Hello & Welcome to our community. Is this your first visit? Registreer
  • Blij
  • Boos
  • Cool
  • Gek
  • Hongerig
  • Moe
  • Ontzagwekkend
  • Verdrietig
  • Verlegen
  • Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
      Puber
      Je hebt nog niks getypt...

Ik ben:
      Blij

Standaard Klaagzang aan de wachtweek

Vandaag wachtdag 9. Ik had me weer zó voorgenomen om deze wachtweken relaxed te blijven. De vorige keren kwamen al mijn kwaaltjes door de stomme bollen. Dit keer heb ik een cryo in eigen cyclus, dus geen bollen die me voor de gek houden. Nee, dit keer zijn het gewoon mijn eigen hersens die me gek maken, nog erger. Op wachtdag 7 en 8 kwamen de felle steken in mijn tepels, alsof iemand er hete breinaalden in stak. Vannacht hield het ook de hele nacht aan. Wat is dit nu weer? Ik heb geen nieuwe bh aan gehad, en de kat heeft zijn nagels er ook niet in gezet. Had ik dit 3,5 jaar geleden ook toen het bij de 1e ICSI raak was? Ik weet het niet meer. Ik zoek het forumarchief van het wachtbankje uit 2011 erbij. Nee, ik heb niks geschreven over zere tepels toen. Wel over misselijkheid, moeheid en de kou. Daar heb ik nu geen last van. Of toch? Heb ik nu kippenvel? Zou het dan echt? Nee, het komt vast omdat ik moe ben. Niet gek na een driedaagse stedentrip en gezellige avonden in de bar. Met cola in plaats van een wijntje.... Vanmorgen was de pijn in mijn tepels ineens weg. Doen mijn borsten nog zeer? Lijken ze nu groter? Ik vrees van niet. Ik breng mijn peuter naar de crèche en fiets terug naar huis. Onderweg irriteert de riem van mijn spijkerbroek in mijn onderbuik. Zwellen mijn darmen nu al op? Of heb ik de afgelopen weken gewoon teveel pepernoten en chocoladeletters gehad? Ik ben de afgelopen dagen ook 3x uit eten geweest, komende dagen maar even op rantsoen denk ik. Mijn maag knort en ik voel me een beetje weeïg. Straks thuis eerst wat eten denk ik. Oh nee, ik heb nog geen 20 minuten geleden twee boterhammen gehad, dus honger kan ik niet hebben.

Ik word gek denk ik... Wat is het toch gemeen hè van die artsen? Zouden ze het expres doen? De wetenschap kan zó ontzettend veel. Ze kunnen microchips implanteren in wilde dieren, de mens kan naar de maan vliegen en zelf schapen worden gekloond. Waarom kunnen ze niet gewoon een microchip in een cryo stoppen, die na 4 dagen automatisch een whatsappje stuurt als hij goed ingenesteld is? En waarom smeren ze geen secondelijm aan die cryo zodat hij zeker weten blijft plakken? We maakten er nog grapjes over bij de terugplaatsing, de arts vond het maar een raar voorstel van ons.

Ik ben inmiddels weer thuis en open de laptop om een klaagzang te typen aan de wachtweek. Pling! Eer komt een emailtje binnen van mijn vriendin. Ze vraagt hoe het gaat,en of ik het wachten volhoudt. Ze weet zeker dat het dit keer goed komt. Tja, dat zei ze bij de andere 4 terugplaatsingen dit jaar ook. Ze mailt dat ik maar moet zorgen voor veel afleiding en dat ik er dan misschien minder aan denk. Trut denk ik stiekem, jij was op je 38e bij de allereerste ronde zwanger, en nu op je 40e is het weer in één keer raak. Je leeft met me mee, toont interesse maar je snapt het niet écht. Misschien maar goed ook. Gelukkig heb ik op dit forum 3,5 jaar geleden een heel fijne groep meiden leren kennen die me wel begrijpen, ze slepen me door alle rondes en de vreselijke wachtweken heen. En schrijven op het wachtbankje is ook fijn, alle meiden maken nu hetzelfde door. De positieve testen van de anderen op het bankje geven hoop. Zou dit weer net zo'n knalgroen bankje worden als drie jaar geleden? Ik gun het iedereen zó. Maar wat doet het elke keer toch pijn als je weer van een wachtbankje afkukelt. Dan neem ik mezelf voor om de volgende ronde niet op een wachtbankje te gaan zitten, maar pas op het forum te kijken bij een positieve test, en me dan aan te melden bij een 'uitgerekend in' topic. Wanneer zou ik eigenlijk uitgerekend zijn als het nu wél lukt? Nee, ik ga het niet uitrekenen! Dit keer niet, het is te confronterend om 9 maanden vooruit te denken en dan weer teleurgesteld te worden. Pas ná een positieve test ga ik dit keer de uitgerekende datum berekenen. Nog even geduld...

Ik krijg zin in koffie. Ik kijk op de klok en realiseer me dat ik al twintig minuten niet aan mijn borsten gevoeld heb, en niet naar de wc ben geweest om te broekloeren. Is deze klaagzang over de wachtweek toch nog ergens goed voor ;-)

*sorry voor deze lange lap tekst, en knap als je het helemaal gelezen hebt! *
      In 2012 is onze dochter geboren (1e Icsi 1e tp).

Al weer twee jaar bezig voor een brusje :-(
      Febr 2014 Icsi1 verse tp mislukt, wel 2 cryo's
      Mei en juni 2014 cryo tp mislukt
      Sept 2014 Icsi2, verse cryo tp mislukt, weer 2 cryo's
      Nov 2014 en febr 2014 cryo tp mislukt
      Maart 2015 start Icsi3 verse mislukt, geen cryo's

In januari 2016 starten met een 4e poging, dit keer in Gent!

Puber
      Klaar

Ik ben:
      Verdrietig

Moes's schermafbeelding

Standaard

Onwijs herkenbaar. De onrust komt direct over me heen zo goed kan ik me in jouw tekst verplaatsen. Wat een pokke traject is het ook!
      Ook de goedbedoelde adviezen zijn oozo herkenbaar en frustrerend.
      Zet m op jessi!! Ik duim.
      Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
      Na zeven pogingen heb ik de volgende meds gebruikt: ovitrelle, gonal-f en decapeptyl. Tot eind 2017 en half 2018.

Student
      In vertrouwen hopen we op een
      wonder.

Ik ben:
      Blij

Hope&Faith's schermafbeelding

Standaard

Hoi jessi,

wat je schrijft is herkenbaar, en niemand snapt echt hoe jij je voelt. Ook meiden van het forum bedoelen het goed, maar snappen het soms ook niet echt. Het enige wat erop zit is toch het wachten op de testdag pffff.
      succes lieverd. En als je klaagzang schrijven je helpt om 20 min ff niet aan je borsten te voelen of broek te loeren, moet je dat vooral lekker blijven doen.
      hebben wij wat leuks om te lezen;-)
      Liefs Hope&Faith
      http://www.wenskaarsje.nl/conf/kaars...08f6765d76fefc
      Dochter uit een eerdere relatie 13-03-1996, geweldige meid.
      18-10-2000 zwangerschap af moeten breken, gedenksteen voor haar.
      Na 17 jaar samen met mijn dochter mijn partner ontmoet. Hij heeft geen kinderen, gun hem wat ik met mijn dochter heb.
      15-07-2014 start IVF behandeling in Gent, na in het UMC aan het lijntje te zijn gehouden.
      09-09-2014 helaas in de nacht van wachtdag 9 op wachtdag 10 gaan menstrueren.
      24 december start met decapeptyl op naar 18 januari voor twee blastocystes van 5 dagen oud. Jullie/ jij zijn/ bent zo welkom xx
      zondag 11 januari de punctie, 16 januari de tp van twee geweldige kanjers van blastocystes Hope en Faith.
      een kanjer terug mogen plaatsen, 27 januari testen. 23 januari gaan vloeien.

Lief klein mensje wat ben je welkom.
      Wat willen we je graag ontmoeten.

in de natuurlijke cyclus verder.....

Kleuter

Ik ben:
      Moe

Pigster's schermafbeelding

Standaard

Hi Jessi, heeeeel herkenbaar. Veel geduld en sterkte..oh dat broekloeren he en kijken of ik niet heel toevallig al n cup groter heb gekregen...
      Ik duim voor jou!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Peuter
      IVF/ICSI 4

Ik ben:
      Blij

Standaard

Hoe oud was je cryo bij de TP? Als hij 5d oud was, dan zit je op wd9 op 14dpo en dan kun je al prima testen. :-)
      MMM sinds 2011. 4x TP, 4x (v)mk's. IVF4 in UZGent bij De Sutter.

Meest recente echo/onderzoek: 23/9 - 17w6d - Controle van de gyn en je <3 klopte met 150bpm :-)

Puber

Ik ben:
      Blij

Standaard

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Hilly het was een dag 3 cryo, vandaag is het 14 dagen na de pregnyl. Ik weet dat ik kan testen, maar ik durf niet. Ik wacht meestal tot ik ongi word, of ik test op wd14. Erg hè?

Student
      In vertrouwen hopen we op een
      wonder.

Ik ben:
      Blij

Hope&Faith's schermafbeelding

Standaard

Graag gedaan, we zijn er voor elkaar. Kop op en zwanger totdat het tegendeel bewezen is zei mama in love altijd.
      ik duim voor je xxx
      Liefs Hope&Faith
      http://www.wenskaarsje.nl/conf/kaars...08f6765d76fefc
      Dochter uit een eerdere relatie 13-03-1996, geweldige meid.
      18-10-2000 zwangerschap af moeten breken, gedenksteen voor haar.
      Na 17 jaar samen met mijn dochter mijn partner ontmoet. Hij heeft geen kinderen, gun hem wat ik met mijn dochter heb.
      15-07-2014 start IVF behandeling in Gent, na in het UMC aan het lijntje te zijn gehouden.
      09-09-2014 helaas in de nacht van wachtdag 9 op wachtdag 10 gaan menstrueren.
      24 december start met decapeptyl op naar 18 januari voor twee blastocystes van 5 dagen oud. Jullie/ jij zijn/ bent zo welkom xx
      zondag 11 januari de punctie, 16 januari de tp van twee geweldige kanjers van blastocystes Hope en Faith.
      een kanjer terug mogen plaatsen, 27 januari testen. 23 januari gaan vloeien.

Lief klein mensje wat ben je welkom.
      Wat willen we je graag ontmoeten.

in de natuurlijke cyclus verder.....

Soortgelijke discussies

1. verschil wachtweek 1 en 2
      Door Dutchess73 in forum Wachtbankje
      Reacties: 23
      Laatste bericht: 04-10-10, 08:35

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten