Ga naar inhoud

Zorgverzekering 2015


cerah

Aanbevolen Berichten

Het is weer begonnen, de zoektocht naar de beste zorgverzekeraar..

Ik heb al gezien dat PNO, UMC en ONVZ poging 4 (of 5) vergoeden. Ik zit erg in dubio wat te doen. Wij gaan in januari starten met ICSI 1. Is het slim om mij nu al te gaan verzekeren bij één van deze verzekeraars zodat ze ons volgend jaar niet meer kunnen weigeren als we toch meer dan 3 pogingen nodig hebben? Of kan ik net zo goed een jaartje wachten en het volgend jaar pas proberen?

 

Wat gaan jullie doen en wat zijn de ervaringen met de verzekeraars?

ONVZ vind ik nog erg onduidelijk over de voorwaarden en aantallen, er staat dat ze 100% vergoeden tot 43 jaar. Maar dat zal vast niet een oneindig aantal zijn. Iemand toevallig al geinformeerd bij ONVZ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cerah, ik ben in 2014 overgestapt naar P.n.o. En had er toen al 3 pogingen op zitten.

ik heb daar open kaart over gespeeld en werd zonder problemen geaccepteerd.

 

niet goedkoop maar een erg prettige maatschappij en alles in het buitenland vergoed gekregen.

indien je niet op het buitenland bent aangewezen dan zou ik ook UMC in het vizier houden ivm poging 5

 

veel succes

 

ps geen ervaring met Onvz maar pno is onderdeel van onvz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvz accepteert niet als je weet dat er vruchtbaarheids behandelingen nodig zijn. Dan zien zij je als brandend huis. Je moet daar een lijst invullen voorafgaand aan acceptatie.

Pno is fijn en accepteert iedereen. UMC is ook oke en vergoedt ook poging vijf zonder selectie.

Maar je kunt ook eerst een iets goedkopere verzekering nemen voor deze eerste pogingen. Want dan ben je hopelijk alweer een tijd verder en dat scheelt je bakken geld, UMC kost 200 per maand...

Liefs moes

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Balen dat ONVZ dus al geen optie meer is. Ik heb geen idee of we ooit naar het buitenland toe gaan, vooralsnog niet maar je weet maar nooit. In dat geval zou PNO inderdaad dus een betere optie zijn.

 

Moes, inderdaad zo zat ik ook te denken. Als ze me volgend jaar nog gewoon accepteren ook al heb ik dan al een x aantal ICSI behandelingen gehad, dan kan ik nog wel een jaartje wachten met overstappen. Of ik doe UMC extra 3, daarbij wordt er wel een 4e poging vergoed en is ook niet zo mega duur (124 eurootjes). Maar helaas wel wat wisselende ervaringen met UMC gelezen. Wie heeft ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dit jaar bij UMC geweest. Prima hoor. Ze vergoeden niet alle kosten in buitenland maar verder ging alles goed. Ook tandarts en acupunctuur goed vergoed gekregen.

Succes!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks meiden! Ik heb besloten dat ik over ga naar UMC extra zorg 3. Wil toch me aanvullend verzekeren want wil komend jaar ook naar de osteopaat. In dat geval is UMC niet eens zo heel veel duurder dan waar ik nu zit. Zag trouwens op Freya ook een uitgebreid topic over de zorgverzekering van 2015, dus een tip voor meelezers :)

 

Eslief, las net dat je naar DD gaat, wil je dan niet liever bij PNO verzekerd zijn ivm 200% buitenland dekking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het openen van dit topic! Ik had er nog geen seconde over nagedacht om naar de verzekeringen te kijken, en we hebben inmiddels ICSI2 achter de rug. Ik heb vandaag even gekeken en ik ga overstappen naar UMC met pakket 3 (4e poging vergoed). Pakket 4 vind ik echt te duur. UMC vergoed trouwens meer aan fysio, bril en alternatieve geneeswijzen dan mijn huidige Achmea 3* pakket, en is nog iets goedkoper per maand ook!

 

Aanvullende vraag: wat doen jullie met eventueel meeverzekerde kinderen? Mijn dochter staat op mijn polis, e mijn man heeft nu nog hetzelfde pakket als ik. Dochter met mij mee naar UMC of bij man op de polis zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn man bij de oude gelaten omdat dat veel goedkoper was ook met kortingen van het werk.. mijn jongste dochter is ook bij hem gebleven..mijn oudste dochter is meeverhuisd dit omdat ze een bril draagt en ze nu dus komend jaar weer een nieuwe bril mag gaan score..ik vind de verzekering ook echt pittig in prijs maar nog altijd goedkoper als een poging zelf betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is dan een makkelijke keuze Eslief, hopen dat die 4e en 5e niet nodig is. Ik dacht dat ze maar een deel vergoeden van het buitenlands tarief namelijk, dus vandaar mijn vraag.

Jessi, ik ga ook naar UMC extra zorg 3, die andere vind ik echt te duur! En ik heb geen kids, dus kan je vraag niet beantwoorden helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!!! Ik ben ook op het zoek naar een nieuwe zorgverzekering. Ik had UMC PNO en OHRA in mijn gedachten. OHRA: Ik heb gehoord dat zij de IVF medicijnen in het buitenland alleen maar vergoeden als je die via Apotheekpanje, Griekenland etc) wil doen. PNO: Ik heb iets raars gelezen in hun voorwaarden, dat de medicijnen en de IVF toestemming moeten hebben (slechte score en stoornissen zodat IVF en hormonen vergoed worden). Ik hoop dat deze voorwaarden voor de 4e poging bestemd zijn, heb een emailtje gestuurd, even wachten. UMC, ik lees dat deze verzekering alleen maar voor mensen die in een UMC werken is. Klopt dat?

 

In het geval dat iemand inderdaad goede of slechte ervaringen met een van de bovenstaande verzekeringen hebt, ik hoor het graag van jullie. Het lijkt alsof ik ga uiteindelijk voor PNO kiezen maar ik weet het nog niet zeker. Niet het Compleet pakket, maar Budget of de eerstvolgende (ik heb in mijn gedachten nog een 4e IVF poging niet, ik ben nog steeds bezig met IUI).

 

Weet ook iemand misschien uit ervaring hoe lang duurt het voor een toestemming door PNO voor het buitenland te krijgen? Doen ze moelijk?

 

Alvast bedankt!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pigster bedankt voor je antwoord! Ik heb indedraad gelezen dat PNo een goede zorgverzekering is maar mijn probleem is dat PNO aanbiedt veel minder in vergelijking met andere zorgverzekeringen (ik heb het over PNO extra want PNO compleet is veel te duur voor mij) en ik denk dat als ik uiteindelijk zwanger ben (duimen, duimen...) dan heb ik bijna niks voor zwangerschapszorg (in vergelijking met andere zorgverzekeringen). De enige reden voor PNO te kiezen is hun 2x nederlandse tarief voor buitenlandse niet spoedeisende zorg en dat ik lees dat ze een goede verzekering zijn. Voor de rest zoals ik heb al geschreven (maar het is verkeerd geschreven), voor OHRA heb ik informatie dat je moet de medicijnen ook in het buitenland via ApotheekZorg kopen, een online apotheek met joerier service en dat lijkt mij helemaal niet handig. Ik heb echt geen idee hoe het gaat met het kopen en declareren van medicijnen in het buitenland want die kan je nooit via een ziekenhuisapotheek kopen. Misschien moet ik een discussie hier over het kopen van de medicijnen in het buitenland vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martina2310@ Ik herken wat je zegt, mijn conclusie was dezelfde. Ik ben op dit moment bij Ohra en heb ze ook gemaild en gebeld. Als je kiest voor een gecontracteerd ziekenhuis wordt alles vergoed, zolang je alle technieken en behandelingen ondergaat die ze in nederland ook doen. medicijnen krijg je vergoed mits via apotheekzorg. Een koerierservice is alleen niet handig als je het op het laatste moment besteld, of zijn er nog meer nadelen? Ohra heeft een contract met ZOL in Genk en St.Jan in Brugge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen jaar overgestapt naar UMC zorgverzekering met het duurste aanvullende pakket, deze vergoedt een 4e en 5e poging. Je hoeft er niet voor bij een UMC te werken en er zijn geen voorwaarden. Ze vergoeden alleen het Nederlandse tarief, dus voor DD moest ik wel bijbetalen. Ook zeiden ze dat we de medicijnen in Duitsland moesten halen, maar die zijn wat duurder dan hier, dus betaal je meer zelf. Ook moet je het voorschieten en dan krijg je het later terug. Verder werd ik laatst gebeld door ze dat het aanvullende pakket een stuk duurder is geworden en dat het zonde zou zijn dat te houden als ik het niet echt nodig heb. Dat is wel heel netjes van ze. Ik ga nu weer overstappen naar een goedkopere zorgverzekering.

 

Succes!

 

Liefs,

Noes

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@noes73:dat klinkt super interessant dan overstappen naar UMC. Ik zit dus bij PNO en we worden behandeld in Leuven ik krijg twee keer NL tarief vergoed. Maar n vijfde keer vergoed?? Dat klinkt super ik ga me er in verdiepen! Thanks

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden