Ga naar inhoud

(Ernstige) endometriose en IVF


Wensmama90

Aanbevolen Berichten

Hoi dames,

 

Ik ben benieuwd of er hier meer dames zijn die (ernstige) endometriose hebben en bezig zijn met IVF.

Zelf ben ik hiervoor 4 maal geopereerd en ik blijf het spannend vinden tijdens de IVF-behandelingen.

Nu ben ik erachter gekomen dat mijn AMH ook erg laag is, ik ben 28 jaar.. Dit geeft extra druk.

 

Hoe gaat het bij jullie met de endometriose gedurende de behandeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, Ik ben benieuwd of er hier meer dames zijn die (ernstige) endometriose hebben en bezig zijn met IVF. Zelf ben ik hiervoor 4 maal geopereerd en ik blijf het spannend vinden tijdens de IVF-behandelingen. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn AMH ook erg laag is, ik ben 28 jaar.. Dit geeft extra druk. Hoe gaat het bij jullie met de endometriose gedurende de behandeling?
Hey!! Geen ervaring mee. Maar ben wel heel benieuwd hoe het met je gaat? Ook nog steeds in de molen dus?Gr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

Ik ben benieuwd of er hier meer dames zijn die (ernstige) endometriose hebben en bezig zijn met IVF.

Zelf ben ik hiervoor 4 maal geopereerd en ik blijf het spannend vinden tijdens de IVF-behandelingen.

Nu ben ik erachter gekomen dat mijn AMH ook erg laag is, ik ben 28 jaar.. Dit geeft extra druk.

 

Hoe gaat het bij jullie met de endometriose gedurende de behandeling?

 

Hee!

Hier iemand met ervaring helaas...

Ik heb ook endo.. voordat we aan ivf begonnen geopereerd, nu 2.5 jaar geleden.

Mijn amh is overigens wel hoog.

Heb 3x gestimuleerd met 2 puncties, 1 afgebroken ivm overstimulatie.

Ik heb ondertussen helaas 11 tp gehad en nog steeds geen zwangerschap. Ook de endo is vrij heftig terug met flinke ingroei in mijn darmen. We wachten de huide tp af en gaan dan weer een operatie doen.

Ik ben overigens 26 over een maandje 27.

Welk ziekenhuis loop jij?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames. Ik zou uitzoeken of er endo in de baarmoeder zit. Dit allereerst. Verklevingen daar of onsteking werkt nadelig op de in nestteling.

Alle overige endo in bijv de darmen geeft een onstekings reactie aan jouw imuum . Waar weer andere behandeling voor nodig is... wat ze in nl zeker niet doen.

 

 

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames. Ik zou uitzoeken of er endo in de baarmoeder zit. Dit allereerst. Verklevingen daar of onsteking werkt nadelig op de in nestteling.

Alle overige endo in bijv de darmen geeft een onstekings reactie aan jouw imuum . Waar weer andere behandeling voor nodig is... wat ze in nl zeker niet doen.

 

 

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Bij mij zit het iig niet in de baarmoeder eierstokken of eileiders dus dat is fijn.

In me darmen zal operatief verwijderd worden en daarmee de ontsteking weghalen. Op de mri was buiten dat gelukkig alles rustig

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ook ik heb zeer ernstige endo.

Ik ben daaraan geopereerd en kort daarna met mijn eerste ivf traject begonnen.

Hiervan had ik totaal geen endo klachten.

Ik was ook direct zwanger van de verse terugplaatsing. Na de bevalling kwam de endo weer flink om de hoek kijken en hielp de pil niet meer als zijnde medicijn.

Juni begonnen in hrt cryo traject en mijn endo speelt enorm op door de progynova. Heb er echt heel veel last van. Helaas is de cryo niet blijven plakken.

 

Augustus starten we weer en ga ik weer 10 vervelende dagen tegemoed, maar ja ik moet er iets voor over hebben.

 

Ik word dit jaar 32.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ook ik heb zeer ernstige endo.

Ik ben daaraan geopereerd en kort daarna met mijn eerste ivf traject begonnen.

Hiervan had ik totaal geen endo klachten.

Ik was ook direct zwanger van de verse terugplaatsing. Na de bevalling kwam de endo weer flink om de hoek kijken en hielp de pil niet meer als zijnde medicijn.

Juni begonnen in hrt cryo traject en mijn endo speelt enorm op door de progynova. Heb er echt heel veel last van. Helaas is de cryo niet blijven plakken.

 

Augustus starten we weer en ga ik weer 10 vervelende dagen tegemoed, maar ja ik moet er iets voor over hebben.

 

Ik word dit jaar 32.

Misschien eens proberen in natuurlijke cyclus?

Mijn ziekenhuis geeft geen provera ivm verergeren klachten. Ik heb het 1x met medicatie geprobeerd maar dat was een hel. Nu altijd natuurlijke cyclus waarvan laatste 3x met lage dosis clomid om de eisprong wat te versnellen. Misschien kan je dit eens vragen? Scheelt mij iig een hoop pijn.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens proberen in natuurlijke cyclus? Mijn ziekenhuis geeft geen provera ivm verergeren klachten. Ik heb het 1x met medicatie geprobeerd maar dat was een hel. Nu altijd natuurlijke cyclus waarvan laatste 3x met lage dosis clomid om de eisprong wat te versnellen. Misschien kan je dit eens vragen? Scheelt mij iig een hoop pijn.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ohh ik ga dat cker aankaarten!Thanks!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds in de molen inderdaad.

Ik heb gereageerd op je privé bericht overigens, heb je die inmiddels ontvangen? Ging eerst niet goed.

 

Eerste IVF ging "goed". Meer eicellen dan verwacht. Acht waarvan zeven bevrucht. Één verse tp en twee cryo tp's. Van de laatste zwanger maar een vroege miskraam.

Eerder ook zwanger geweest, spontaan in 2015 waarvan ook een miskraam. Toen wist ik nog niet dat ik endometriose had.

 

IVF 2 afgelopen mei afgebroken, te weinig eicellen. Begin augustus starten we weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé,

Naar voor je dat ook jij endo hebt. tis niet niks..

Ik 3 tp's van IVF 1 waarvan de laatste een miskraam.

 

Endo zit bij mij overal en nergens eigenlijk. Darmen, baarmoederwand, eierstokken, ophangbanden baarmoeder. Groot feest daarbinnen..

Sta nu ook weer op de wachtlijst voor een operatie, eens zien of ik daar daadwerkelijk ga uit komen. Adenomyose (endo baarmoeder) is helaas ook niet iets wat ze graag opereren ivm andere nadelige gevolgen.

 

Ik loop in het UMCG (Groningen). jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ervan op de hoogte dat het inderdaad in mijn baarmoederwand zit. Zo ook in de eierstokken, darmen, ophangbanden baarmoeder.

Endo in baarmoeder is inderdaad niet bevorderlijk, sowieso is het niet bevorderlijk. Zoals jij ook al schrijft over ontstekingsreactie en immuun. Embryo is toch ook voor 50% geen lichaamseigen stof, als immuun al flink aan het werk is wordt het eerder afgestoten (zo heb ik mijzelf maar onderwezen)...

 

Opereren aan baarmoeder raden ze af omdat eventuele verzwakking of beschadiging van baarmoeder(wand) ook niet gunstig is.

 

Als ik jouw reactie lees, zou ik zeggen dat jij ook ervaring hebt met endometriose. Wat voor behandeling zou volgens jou nodig zijn en waar wordt die aangeboden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Wat rot dat je nu weer zoveel klachten ervaart, het is een hele zoektocht..

Wel goed te lezen dat je daarvoor na de verse terugplaatsing direct zwanger geraakt bent en dat dit goed gegaan is.

 

Hoe ben je erachter gekomen dat jouw endo opspeelt door gebruik van progynova?

Dat wordt mij ook voorgeschreven, icm utrogestan.

 

Wij starten in augustus ook weer. Met een heel dubbel gevoel. Ik heb ook ontzettende pijn gehad gedurende de eerste behandeling. Waar ben jij onder behandeling? Ik in het UMCG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, Wat rot dat je nu weer zoveel klachten ervaart, het is een hele zoektocht.. Wel goed te lezen dat je daarvoor na de verse terugplaatsing direct zwanger geraakt bent en dat dit goed gegaan is. Hoe ben je erachter gekomen dat jouw endo opspeelt door gebruik van progynova? Dat wordt mij ook voorgeschreven, icm utrogestan. Wij starten in augustus ook weer. Met een heel dubbel gevoel. Ik heb ook ontzettende pijn gehad gedurende de eerste behandeling. Waar ben jij onder behandeling? Ik in het UMCG.
Ik neem aan dat deze reactie op de mijne is.Hoi hoi,De 2e dag na de start vd progy kreeg ik onmiskenbaar mijn endo klachten terug. Die typische vermoeidheid, de buikpijnen en die typische ontlasting die ik altijd had, heb ik nu ook weer. Ik heb dat toen aangegeven bij de verpleegkunfige die de BMS echo maakte en zij bevestigde mijn vermoedens.Toen ik met de utro mocht starten werd dit minder, als of de utro alles weer ingareel bracht.Ik in Nijmegen, Radboud UMC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds in de molen inderdaad. Ik heb gereageerd op je privé bericht overigens, heb je die inmiddels ontvangen? Ging eerst niet goed. Eerste IVF ging "goed". Meer eicellen dan verwacht. Acht waarvan zeven bevrucht. Één verse tp en twee cryo tp's. Van de laatste zwanger maar een vroege miskraam. Eerder ook zwanger geweest, spontaan in 2015 waarvan ook een miskraam. Toen wist ik nog niet dat ik endometriose had. IVF 2 afgelopen mei afgebroken, te weinig eicellen. Begin augustus starten we weer.
Pfff ook al heel wat meegemaakt weer in de tussentijd 😏.Heb helaas geen berichtje van je.Hopelijk bij de poging in augustus meer succes 🍀
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik doe iets niet goed!! ik denk op zo'n manier te reageren dat het duidelijk is waar ik op reageer maar blijkbaar niet.

hopelijk gaat het nu goed..

 

Ah ja, ik begrijp nu inderdaad wel dat het daaraan te linken is.

 

 

Nope... gaat niet goed. dit was voor hopefulness. kan iemand mij vertellen hoe het wel moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt dit met natuurlijke cyclus? Hoe ziet jouw schema er dan uit?

Ik heb het ook eens voorgesteld maar werd afgeraden in mijn situatie.

 

Hoe heb je ontdekt dat progynova jouw klachten verergeren?

Bij mij raden ze kunstmatig af omdat je dan hormonen gaat gebruiken om het baarmoederslijmvlies en dus de endo snel te laten groeien, vaak sneller als t eigen lichaam zal doen.

1e 8 tpen hebben we een uitgangsecho gehad en op basis daarvan ovulatietesten zodra die positief is paar dagen later tp zonder utro oid. Afgelopen 3 tp en cyclusdag 3 tm 7 1 tabletje clomid. 1e x 50mg maar daarmee 4 eitjes en 2 andere keren 25mg toen netjes 2 eitjes. Ook hiermee weer ovulatietesten. Na mijn laatste stimulatie kwam de cyclus bijna niet op gang.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik doe iets niet goed!! ik denk op zo'n manier te reageren dat het duidelijk is waar ik op reageer maar blijkbaar niet.

hopelijk gaat het nu goed..

 

Ah ja, ik begrijp nu inderdaad wel dat het daaraan te linken is.

 

 

Nope... gaat niet goed. dit was voor hopefulness. kan iemand mij vertellen hoe het wel moet?

Als je op citeren klikt onderaan het bericht waarop je wil reageren lukt t als het goed is wel

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij raden ze kunstmatig af omdat je dan hormonen gaat gebruiken om het baarmoederslijmvlies en dus de endo snel te laten groeien, vaak sneller als t eigen lichaam zal doen.

1e 8 tpen hebben we een uitgangsecho gehad en op basis daarvan ovulatietesten zodra die positief is paar dagen later tp zonder utro oid. Afgelopen 3 tp en cyclusdag 3 tm 7 1 tabletje clomid. 1e x 50mg maar daarmee 4 eitjes en 2 andere keren 25mg toen netjes 2 eitjes. Ook hiermee weer ovulatietesten. Na mijn laatste stimulatie kwam de cyclus bijna niet op gang.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 

 

Ja, ik begrijp het. Ik vind het ook best wel tegenstrijdig.. endo en ivf.. maarja we willen iets.

Waar word jij behandeld als ik vragen mag? Ik blijf het interessant vinden dat er verschillende dingen gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik begrijp het. Ik vind het ook best wel tegenstrijdig.. endo en ivf.. maarja we willen iets.

Waar word jij behandeld als ik vragen mag? Ik blijf het interessant vinden dat er verschillende dingen gedaan worden.

In loop in het mumc in maastricht.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo meiden. Ik ben nieuw hier. Ik heb ook endometriose maar op mijn blaas en nog hypothyreoide... ik heb eerste keer een ivf gehad, 14 eicellen,7 embryo's. 10 dagen geleden eentje teruggeplaatst en gisteren was mijn test met 2e lichte streepje positief... hopelijk gaat het zo door want heb best veel last van mijn onderbuik, blaas en eierstokken, gevoelige borsten zijn ook net als zou ik zo meteen ongesteld worden... Nou ik wens jullie heel veel success 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden