Ga naar inhoud

Korte schema helpppp


Luna05

Aanbevolen Berichten

Hallo dames ik heb een dringende vraag... ! Ik raak nu in paniek we gaan starten met icsi korte schema em 12 oktober zou ik ongesteld moeten worden dus volgende week donderdag maar ik had vandaag in de ochtend al zo'n raar onderbuikgevoel😩En moest vamdaag zoiezo naar het ziekenhuis om mijn medicijnen op te halen voor het traject, en ik zeg tegen de assisitente dat ik me vadaag niet zo lekker voel en zo' menstruatiegevoel heb... en wat ik moet doen mocht het doorkomen in het weekend!! Ze zei dat het niets uitmaakt👀 En dat ik maamdag moet bellen dan mocht ik ongesteld worden ik schrok daarvan want volgens mij moet je op dag 2 met dec beginnen en sag 3 menopur in mijn geval dan , ze bleef bij aar woord en ik ben weggegaan met de medicijnen en wat gebeurt er net toen ik naar de wc ging ja hoorrrrrrrr ongesteld het is niet heel erg maar bij afvegen gewoon bloed ik schrik hier erg van en weet niet wat ik moet doen ze zijn miet bereikbaar in t weekend als ik het zo bekijk moet ik zondag beginnen met dec prikken want ben het na twaalven geworden dus zaterdag....! Wie kan me helpen alsjeblieft💪🏼

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames ik heb een dringende vraag... ! Ik raak nu in paniek we gaan starten met icsi korte schema em 12 oktober zou ik ongesteld moeten worden dus volgende week donderdag maar ik had vandaag in de ochtend al zo'n raar onderbuikgevoelEn moest vamdaag zoiezo naar het ziekenhuis om mijn medicijnen op te halen voor het traject, en ik zeg tegen de assisitente dat ik me vadaag niet zo lekker voel en zo' menstruatiegevoel heb... en wat ik moet doen mocht het doorkomen in het weekend!! Ze zei dat het niets uitmaakt En dat ik maamdag moet bellen dan mocht ik ongesteld worden ik schrok daarvan want volgens mij moet je op dag 2 met dec beginnen en sag 3 menopur in mijn geval dan , ze bleef bij aar woord en ik ben weggegaan met de medicijnen en wat gebeurt er net toen ik naar de wc ging ja hoorrrrrrrr ongesteld het is niet heel erg maar bij afvegen gewoon bloed ik schrik hier erg van en weet niet wat ik moet doen ze zijn miet bereikbaar in t weekend als ik het zo bekijk moet ik zondag beginnen met dec prikken want ben het na twaalven geworden dus zaterdag....! Wie kan me helpen alsjeblieft
Ik heb geleerddat de eerste dag van je menstruatie de dag is waarop je opstaat met helder rood bloedverlies. Dat zou ik eerst eens aankijken.

 

Ook ik heb een kort schema gevolgd. Ik denk eigenlijk dat het geen ramp is als je pas een dag later met deca zou beginnen. Deca zorgt er voor dat je eisprong niet plaatsvindt, maar voorlopig is dit helemaal niet aan de orde, zelfs al begint je cyclus vandaag.

 

Probeer rustig te blijven en gewoon maandag het ziekenhuis te bellen om te vragen wat je moet doen als je menstruatie dit weekend echt doorbreekt.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Luna,

 

Geen paniek hoor! Je hebt vandaag dus gewoon dag 1 en morgen dag 2. Weet je hoe je de spuit moet zetten? Dan kan je volgens mij gewoon beginnen volgens je schema! Maandag een telefoontje naar het ZH dat je begonnen bent!

Het maakt voor hun planning echt niet uit of je morgen start met spuiten of pas volgend weekend. Gewoon doen! Succes!

Liefs Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geleerddat de eerste dag van je menstruatie de dag is waarop je opstaat met helder rood bloedverlies. Dat zou ik eerst eens aankijken.Ook ik heb een kort schema gevolgd. Ik denk eigenlijk dat het geen ramp is als je pas een dag later met deca zou beginnen. Deca zorgt er voor dat je eisprong niet plaatsvindt, maar voorlopig is dit helemaal niet aan de orde, zelfs al begint je cyclus vandaag. Probeer rustig te blijven en gewoon maandag het ziekenhuis te bellen om te vragen wat je moet doen als je menstruatie dit weekend echt doorbreekt.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Het is echt doorgebroken vandaag continue naar de wc 😒Heb een gynaecoloog gesproken met moeite aan de tel gekregen hij is van de SEH maar weet niks van fertiliteit ook weer zoiets en er is geen fertiliteitsarts aanweizg dus hij moet overleggen ofso en krijg eind van de middag een telefoontje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Luna05,

‘Want volgens mij moet je op dag 2 met deca beginnen en dag 3 menopur..’ hebben zij jou dat verteld ? Of denk je dat omdat je dat ergens hier op het forum hebt gelezen ? Wat ik hier op het forum heb geleerd sinds ik erop zit is dat het echt bij iedereen verschillend is welke dag je begint met iets.. persoonlijk zou ik maandagochtend meteen bellen en niet zelf beginnen met prikken morgen.. komt goed! Probeer je niet al te druk te maken, net wat Poekie zegt deca is inderdaad om de eisprong te onderdrukken, die is pas over 2 weken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Luna,Geen paniek hoor! Je hebt vandaag dus gewoon dag 1 en morgen dag 2. Weet je hoe je de spuit moet zetten? Dan kan je volgens mij gewoon beginnen volgens je schema! Maandag een telefoontje naar het ZH dat je begonnen bent! Het maakt voor hun planning echt niet uit of je morgen start met spuiten of pas volgend weekend. Gewoon doen! Succes!Liefs Inge
De arts heeft me teruggebeld en heeft een afspraak voorMaandag gemaakt voor een echo en hij zeindat het niet zo heel veel uitmaakt of ik pas op dag 3 start met de deca schijnt niet zoveel uit te maken dus maar heb toch een raar gevoel erbij..... of zenuwen geen idee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zorgen maken hoor Luna, het maakt echt niet uit voor de deca! Ik heb ook een paar keer een dagje gesmokkeld door omstandigheden. Ik daarna vol stress de arts bellen en die was helemaal niet onder de indruk

 

Komt goed, je gaat gewoon "lekker" starten morgen!

Succes!!

Liefs Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zorgen maken hoor Luna, het maakt echt niet uit voor de deca! Ik heb ook een paar keer een dagje gesmokkeld door omstandigheden. Ik daarna vol stress de arts bellen en die was helemaal niet onder de indruk Komt goed, je gaat gewoon "lekker" starten morgen! Succes!!Liefs Inge
Dank jullie wel allemaal dames voor de support heb morgen een afspraak staan en hoop dat alles nu wel lukt met de andere hormoon en hoop voor jullie ook dat alles goed gaat we houden contact en ik laat zoiezo weten of het nou heel wat uitmaakt zo n dag liefs luna
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel allemaal dames voor de support heb morgen een afspraak staan en hoop dat alles nu wel lukt met de andere hormoon en hoop voor jullie ook dat alles goed gaat we houden contact en ik laat zoiezo weten of het nou heel wat uitmaakt zo n dag liefs luna

 

Hey Luna, hoe is gesprek verlopen vandaag ? Ben je nu met de deca begonnen ? Als je het leuk vind kan je ook naar het wachtbankje oktober komen, daar zitten alle dames die nu aan het wachten zijn tot ze mogen testen, maar ook die nu aan het stimuleren zijn of aan het wachten tot ze weer kunnen beginnen. Hoop dat alles goed is gegaan vandaag

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dames ga ik net beginnen met die menopur 300 ie dus ik moet 4 van die flesjes gebruikeen ik pak dat vloesistof waarmee je dat poeder moet vermengen en er zit gewoon meer als 1 ml in 👀👀👀 ze seiden bij denorikinstructie dat je alles moet opzuigen met de naald en niks moet achterlaten nu zuig ik op maar de naald hoid boven op maar er zit nog ruim 1 ml nog in t flesje ik ben nu echt in shock en weer niet wat ik moest doen, ik heb maar tot iets over de 1 ml opgezogen en maar verder gegaan ik begrijp niet waarom ze hiermee een fout kunnen maken en of ik het goed gedaan heb uberhaupt heb morgen zoiezo een afpspraak weer met de arts en ga het vertellen uiterraad echt bizar heeft iemand dit meegemaakt 😩

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dames ga ik net beginnen met die menopur 300 ie dus ik moet 4 van die flesjes gebruikeen ik pak dat vloesistof waarmee je dat poeder moet vermengen en er zit gewoon meer als 1 ml in ze seiden bij denorikinstructie dat je alles moet opzuigen met de naald en niks moet achterlaten nu zuig ik op maar de naald hoid boven op maar er zit nog ruim 1 ml nog in t flesje ik ben nu echt in shock en weer niet wat ik moest doen, ik heb maar tot iets over de 1 ml opgezogen en maar verder gegaan ik begrijp niet waarom ze hiermee een fout kunnen maken en of ik het goed gedaan heb uberhaupt heb morgen zoiezo een afpspraak weer met de arts en ga het vertellen uiterraad echt bizar heeft iemand dit meegemaakt
Die vloeistof is alleen een oplosmiddel, als je daar niet alles van gebruikt is dat geen ramp. De medicatie is dat poeder en dat lost ook wel op als je niet alle vloeistof gebruikt. Komt goed hoor!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dames ga ik net beginnen met die menopur 300 ie dus ik moet 4 van die flesjes gebruikeen ik pak dat vloesistof waarmee je dat poeder moet vermengen en er zit gewoon meer als 1 ml in ze seiden bij denorikinstructie dat je alles moet opzuigen met de naald en niks moet achterlaten nu zuig ik op maar de naald hoid boven op maar er zit nog ruim 1 ml nog in t flesje ik ben nu echt in shock en weer niet wat ik moest doen, ik heb maar tot iets over de 1 ml opgezogen en maar verder gegaan ik begrijp niet waarom ze hiermee een fout kunnen maken en of ik het goed gedaan heb uberhaupt heb morgen zoiezo een afpspraak weer met de arts en ga het vertellen uiterraad echt bizar heeft iemand dit meegemaakt

 

Oh echt zo irritant.. volgens mij is het dan vaccuum gezogen. Wij hebben dat ook een keer gehad. Ik heb toen extra lucht erin gespoten weer en toen kreeg ik het wel omhoog

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Luna,

Ik moest iedere dag mijn deca zelf mengen en ook ik had af en toe dat probleem. Zo idioot. Ik snapte het maar niet en ik kreeg het niet in de naald.

Simpele oplossing. Poeder er inspuiten dat het oplost. Flesje op zijn kop draaien. De naald er net in gestoken houden, zodat echt het allerlaatste puntje van de naald in de vloeistof steekt. En dan op de kop langzaam de spuit vullen. Komt alles elke keer 100% mee!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden