Hello & Welcome to our community. Is this your first visit? Registreer
  • Blij
  • Boos
  • Cool
  • Gek
  • Hongerig
  • Moe
  • Ontzagwekkend
  • Verdrietig
  • Verlegen
  • Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
    Weergegeven resultaten: 21 t/m 32 van 32

Discussie: Maasstad ziekenhuis

Baby
      Je hebt nog niks getypt...

Ik ben:
      ----

Standaard

Hoi Baia
      Er waren in 3 jaar tijd in Nederland geen problemen gevonden volgens het nederlandse ziekenhuis.
      Ik heb 6 IUIs gehad en talloze OI met clomid en follikelmetingen heel de mikmak. Nooit zwanger geweest en nooit 1 probleem gevonden in nederland. Eerste afspraam in Gent werden mijn vriend en ik binnenstebuiten gekeerd en toen is na 3 jaar de oorzaak gevonden. Mijn vriend heeft gewoon geen goed zaad (morfologie 0%) en ik een lichte vorm PCOS. In Nederland is zijn zaad 3x onderzocht plus 6x voor IUI en daar nooit wat gevonden. Ik kon geen eens IVF doen maar gelijk ICSI omdat het zaad nooit in staat zal zijn op eigen een eicel te bevruchten. Dus alles in NL is voor niets geweest. Ik ben bijna 30 dus ik realiseer mij dat ik voor IVF/ICSI begrippen in een gunstige leeftijd zit. Ik vond beide artsen heel erg fijn. Omdat ik slecht te stimuleren ben ondanks mijn hoge AMH waarde ben ik deze keer al buiten het protocol om gestart met een hogere dosis Menopur.

Baby

Ik ben:
      Boos

Standaard

Nog een vraag: aan wat voor bedragen moet ik denken mocht het zo zijn dat mijn zorgverzekering niet alles vergoedt? Want die hebben geencontract met Brussel Jette maar wel met Gent. Stel dat ik naar Brussel wil: mijn zorgverzekering zou alleen 75% vergoeden van de nederlandse tarief maar ze moeten wel toestemming geven. In ons geval denk ik dat de situatie anders is, dan een compleet ivf traject omdat wij de embryio s al hebben. Dus denk ik voornamelijk aan consult, bloedonderzoek, eventueel kijkje in de baarmoeder en medicijnen...enig idee?

Shorty, jouw verhaal is heel duidelijk en maakt me ook ongerust want wij zijn ook 3 jaar bezig maar bijzondere dingen kunnen ze niet vinden...nou ja ik vind mijn aps syndroom best bijzonder, in de slechte zin natuurlijk, maar zo te zien geen gyne is nooit ongerust daarover geweest. En dus ook geen passende medicatie toegepast.

Baby

Ik ben:
      ----

Standaard

hoi baia
      Ik heb geen idee wat het allemaal zou kosten in brussel.
      Ik was bij mijn vorige traject bij OHRA verzekerd zij hadden een contract met Gent het heeft mij niets gekost alleen het voorachieten van medicijnen. Nu ik bij Menzis zit moet ik alles voorschieten
      125 euro voor bloedprikken
      3800 euro punctie en labokosten
      en 1800 euro medicijnen.
      Ik moet alles pas op het einde opsturen

Puber

Ik ben:
      ----

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baia1975 Bekijk bericht
      ...het zal zeker geen probleem zijn als ik voor een tweede mening naar gent ga maar dan laat ik de tp in rotterdam doen, bij het Emc?
      Ja dat zou ik wel doen, en ik zou dan ook zeker de poging wagen door 2 embryo's terug te laten plaatsten, want de kans op een zwangerschap is zo ook groter.
      Ik ben 37 en in febr word ik 38 en mag pas 2 terugplaatsen. Dat ga ik dan ook zeker doen als ik nog niet zwanger ben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Baby

Ik ben:
      Boos

Standaard

Shorty, 1800 € aan medicijnen?😮 pfffff..

Puber
      I <3 Gent

Ik ben:
      Blij

olijfje_76's schermafbeelding

Standaard

Hoi Baia, ik heb licht verhoogde waarden voor aps en ben via Gent 2x zwanger geraakt, beide keren direct raak. Follikelmetingen in Utrecht gedaan, terugplaatsingen en lab ed in Gent. Heparine hoefde ik ook niet, wel ascal en idd prednis(ol)on in de eerste 12 wk (en utro en progynova). Eerste keer geen afspraken tussen verzekeraar en Gent dus veel zelf voorgeschoten, achteraf rekeningen gedeclareerd en uiteindelijk idd iets van 1800 nog zelf moeten bijbetalen.
      Tweede was een cryo uit dezelfde poging en daar heb ik geen rekeningen meer van gezien, aangezien er inmiddels wel een contract was tussen mijn verzekeraar en Gent (en cryo-traject is veel goedkoper natuurlijk). Ik ben nu 40 en vandaag uitgerekend van baby 2.
      Alles in mij schreeuwt tegen jou: ga naar Gent! In elk geval voor een intake, en bepaal dan of je er verder wilt, omdat jouw situatie zo vergelijkbaar is. En kijk anders nog even op het Gent-topic op dit forum en lees terug wat er de afgelopen jaren over is geschreven, daar staat veel info op. Veel liefs en succes, ook voor Shorty en anderen!
      ICSI-1 sept 2013 in UMC Utrecht, 8 terugplaatsingen, vmk op 5w+3 en op 7wk+4.
      ICSI-2 jan 2015 in UZ Gent, 3 embryo's, zwanger van nr.1!
      Mogelijke oorzaak van 'repetitief innestelfalen' (herhaalde miskramen) blijkt antifosfolipensyndroom. Daarom vanaf dag na punctie t/m 1e echo 10 mg prednison en 80 mg aspirine. Vanaf week 12 opnieuw aspirine t/m wk 35.
      Op 28 oktober 2015 is onze prachtige zoon gezond en met alles erop en eraan geboren! Hij woog 3845 gram en kwam na 39w2d.

Bijna een jaar later gaan we weer beginnen... in elk geval nog 2 cryo's!

Puber
      I <3 Gent

Ik ben:
      Blij

Standaard

PS Je kunt er geloof ik met de trein (en bus?) redelijk goed komen!
      Mogelijke oorzaak van 'repetitief innestelfalen' (herhaalde miskramen) blijkt antifosfolipensyndroom. Daarom vanaf dag na punctie t/m 1e echo 10 mg prednison en 80 mg aspirine. Vanaf week 12 opnieuw aspirine t/m wk 35.
      Op 28 oktober 2015 is onze prachtige zoon gezond en met alles erop en eraan geboren! Hij woog 3845 gram en kwam na 39w2d.

Baby

Ik ben:
      ----

Standaard

Jaa 1800 euro komt omdat ik altijd zo slecht te stimuleren ben ik stimuleer altijd minstens 15 dagen met menopur 300EH dus had al 4 dozen van 1200 nodig die ruim 300ps waren en dan nog de cetrotide spuiten een stuk of 12 dacht ik die zijn ook al rond de 35 ps. Ik ben echt benieuwd wat je gaat doen en hoe je gesprek met dr van oppenraaij gaat verlopen.

Baby

Ik ben:
      Boos

Standaard

Hoi, mijn moed zakte net in mijn schoenen. Vanochtend contact opgenomen met Gent...eerste mogelijk afspraak ...6 december. Dat is te lang. Dus morgen ook contact met Brussel jette, en uz Antwerpen. Helaas hebben deze twee geen contract met mijn zorgverzekeraar dus of ik moet alles zelf betalen of na toestemming krijg ik misschien iets terug..over het gesprek in het maasstad, moet ik een manier vinden om het hee verhaal van whatsapp naar dit forum te kopieren

Baby

Ik ben:
      Boos

Standaard

...in het kort...bezoek aan het maasstad...gyne was bijzonder vriendelijk en begreep helemaal dat ik nog een andere mening wilde, buiten nederland dan. Hij heeft duidelijk gezegd dat zij niks meer voor mij kunnen doen dan de embryos terugplaatsen. Ik begon weer over medicijnen die hier in nl niet voorgeschreven worden en hij zei idd net is gewoon zo, als het niet werkt waarom toch proberen? Tja als hij zo denkt heeft voor mij ook geen zin om te blijven pushen. Ik hdb een verwijzing gekregen en mijn dossier aangevraagd. Inmiddels ook contact met jette opgenomen ik wacht nu op een reactie. Morgen bel ik uz antwerpen en ik twijfel nog over life in leuven, ik lees zeer verschillende meningen daarover. De gyne bleef alleen de negatieve kanten benadrukken: dat met mijn leeftijd heb ik een ka s van 10% om zwanger te worden...of misschien ook met 4 prachtige embryos komt er niks van! Nou bedankt voor de boost...en toen ik vertelde over mijn aps zegt hij: maar hoe slikt ascal toch? En het werkt..hoezo werkt het, zei ik verbaasd! Ik ben nog niet zwanger geworden dus...

Baby

Ik ben:
      ----

Standaard

Oei december pas plek in Gent wat een wachttijd! Je zou kunnen proberen om nog een paar x te bellen soms valt er een afspraak uit en dan kun je eerder komen. En anders inderdaad misschien een ander ziekenhuis proberen in ieder geval buiten Nederland. Dus dr van oppenraaij bleef lekker bij zijn standpunten en wil dus nog niets van het protocol afwijken. Gelukkig dat hij verder niet moeilijk of raar deed over de overstap die je wilt maken. Ik hoop voor je dat je snel ergens terecht kunt! Houd de moed erin hoe moeilijk ook soms!

Puber
      I <3 Gent

Ik ben:
      Blij

Standaard

Sterkte, baia! Heb idd ook vaker gehoord dat er toch eerder plek was dus elke week even bellen!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. maasstad ziekenhuis rotterdam
      Door Dromenvaneenwonder in forum Ziekenhuis
      Reacties: 5
      Laatste bericht: 06-07-12, 08:10
    2. Reacties: 17
      Laatste bericht: 16-12-11, 17:42
    3. IVF in maasstad ziekenhuis rotterdam
      Door Dverheul in forum IVF
      Reacties: 1
      Laatste bericht: 20-05-11, 18:02
    4. Maasstad ziekenhuis ism EMC Rotterdam
      Door droompje33 in forum Ziekenhuis
      Reacties: 10
      Laatste bericht: 20-05-11, 08:37
    5. Ervaringen in het maasstad ziekenhuis Rotterdam?
      Door droompje33 in forum Ziekenhuis
      Reacties: 15
      Laatste bericht: 18-06-10, 09:10

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten