Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018


Gast

Aanbevolen Berichten

@ Danlon

Ik ben ook wel positief hoor, vind het echt geweldig leuk. Maar er veranderd in korte tijd gewoon veel en dat is best wennen af en toe. Het was gewoon een hele shock dat we na 5 jaar onze eerste baby krijgen.

 

Twee is waarschijnlijk ook dubbel zo zwaar. Ik heb het met je te doen. Hopelijk blijft het dit voorjaar lekker koel. Dan is het allemaal wat beter vol te houden.

 

Gefeliciteerd met je nichtje! Gelukkig niet de naam die jullie voor ogen hebben . Lijkt mij juist wel leuk, geeft een soort verbinding zo'n gedeelde tweede naam.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Afspraak/echo

 

Kims: 16 feb vk

 

Inge35: 16 feb echo

 

Poekie: 22 feb vk

 

Ash: 5 maart vk + groeiecho

 

Danlon: 8 maart gyn echoscopist en ctg, 2 maart 4d

 

️BriarRose: 6 maart vk

 

Kitkat: ??

 

UITGEREKEND

 

Inge35: 12 apr

 

Ash: 28 apr

 

Danlon: 3 mei

 

Kims: 25 mei

 

Poekie: 7 jun

 

️Kitkat: 14 jul

 

️BriarRose: 18 aug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames, hoe gaat het met jullie? Ik heb gisteren mijn controle afspraak gehad bij de vk en moest op ijzer testen. Ik zat net boven het gemiddelde dus werd toch aangeraden om Floradix in te nemen. Ook erg last van kortademigheid en elke dag pijnlijke ribben net onder mijn borst. Moet weer prikken voor mijn traagwerkende schildklier. Zit nu op 30 weken en 3 dagen. Over 2 weken weer naar de verloskundige voor controle en dezelfde dag een groeiecho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@inge35 Alleen woensdag nog halve dag

 

En stralen vanaf daarboven dan.. Ze is in 2014 overleden toen ze 54jaar was... Denk dat het daarom voor haar beide kids zo belangrijk is te vernoemen daarom vernoemen wij haar en niet mijn moeder. Wij vinden 2 namen genoeg. Schoonzus heeft kindje 4 gegeven...

 

@briarrose, nou inderdaad! Het is ook een shock! Vonden wij ook... En heel eerlijk... Nu weer hoe kan het he... Zo'n wonder allemaal..

 

@ash ohh hopelijk gaat de floradix je helpen.. Wat gaat de tijd snel nu he! Over de 30 alweer.

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah @danlon dat snap ik maar al te goed. Ik verloor mijn moeder ook op die leeftijd (53) ik ga haar niet vernoemen (onmogelijk met haar naam) Heel bijzonder is een brief die voor mij klaarligt met kadootje als ik moeder word. Mijn vader leeft ook niet meer, we twijfelen nog of we hem wel gaan vernoemen.

 

Ik vind het wel bijzonder dat haar beide kleindochters haar naam gaan dragen. Enneh 4 namen?? Konden ze niet kiezen ofzo?

 

@ash helpt het drankje? Wat voor last heb je verder door je schildklier? Kan je je medicatie een beetje inregelen?

 

@briarrose ja wij zijn ook nog in shock hoor.. na zooooo lang wachten een baby in huis. Zoals manlief ook vaak zegt ; "fantastisch én angstaanjagend" haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, na anderhalf uur zijn we weer thuis! wat betreft de groei; ja.. de ene meet wat beter dan de andere en zijn buikje en hoofdomtrek zijn gewoon gemiddeld en zijn bovenbeen bot zit onderin de curve. De gyn: "daar maak ik me helemaal geen zorgen over, maar houden het wel graag nog even in de gaten. " dus nog een groeiecho over twee weken.Het andere probleem was wel wat urgenter, maar konden het niet heel exact zien of zeggen. Kortom; het kán zijn dat de placenta voor de uitgang ligt (is gevaarlijk voor mij) óf dat de navelstreng met bloedvaten voor de uitgang ligt (is gevaarlijker voor de baby) In beide gevallen moet er dan naar een keizersnede gegaan worden. En moet ik bij voortijdig bloedverlies met spoed naar het zh. Maar het kan ook zo zijn dat dit allemaal niet gaande is en dat ze over twee weken zien dat we gewoon kunnen bevallen.

 

Wordt wel direct overgenomen door het zh en niet meer naar de VK. In ieder geval nu even. ..

 

Nou, met de baby is alles ok en ach dan maar een keizersnede. Liever zo dan geen gezonde baby..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, na anderhalf uur zijn we weer thuis! wat betreft de groei; ja.. de ene meet wat beter dan de andere en zijn buikje en hoofdomtrek zijn gewoon gemiddeld en zijn bovenbeen bot zit onderin de curve. De gyn: "daar maak ik me helemaal geen zorgen over, maar houden het wel graag nog even in de gaten. " dus nog een groeiecho over twee weken.Het andere probleem was wel wat urgenter, maar konden het niet heel exact zien of zeggen. Kortom; het kán zijn dat de placenta voor de uitgang ligt (is gevaarlijk voor mij) óf dat de navelstreng met bloedvaten voor de uitgang ligt (is gevaarlijker voor de baby) In beide gevallen moet er dan naar een keizersnede gegaan worden. En moet ik bij voortijdig bloedverlies met spoed naar het zh. Maar het kan ook zo zijn dat dit allemaal niet gaande is en dat ze over twee weken zien dat we gewoon kunnen bevallen.

 

Wordt wel direct overgenomen door het zh en niet meer naar de VK. In ieder geval nu even. ..

 

Nou, met de baby is alles ok en ach dan maar een keizersnede. Liever zo dan geen gezonde baby..

Wel spannend zeg! Maar een bevalling is van te voren nooit te voorspellen he... Wij gaan voor geplande keizersnede... Hopen dat de kleinen daaraan gaan meewerken.

 

Ik heb wel geleerd dat inderdaad ze allemaal anders meten hoor.. En ze kunnen er ook goed naast zitten zijn jullie lang? Wij zijn beide lang en onze babies liggen aan bovenkant(boven bovenste lijn) kwa beentjes.. Nou dan hebben ze maar lange stelten..

 

Hoe voel je je er zelf onder? In ieder geval geruststelling dat de kleine t verder goed doet toch?

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@inge35 ik heb het vandaag 1x pas gedronken. Hoop dat het gaat helpen.

Ik heb al zeker 5 jaar last van een traagwerkende schildklier waardoor ik snel aan kwam, binnen 4 maanden 10 kg, terwijl ik gewoon normaal at en sportte zeker maximaal 5x in de week. Had haaruitval en nog meer gemene symptomen. Met medicijnen blijft hij stabiel waardoor ik weinig last heb van de symptomen. Maar nu ik zwanger ben lijkt mijn lichaam niet genoeg te hebben aan de dosering die ik inneem. Moet dus daarom eigenlijk om de 6 weken bloed prikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lieve allemaal!

 

Het was even wat stiller maar ik ben er weer hoor. We zijn eventjes nog lekker een paar dagen weg gegaan met zijn tweeën, heerlijk! Veel buiten geweest omdat het prachtig weer was. Nu heb ik nog een paar dagen vrij voordat ik weer aan het werk moet. Ik moet dan 8 wk werjen, dan 2 wk vakantie, dan nog 4 dagen werken en dan gaat mn verlof in... stiekem gaat dat best snel!

 

Oh inge en danlon... jullie hebben al (zo goed als) verlof. Kunnen jullie er een beetje van genieten?

 

Ik zie dat het bij jou nog eventjes spannend blijft inge. Ik hoop dat het allemaal goed komt, maar zoals je zelf al zegt, als het niet anders is is een keizersnee wel een peima alternatief. Zolang je kleintje maar veilig op de wereld komt.

 

Briar rose en kitkat bij jullie ook nog alles goed? Hoever zijn jullie nu? Goede echo's allemaal?

 

En ash ik lees van alles over een schildklier? Dat is vervelend. Hopen dat je drankje werkt.

 

Kims hoe is het bij jou? Hoe lang moet jij nog werken? Ook niet zo heel lang meer he?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afspraak/echo

 

Kims: 10 mrt vk

Inge35:

Poekie: 22 feb vk

Ash: 5 maart vk + groeiecho

Danlon: 8 maart gyn echoscopist en ctg, 2 maart 4d

️BriarRose: 6 maart vk

Kitkat: ??

 

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Danlon verlof!! wat heerlijk, net als Inge gewoon lekker alleen klaar maken voor de kleine!

 

@ash fijn dat je gelijk kon testen. Kortademigheid heb ik ook snel last van en aan éen kant ook gare ribben. Maar heb daar gelukkig vooral alleen bij het slapen last van.

Wanneer begint jouw verlof??

@Inge wat bijzonder die brief en dat cadeautje.. zal wel heel dubbel zijn en heerlijk ook met die zwangerschapshormonen erbij...

Wij vernoemen onze kleine naar een overleden tante van me die me heel dichtbij stond.

Wel even spannend nu dus hoe je bevalling eruit gaat zien, maar het gaat idd vast goedkomen!

 

@Poekie wat lekker er even tussenuit!! En dat aftellen van werkweken herken ik, al vind ik 8 weken toch nog een aardige tijd hahaah... maar daarna extra lang genieten!!

 

Vanmorgen mijn test voor zwangerschapssuiker gedaan. Ondanks dat ik het me niet kan voorstellen er toch wat ongerust op. Gelukkig morgen al de uitslag, ben benieuwd.

Merk wel dat ik er een beetje moe van ben geworden dus even nu wat tijd voor mezelf gepakt en op rust!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@inge35 4namen..mijn schoonmoeder had er 2 dus die allebei, van de andere moeder, en roepnaam... Ik vind zelf 2 namen genoeg haha.. Dus zijn nog aan t kijken hoe we die vernoeming willen doen

 

En jaaaaa mijn verlof is nu begonnen! Gek maar als je er bijna bent dan ben je er op de een of andere manier ook opeens aan toe. Ik ga nu vooral rustig aan doen en proberen zoveel mogelijk klaar te hebben voor 8 maart... Alsk dan wordt opgenomen is t niet erg..

 

Zondag krijg ik mn babyshower.. Hoor t niet te weten maar ben niet goed. In verrassingen en zo kan ik van te voren even goed uitrusten

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@poekie gisteravond voor het eten voor het eerst ingenomen. Ik hoor wel goede verhalen erover. We zullen het zien aankomende week. Heb de 9 maandenbeurs wel afgezegd. Gelukkig had mijn vriendin gratis kaartjes.

 

@kims ja is echt niet fijn. Ik heb het dus ook gewoon overdag. 1 april gaat mijn verlof in. Vind het best spannend allemaal. Nog 9.5 week te gaan. Gaat nu zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik breek even in. Van de week heb ik positief getest en heb 12 maart mijn eerste echo. Super spannend! Ik heb op 6 februari een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus gehad. Ik heb een cryo terug geplaatst gekregen. Weten jullie hoe de berekening is voor de uitrekende datum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik breek even in. Van de week heb ik positief getest en heb 12 maart mijn eerste echo. Super spannend! Ik heb op 6 februari een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus gehad. Ik heb een cryo terug geplaatst gekregen. Weten jullie hoe de berekening is voor de uitrekende datum?

Ik zag het inderdaad al staan op het wachtbankje. Wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd! Als je je uitgerekende datum wil berekenen, kun je dat volgens mij op de website van freya goed berekenen.

 

https://www.freya.nl/kinderwens/zwangerschap-en-kind/zwangerschapsduur-en-uitgerekende-datum/

 

Hier kun je kiezen van welke informatie uitgegaan moet worden. De dag van tp is nauwkeuriger dan dag van laatste menstruatie. Als je de datum weet zou het leuk zijn om je op het schema erbij te zetten!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik breek even in. Van de week heb ik positief getest en heb 12 maart mijn eerste echo. Super spannend! Ik heb op 6 februari een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus gehad. Ik heb een cryo terug geplaatst gekregen. Weten jullie hoe de berekening is voor de uitrekende datum?

Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws en wat spannend. Ik heb ook de rekentool van freya gebruikt en die klopte precies. Heb je die spannende wachtweken gehad moet je nu weer wachten op een echo. Ik duim in ieder geval voor een hele mooie echo 12 maart.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws en wat spannend. Ik heb ook de rekentool van freya gebruikt en die klopte precies. Heb je die spannende wachtweken gehad moet je nu weer wachten op een echo. Ik duim in ieder geval voor een hele mooie echo 12 maart.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

 

Dank jullie wel!!! Die site had ik zelf idd ook al gezien en dan kom ik op 27 okt maar bij het plannen van de echo vroeg ze mij de eerste dag van mijn laatste menstruatie dus begon te twijfelen 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik breek even in. Van de week heb ik positief getest en heb 12 maart mijn eerste echo. Super spannend! Ik heb op 6 februari een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus gehad. Ik heb een cryo terug geplaatst gekregen. Weten jullie hoe de berekening is voor de uitrekende datum?

 

Gefeliciteerd!!

Spannend zie dat je al antwoord hebt gehad over cryo.. Zo heb ik t ook berekend bij mn zoon das ook een ijsje geweest hihi..

Verloskundige vraagt standaard naar laatste menstruatie... Als je er bent dan wordt t wel aangepast

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt ik net gebeld door het ziekenhuis... Waar ik ben.. Heb ik afspraak staan... Ehhhh ik weet van niks vond het al gek dat er nog maand tussen mocht zitten mja als zij t zeggen..

 

Omdat ik zoveel afspraken heb op 1 dag en. Mij verder goed voel hoef ik niet heen... Even in mn afspraken boekje gekeken maar ze hebben deze niet genoteerd.. Toch beetje onrustig nu..

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@danlon een maand is wel lang toch? Ik moet nu om de 2 weken zelfs. Ik heb zometeen een afspraak bij de dokter. De pijn onder mijn borsten en borstbeen lijkt alleen erger te worden. Het voelt beurs aan en het is ook rood. Heb er nu heel de dag door last van, ik trek het niet meer. Paracetamol helpt ook echt niet Zat ik net te lezen over het syndroom van Tietze, het lijkt er heel erg op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@inge35 ben net terug. Gevoel dat ik voor niks ben geweest. De pijn gaat niet over tot hij is ingedaald of pas na de geboorte. Ik mag niks anders innemen dan paracetamol. Als de pijn extreem wordt moet ik waarschijnlijk eerder bevallen. Maar dat moet ik overleggen met de verloskundige. Ik ben totaal niet kleinzerig, maar heb nu heel de dag door branderig en zeurende pijn. En als ik op me ribben druk is het nog erger. 9 weken nog met deze pijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ash, second opinion?

Zo'n last lijkt me niet normaal... Ik heb ook wel regelmatig last van ribben en bij eerste zwangerschap ook gehad.. Maar dat was omdat ik er tegenaan geschopt werd

 

Indalen begint vanaf wk 30 he.. Dus 9 wk zou korter moeten zijn, hoop het voor je!

 

@kims en hoe was je uitslag?

 

@inge35 ja maar ik ben chefspatient... Dat betekent dat alleen de directeur mij helpt tenzij ik verklaring teken.. En die anderen snappen mn baarmoeder niet zo goed.. Dus doe ik liever niet. Ze bewegen gelukkig heel veel dus ben niet bang maar voelt raar...

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden