Ga naar inhoud

Maca en Chinese thee


Siena

Aanbevolen Berichten

Gisteren was ik bij een verjaardagsfeestje van een goede vriendin. Allemaal vrouwen en ze weten van de IVF af. Ik kreeg als goedbedoeld advies om Maca poeder te gaan gebruiken want dit zou de vruchtbaarheid enorm ten goede gekomen. Een aantal jaar eerder ben ik met enthousiasme gewezen op Chinese thee waar ik dan een liter per dag van zou moeten drinken. Ik vraag mij dan af waar de wetenschappelijke evidentie uit blijkt en of dit niet verstorend kan werken op de hormonen die ik voor een behandeling moet gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook bekruipt me een slecht gevoel want, had ik 5 jaar eerder al Chinese thee of Maca genomen, was ik dan misschien al lang zwanger geweest? Heb ik iets nagelaten en, omdat ik nog niet overtuigd ben, laat ik iets na als ik niet eens bereid ben om dit nu te gaan proberen? Anderzijds kan ik natuurlijk wel van het ene poedertje naar het andere gaan en wil ik me niet gek laten maken. Er komt dan dus een soort van standvastigheid dat ik moet doen wat voor mij zelf goed voelt en dat dat meer dan voldoende zou moeten zijn. Maar een gerust gevoel geeft dat nog niet. Herkennen jullie dit een beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Siena, ik herken het enorm! Zo lastig alle mogelijke supplementen en de gevoelens die je erbij krijgt...had ik dit al veel eerder moeten gebruiken...maar als het niet werkt, verstoor ik dan niet het evenwicht in mijn lijf juist....

Al die gedachten maken me soms gek! Waar doen we goed aan. Geen zuivel, juist wel chia zaadjes, alle vitamines...is het niet wat veel? En waarom is zuivel dan zo slecht? Ik word er onzeker van, net wat jij schrijft.

Van Maca en Chinese thee heb ik in deze context nog niks gehoord, ook niet bij mijn acupuncturist. Als het wat bijdraagt neem ik het gerust maar ik begreep eerder dat juist rooibos goed zou zijn.....dan ook nog een liter van die Chinese erbij....poeh.

Ik ben benieuwd of er nog andere meiden goeie ideetjes hebben hierover!

Liefs Moes

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moes,

 

Leuk om jouw verhaal te horen. Dat van die Chinese thee was trouwens een speciaal brouwseltje van iemand hier in Amsterdam en ik hoorde dat het ook nog eens een keer heel vies was! Maca poeder schijnt ook niet lekker te zijn trouwens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Siena, maca heb ik eerder gehoord. Ik had zwangersschapsvitaminen en toen heeft mijn nichtje die homeopathie studeerd gekeken of alles er in zat. Dat was niet zo en zij adviseerde oa maca, maar dan in capsules! Mag ook niet na de tp trouwens.

 

Vind het ook lastig hoor wat wel en niet. Teunisbloemolie capsules schijnen ook heel goed te zijn tot voor de terugplaatsing en daarna tarwekiemolie capsules. Heb een tijdje wat dingen geprobeerd maar had zo'n rij potjes dat ik het op een gegeven moment zat was... Dus ja wat als ik had doorgezet...

 

Via acupunctuur kun je chinese kruiden krijgen waar je thee van maakt als vervanging van de standaard zwangersschapssuplementen.

 

Lijkt me in ieder geval goed om 1 richting te kiezen. Mijn nichtje zegt dat het niet de medicatie via het ziekenhuis tegenwerkt maar dat het gewoon een extra is op je voeding...

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Siena, ik heb wel eens van Maca voor mannen gehoord die een verminderde zaadkwaliteit hebben. Mijn man heeft het een tijd geprobeerd. Hij vond het niet in te nemen en de zaadkwaliteit verbeterde niet. Mijn gevoel bij al dit soort dingen is dat je jezelf helemaal gek kunt maken door te denken dat je iets niet doet wat wel goed zou zijn. Er zijn zoveel middeltjes en dingen in omloop...toch is het zo dat 90% van de NL vrouwen gewoon zwanger wordt zelfs terwijl ze roken/drinken/ fastfood eten etc.

'Wij IVF-ers' zijn al erg voorzichtig en volgens mij letten de meesten van ons wel een beetje op dit soort dingen. Al die extra's, tsja ik geloof niet echt dat ze doorslaggevend zullen zijn. Ik neem zelf altijd het lijstje vitamines van Dusseldorf en leef gezond (geen alcohol en na de. TP geen cafeïne) en dat is het.

 

dd schrijft voor:

vitamine D3

omega 3

vitamine e

Vitamine b12

vitamine b6

selenium

 

Omega 3 en D 3 in een hoge dosering zijn ivm eventuele immuniteitsproblemen heel belangrijk voor het tegengaan van de aanmaak van antistoffen na de TP. DrPfeiffer heeft hier veel onderzoek na gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ha Siena, ik heb wel eens van Maca voor mannen gehoord die een verminderde zaadkwaliteit hebben. Mijn man heeft het een tijd geprobeerd. Hij vond het niet in te nemen en de zaadkwaliteit verbeterde niet. Mijn gevoel bij al dit soort dingen is dat je jezelf helemaal gek kunt maken door te denken dat je iets niet doet wat wel goed zou zijn. Er zijn zoveel middeltjes en dingen in omloop...toch is het zo dat 90% van de NL vrouwen gewoon zwanger wordt zelfs terwijl ze roken/drinken/ fastfood eten etc.

'Wij IVF-ers' zijn al erg voorzichtig en volgens mij letten de meesten van ons wel een beetje op dit soort dingen. Al die extra's, tsja ik geloof niet echt dat ze doorslaggevend zullen zijn. Ik neem zelf altijd het lijstje vitamines van Dusseldorf en leef gezond (geen alcohol en na de. TP geen cafeïne) en dat is het.

 

dd schrijft voor:

vitamine D3

omega 3

vitamine e

Vitamine b12

vitamine b6

selenium

 

Omega 3 en D 3 in een hoge dosering zijn ivm eventuele immuniteitsproblemen heel belangrijk voor het tegengaan van de aanmaak van antistoffen na de TP. DrPfeiffer heeft hier veel onderzoek na gedaan.

 

 

Hoi Tinkerbell1 in welke verhouding moet je de omega 3 en D3 nemen.

 

Ik heb vit d te kort en immuniteitsproblemen. Mijn lichaam zit sperma als indringers en mijn antistoffen zijn hoog.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik neem 1000 omega 3 en 2000 Vitamine D. Ik had ook een D tekort. Je moet een zo vloeibaar mogelijke vorm nemen. Dus druppels of oliecapsules. Die worden beter opgenomen.

Daarnaast krijg ik in DD een aantal keren een intralipid infuus na de TP. Daar zit nog extra Omega 3 in en is een nog experimentele behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden