Ga naar inhoud

Wie start er mee aankomende maand met ICSI?


Femke1985

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben Femke 33 jaar oud en mama van 2 (jongen van 6 en een meisje van 4).

En we zijn na jaren weer gestart met ICSI. We hebben afgelopen maanden nog 2 bonus pogingen gehad uit de cyclus van mijn dochter maar helaas is dat niet gelukt. Nu met frisse moed weer de mallemolen ik ben benieuwd of er meer dames gestart zijn met het traject en hoe dit verloopt? Voor mij de eerste keer op een forum en dat ik mijn ervaringen deel. Veel succes allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Femke,

 

Ik ben Regina, 37 jaar oud en mama van een 11 jarige dochter.

Wij hebben net onze laatste punctie (3e) achter de rug.

Vorige week 2 terugplaatsingen gehad en mag pas volgende week zaterdag pas testen.

We hebben nog 2 cryo’s over en dan zit echter onze icsi traject erop.

So fingers crossed

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat spannend Regina heel veel succes hopelijk blijven ze plakken :snitch:

 

Hallo Femke en Regina,

 

Erg spannend allemaal, hopelijk is het deze ronde raak Regina ik duim voor je mee.

 

Voor ons gaat de eerste ronde snel eraan komen. Ik ben net met de pil begonnen

we vinden het onwijs spannend allemaal!

 

Groetjes Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anneke en Femke,

 

ik zit dus op het welbekende wachtbankje ..... ook ik kan me niet beheersen dus ik heb al wat testjes gedaan.

Dus .... resultaat is “positief” ik ben gereserveerd blij tot ik de eerste echo heb gehad. Één na laatste terugplaatsing had ik met 8 weken een miskraam gehad.

Ik heb helemaal geen pillen gehad, alleen maar spuiten.

Jullie doen het in je natuurlijke cyclus?

 

spannend allemaal hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik begin woensdag pas met de decapeptyl het is onze eerste keer

er komt zoveel op je af en mijn gevoel is iedere dag weer anders.

 

Ik ben nu al een aantal weken de pil aan het gebruiken en ik ben zo ontzettend moe

Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het emotionele gedeelte.

soms loopt de emmer even over.

 

Hebben jullie hier ook last van en hoe ga je hiermee om?

 

Heel veel succes 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

Graag zou ik mee willen schrijven met jullie.

Ina was balen dat het mis gegaan is, veel sterkte!

 

Mijn man en ik zijn twee weken geleden met onze tweede ICSI poging. Deze keer volgen we het lange protocol. Ik ben twee weken geleden begonnen met het spuiten van decapeptyl en na 7 dagen kwam daar fostimon 225 bij.

Afgelopen vrijdag echo gehad, deze dag er goed uit. Rechts 5 eitjes en links ook een stuk of 3. Nog wel door moeten spuiten en morgen weer een echo...

Ik vind het zo spannend... Vorige keer was alles nieuw. Nu lijkt alles een beetje vanzelf te gaan. Al neemt dat niet weg dat ik het emotioneel dit keer wel erg zwaar ervaar. Ik ben bang voor teleurstellingen.....

 

Veel succes allemaal en mocht je vragen hebben over medicijnen of ervaringen dan beantwoord ik die graag.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin over anderhalve week ook met de decapeptyl.

Vind het idd ook super spannend maar ook wel een beetje eng om elke dag een spuit in de buik te Etten!

 

Dat vermoeide gevoel ken ik idd! Heb er Sinds he slikken van de pil ook erg veel laat van!

 

Veel succes alvast met spuiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

Ik ben nu een week aan de decapeptyl en zo moe 😔

emotioneel en heb totaal geen filter meer😳

 

Het zetten van de spuiten was spannend maar went eigenlijk wel

 

ik hoop dat de vermoeidheid wel snel wegtrekt, ben 40 uur aan het werk dus weet niet hoe ik dit moet volhouden zo

 

maandag de eerste echo erg spannend vanaf dan komt er bij mij de gonal-f bij

 

hoe gaat het met jullie?

groetjes Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

Ik ben nu een week aan de decapeptyl en zo moe 😔

emotioneel en heb totaal geen filter meer😳

 

Het zetten van de spuiten was spannend maar went eigenlijk wel

 

ik hoop dat de vermoeidheid wel snel wegtrekt, ben 40 uur aan het werk dus weet niet hoe ik dit moet volhouden zo

 

maandag de eerste echo erg spannend vanaf dan komt er bij mij de gonal-f bij

 

hoe gaat het met jullie?

groetjes Anneke

 

Hi Anneke,

 

Decapeptyl is echt rot spul, maar we weten waarvoor we het doen. Ik ben in het begin niet echt moe geweest. Wel opvliegers gehad. Dit ging over toe in de fostimon erbij ging spuiten.

Morgen heb ik mijn 3de follikel meting. Op dit moment ben ik heel moe en juist vlak in mijn emoties....Ik weet niet zo goed of het door de medicijnen komt, of door de spanning.

Ben heel benieuwd morgen, hopelijk dit weekend punctie....

 

Veel succes met spuiten het went inderdaad. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Iejoor

 

wat raar he maarja iedereen schijnt anders te reageren

ik begin komende week met de gonal-f erbij heb maandag de eerste echo.

 

alvast veel succes met je punctie hopen op een mooi aantal eitjes en natuurlijk een paar mooie

kleintjes to be

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Iejoorwat raar he maarja iedereen schijnt anders te reagerenik begin komende week met de gonal-f erbij heb maandag de eerste echo.alvast veel succes met je punctie hopen op een mooi aantal eitjes en natuurlijk een paar mooiekleintjes to begroetjes
Zo de punctie zit erop, met goed resultaat. Er zijn 16 eitjes gevonden. Woensdag bellen ze voor een terug plaatsing. Dan weten we ook hoeveel cellen goed bevrucht zijn. Vandaag rustigaan gedaan en morgen ook nog. Daarna proberen of ik kan werken.Hoe gaat t met jullie dames?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

wat een mooi aantal! Hoe voel je je inmiddels?

 

ik heb gisteren de eerste echo gehad ze hebben 11 follikels geteld dus hoop dat die ook blijven zitten🤞🏻

 

Welk ziekenhuis ga je? En hoe is de punctie verlopen?

 

waarschijnlijk eind volgende week voor ons de eerste punctie.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anneke,

 

11 is echt super goed!

 

De punctie is goed verlopen. Ik kreeg twee medicijnen via het infuus rapifin en iets met een m. Daarnaast had ik twee uur van tevoren Naproxen 500mg en 2 paracetamol ingenomen.

Tijdens de punctie een beetje pijn gehad, maar was wel houdbaar. Na de punctie ben ik helaas heel ziek geworden. Dit bleek niet van de medicijnen te komen en een 'gewone' buikgriep te zijn. Voordeel hiervan was dat ik niet echt pijn voelde van de ingreep.

Twee dagen later begon ik dat wel te voelen. Je mag gewoon paracetamol slikken tegen de pijn.

Gisteren hebben we een verse terugplaatsing gehad in Utrecht. Hoeveel we er nog over houden weten ze pas over een paar dagen en dat wordt per brief gestuurd... Wel een beetje raar. Hiervoor zaten we in het ISALA in Zwolle en zij deden die mededeling meteen als je er was en dan kreeg je de brief.

 

Nog succes met het spuiten. Houd je doel voor ogen. Een punctie is niet het leukste stukje, maar wel noodzakelijk en ach je hebt buikpijn erna maar dit gaat ook wel weer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej

wat jammer dat je de griep erbij hebt maar goed die heb je dan ook meteen weer gehad toch?

 

ja inderdaad houden het doel voor ogen

gelukkig denken ze op t werk okk mee en zijn mijn collega’s begylpzaam en begripvol

dat scheelt tegen het schuldgevoel dat ik dan toch weer heb aangezien volgende week een drukke week is voor ons

en dat ik er dan waarschijnlijk maar 2 of 3 dagen ben maarja het zij zo

 

ik duim voor je mee dat je positief mag testen

hoor graag van je hoe t verder gaat

 

groetjes Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej wat jammer dat je de griep erbij hebt maar goed die heb je dan ook meteen weer gehad toch?ja inderdaad houden het doel voor ogengelukkig denken ze op t werk okk mee en zijn mijn collega’s begylpzaam en begripvoldat scheelt tegen het schuldgevoel dat ik dan toch weer heb aangezien volgende week een drukke week is voor onsen dat ik er dan waarschijnlijk maar 2 of 3 dagen ben maarja het zij zoik duim voor je mee dat je positief mag testenhoor graag van je hoe t verder gaatgroetjes Anneke
Dat schuldgevoel is herkenbaar inderdaad. Mijn arts zei: "jij/ jullie hebben hier niet om gevraagd. Dit is gewoon dikke pech. Je kunt er niks aan doen. "Die gedachte helpt wel een beetje..In welk ziekenhuis lopen jullie? Ik merk dat er namelijk wel verschil zit tussen ziekenhuizen en hun behandel methoden en communicatie.Fijn weekend!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zitten in maastricht, ja lees ook verschil in lengte van hormonen spuiten en soort hormonen

 

ik heb ook geEgd een ander krijgt gewoon kinderen overleggen dat ook niet of dat wel uitkomt enzo maarja nog even volhouden

 

jij ook fijn weekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zitten in maastricht, ja lees ook verschil in lengte van hormonen spuiten en soort hormonenik heb ook geEgd een ander krijgt gewoon kinderen overleggen dat ook niet of dat wel uitkomt enzo maarja nog even volhoudenjij ook fijn weekend
Hi Anneke,Hoe gaat het nu met je? Waarschijnlijk heb je de punctie al gehad en misschien ook al een verse tp. Ik zit in de eerste wachtweek... Spannend
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Iejoor,

ik heb vandaag de tweede echo gehad 20 follikels getelt ☺️

Maar nog niet groot genoeg een aantal zat rond de 11 a 12 mm woensdag weer een echo waarschijnlijk

vrijdag punctie en volgende week terugplaatsing het wordt erg spannend nu.

 

dat wachten lijkt mij het allermoeilijkste nu ben ik nog gefocust op het bahalen van een goede “oogst” maar twee weken wachten wordt erg moeilijk. Ik denk dat bezig blijven met andere dingen het dragelijker maakt.

 

Hoe ga jij hiermee om?

 

Hoeveel cryo’s hebben jullie? En wanneer heb je de terugplaatsing gehad?

 

Hoop dat het allemaal goed gaat en je snel een positief resultaat mag hebben.

fijn om er met iemand over te kunnen praten

 

groetjes Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Iejoor,ik heb vandaag de tweede echo gehad 20 follikels getelt ☺️Maar nog niet groot genoeg een aantal zat rond de 11 a 12 mm woensdag weer een echo waarschijnlijkvrijdag punctie en volgende week terugplaatsing het wordt erg spannend nu.dat wachten lijkt mij het allermoeilijkste nu ben ik nog gefocust op het bahalen van een goede “oogst” maar twee weken wachten wordt erg moeilijk. Ik denk dat bezig blijven met andere dingen het dragelijker maakt. Hoe ga jij hiermee om?Hoeveel cryo’s hebben jullie? En wanneer heb je de terugplaatsing gehad?Hoop dat het allemaal goed gaat en je snel een positief resultaat mag hebben.fijn om er met iemand over te kunnen pratengroetjes Anneke
Wauw dat zijn er wel erg veel. Dit is jou eerste keer toch? Hopelijk worden er een aantal wat groter dat je snel een punctie hebt. Wachten is idd het lastigste stukje van het traject. Die eerste week gaat nog wel, maar daarna wordt het echt spannend. Wat helpt is afleiding zoeken en leuke dingen doen. Het is fijn dat ik op mijn werk altijd heel druk ben, waardoor ik er daar niet mee bezig ben.Wij hebben hierna nog 1 cryo in de vriezer. De vorige keer hadden we er 2. Veel follikels wil niet zeggen dat er uiteindelijk ook veel bevruchte kwalitatief goede cellen zijn. Is goed om daar een beetje op voorbereid te zijn.Het is trouwens ook verschillend per ziekenhuis of ze alles invriezen of de matige al weg gooien. Succes met spuiten nog even, bijna voorbij!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, ik had dit ook totaal niet verwacht zoveel.

 

ik zei al tegen mijn man het kan nog alle kanten op.

 

als we er maar minimaal 1 overhouden dan is het voor je gevoel al niet voor niks geweest.

 

ik begin het nu ook te merken met bukkeb en tillen dat het erg gevoelig is daar beneden, dus hoop echt

dat we vandaag te horen krijgen dat vrijdag punctie hebben. Werk geeft mij ook die afleiding even niet bezig zijn met andere dingen. Mijn oom krijgt deze week ook een belangrijke ingreep, hij heeft verschillende tumoren en we weten dat hij waarschijnlijk geen jaren meer heeft, maar is verschrikkelijk hem zo te zien.

ook die zorgen steken af en toe de kop op en dan is het allemaal even teveel. Maar we zetten de schouders eronder en doen wat we kunnen.

 

merk nu dan ook dat het heerlijk is erop uit te gaan even niet stilstaan bij de zorgen maar genoeten van leuke dingen, dat ik dan thuiskom en letterlijk denk ohwja morgen wer spuiten 🙈

maar van wachten wordt je vanzelf geduldiger

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden