Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017


Maaike79

Aanbevolen Berichten

Thanks sas25, het was m'n eerste verse terugplaatsing uit ons eerste icsi traject. Dus we hebben wel heel veel geluk gehad.
Wat super! Gefeliciteerd!! Ja het is zo wisselend bij de 1 lukt het wel meteen en bij de ander niet. Ik ben sinds gister begonnen met accupunctuur in de hoop dat dit me gaat helpen bij de innesteling. Hopelijk mag onze 1e cryootje ook blijven plakken eind maart en onze wens laten uitkomen 😊🍀
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Wat super! Gefeliciteerd!! Ja het is zo wisselend bij de 1 lukt het wel meteen en bij de ander niet. Ik ben sinds gister begonnen met accupunctuur in de hoop dat dit me gaat helpen bij de innesteling. Hopelijk mag onze 1e cryootje ook blijven plakken eind maart en onze wens laten uitkomen 😊🍀

 

Ik hoop het ook voor jullie!! Heb hier en daar wat meegelezen over accupunctuur. Hopelijk geeft het je goed resultaat met als bij de andere. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook voor jullie!! Heb hier en daar wat meegelezen over accupunctuur. Hopelijk geeft het je goed resultaat met als bij de andere. Succes!!
Dankjewel ☺ Jij op naar de 7 weken echo!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik ben hier voor het eerst. Heb zaterdag een eerste (verse) terugplaatsing gehad van een 8 cellige embryo. Ben het hele traject heel nuchter, maar merk dat ik het nu wel lastiger begin te vinden. 2 maart heb ik de test.

Hi kosy,

 

Ik ben ook nog vrij nieuw hier. Heb me wel op andere topics laten horen.

Maar dan lopen wij precies gelijk!

Houd je het een beetje vol? Ik merk echt dat ik het wachten het lastigste van alles vind. Ook mijn terug plaatsing was vers... en hebben nog 1 cryo over uit poging 1.

Het resultaat vonden we zelf wat mager.

14 eitjes waarvan 10 goed genoeg. 8 bevrucht. 4 door gedeeld. 1 verse terug plaatsing en 1 cryo. Vooral de 1 cryo vonden we maar mager. Nu hopen dat deze goed blijft zitten...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi kosy,

 

Ik ben ook nog vrij nieuw hier. Heb me wel op andere topics laten horen.

Maar dan lopen wij precies gelijk!

Houd je het een beetje vol? Ik merk echt dat ik het wachten het lastigste van alles vind. Ook mijn terug plaatsing was vers... en hebben nog 1 cryo over uit poging 1.

Het resultaat vonden we zelf wat mager.

14 eitjes waarvan 10 goed genoeg. 8 bevrucht. 4 door gedeeld. 1 verse terug plaatsing en 1 cryo. Vooral de 1 cryo vonden we maar mager. Nu hopen dat deze goed blijft zitten...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Nou idd! Jeetje, starten met 10 en dan 2 echt bevrucht. Ik duim voor jullie dat het meteen goed gaat, dat zou echt heel fijn zijn!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou idd! Jeetje, starten met 10 en dan 2 echt bevrucht. Ik duim voor jullie dat het meteen goed gaat, dat zou echt heel fijn zijn!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Ik hoop het ook zo. Als deze mislukt en we gaan op feedback ga ik hier ook zeker naar vragen. Zeker omdat ze ook zeiden dat het zaad van mijn vriend nog niet eerder zo goed was. Dus we vonden het wel echt een domper. En ik voel nog meer druk nu... ondanks dat dit pas de 1e poging is.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, idioot hoe dat werkt. Wij hebben het voor feb en maart los gelaten, gaan niet meer klussen op bepaalde dagen enzo en toch blijft het in mijn achterhoofd constant spelen. Wij moeten in maart weer naar het ziekenhuis voor intake 2 en starten begin april met onze eerste icsironde.

Afleiding zoeken maar!!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, idioot hoe dat werkt. Wij hebben het voor feb en maart los gelaten, gaan niet meer klussen op bepaalde dagen enzo en toch blijft het in mijn achterhoofd constant spelen. Wij moeten in maart weer naar het ziekenhuis voor intake 2 en starten begin april met onze eerste icsironde.

Afleiding zoeken maar!!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Hi johanna,

 

Dat is idd het enige wat je kan doen...

Ik ben er nu de embryo in zit. Pas echt weer constant mee bezig. Daar voor heb ik het wel los kunnen laten... het is gewoon afwachten. Maar dat wachten is het lastigste... hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws. Bij ons was dit ook een icsi. Ivf was al niet mogelijk door de slechte zaad kwaliteit van mijn vriend.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi johanna,

 

Dat is idd het enige wat je kan doen...

Ik ben er nu de embryo in zit. Pas echt weer constant mee bezig. Daar voor heb ik het wel los kunnen laten... het is gewoon afwachten. Maar dat wachten is het lastigste... hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws. Bij ons was dit ook een icsi. Ivf was al niet mogelijk door de slechte zaad kwaliteit van mijn vriend.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Wij precies hetzelfde! Dat vond ik ook wel het moeilijkste, dat je van natuurlijk zwanger worden direct naar icsi wordt verwezen... Ja, nu gewoon maar met andere dingen bezig houden. Wil het ookons leven niet laten bepalen. Maar dat doet het stiekem wel een beetje. We gaan het zien!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook zo. Als deze mislukt en we gaan op feedback ga ik hier ook zeker naar vragen. Zeker omdat ze ook zeiden dat het zaad van mijn vriend nog niet eerder zo goed was. Dus we vonden het wel echt een domper. En ik voel nog meer druk nu... ondanks dat dit pas de 1e poging is.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Hoi Iesje,

 

Spannend hoor, eerste terugplaatsing. Ik kan me goed voorstellen dat het een tegenvaller was dat er maar eentje is ingevroren. Doordat ze wat langer wachten met invriezen (volgens mij) kunnen ze gelijk de wat minder goed groeiende embryo's filteren. Weet je, als ze ze al eerder invriezen, zij het uiteindelijk allemaal pogingen die toch niet zullen lukken. En dan kost het eigenlijk alleen maar tijd. Je kunt beter 1 goede emmy in de vriezer hebben dan 5 waar je dat eigenlijk niet zeker van weet. Ik hoop voor je dat je die cryo uiteindelijk gewoon niet nodig hebt (of voor een tweede).

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Iesje,

 

Spannend hoor, eerste terugplaatsing. Ik kan me goed voorstellen dat het een tegenvaller was dat er maar eentje is ingevroren. Doordat ze wat langer wachten met invriezen (volgens mij) kunnen ze gelijk de wat minder goed groeiende embryo's filteren. Weet je, als ze ze al eerder invriezen, zij het uiteindelijk allemaal pogingen die toch niet zullen lukken. En dan kost het eigenlijk alleen maar tijd. Je kunt beter 1 goede emmy in de vriezer hebben dan 5 waar je dat eigenlijk niet zeker van weet. Ik hoop voor je dat je die cryo uiteindelijk gewoon niet nodig hebt (of voor een tweede).

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dat hoop ik uiteraard ook poekie.

Ik heb de testen alvast in huis gehaald. Nu er nog eventjes vanaf blijven maar vind het verdomd lastig!! Durf niet zo goed eerder te testen... ben zo bang voor de teleurstelling...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik uiteraard ook poekie.

Ik heb de testen alvast in huis gehaald. Nu er nog eventjes vanaf blijven maar vind het verdomd lastig!! Durf niet zo goed eerder te testen... ben zo bang voor de teleurstelling...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Over wanneer je moet testen kan ik je helaas geen advies geven. Ik zou zeggen: doe waar je je goed bij voelt..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over wanneer je moet testen kan ik je helaas geen advies geven. Ik zou zeggen: doe waar je je goed bij voelt..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik probeer mijn test echt zo lang mogelijk uit te stellen. Ze hebben me het advies gegeven 2 maart... en ik ben nu nog met utregostan bezig. Ik weet niet of dat dat ook je test kan beïnvloeden.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer mijn test echt zo lang mogelijk uit te stellen. Ze hebben me het advies gegeven 2 maart... en ik ben nu nog met utregostan bezig. Ik weet niet of dat dat ook je test kan beïnvloeden.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Voor zover ik dat hier op het forum heb meegekregen heeft utro geen invloed op een zwangerschapstest, alleen op het tegenhouden van je menstruatie.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik dat hier op het forum heb meegekregen heeft utro geen invloed op een zwangerschapstest, alleen op het tegenhouden van je menstruatie.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Oh oke. Nja k probeer mijn nieuwschierigheid echt te bedwingen. Aangezien je hcg hormoon natuurlijk ook met de dag meer wordt. Misschien check ik nu dan weer te vroeg en ben ik enorm teleurgesteld terwijl het niet nodig is... en donderdag zijn mijn vriend en ik allebei thuis. Mocht het dan negatief zijn kunnen we iig op elkaar terug vallen. Anders test ik alleen en dan voel ik me helemaal zo alleen als het negatief is....

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Iesje,

 

Spannend hoor, eerste terugplaatsing. Ik kan me goed voorstellen dat het een tegenvaller was dat er maar eentje is ingevroren. Doordat ze wat langer wachten met invriezen (volgens mij) kunnen ze gelijk de wat minder goed groeiende embryo's filteren. Weet je, als ze ze al eerder invriezen, zij het uiteindelijk allemaal pogingen die toch niet zullen lukken. En dan kost het eigenlijk alleen maar tijd. Je kunt beter 1 goede emmy in de vriezer hebben dan 5 waar je dat eigenlijk niet zeker van weet. Ik hoop voor je dat je die cryo uiteindelijk gewoon niet nodig hebt (of voor een tweede).

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Hmm, ja, daar heb je ook een punt inderdaad. Wat dan in de vriezer zit, is ook van goede kwaliteit.

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oke. Nja k probeer mijn nieuwschierigheid echt te bedwingen. Aangezien je hcg hormoon natuurlijk ook met de dag meer wordt. Misschien check ik nu dan weer te vroeg en ben ik enorm teleurgesteld terwijl het niet nodig is... en donderdag zijn mijn vriend en ik allebei thuis. Mocht het dan negatief zijn kunnen we iig op elkaar terug vallen. Anders test ik alleen en dan voel ik me helemaal zo alleen als het negatief is....

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Het lijkt me in ieder geval fijn om samen te zijn als je test. Nog eventjes volhouden dan! ;-)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me in ieder geval fijn om samen te zijn als je test. Nog eventjes volhouden dan! ;-)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dank jullie wel voor alle mede leven in ieder geval. ❤

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ja, daar heb je ook een punt inderdaad. Wat dan in de vriezer zit, is ook van goede kwaliteit.

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Bij ons is natuurlijk uiteindelijk niets teruggeplaatst op dag 5. Toch vind ik het fijn dat ze tot dag 5 gewacht hebben. Als ze tot dag 3 hadden gewacht hadden we 4 mogelijkheden gehad, terwijl we nu weten dat die allemaal niet door hadden gedeeld tot dag 5. Dat had me toch een paar maanden gekost... hoe zuur het ook was dat er niets over was, ik heb het liever zo...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is natuurlijk uiteindelijk niets teruggeplaatst op dag 5. Toch vind ik het fijn dat ze tot dag 5 gewacht hebben. Als ze tot dag 3 hadden gewacht hadden we 4 mogelijkheden gehad, terwijl we nu weten dat die allemaal niet door hadden gedeeld tot dag 5. Dat had me toch een paar maanden gekost... hoe zuur het ook was dat er niets over was, ik heb het liever zo...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Snap ik ookal is het op dat moment toch een teleurstelling...

Ik hoop maar dat het embryo'tje wat ik nu heb goed van kwaliteit is waar ik nu maar wel van uit ga😉.

Dan heb ik nog een cryo over voor een eventuele 2e. Dat is altijd al onze wens geweest.

Maar nu ben je al blij als je er 1 op de wereld mag brengen....

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is natuurlijk uiteindelijk niets teruggeplaatst op dag 5. Toch vind ik het fijn dat ze tot dag 5 gewacht hebben. Als ze tot dag 3 hadden gewacht hadden we 4 mogelijkheden gehad, terwijl we nu weten dat die allemaal niet door hadden gedeeld tot dag 5. Dat had me toch een paar maanden gekost... hoe zuur het ook was dat er niets over was, ik heb het liever zo...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ja getsie! Heel zuur! Jullie hebben in maart jullie evaluatiegesprek toch? Ben benieuwd wat daar uit komt. Hoop dat er voor jullie ook snel duidelijkheid komt

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja getsie! Heel zuur! Jullie hebben in maart jullie evaluatiegesprek toch? Ben benieuwd wat daar uit komt. Hoop dat er voor jullie ook snel duidelijkheid komt

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Wij hebben idd in maart evaluatiegesprek. We zullen zien wat we dan te horen krijgen. Dank je voor je berichtje.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden