Ga naar inhoud

Ervairngen Ivf/ icsi vanaf ronde 2


Pino81

Aanbevolen Berichten

Dag lieve dames!!

Ik ben zelf nu net een paar dagen begonnen met de pil voor poging ronde 3. Ik merk dat ik het prettig vind om in contact zijn met dames, die ook dezelfde teleurstellingen al meegemaakt hebben tijdens eerdere ivf poging(en).

Het verdriet van steeds weer een negatieve test, ondanks de mooie embryo,s en cryo,s die teruggeplaatst worden, nog steeds met lege handen.

Of een positieve test hebben, maar hier maar kort van mogen genieten.

Het feit dat je steeds meer richting het eindstation gaat en je wellicht moet gaan denken voor een leven zonder kinderen of incompleet gezin.

De hoop, de kracht en positiviteit blijven behouden omdat uiteindelijk ons geduld beloond gaat worden....

 

Wellicht kunnen we via deze weg contact hebben met een klein groepje, of weliicht via messenger of whats app een groep maken.

 

Hoor het graag als er nog meer dames het fijn vinden om contact te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Dag lieve dames!!Ik ben zelf nu net een paar dagen begonnen met de pil voor poging ronde 3. Ik merk dat ik het prettig vind om in contact zijn met dames, die ook dezelfde teleurstellingen al meegemaakt hebben tijdens eerdere ivf poging(en).Het verdriet van steeds weer een negatieve test, ondanks de mooie embryo,s en cryo,s die teruggeplaatst worden, nog steeds met lege handen.Of een positieve test hebben, maar hier maar kort van mogen genieten.Het feit dat je steeds meer richting het eindstation gaat en je wellicht moet gaan denken voor een leven zonder kinderen of incompleet gezin.De hoop, de kracht en positiviteit blijven behouden omdat uiteindelijk ons geduld beloond gaat worden....Wellicht kunnen we via deze weg contact hebben met een klein groepje, of weliicht via messenger of whats app een groep maken.Hoor het graag als er nog meer dames het fijn vinden om contact te hebben.
Hoi pino!! Count me in!! Ik wil dat wel 😗.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa.. ongi is doorgebroken

Dus ik meld me aan pinootje! We gaan er lekker weer voor

 

 

Nieuwe ronde, nieuwe kansen 💪.

 

Ook voor ons gaat er een positieve test komen, dat 2018 maar een mooi jaar mag worden!!!

 

Butterfly, en jij als eerste he🍀

 

 

 

Zet ff mijn oproep weer even bovenaan btw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag lieve dames!!

Ik ben zelf nu net een paar dagen begonnen met de pil voor poging ronde 3. Ik merk dat ik het prettig vind om in contact zijn met dames, die ook dezelfde teleurstellingen al meegemaakt hebben tijdens eerdere ivf poging(en).

Het verdriet van steeds weer een negatieve test, ondanks de mooie embryo,s en cryo,s die teruggeplaatst worden, nog steeds met lege handen.

Of een positieve test hebben, maar hier maar kort van mogen genieten.

Het feit dat je steeds meer richting het eindstation gaat en je wellicht moet gaan denken voor een leven zonder kinderen of incompleet gezin.

De hoop, de kracht en positiviteit blijven behouden omdat uiteindelijk ons geduld beloond gaat worden....

 

Wellicht kunnen we via deze weg contact hebben met een klein groepje, of weliicht via messenger of whats app een groep maken.

 

Hoor het graag als er nog meer dames het fijn vinden om contact te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!! Butterfly hoe voel je je? Vind je het moeilijker om er de 2e keer mee om te gaan ? Waar vind jij je afleiding in? Net wat pino zegt , hopelijk ben je de 1e hier!
Hey christel.

 

Ja tis wel zwaar weer die wachtweken .

Moeilijker word het wel ja...

Dit is nu de 3e tp en door de miskraam en het niet slagen word je wel onzekerder.

Afleiding zoeken is nu heel moeilijk ...

De eerste week ging nog wel maar t word nu echt killing .

 

Hoe gaat het met jou ?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey christel. Ja tis wel zwaar weer die wachtweken .Moeilijker word het wel ja...Dit is nu de 3e tp en door de miskraam en het niet slagen word je wel onzekerder. Afleiding zoeken is nu heel moeilijk ...De eerste week ging nog wel maar t word nu echt killing .Hoe gaat het met jou ?Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Hier alles rustig aan. Ik verwacht vrijdag mijn menstruatie en dan kan ik voor mijn gevoel weer een beetje gaan aftellen. Ik zal morgen eens bellen met het ziekenhuis wanneer die loting voor scratching plaats vind. Ik vind het wel weer een beetje spannend. Andere medicijnen en een ander schema. En ook de angst of er wel genoeg eitjes zullen zijn. Aan de ene kant kijk ik er naar uit en aan de andere kant heb ik ook schrik voor de emotionele achtbaan. Ik kan me voorstellen dat je enorm onzeker bent. Ik hoop dat de dagen snel voor je mogen gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend butterfly, nog een paar dagen 🍀

 

Chdistel, hoop dat ook jij de scratching mag doen!!

 

Kijk hier ook uit naar de 20e, dan begin ik met de decapeptyl. Is toch weer echt een stap de goede de goede richting in.

Al kijk ik niet uit naar de bijwerkingen. Haha

 

Ook wel spannend wat deze ronde gaat brengen. Het is toch al ronde 3, en gaan nu toch echt richting het einde. Dat vind ik wel zwaar om aan tee denken, dus probeer ik zo mjn mogelijk te doen. Heb vooral er wel een goed gevoel bij, dus hopelijk klopt mijn gevoel.

 

Gisteden ook gedroomd dat ik nu toch zwanger ben. Dat ik zwanger was van een 2ling, vandaar mijn bloedverlies (menstruatie). Had het okk heel enthiusiast gedeeld hier, haha. Maar helaas was het een droom 😢

 

Gisteren via het ziekenhuis met 6 meiden contact in een lotgenotengroep. Fijn om zo met ekkaar het er te over hebben, alles kan zeggen, omdat de ander begrijpt wat je meemaakt.

Merk toch dat dat ik dag fijner vind. Net als hier in een klejn groepje of 1 op1. Dan mensen die maar komen en gaan op het wachtbankje. En soms niet eens iets laten weten hoe het gegaan in na het testen.

Dus ben blij met dit groepje. Hopelijk haken er nog een paar bij aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Over een aantal dagen weet ik of deze cryo tp gelukt is. Voel niks en ben nu voor de derde dag ziek, één of ander virusje 😷

Nou, hopelijk zegt dat allemaal niets.

Mocht het niet gelukt zijn, dan door voor de tweede punctie. In dat geval sluit ik denk ik ook aan. Spannend hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Over een aantal dagen weet ik of deze cryo tp gelukt is. Voel niks en ben nu voor de derde dag ziek, één of ander virusje 

Nou, hopelijk zegt dat allemaal niets.

Mocht het niet gelukt zijn, dan door voor de tweede punctie. In dat geval sluit ik denk ik ook aan. Spannend hoor...

 

Hopelijk hoef je niet aan te sluiten en heb je gewoon lekker een positieve test in handen over een paar dagen.

Anders zeker welkom!!

 

Voor nu beterschap en succes de laatste dagen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve Pino

 

Ik sluit mezelf ook aan bij dit groepje... wat lief je berichtje in het wachtbankje ❤️... Ik ga idd ook op naar de laatste 3e ivf poging toch enge gedachte heej maar daar gaan we niet aan denken 2018 wordt onze jaar 擄❤️爛

 

 

😙

 

Ja vind het ook een enge gedachte. Gaat echt op en af, wat dat betreft. Met hoop, kracht en zin om weer verder te gaan. Geloof ik de nieuwe medicatie en scratching dat het hiermee gaat lukken.

Van momenten dat ik me leeg, moe en boos voel. Met weinig vertrouwen in de toekomst en bezig dat de kans er is dat we kinderloos blijven.

 

Daarom blij met lieve dames zoals jullie!!! Om elkaar te steunen, zonder dat we veel uitleg nodig hebben omdat we elkaar begrijpen.

 

Op naar 2018💪

 

Wanneer kan jij weer verder? Ga je ook dingen anders doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

😙Ja vind het ook een enge gedachte. Gaat echt op en af, wat dat betreft. Met hoop, kracht en zin om weer verder te gaan. Geloof ik de nieuwe medicatie en scratching dat het hiermee gaat lukken.Van momenten dat ik me leeg, moe en boos voel. Met weinig vertrouwen in de toekomst en bezig dat de kans er is dat we kinderloos blijven.Daarom blij met lieve dames zoals jullie!!! Om elkaar te steunen, zonder dat we veel uitleg nodig hebben omdat we elkaar begrijpen.Op naar 2018💪Wanneer kan jij weer verder? Ga je ook dingen anders doen?
Ja kan me helemaal in terug vinden wat jij zegt .. ik weet niet zoo goed of ik de dingen anders gaat doen .. eerst 11 januari evaluatie gesprek en ik denk dat de arts zelf ook gaat aangeven dat scratching tot een mogelijkheid behoort maar omdat ik toch wel heel kort zwanger ben geweest van de een na laatste cryo zonder hormonen wil ik dit toch wel bij de nieuwe poging proberen .. dus zonder Ovitrelle of de pregnyl maar of dat wel überhaupt mogelijk is bij een verse poging weet ik niet ( denkt het haast niet) maar mocht het op aan koken dat er cryo tp gaat worden dan ga ik er weer voor zonder hormonen ... en ja ook een dingetje ga ik nu elke keer twee Emmy's erug laten plaatsen of 1 ... tweeling zou heel mooi zijn als t raak is maar dan denk ik ook van ja maar stel dat je helemaal niet zoveel cryoos heb .. bijvoorbeeld 6 dan heb je dus maar 3 terugplaatsingen bij wijze van en dan heb ik zoiets van ja dan ben je er heel snel doorheen en sneller t einde inzicht soort van .. snap je wel wat ik bedoel ? Terwijl elke keer 1 Emmy terug geplaatst krijgen heb je wel dan 6 tp mits alles goed ontdooid Etcc zoveel ik over na te denken wat is wijs wat is beter wat denk je dat leid tot een doorgaande zwangerschap Dusja dat zijn wel died ingetekend waar ik over na denk dan ... terwijl ik niet daarover wil nadenken 😂 Je zou denken 2 terug laten plaatsen meer kans dat 2 kindjes meer kans dat er toch 1tje blijft zitten maar goed ik ga me er in de maand december ng niet zoo lang erbij til staan gek genoeg kan ik eigenlijk ook weer niet wachten tot het zover is. Maarja. We gaan t zien hoop dat 2018 ons gezin ieder gezin wordt uitgebreid of juist verwelkomt wordt met een eerste kindje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden