Ga naar inhoud

Ervairngen Ivf/ icsi vanaf ronde 2


Pino81

Aanbevolen Berichten

Menopur wordt inderdaad vaker gebruikt om meer en betere kwalteit te gebruiken.. ook ik t korte protocol zitten verschillen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 

Weet je ook wat voor verschillen er dan in zitten ? Ze hebben mij er verder niks bij verteld wat het doel ervan is.. dus ik ging ervan uit dat ze gewoon zo te werk gaan in Spanje.. ik heb wel het idee dat je juist meer eitjes krijgt door kort protocol, omdat er in het begin niks onderdrukt word..

maar goed, we gaan het allemaal zien !

 

@christel bijna beginnen ! Hoe ging de scratching ?

 

@pino @ flower succes bij de echo morgen dames! Hopelijk zijn de eitjes mooi gegroeid (flower bij jou niet al teveel🤞)

 

Waarom is het trouwens gevaarlijk als je zoveel eitjes hebt? Voor ohhs ? En zeggen ze dat de kwaliteit dan ook minder is met meer eitjes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Weet je ook wat voor verschillen er dan in zitten ? Ze hebben mij er verder niks bij verteld wat het doel ervan is.. dus ik ging ervan uit dat ze gewoon zo te werk gaan in Spanje.. ik heb wel het idee dat je juist meer eitjes krijgt door kort protocol, omdat er in het begin niks onderdrukt word..

maar goed, we gaan het allemaal zien !

 

@christel bijna beginnen ! Hoe ging de scratching ?

 

@pino @ flower succes bij de echo morgen dames! Hopelijk zijn de eitjes mooi gegroeid (flower bij jou niet al teveel🤞)

 

Waarom is het trouwens gevaarlijk als je zoveel eitjes hebt? Voor ohhs ? En zeggen ze dat de kwaliteit dan ook minder is met meer eitjes ?

Ik heb het gevraagd en bij mij gaven ze aan menopur te gebruiken als iemand weinig eitjes heeft hoe dat precies zit snap ik ook. niet. veel eitjes is inderdaad gevaarlijk voor overstimulatie heb dat eerste keer al gehad met erg slechte bloedwaardes eerste hulp ivm zware verdebking longembolie dus dat hopen we nu te voorkomen..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevraagd en bij mij gaven ze aan menopur te gebruiken als iemand weinig eitjes heeft hoe dat precies zit snap ik ook. niet. veel eitjes is inderdaad gevaarlijk voor overstimulatie heb dat eerste keer al gehad met erg slechte bloedwaardes eerste hulp ivm zware verdebking longembolie dus dat hopen we nu te voorkomen..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 

Ja het is wat hé .. die troep allemaal wat we in ons lichaam moeten spuiten. Ik heb vorige keer na de punctie een week lang vocht moeten drinken 4 liter pd en nog had ik dorst.

Ik merkte gisteravond Mn eitjes al op.. dat had ik vorig traject pas op dag 5 van spuiten ( maar toen spoot ik minder eh en spoot ik decapeptyl erbij.. ik ben zo bang dat mijn eitjes overmorgen al overrijp zijn ofzo.. ik reageer heel snel op meds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi . Even snel een berichtje. Het scratchen viel bij mij tegen. Het gaatje van de baarmoedermond was te nauw voor de pipelle. Baarmoeder lag ook ver naar boven. Dus die moest naar beneden gehaald worden, baarmoedermond werd tot 2x toe aangehaakt om het gaatje op te rekken. Uiteindelijk met 2 artsen is het gelukt. Tijdens de scratching pijn die ik herken vanuit de menstruatie. Ik heb ook endometriose dus was ook niet prettig. Ik heb best veel helderrood bloedverlies. Buikpijn is gezakt .

 

Pino en flower heel veel succes morgen!!🍀🍀🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

@christel jeetje Meis!! Vervelend zeg. Hopelijk heb je nu niet al teveel laat meer. En hopelijk uiteindelijk met het gewenste resultaat 🍀@lalautje en @flower01, superspannend hè weer die eerste echo. Ik ga echt dood van de spanning.Het is ook niet met elkaar vergelijkende, medicatie, kort/ lang protocol etc. Omdat elk lijf ook weer anders is. We kunnen alleen maar hopen daf we een mooi resultaat hebben.Ik wens ons veel succes 🙏🏻@wensmama, wat ik heb begrepen met adoptie os dat je wel gewoon al naar info avonden ed, maar zolang je met ivf bezig bent niet echt daadwerkelijk aan kan melden. Maar zodra je uitbehandeld zou zijn, je je dan kan aanmelden. Vrienden van ons waren al concreet hier mee bezig, (dus veel over gehoord en ook wat het kost 🤭)want met ivf was kans heel klein dat het zou lukken. En toch meteen eerste poging raak.Maar laten we hopen dat het Zover niet hoedt te komen.Thanks dames!!! Ik hoop morgen goed nieuws te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pino, dat is ook hoe ik het begrepen heb.

Dat aanmelden en de voorlichtingen etc neemt ook al behoorlijke tijd. Tegen die tijd is ivf hier wel afgerond. Hetzij geslaagd of niet geslaagd. Vandaar dat we ook nadenken om dit nu op te starten.

En inderdaad het kost behoorlijk wat.. nouja,dat wordt flink sparen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e meting gehad 9 eitjes vrijdag terug spannend!!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 

Spannend ! We hebben ook een wachtbankje van januari, misschien vind je het leuk om ook daar mee te praten ? Moet je naar forums gaan - wachtbankje en dan zie je januari boven aan staan. Daar hou ik ook een schema bij van iedereen en zie je waar iedereen nu is in het traject heel veel succes vrijdag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e meting gehad 9 eitjes vrijdag terug spannend!!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 

Ha! Fijn, dat is een mooi begin! Hoe groot waren ze?

Hier ook eerste echo gehad. Er waren nu u eitjes te zien. Maar nog klein.

Bij mij duurt het altijd lang. Poging 1 en 2ook 3 weken over gedaan. Dus we moeten weer geduld hebben 😕. Maar goed gaat uiteindelijk om het eindresultaat.

ook vrijdag weer terug.

 

Wat lautje zegt we hebben okk een wachtbankje. Ik heb deze groep opgezet omdat hier alleen dames zitten die al waf verder in het traject zitten. En daarmee gepaarde emoties en onzekerheden. En hebben we het er inhoudeljjk wat meer over.

Ik zit gewoon om beide ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha! Fijn, dat is een mooi begin! Hoe groot waren ze?

Hier ook eerste echo gehad. Er waren nu u eitjes te zien. Maar nog klein.

Bij mij duurt het altijd lang. Poging 1 en 2ook 3 weken over gedaan. Dus we moeten weer geduld hebben . Maar goed gaat uiteindelijk om het eindresultaat.

ook vrijdag weer terug.

 

Wat lautje zegt we hebben okk een wachtbankje. Ik heb deze groep opgezet omdat hier alleen dames zitten die al waf verder in het traject zitten. En daarmee gepaarde emoties en onzekerheden. En hebben we het er inhoudeljjk wat meer over.

Ik zit gewoon om beide ;-)

A dan ga ik daar ook meeschrijven! Ze waren ong 12mm dus moeten nog evvrn doorgroeien

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIBI SCHEMA

🦋ACJ1984: 29 dec tp12jan td

🦋Menace: 9 jan tp22 jan td

 

Vpk1988: 2 jan start gonalf,

.. jan 2e echo fm

 

Flower01 .. jan start ..,

12 jan 2e echo fm

 

Pino81: 3 jan start meno,

12 jan 2e echo fm

 

Lalautje: 7 jan start pergoveris,

11 jan 1e echo fm

 

Pien76: 19 jan cryo echo

 

Yamila: 31 dec start pil,

2 feb start deca,

14 feb start gonalf,

21 feb 1e echo fm

 

♥️Amf: rustmaand, cryo

♥️EatPrayLove: rustmaand, cryo

♥️Alice123: rustmaand, cryo feb

♥️Ivydrew: rustmaand, cryo

♥️Cil: rustmaand, cryo jan

♥️Beebwish: rustmaand, cryo

♥️Christel81: 13 jan start deca,

14 jan start meno

♥️Sharlee: rustmaand,

nieuwe poging

♥️Miranda13: rustmaand,

11 jan evaluatiegesprek

♥️Wensmama: rustmaand,

nieuwe poging

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo,n ramp. Maar mocht je het niet ontdekt hebben, maar je kan berichten verwijderen of aanpassen

 

Dat meen je niet🧐 hoe dan ??? weet wel hoe je het kan bewerken.. ik heb zo’n tik dat ik mijn berichten altijd na lees en corrigeer als er fouten zijn.. maar verwijderen lukt mij niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden