Ga naar inhoud

Wachtbankje November


Nikki83

Aanbevolen Berichten

Hoi dames,

 

ik was al enthousiast aan het typen in Wachtbankje oktober, maar het is al November dus maar ff een nieuwe disc gestart :happy7: Ik ben een newby en zit op wachtdag 3... spannend! Nog meer lotgenoten?

 

Eerste tp in normale cyclus na een aantal moeizame pogingen IVF, ICSI.

 

Kwaaltjes: zeurende pijn liezen, buikkrampen, rommelende darmen, gevoelige borsten. Hoe verloopt het bij jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 589
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Dankje Eslief! Ik jou ook! Jij bent al even lid op het forum zag ik. Ook via ICSI? Mijn eerste cryo en laatste helaas was gelukkig een blastocyst. Gelukkig is het begin goed. Heb alleen verse tp gehad in een overstimulatie of wat er een geworden is dus dit is voor mij een openbaring. Nu hopelijk positief nieuws want ben nu 3 hormoonkuren verder vanaf maart dit jaar en heb t wel even gehad. Mag wel een beetje klagen toch. Zal niet de enige zijn verwacht ik.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar augustus hebben wij na een lang traject onze dochter mogen krijgen:) vorige maand was onze 6de icsi maar eerste voor een brusje:) helaas maar 2 goeie embryo's en bleef degenen die we terugkregen niet plakken.. nu aankomende maand voor de enige cryo.. helaas ontdooien onze cryo's niet zo best dus het is lastig positief te zijn..maar we zullen zien. Pittig hoor overstimulatie ik kan me voorstellen dat dit fijner is.. wij hadden in augustus 4 cryo's alle 4 niet goed ontdooid dus aankomende maand hoop ik op niks en we gaan er vanuit dat we jan weer opnieuw starten met icsi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phoe, dat is al even. Dan kom ik net kijken.... ik maak heel veel eitjes aan maar uiteindelijk maar weinig bevruchte over. De pogingen vliegen er zo wel doorheen. Ben toch al een beetje aan het kijken naar een andere kliniek. Ze krijgen mij bijna niet onder controle met die hormonen. Om de dag ziekenhuis en dan zit ik nu dichtbij... positief blijven. Ik ga voor jullie duimen!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik hoop van harte dat het blijft bij net komen kijken:) al heb je al genoeg meegemaakt.. mijn man wil nog 1 poging doen in nederland daarna gaan we naar dusseldorf..we hadden de vorige keer de afspraken al staan en toen was het toch gelukt. Ik maak weinig eitjes aan en zit in nederland op de max medicijnen. In het buitenland mag ik het dubbelen aan medicijnen zodat ik dus wellicht inplaats van 4 eicellen er 8 heb. Ik ben 35 en mijn eicelvoorraad is voldoende dus er zou meer uit te halen moeten zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Maar dan ben je goed verzekerd of zelf betalen? Wij willen ook naar Duitsland mocht het hier niet lukken. Nog 1x vergoed door vgz.. Ik ga bij de decap en 100 gonalf al helemaal over de rooie dus verder ophogen? Maar goed ze zijn wel verder in Duitsland dan hier. Mijn nichtje woont daar en zit in hetzelfde traject. Wij twijfelde ook aan de kwaliteit testen van hier omdat wij steeds niet veel bevruchtingen hebben na 15 en 12 eitjes die geprikt waren. Nu schijnen ze in Denemarken ook een test te hebben die de kwaliteit van het zaad nog extra checkt op fragmentatie na 2'3 dagen. Dus ook al snelle zwemmers dan kan het nog steeds niet goed zijn en het heeft zeker invloed op de uiteindelijke bevruchting. Daar hadden ze bij mij in het ziekenhuis nog nooit over gehoord en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar we blijven positief hoor ;-)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar in het buitenland zijn ze verder he.. ik zit op 225 menopur..gonal doet hellemaal niks helaas. Ik stap eind van dit jaar weer over naar de duurste verzekering van umc die poging 4 en 5 ook vergoed en ook in duitsland. Dus we hebben nog even:) als we voor nieuwe icsi gaan hoog ik zelf de medicijnen op met meds die ik via vriendinnetjes op het forum heb gekregen.. beetje stout;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eslief UMC, ga ik ook even googelen. Mocht het niet lukken dan kan ik volgend jaar nog even vooruit. Menopur heb ik nooit gehad maar zo zie je maar elk mens reageert anders. Ik heb de eerste keer de fout gemaakt het terug te geven aan het zh maar dat doe ik ook niet meer ;-) ik heb inmiddels ook een voorraadje medi.

 

@piene, dank je! En jij piene, ook op t bankje?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd! Dan komen wij net kijken maar goed lang, kort, makkelijk, het is en blijft een zwaar traject. Ik las dat het bij jou een beetje twijfelachtig was in het begin. Wanneer heb je voor het eerst getest en waarom heb jij geen pregnyl gehad?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

pregnyl heb ik wel gehad voor de punctie:) maar erna 2 maanden ofzo een terugplaating. en als je cryos laat terugzetten is dat in je natuurlijke cyclus of als dat om bepaalde teden niet gaat ook met tabletten dat had ik :)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok, veel verschil zie je wel. Bij mij ook voor de eerste keer in de natuurlijke cyclus. Voel Mn buikje goed rommelen op dit moment. Wat voor kwaliteit had je cryo bij de tp?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wachtdag 4... nog zo vroeg. De eerste week gaat meestal wel maar daarna. Ik heb al wel besloten dit keer eerder te testen. De krampjes in Mn buik zijn minder af en toe nog wat steekjes. Heb meer het gevoel dat Mn darmen overuren aan t maken zijn . Maar ik kan dit keer tenminste normaal functioneren. Wanneer was jouw eerste testdag?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben jullie idd vroeg getest.. mijn blastocyst was 5d oud. Ik wilde idd ook al eerder testen om te kijken hoe het bij mij allemaal werkt. Wanneer ga je iets zien. Je hoopt natuurlijk altijd dat t positief is. Ik wilde idd dit weekend voor het eerst gaan testen en dan om de dag ff kijken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je pregnyl gebruikt? Dit blijft nog een tijdje in je bloed en kan je vals positief testen.. zelf test ik altijd al binnen een week.. en vanaf dag 8/9 krijg ik op de kruidvattesten streepjes..ik raad bij vroeg testen wel kruidvat 2 voor 5 euro aan deze meet al vanaf 5 hcg.. andere vaak later

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah ik heb een paar jaar terug op dit forum meegelezen over vroegtesten en toen zijn er meiden echt uit gaan zoeken.. beter is het om niet vroeg te testen voor veel mensen.. ik merk dat sommige de teleurstelling dan toch laten doorwerken terwijl als je vroeg bent het alle kanten op kan.. dus eigenlijl zou na 14 dagen het beste zijn.. maar deze muts kan dat niet😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden