Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018


Gast

Aanbevolen Berichten

@Kitkat en @BriarRose wanneer hebben jullie weer nieuwe afspraken staan? Gaat alles goed verder?

Geen gekke kwaaltjes?

 

@Inge35 jij je kamertje al af?

 

Ik heb wat behang stalen besteld en ga hopelijk deze week de knoop doorhakken met welke muren geverfd gaan worden in welke kleur en welk behang daarbij past....

Maandag komt eindelijk de stucadoor langs om de babykamer af te maken.. dan mag die nog even drogen en kan die straks lekker ingericht worden!

 

Ik voel de baby nu ook sinds een paar dagen. Het is nog niet veel maar wel duidelijk dat het van de baby is.

Super leuk, kan niet wachten totdat het sterker wordt!

 

Verder nog steeds weinig klachten. De vermoeidheid is er wel sneller geloof ik. Sommige drukke dagen lijken wel extra drukker.. maarja slaap ik iig goed

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@Danlon Wat fijn dat het goed gaat! Jammer dat je minder moet werken maar wel goed. Alles wat nodig is voor je kindjes toch? Gelukkig hoef je geen bedrust ofzo dat is helemaal naar.

 

@kims hier gaat het heel goed, voel me eigenlijk super. Soms wat snel moe, emotioneel wat instabieler maar dat is verwaarloosbaar. Het blijft nog steeds moeilijk voor mij om alles te bevatten. Ik ben erg blij maar de roze wolk die ik verwacht had is er niet. Misschien ben ik daar wel iets te nuchter voor.

 

Vandaag ga ik met manlief naar babydump en prenatal om baby dingen te kijken. Daar heb ik erg zin in. 31 januari is onze volgende echo en daarna worden we uitgeschreven bij Isala.

 

Wat leuk om je kindje te voelen kims! Volgens mij voel je dan nog meer een band ontstaan. Nog even wachten tot het stucwerk klaar is en dan alles inrichten. Heerlijk is dat, eindelijk zo'n kamertje in huis hebben

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kims ja bíjna klaar! Nog gordijnen en dan klaar! Het is zo heerlijk, ik kan er uren in zitten en om me heen kijken. ❤️❤️

 

Verder gaat het met de baby heel goed, ik voel hem echt heel sterk nu. Lekker trappelen en reageren op kleine duwtjes van ons. Heel gezellig ook tijdens meetings op het werk. Voel dan af en toe een schopje of draaitje en heb dan een stiekem lachje.. en ook voor mijn man is dit echt heel leuk ook!

 

Yoga is begonnen! Best lekker maar heel gek om ineens met een bevalling bezig te zijn. En angstaanjagend ook trouwens

 

Nog 5,5 week voor mijn verlof, moet ook eerder naar huis ivm mijn bekken. Dat lukt niet altijd even goed, maar doe mijn best!

 

@danlon wat fijn geen zwvergiftiging!! En ook goed om halve dagen te maken. Met 2 baby's is alles een stuk zwaarder!

 

@briarrose wat fijn dat alles goed gaat! Ga je voor het eerst naar de babywinkels? Vond ik best een dingetje.. geniet er van

 

En de rest.. alles goed? Het wordt tijd voor nieuwe aanwas er bij he! Dus ik duim voor het wachtbankje januari, dat er maar veel mogen aansluiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kims ja bíjna klaar! Nog gordijnen en dan klaar! Het is zo heerlijk, ik kan er uren in zitten en om me heen kijken. ❤️❤️

 

Verder gaat het met de baby heel goed, ik voel hem echt heel sterk nu. Lekker trappelen en reageren op kleine duwtjes van ons. Heel gezellig ook tijdens meetings op het werk. Voel dan af en toe een schopje of draaitje en heb dan een stiekem lachje.. en ook voor mijn man is dit echt heel leuk ook!

 

Yoga is begonnen! Best lekker maar heel gek om ineens met een bevalling bezig te zijn. En angstaanjagend ook trouwens

 

Nog 5,5 week voor mijn verlof, moet ook eerder naar huis ivm mijn bekken. Dat lukt niet altijd even goed, maar doe mijn best!

 

@danlon wat fijn geen zwvergiftiging!! En ook goed om halve dagen te maken. Met 2 baby's is alles een stuk zwaarder!

 

@briarrose wat fijn dat alles goed gaat! Ga je voor het eerst naar de babywinkels? Vond ik best een dingetje.. geniet er van

 

En de rest.. alles goed? Het wordt tijd voor nieuwe aanwas er bij he! Dus ik duim voor het wachtbankje januari, dat er maar veel mogen aansluiten!

 

Lief van jeik hoop zo dat ik mag aansluiten!!!! Een droom die uitkomt.. zit vandaag op wachtdag 7.. dus nog even geduldsucces met het kamertje

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Inge35 helemaal mee eens! Wat nieuwe input van gezellige aankomende mama’s!

 

Wat heerlijk dat je die kleine nu zo goed kan voelen en verlof zo dichtbij alweer.

Wij zijn nog een beetje aan het puzzelen met de uren en vrije dagen en wel of geen oppas of kinderopvang.

Ook wel weer leuk.

Ik voel de baby soms ook licht en zeker op werk is dat echt heel erg leuk he!! Hihi... echt je eigen wereldje met je kleine samen.

 

@BriarRose wat heerlijk ff spulletjes kijken! Mijn vriend schrok zich wezenloos van de keuzes en prijzen. Hahaha maar wat Inge zegt, het is heerlijk.

 

Ons kamertje wordt nu pas maandag gestuuct, zo vreselijk.. een week later als gepland.. haha nog tijd zat natuurlijk maar het staat nu stil n dat is gewoon irritant.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heerlijk he die babies voelen! Vind ik ook... Maar af en toe denk ik ook nu is t genoeg gek he.. Eerst kijk je ernaar uit... En dan mag t wel iets minder..

 

Wat fijn al die kamers die klaar worden! En ach, je moet al zoveel geduld hebben, weekje later stucen ook geen ramp toch hihi...

 

Ik gun t ook iedereen op t wachtbankje!! Manman wat moet je soms een doorzettingsvermogen hebben he... Maar als je hier kijkt naar de resultaten, dat gun ik iedereen.

 

Ik ga straks weer 4 uurtjes werken met zelfs een half uur pauze..heb er gewoon zin in haha.

 

Wij gaan eind januari de kasten halen.. Zijn jullie al aan t kijken naar kaartjes? Ik vind het zooooo moeilijk... Heb wat proefdrukken besteld maar vind ze niet geweldig.. Dus mocht iemand mooie tweeling kaartjes tegenkomen, jongen/meisje... Ik hoor t graag!

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden!

 

Wat goed om te lezen dat alles zo goed gaat! Vanaf wanneer voelde jullie je baby voor het eerst? Lijkt me zo geweldig.

 

Hier ook alles top! Vandaag net naar de gyn voor de NIPT test. Worden we begin volgende week ergens gebeld met de uitslag. Zooo spannend! Hoop zo dat alles goed is. Ook horen we dan of ons kleine shrimpie een meisje of jongetje is. Ik vind alles best! Kan niet wachten het te horen.

 

De echo zag er weer goed uit. 9cm al weer. Wow wat gaat dat snel! Morgen gewoon alweer 15 weken. Niet normaal!!

 

Hebben toch stiekem dat doppler apparaat gekocht en ben er verliefd op! Duurde een paar weken voordat we het hartje hoorden maar nu gaat het vrij snel.

Tis gewoon voor mij een hele fijne gedachte dat ik hem of haar iedere week eventjes kan horen.

 

Maar wat een druktemaker! Aan het springen en zwaaien was hij vanmorgen. Zo leuk!

 

Wij hebben nu ook gekeken voor de kinderwagen. Iemand die deze kent? Emmaljunga NXT90.. rijdt super lekker en is erg handig in gebruik. Vooral met onverharde wegen in mijn dorpje hier. Lekker tussen de wijngaarden lopen later! Nu al zin in!!

 

Ga einde van de maand even kijken voor spulletjes in NL. Wat we nodig hebben etc. Super zin in! Hebben wel al een idee qua kamer. Ben helemaal weg van Babysonly en dan in die grijs en mint tinten. Mijn boxkleed die ik had gekregen is daar ook van.

 

Oh meiden ik hoop ook idd zo dat de anderen hier snel bij komen! Iedereen verdient dat zo!! 🤞🤞🤞

 

2d00a7b31b10996c2b9fb0c11407c7df.jpgafa269842e9271792bbd9dbb9f2fc104.jpgcd3f2582f9eb15b373670232531d58df.jpgd091c73fc0afa8ccc08765ac1b011cfc.jpgf549836a3b7ab3707d980b0715798a13.jpg

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@danlon wat heerlijk dat je toch nog lekker aan het werk kan! Al is het maar kort, lekker even afleiding.

 

Kaartjes heb ik wel over nagedacht maar ben nog niet gaan kijken. Ben nu nog aan het stoeien met het behang en daar wat proefdrukken van besteld.

Maar @Lalautje heeft leuke voorbeelden gevonden zeg!

 

@KitKat wat een leuke foto’s!! Grijs en mint wordt ook ons kamertje, lekker hip!

Spannend even die NIPT maar ik duim voor een goede uitslag.

Je beeb ziet er iig weer prachtig uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

@danlon wat heerlijk dat je toch nog lekker aan het werk kan! Al is het maar kort, lekker even afleiding.

 

Kaartjes heb ik wel over nagedacht maar ben nog niet gaan kijken. Ben nu nog aan het stoeien met het behang en daar wat proefdrukken van besteld.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ahhh dat was bij ons gelukkig niet lastig! Wit.. Ik twijfel alleen nog over een muursticker haha..

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@danlon

b64e44951cc761bbd97b46e2d8739d77.jpg

8a70ab0baf6781c73050ae4ae7be113f.jpg en dan een Jip en Janneke vorm ofzo..

 

Ik noem ze wel steeds jip en janneke

Die eerste vind ik wel leuk maar tweede past niet bij ons..

We houden van rustige. Zachte kaartjes.. Ik hou niet zo van die kleur op de tweede hihi..

Bij mn zoon hadden we een berenkop via geboortekaartjes.nl. Met het berenthema op zn kamer vond ik die geweldig... De tweeling ook mja om hun nou tzelfde kaartje te doen is ook niks.. Hihi

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kitkat wat een mooie plaatjes! De baby natuurlijk én die mooie spulletjes! Leuk he om zo'n spartelend ding te zien in je buik. Vond het zo gek dat daar wat zat en je het nog helemaal niet kon voelen! Ik voelde hem rond de 20e 21e week voor het eerst. Heel zacht!

 

Kaartjes idd ook nog niet over nagedacht! Eerst nog gordijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 weken!! Joehoeeoeoe!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Jippieeee een mijlpaal! Op naar de volgende..

 

Ik had vandaag babyshower van schoonzus...ben gesloopt.. Wel trots op de snack die ik meenam.. fa467d9b219e30d4f7a0fd1cba856090.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo @danlon indrukwekkend!!! Wauw Wat is het roze?

 

Enneh @poekie jaaaaa een enorme mijlpaal he! Geniet er van!!

 

Hier derde trimester bereikt! Maagzuur speelt weer enorm op, bah! En word ronder en ronder. Dat is dan wel weer heel fijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo @danlon indrukwekkend!!! Wauw Wat is het roze?

 

Enneh @poekie jaaaaa een enorme mijlpaal he! Geniet er van!!

 

Hier derde trimester bereikt! Maagzuur speelt weer enorm op, bah! En word ronder en ronder. Dat is dan wel weer heel fijn..

Haha fijn om rond te worden... Wat een gekke wereld he maagzuur is vervelend zeg! Hopelijk wordt t snel beter.

 

Eitjes gekookt en vervolgens een nacht in bietensap gelegd... En baf ze zijn roze hihi

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ECHO

Inge35:

Danlon:

Kims: 16 feb vk

Poekie: 25 jan vk

Ash: 29 jan vk controle

️Kitkat: ?

️BriarRose: ?

 

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 juli

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Poekie wat fijn! En ook deze week weer een bezoekje aan de vk zie ik, fijn!

@danlon wat gaaf! Zijn het eitjes?! Knap zeg.

 

Ik heb een vervelend hoestje te pakken! Erg vermoeiend...

Gister een borrel gehad met vriendinnen en ervoor gekozen mijn ivf verhaal niet te delen.

Zelfs een aantal die wel van het voortraject wisten gezegd dat t natuurlijk was.

Aan de ene kant voelde dat niet zo fair maar ik merk dat ik het ivf traject toch niet graag open gooi.

Hoe gaan jullie daar mee om?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ECHO

Inge35:

Danlon:

Kims: 16 feb vk

Poekie: 25 jan vk

Ash: 29 jan vk controle

️Kitkat: ?

️BriarRose: 31 jan gyn controle

 

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Poekie wat fijn! En ook deze week weer een bezoekje aan de vk zie ik, fijn!

@danlon wat gaaf! Zijn het eitjes?! Knap zeg.

 

Ik heb een vervelend hoestje te pakken! Erg vermoeiend...

Gister een borrel gehad met vriendinnen en ervoor gekozen mijn ivf verhaal niet te delen.

Zelfs een aantal die wel van het voortraject wisten gezegd dat t natuurlijk was.

Aan de ene kant voelde dat niet zo fair maar ik merk dat ik het ivf traject toch niet graag open gooi.

Hoe gaan jullie daar mee om?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben heel open over het ivf traject. Wij zaten ook al 4 jaar in de molen en onze hele sociale kring wist er al van. Ik ben nou een keer een aanstaande moeder met bagage. De eerste weken had ik geen roze wolk. Dat komt wel door al die teleurstellingen in het verleden.

 

Ik snap heel goed dat je het niet zegt. Dan kun je even 'gewoon' zwanger zijn. Ik zou zeggen doe wat goed voelt. Zorg dat jij optimaal geniet van zwanger zijn. Dat heb je verdiend

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@inge35 mooi rond is niet lelijk :-) je bent zwanger en dat mag lekker gezien worden. Ik ben benieuwd wanneer dat moment bij mij plaats gaat vinden dat ik ronder word haha. Voorlopig zie ik wel dat er wat meer buik komt en dat ik zwaarder wordt maar zien anderen het vaak nog niet zo.

 

@danlon wat een leuke traktatie! Creatief hoor! Zelf bedacht??

 

@kims ook wij zijn over het algemeen heel open over ivf. Er waren bij ons best wat mensen die er al vanaf wisten en ik vind het ook niet zo'n probleem. Ik kan me wel voorstellen dat je er voor kiest om het niet te vertellen. Het is ook prima bepaalde zaken voor jezelf te houden hoor. Die keus is helemaal aan jou. Als jij het niet fijn vindt om te vertellen, gewoon niet doen joh. Je bent niemand iets verplicht.

 

Hier gaat alles verder helemaal prima. Komende week weer een drukke en pittige week. Ben benieuwd hoe ik daar op reageer, maar eigenlijk voel ik me over het algemeen prima. Ik vind het erg leuk nu ook af te kunnen gaan tellen ipv optellen haha.

 

Oh ja... ik zit met smart te wachten op alle beloofde nesteldrang tis hier een zootje en er moet nog best wat gebeuren hihi.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kims ja gevulde eitjes inderdaad. En @poekie nee ik had ze al eerder keer via google gevonden en bij mn ander schoonzus wit gemaakt maar zag nu foto van roze dacht das leuk!

 

@kims, ik heb sommige mensen de eerste keer ook verteld dat t natuurlijk was... Meer uit angst.. Achteraf gewoon niks gezegd want eigenlijk, wat maakt het voor mensen die je traject niet weten uit... Ik heb mensen gehad die zeiden zij is zwanger door ki... Hallooo ben gewoon zwanger!!

Heb er verder ook nooit geheim van gemaakt naar de meesten en ook nu... Krijg trouwens wel vaak de vraag zit tweeling in jullie familie? Nee... De gezichten die je dan krijgt zijn hilarisch als ze niet weten van t traject..

 

Ik zal lijstje ook even updaten!

Ik heb trouwens wel die nesteldrang... Maar gewoon niet de puf iets te doen terwijl t echt nodig is.. Vreselijk

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ECHO

Inge35:

Danlon: 1feb 4d, 8feb gyn echoscopist en ctg

Kims: 16 feb vk

Poekie: 25 jan vk

Ash: 29 jan vk controle

️Kitkat: ?

️BriarRose: 31 jan gyn controle

 

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

 

 

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks meiden. Heb ook inderdaad zoiets dat ik het gewoon een privé zaak vind, en nu gewoon alleen wil vertellen dat er een meisje aan komt.

Misschien komt het ook een beetje doordat mijn vriend al kinderen heeft uit een eerdere relatie. Dat werd uiteindelijk een vechtscheiding en is me vaak toegesmeten ‘dat ik geen moeder ben dus niet weet hoe of wat’.

Zij hebben natuurlijk kinderen gekregen en heb nu van het traject nog een beetje van... alsof het bij ons minder goed is gelukt ofzo...

Nou ja! Het zit tussen mijn oren maar vind het fijn om dit met jullie te kunnen delen .

 

@Poekie hahaha ik had het ook niet zo erg maar toen ging ik toch wat plaatjes kijken hier en daar en ging ik toch ook zelf nadenken van hoe ik het allemaal wilde.

Ons kamertje wordt as we speak gestuucd! Echt top. Haha dan nog drogen en dan moet mijn verf en behangplan toch echt klaar zijn!

Heb 4 proefdrukken van twee patronen... en ga 1 of 2 muren groen verven, want dat hadden we nog staan.

Ik zal zo even de printjes waaruit ik ga kiezen sturen! Fijne dag allemaal!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden