Ga naar inhoud

Tips gevraagd voor groentenhap


beau

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

 

 

Wij zijn alvast begonnen met de groentenhap.

 

Mijn ene dochter eet het allemaal op; vindt bijna alles lekker.

 

Mijn andere dochter vindt het dus helemaal niks.

 

Ze "spaart" alles op in haar mond, slikt het niet door.

 

En dan (je raadt het al) komt alles er ook weer uitgelopen......

 

We hebben al veel smaken geprobeerd maar ze vindt het niks.

 

 

 

Heeft iemand nog tips?!

 

Zelf wat maken ofzo?

 

Alle tips zijn welkom!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Bo, ik heb geen tips voor je want wij wilden zondag beginnen met de gr.hap maar toen werd ze natuurlijk ziek. En u beginnen met de gr.hap is niet zoverstandig.

 

Appelmoes klinkt goed hoor. Ook de wortels gaan er niet in?

 

Tsja...succes ermee dan haha, sollie hihi.

 

 

 

Kus Sab xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi beau,

 

is bij ebbe ook de oplossing. hij eet de ene keer goed en de andere keer minder. maar daarna gaat hij naar bed dusik wil wel dat er wat in gaat... ik zet er vaak een beetje appelmoes naast zodat ik naar behoeven kan mengen, want ik probeer dan af en toe ook een hapje zonder...

 

en t restje van de appelmoes eet ik lekker zelf op haha

 

succes,

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ding dames blijf wel volhouden! haak niet direct af bij het eerste vieze gezicht

 

van dat lust ie niet....kinderen moeten iets minimaal 10-15 keer hebben geproeft om te kunnen laten merken dat ze iets lekker vinden of niet. hun smaakpapillen moeten zich nog ontwikkelen. dit is echt waar wij rekening mee gehouden hebben en je merkt inderdaad verschil als ze iets een paar keer hebben gehad. het resultaat.... kinderen die bijna echt alles eten! groetjes hanny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Ik vind ook, niet te snel stoppen of iets anders erbij geven. Anders loop je het risico dat ze straks alleen maar groente eten als er bijv. appelmoes bij zit, en dat kan natuurlijk niet altijd.

 

 

 

Blijven aanbieden en als ze het in het begin niet eten, dan maar niet. Het is nog geen "moeten" hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wat leuk!!!

 

 

 

julliie geven al groenten happie's!!

 

ik wil ook!!

 

 

 

ik heb milan net pas al het fruit laten eten

 

mischien nu dan ook maar de groenten voorbij laten komen

 

pff ik heb een hele lijst van de dietiste!!

 

 

 

 

 

succes beau!

 

 

 

groetjes rosalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja leuk he rosalie! maar t fruit is wel makkelijker hoor!

 

 

 

wat jullie zeggen is ook wel 1 van de redenen dat ik de appelmoes maar even er los bij houdt. dan kan ik het eerst zonder proberen. dat doe ik ook altijd. t is voedingstechnisch geen moeten, maar zoals ik schreef: als ebbe niks eet kan ie niet echt slapen... t is nogal een hongerlapje. hij wil het liefste een melkfles op dat moment en dat krijgt hij dus echt niet. het is voorlopig even een compromis en anders gaat t dus echt niet. soms wel, dan eet hij het zo op. ,maar geen eten geven is niet altijd een optie!

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Beau,

 

 

 

faasje doet dat ook altijd als het (volgens hen ) te droog is, ik gooi er dan nog wat water bij, staafmixer en dan is het smeuiiger...minder stujkjes en net als appelmoes...zeker in het egin , nu gaat er alles in, eet zelfs al brood..

 

 

 

Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips meiden!

 

Lief!

 

 

 

Het gaat hier al beter.

 

Ze hoeven het inderdaad nog niet te hebben hoor, we laten ze alvast een beetje wennen eraan.

 

Wortelen gaan nu goed!

 

En bruine bonen met appeltjes!

 

Dus het gaat steeds beter, inderdaad niet opgeven dat is waar.

 

 

 

Dus we gaan nu weer wat nieuwe dingen proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Wat grappig beau bij onsis het precies hetzelfde, mijn mannetje vind alles prima (trekt alleen af en toe een heel grappig zuur gezicht) maar mijn meisje spaart ook alles op om vervolgens de helft er weer uit te laten lopen.

 

 

 

Bij mij gaan de wortelen idd ook goed ik had vandaag voor de verandering eens bloemkool geprobeert nou jullie hadden de gezichtjes moeten zien hahahahah

 

 

 

Ze waren niet blij met mama's goede idee en hebben zowat het hele potje uitgespuugd, morgen dus maar weer worteltjes proberen..

 

 

 

Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een weigerende tante die bij iedere hap zieliger naar me kijkt alsof ik een ontaarde moeder ben....

 

 

 

Ik doe nu fruit bij de groente en dan gaat het prima. Momenteel alles uit potjes vanwege de vakantie, maar eenmaal thuis probeer ik de verse producten weer.

 

 

 

Thomas doet overal zijn mond voor open.

 

 

 

Dus gegeven adviezen om fruit te mengen bij groente; helemaal super!

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat grappig dat bij jullie meiden de groentehap geen favoriet is en bij de mannen wel...Hier gaat dat gelukkig niet op hoor. Famke lust echt alles. Ik heb haar zelfs al prei gegeven. Afgezien van preiwinden en boertjes (bah), gaat het helemaal goed hoor!

 

Ik ga van het weekend eens venkel proberen. Verder heeft ze al wortel, broccoli, courgette, aubergine, prei, bloemkool, koolraapjes, bruine bonen met appeltjes gehad.

 

 

 

Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lekker Coirine dat Famke alles lust!!!

 

 

 

Je hebt al veel uitgeprobeert zie ik......kan ze al lekker mee eten met jullie.

 

 

 

Wij zijn nog niet verder gekomen als de worteltjes en bloemkool maar dat wordt een beetje eentonig he als wij dat iedere keer moeten eten Whaahahahahah.

 

 

 

Groetjes

 

 

 

Shanna

 

 

 

Ik ga de fruittip echt even proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruine bonen met appeltjes vinden ze ook lekker Shanna!

 

Dat schijnt een van de lekkerste te zijn heb ik gehoord.

 

(nee, ik heb dat niet zelf ondervonden hahaha)

 

 

 

Bij ons zijn die favoriet en wortelen.

 

 

 

Broccoli en tuingroente/sperziebonen leveren leuke plaatjes op voor het fototoestel maar dat is ook alles hahahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

worteltjes, courgette, bloemkool, broccoli, sperziebonen met rijst, bruine bonen met appel, tomaat (met courgette en rijst) en het hele arsenaal van olvarit gaat er gewoon in hoor...maakt niet uit zelfs andijvie met rundvlees (stinkt)

 

het is echt doorzetten, toen ze nog een fles extra kregen aten ze minder nu gaat er echt alles in.

 

 

 

cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ook beau.....moet wel zeggen dat ze het een poosje geleden ook eens heeft gehad....maar ik weet niet meer of ze het lekker vond......ze deed trouwens vandaag wel voor het eerst echt haar mond steeds open...zo van kom nou maar...en als het te lang duurde dan begon ze echt te gillen...hahahahah......ze heeft een heel potje wortels op en een heel potje peer....ze bleef maar vragen...weet eigenlijk helemaal niet of dat teveel is......op het blad van het c.b staat maar 2 eetlepels groente...volgens mij is een potje meer toch...hahahahah....ach ja ze is bijna zes maanden en dan mag ik een fles vervangen dus ik laat het maar als ze het lekker vind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Beau

 

 

 

mij werd destijds gezegd, dezelfde smaak een paar keer achter elkaar,

 

Ik weet niet hoeveel je geeft.maar als je bv een 1/3 potje geeft,kunnen ze 3 daagjes ermee doen.

 

 

 

Maak je het zelf, dan zou ik het goed pureren en erna zeven,vooral bij 1ste hapjes.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

lis wat bedoel jij met appelmoes....gewoon uit een pot????????...mag dat???????

 

 

 

En hier vandaag broccoli...ze zat echt te kokhalzen...ik ben er maar mee gestopt...zelfs met een beetje fruit uit een potje erdoor moest ze kokhalzen......ja wat doe je dan?

 

 

 

vanmorgen de appel geraspt voor het eerst ook dat was niet echt een succes.....komt dat nou omdat de potjes zachter van smaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die broccoli deed het hier ook niet zo goed.

 

Ik vond de geur zelf ook al best vies moet ik zeggen haha.

 

 

 

Bloemkool vonden ze wel lekker!

 

 

 

Ik weet niet of de potjes zachter van smaak zijn.

 

 

 

Ik moet wel zeggen dat het eten steeds beter gaat.

 

Ze moeten er gewoon even aan wennen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden