Ga naar inhoud

Hoofdgerechten


beau

Aanbevolen Berichten

Ingrediënten:

 

 

 

6 plakjes diepvries bladerdeeg (ik gebruik er zelf meestal 7 of 8)

 

400 gr. kipfilet

 

½ litr. blik ananas

 

100 gr. Katenspek (blokjes)/of plakjes wat je zelf wilt ( je kunt ze er ook uitlaten)

 

1 theelepel kerrie

 

3 eieren

 

4 eetlepels koffiemelk of –room

 

zout en peper

 

boter of margarine

 

 

 

 

 

Bereiding:

 

 

 

Ontdooi het bladerdeeg. Taartvorm (24-26 cm. doorsnee) invetten.

 

Deeg uitrollen zodat het in de bakvorm past + 2 cm. rand.

 

In de bakvorm doen.

 

Prik met vork gaatjes in de bodem. Snijd de kipfilet in stukjes. Bestrooi die met zout, peper en kerrie. Verhit boter of margarine en bak de kipfilet bruin. Laat de ananas uitlekken. Bak de spek uit en leg ze op de deegbodem. Meng de blokjes ananas met de kipfilet en verdeel die over het spek. Klop de eieren los met koffiemelk of –room en zout en peper.

 

Schenk dit mengsel over de kip en ananas. Bak de taart in een voorverwarmde oven van 200 graden (of hete luchtoven op 175 graden) in ongeveer 45 minuten (iets langer kan ook) gaar.

 

 

 

Je kunt aan de bovenkant zien wanneer hij klaar is.

 

Eet smakelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode wijn spaghetti

 

 

 

1 ui

 

4 worteltjes

 

2 stengels bleekselderij

 

2 teentjes knflook

 

1 courgette

 

1 doosje champignon

 

500 gr rundergehakt(ik doe altijd tartaar)

 

1,5 dl rode wijn

 

2 dl vleesbouillon

 

3 eetlepels olijfolie

 

4 eetlepel ketchup

 

500 gr speghetti

 

 

 

Snipper de ui en de knoflook!

 

Snij de wortels en bleekselderij in kleine stukjes.

 

snij de cougette in plakjes en dan in vieren.

 

snij de champignons in vieren.

 

 

 

Verhit de olie en bak het gehakt 5 min.

 

doe er dan de ui,knoflook in en 2 min bakken.

 

Dan de wortel, bleekselderij, courgette erin.

 

champs even apart bakken, en die erbij doen.

 

Bak dit nog 3 min.

 

Voeg dan de wijn, bouillon,ketchup toe en breng het gehaktmengsel aan de kook al roerende.

 

Laat alles ongeveer 40 min zachtjes koken.

 

 

 

Spaghetti klaarmaken en de saus erover en eet ze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een recept wat ik van beau heb gekregen:

 

Is echt heerlijk meiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Nodig:

 

Ik reken dan voor 2 personen, da's het handigste

 

 

 

- tortillapannenkoekjes (wij doen altijd 4 grote, 2 per persoon maar je kunt ook de kleintjes nemen daar zitten er volgens mij 8 in)

 

- 3,5 ons kip

 

- chinese roerbakgroente 400 gram

 

- zakje fajitaskruiden

 

- ananas

 

- geraspte kaas

 

- zure room

 

 

 

Kip snijden, in pan bakken, chinese roerbakgroente erbij doen, daarover heen de kruiden.

 

Goed alles door elkaar roeren.

 

 

 

De pannenkoekjes in de magnetron doen.

 

 

 

Dan de tortilla op je bord leggen, eerst zure room erop doen, dan het "prakje" van de kip e.d.

 

Kaas en ananas erover heen en smullen maar.

 

Je kunt er evt. ook groene pepers overheen doen als je dat lekker vindt.

 

 

 

Als voorafje is ook lekker:

 

tortillachips op een bord leggen, gesnipperd uitje erover heen doen, geraspte kaas in de oven doen en

 

dan kijken tot de kaas begint te smelten.

 

Dan lekker opeten, is echt heerlijk!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Macaroni salade

 

 

 

- Macaroni of spirelli's

 

- blikje mais

 

- ongeveer 300 gram kaas in kleine blokjes gesneden

 

- cocktailsaus (naar smaak toevoegen, ik heb altijd ongeveer 100 gram)

 

- ketchup (ongeveer 2 eetlepels)

 

- ongeveer 20 zilveruitjes, in kleine stukjes gesneden.

 

- blikje tonijn

 

- 1 augurk in kleine stukjes gesneden

 

 

 

Kook de macaroni en laat de macaroni afkoelen. Laat de tonijn uitlekken in een vergiet en de mais ook laten uitlekken.

 

 

 

Voeg daarna alle ingredienten toe aan de macaroni en roer het doorelkaar. Daarna nog een tijdje in de koelkast koud laten worden... Eetsmakelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb braaf geluisterd naar Big Boss, nu nog 123 en mijn recept verdwijnt uit het andere topic

 

 

 

OK, hier dan een lekker recept met gnocchi en blauwe aderkaas.

 

 

 

500 gr gnocchi

 

gorgonzola met mascarpone (heeft een naam, weet niet meer hoe) Ik koop altijd een kant en klare verpakking, zal 150 of 200 gram zijn.

 

rode wijn

 

basilicum

 

walnoten

 

olijfolie

 

 

 

zet een pan kokend water op.

 

scheur basilicum in kleine stukje en fruit ze in de olijfolie. Voeg de kaas toe en laat deze smelten, voeg wat rode wijn toe (is meer voor de kleur). De kaas mag niet gaan koken. Maak de walnoten klein en voeg ze toe.

 

Kook de gnocchi gaar.

 

verdeel de gnocchi op de borden en schenk de saus erover. Serveer met een salade (recept is voor 3 a 4 personen)

 

 

 

't is wel heel machtig en volgens mij ook niet Sonja Bakker verantwoord.....

 

 

 

smakelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoooooo dat klinkt goed allemaal dames, ben gek op wraps haha.

 

Ik heb een pasta gerecht:

 

 

 

anykind of pasta will do haha.

 

Kipfilet in stukjes bakken.

 

Courgette in plakken in de olie bakken, maar ik gooi er soms ook gewoon groenten doorheen.

 

Caribbean roerbaksaus door de kip doen(bij de sligro verkrijgbaar, ik zal nog even kijken welk merk het is)

 

klaar is klara.

 

En dan om het af te maken, van die overheerlijke baconchips erdoorheen en je heb een simpel maar erg lekker gerechtje

 

__________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

tortellini kaas-spinazie met citroen-spinazie room

 

 

 

 

 

1 bak tortellini spinazie-kaas

 

olijfolie

 

1 citroen schoongeboend

 

250 ml slagroom

 

2 teentjes knoflook

 

1 grote zak verse spinazie

 

 

 

rasp de schil van de citroen en pers de citroen uit

 

doe de slagroom in een pannetje en voeg daarbij de citroensap met geraspte schil,verwarm het

 

kook de tortellini gaar in 4 min

 

fruit de knoflook in een pan en voeg daar telkens de spinazie bij totdat hij geslinkt is

 

 

 

de tortellini op de borden leggen spinazie erover heen en tot slot de saus erover heen gieten

 

 

 

heerlijk ik hem hem gisteren nog gegeten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

MET RIJST GEVULDE TOMATEN

 

 

 

8 mooie trostomaten

 

100 gram riso(risottorijst)

 

4-5 blaadjes,verse basillicum

 

2 teentjes knoflook

 

olijfolie extra vergine

 

1 kilo grote krieltjes

 

zout,peper

 

paar takjes verse rozemarijn

 

 

 

snij de bovenkant van de tomaten eraf

 

en bewaar deze voor later als dekeseltjes

 

tomaten voorzichtig leeghalen

 

doe de inhoud van de tomaten in een schaal en voeg daarbij de gekookte riso,1 fijn gesneden teentje knoflook,wat olijfolie,stukjes basillicum en wat zout en peper.

 

goed roeren en daarna de tomaten ermee vullen

 

het dekseltje r weer op

 

krieltjes doormidden snijden in een ovenschaal zetten en marineren met wat olijolie,rozemarijn,fijngesneden teentje knoflook en wat zout en peper.

 

zet de gvulde tomaten rechtop vat tussen de aardappels,zodat ze niet omvallen.

 

doe de ovenschaal 1,5 uur in de oven op ongeveer 180 gr

 

als de aardappels mooi bruin zijn is het gerecht klaar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

pasta met spinazie en kip

 

nodig:

 

Spinazie a la creme

 

kipfilet

 

pasta, maakt niet uit wat voor, maar makkelijk is het om bijvoorbeeld penne te nemen.

 

boursin

 

 

 

Kip klein snijden en bakken, spinazie erbij doen en op het laatste moment de boursin erbij doen.

 

Mengen door de pasta of los naast de pasta serveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een lekkere met tortillachips

 

 

 

chili con carne maken(lekker met knoflook...)

 

 

 

Tortillachips over een bord verdelen, chili erop, geraspte kaas, 5 min onder de grill(of totdat de kaas lekker gesmolten is)

 

 

 

lekker met creme fraiche serveren(of light........)

 

 

 

dit recept is van Cynthia, maar stond bij de voorgrechten, dus heb m even gemodderd hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in opdracht van beau onze snelle hap van vanmiddag...hahahahaha

 

4 Panga filet...klein snijden

 

1 grote cougette .....klein snijden

 

1 flesje wok zoet zuur sweet & sour van conimex

 

 

 

vis bakken dan courgette erbij(of grof gesneden roerbak groente)

 

Dan half flesje saus erover....nog even laten doorbakken zachtjes...en smullen maar...zo simpel maar zo lekker......kan je eten met wat rijst of krieltjes of frietjes....of gewoon zo zonder iets!

 

 

 

jammie jammie

 

josé

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een heerlijk recept afgelopen vrijdag gemaakt en snel...

 

 

 

zalm met courgette in een room sinaasappel saus..

 

n0dig voor 4 personen:

 

zalmfilet 4 stuks

 

een zak schone spinazie

 

slagroom/creme fraiche hoeveel je wilt haha

 

1 courgette

 

1 sinaasappel

 

kappertjes (potje uitlekken)

 

teen knoflook fijn gesneden

 

 

 

zalmfilet grillen..sinaasappel uitpersen en schil raspen..

 

in een grote pan knoflook aanfruiten en in plakken gesneden courgette erbij, daarna spinazie en rasp van sinaasappel en kappers erbij, slagroom en een scheutje sap erbij en effe inkoken...jammie en lekker met tagiatelle

 

 

 

visje erop en smullen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit recept is van plien!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

Klinkt lekker zeg, die kruidenboter.. die ga ik ook maar eens uitproberen.

 

 

 

Ik heb nog een heel makkelijk recept.. vind het zelf echt heerlijk.. en makkelijk als ik niet zoveel tijd heb.

 

 

 

Benodigdheden:

 

 

 

Bladerdeeg

 

Ham

 

Kaas

 

Spinazieblokjes

 

 

 

Maak een pakketje van een plakje bladerdeeg, plakje ham, plakje kaas, spinazieblokjes plakje ham, plakje kaas, plakje bladerdeeg. Ongeveer 30 minuten in de oven (hetelucht 200C) en klaar!

 

 

 

Ik ben een grote eter en heb genoeg aan anderhalf pakketje. Verder niets erbij (aardappelen of vlees). Hoe het met de calorietjes zit, weet ik niet.. maar heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat wel aantikt. Misschien kan het ook met filodeeg (minder calorieën). Maar José.. mag je eigenlijk wel afvallen met de bv? Gaat toch veel sneller als je gestopt bent?? Haha daar hou ik me tenminste aan vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier nog 1 van plien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heb nog een hele makkelijke.

 

 

 

Turkse wraps

 

 

 

Benodigdheden:

 

 

 

Wraps

 

Gehakt (250 gram)

 

Tomaten (kan uit blik, dan één blik)

 

Tomatenpuree (klein blikje)

 

Knoflooksaus (zoveel als je wil, haha)

 

IJsbergsla

 

 

 

Gehakt rullen, tomaten in blokjes toevoegen.

 

Wraps verwarmen, insmeren met tomatenpuree en vullen met gehakt, tomatenblokjes, ijsbergsla en knoflooksaus. Mmmm... Van die grote wraps eet hub er met gemak drie, ik twee.

 

 

 

O ja, ik gooi meestal nog wat (mexicaanse) kruiden over het gehakt omdat het dan wat pittiger is.. het is alleen minder turks dan, hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden