleen vis.

 

Heerlijk hè die feestdagen kan er nu al zin in hebben!snoopy-24.gif

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste kerstdag gaan we met mijn schoonfamilie, bij mijn schoonouders thuis lekker eten. Ieder zorgt voor iets. Ik maak iets voor bij de koffie.

 

Tweede kerstdag lekker thuis en dan ga ik tegen de avond nog een paar uurtjes aan het werk. Ik werk tegen die tijd ook nog op therapeutische basis en mijn leidinggevende zei dat ik met kerst niet hoefde te werken, ik mocht nu wel eens lekker genieten van de feestdagen. Maar ik werk altijd met kerst, vaak late diensten en vind dat ik er ook dit jaar moet zijn. Ook al is het maar 1 feestdag, en het gaat om een paar uurtjes. Tweede kerstdag valt op een woensdag en ik werk nu op de woensdagmiddag en over twee weken komt er de vrijdagavond ook bij. Heb er ook wel zin in om een late dienst te werken, we maken er met de collega's altijd een gezellige boel van. Lekker eten, we zullen wel iets gaan bestellen, of we nemen zelf allemaal wat lekkers mee.

 

Met mijn familie gaan we nog gourmetten, maar dan niet met de kerstdagen, maar op een andere dag. Mijn moeder werkt ook in de zorg en mijn zusje moet ook werken met de kerstdagen. Het zal waarschijnlijk het weekend voor kerst worden dat we gaan gourmetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooooo ik heb er ook zo'n zin in.

 

 

 

Ik heb geen tips of suggeisties voor gerechten, ben niet zo'n ster in koken.. :a4628ea63ee3976fca4

 

 

 

Ik kan niet tippen aan mijn schoonvader, die kookt heerlijk. Zij komen tweede kerstdag naar ons, en hij neemt al het lekkers mee.

 

Heerlijk.

 

Eerste kerstdag komen mijn ouders, mits mijn vader vrij is. (hij rijd taxi)

 

 

 

De 24ste is mijn petekindje jarig.

 

 

 

Dus ik heb met kerst vrij, heeeerlijk. Oud op nieuw werk ik dan, want daar vind ik niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er interesse in mosselen in knoflook roomboter met van alles erdoor in de oven?

 

Is een voorgerecht met stokbrood en heeeeeeeeeelllll lekker...maar je moet van mosselen houden!

 

 

 

En daarna misschien zalmrolletjes met roomkaas samen met veldsla klaargemaakt met rodewijn azijn.

 

En aardappeltjes met 2 teentjes knoflook met een bosuitje erdoor gebakken.

 

Ik hoor het wel….hahahahah

 

 

 

Verder zal ik nog ff nadenken voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ja lekker gourmetten, not haha. Mijn kant van de familie is echt anti gourmetten en dat doen we dus ook echt niet, sorry Boo hihi

 

Ik hoef alleen het hoofdgerecht te doen met aardappels en groenten. Het voorgerecht, tussen en nagerecht doet iemand anders. Goed geregeld he?

 

Ik wil ook niet te ingewikkeld hihi EN ik wil ook nog wat aan mijn avond hebben! Erg ben ik he?

 

lKlinkt wel goed die mosseltjes en dat van jou ook Bo, alleen das geen hoofd toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalmcarpaccio is geen hoofdgerecht.

 

Is idd een voorgerecht.

 

 

 

Je kunt ook tapas als hoofdgerecht doen met allemaal kleine hapjes?

 

Maar dan met wat luxere hapjes.

 

Of is dat niet iets voor kerst?

 

Moeilijk hoor, ben ook niet echt een goede keukenprinses!

 

 

 

Misschien kun je fonduen, is toch net weer anders dan gourmetten hahahahahah.s33.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat leuk, I love kerst!!

 

Wij gaan kerstavond altijd bij mijn mama gourmetten dus(ja Sab, niets voor ons maar wel traditie!)

 

1ste kerstdag is het bij de schoonfamilie aanschuiven en 2de kerst dag lekker open, misschien met vrienden een etemtje..

 

Sab, een luxe salada van rucola, verse vijgen , parmaham en geschaafde parmezaanse kaas en pijnboompitten is errug lekker maar dat is een vooraf...

 

 

 

Mag vis wel... scholrolletjes vullen met zwarte olijventapenade, in de oven garen in olijfolie en peper en zout, en verse romatomaten erbij 15 min, je kan de tomaten ook eerts op het bakblik op het vuur effe voorfruiten , spinazie roerbakken met een knoflookje verse peper en zout, evt een spaans pepertje erbij of verse gember..voor de liefhebber

 

 

 

verse pasta(papardelle ofzo) los erbij, spinazie op het bord, tomaten erom heen en schol erop...jamjam

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmmmmmmmmmmmmm...lekker...zet je dit recept ook ff bij recepten cynthia!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Gourmetten vind ik leuk om te doen...heerlijk kletsen bakken en een lekker wijntje erbij!

 

 

 

Hebben jullie nog tips voor het gourmetten?

 

 

 

Wij gaan 1ste kerstdag ook gourmetten denk ik......zo loop ik niet steeds heen en weer...heb ik ook nog wat aan de dag!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joos wij doen ook altijd vis bij het gourmetten.

 

O.a. Zeewolf/zeeduivel en kabeljauw is echt heerlijk en is ook niet zo zwaar.

 

Ook tauge, prei e.d. of eitjes om een omeltje te maken.

 

We nemen nooit een gourmetschotel maar bestellen vlees en snijden dit dan zelf. Heb je alleen maar dingen die je zelf lekker vindt.

 

Heb trouwens nog een lekker recept voor knoflooksaus.

 

Mijn moeder maakt die altijd.

 

ALs je wil zal ik ff het recept vragen.

 

 

 

Andere tips zijn welkom!

 

Ben benieuwd.

 

 

 

Sab, je kan ook ff de ALLERHANDE in de gaten houden.

 

Die hebben vaak ook heerlijke recepten!

 

Cyn; klinkt lekker jouw recepten!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind gourmetten en fonduen allebei leuk hoor, vooral chocolade fondue hahaha.

 

Maar mijn vader heeft er echt een onwijze hekel aan. Ik vind t alleen ene nadeel dat ik zo snel volzit met gourmetten haha, vreet me helemaal vol met stokbrood hihi.

 

Jaaaa de Allerhande das een goeie Bo!

 

Knoflook hmmmm, heb laatst weer eens gamba's al aillo gemaakt, zoooooooo lekker hmmhmhmmhmhmhmm.

 

Verder, vis vlees, alles is goed, zelfs vegetarische gerechten kunnen onwijs lekker zijn!

 

Klinkt goed Cynt, sjees krijg me een potje trek nu..

 

Gelukkig gaan we zaterdagavond uit eten hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerst geeft altijd een dubbel gevoel. Altijd een verplicht nummer bij ouders en schoonouders en wie mag 1e en 2e kerstdag....Nu wisselen we om het jaar, dus makkelijk te onthouden.

 

Verder heerlijk smullen en gezellig bij elkaar zijn, daar hou ik toch wel van. Met Kerst ga ik altijd helemaal los in de keuken.

 

1e Kerstdag zijn we bij mijn schoonouders en koken we met z'n allen. 2e kerstdag is bij ons en doen we allemaal wat.

 

 

 

Zodra ik mijn recepten heb doorgeplozen, zal ik eens wat recepten van mezelf plaatsen. Wij doen wel altijd wild met Kerst hoor. Lekker haas of hert, heeeeerlijk.

 

 

 

Nu snel babyboom kijken!

 

 

 

Liefs Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand enig idee waar ik plastic kerstballen kan kopen?

 

Het liefst wil ik zwarte, of grijze..

 

 

 

Ik ben bang dat onze Len niet met zijn vingertjes van die mooie blinkende ballen af kan blijven, en dat vind ik toch wel een beetje eng, met dat dunne glas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaarderhoogt, coppelmans??? nooit van gehoord.. dat hebben we hier in het zuiden niet haha.

 

 

 

Ik heb ook een kerstbal (van euro-disney) met baby's eerste kerst erop, leuk hé?

 

(gekregen van iemand die elk jaar voor kerst naar disney gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden