Ga naar inhoud

blaasontsteking voorkomen tijdens zwangerschap


bianca1

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

Zoals de meeste wel weten is onze mooie dochter L.ente L.oïse na 12 dagen ziekenhuisopname met 24weken zwangerschap geboren en overleden op 25juli.

Dit alles is hoogstwaarschijnlijk de schuld geweest van mijn vierde blaasontsteking tijdens mijn zwangerschap.

 

Als ik niet zwanger ben heb ik nooit een blaasontsteking maar zodra ik zwanger ben dus wel.

Nu moeten we alle zeilen bij gaan zetten om niet weer die blaasontstekingen te krijgen tijdens een nieuwe zwangerschap.

 

Weten jullie welke pillen of wat dan ook je het beste kan gebruiken de kans te verkleinen.

Cranberry sap zeggen veel mensen maar juist omdat hier maar weinig cranberries in verwerken worden moet je bijna een pak sap per dag drinken.

Verse cranberries bijv in de yoghurt vind ik niet lekker laat staan in een zwangerschap! Maar ook dan moet je volgens mij aardig wat cranberries eten.

 

Weten jullie dit toevallig en mn voorkeur gaat uit na 1 pil perdag. Veel pillen zijn 3x1 pil per dag.

 

En zijn er andere dingen die je beter niet of beter juist wel kunt doen om een blaasontsteking te voorkomen.

 

Want hoop dit niet nog eens mee te hoeven maken al is die angst zeer zeker aanwezig!

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bianca,

 

Dit is een scenario wat je niemand toewenst ooit te hoeven meemaken...

 

Over je vraag: volgens mij is het goed om een 'zuur klimaat' in je blaas te hebben, dit kan dmv van hoge dosering vitamine C. Alleen durf ik je niet te zeggen of dit heel verstandig is tijdens een zwangerschap...

Je zou misschien eens kunnen kijken of er cranberrie capsules bestaan die je tijdens zwangerschap mag slikken?

 

Ik heb nooit blaasontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap. Dronk wel redelijk veel cranberriesap (vind ik erg lekker, drink het nu nog!) van O.cean S.pray. Daarnaast heb ik elke dag een capsule probiotica geslikt. Of dat heeft geholpen weet ik uiteraard niet, heb het niet zonder geprobeerd. Priobiotica is trouwens sowieso slim om te gebruiken als je antibiotica moet gebruiken, zou de bijwerkingen van de antibiotica moeten verminderen.

 

(Er is geen wetenschappelijk bewijs voor maar mogelijk heeft probiotica ook een positieve invloed op de hele IVF/ICSI)

 

Veel succes iig. Ga je binnenkort weer beginnen?

 

Liefs, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bianca,

 

Goed om weer een berichtje van je te lezen hier op het forum.

Hoe gaat het nu met jullie?

 

In mijn vorige zwangerschap heb ik maar liefst zes (!) keer een blaasontsteking gehad en dus ook zes antibioticakuren. Heel erg vervelend.

Naast veel (water) drinken kan je idd cranberry capsules gaan slikken of extra veel vitamine C. Het zure in bijv. jus d'orange bestrijdt ook de bacteriën deels.

Maar, de grote boosdoener is, denk ik, sperma. Ook al plas je na de sex goed uit, er blijft altijd iets achter en dat kan voor blaasontsteking zorgen.

Niet heel gezellig, maar wellicht is het gebruik van condooms tijdens je zwangerschap een optie om alle ellende te voorkomen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Bianca,

 

Ik schrijf niet echt meer mee, lees alleen heel soms, maar voel de behoefte reageren.

 

Tijdens een van mijn laatste TP's las ik op de poli zo'n paramedisch boekje waarin stond dat Acidophilus hele goede resultaten laat zien bij blaasontsteking. Het verrijkt niet alleen de darmflora, maar ook het milieu van de blaas. Verder helpt het tegen krampjes en candida (dus spruw en luieruitslag), maar dat was al bekend. Dus gewoon een grote pot kopen, de sterkste dosering van Solgar en iedere dag eentje nemen. Verder is een hoge dosering vitamine C een goede vervanger voor cranberry.

 

Omdat je minder goed voelt of je je blaas helemaal leegplast tijdens de zwangerschap, is de kans op blaasontsteking veel groter. Ik heb bij de eerste vreselijke bekkenklachten gehad en kreeg een goede bekkentherapeut aan huis. Die kan je ook leren je blaas goed leeg te plassen bij minder gevoel. Je leert dan je bekken een paar keer te kantelen tijdens het uitplassen. Echt de moeite waard, ik heb daardoor geen blaasontsteking gekregen (alleen helaas wel na de bevalling, door de katheter tijdens de epiduraal, maar door de Acidophilus heeft de kleine amper last van krampjes, ondanks de antibiotica).

 

Blaasontsteking door sex ontstaat doordat door de penetratie bacteriën van buiten naar binnen worden geduwd. Je kan de kans heel erg verkleinen door je vooraf allebei goed te wassen en achteraf direct heel goed uit te plassen, veel water te drinken en te wassen (maar voorkomen is misschien beter dan genezen, dus je kan het ook anders gezellig maken voor die paar maandjes ;-)

 

Kortom: er is wel wat aan te doen, op verschillende punten. Volledige zekerheid heb je niet, maar ik heb jaren vreselijk met blaasontsteking geklooid en heb het met bovenstaande punten onder controle gekregen (en ja een dag een katheter is een ander verhaal, daar kan je dan niet tegenop...)

 

Liefs en succes als je toe bent aan een nieuwe zwangerschap!

 

Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Bianca,

 

Jeetje meid, is dat de oorzaak geweest?! Getver!

Ik weet dat ze in Engeland medicatie verkopen ter voorkoming van blaasontstekingen. Heb je misschien niet veel aan, maar wilde het toch even schrijven voor het geval je iemand kent die toevallig naar Engeland gaat? Gewoon bij de superdrug vrij te verkrijgen...

 

Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bianca, ik had ook veel blaasontstekingen. Heb op speciaal verzoek laten testen (na aanraden van iemand op het forum). Blijkt dat ik GBS drager ben. Streptokokken. Wordt veel te weinig onderzocht in Nederland en bekend is dat 1 op de 5 vrouwen het heeft. Mijn bevallingen moesten telkens met 3 miljoen eenheden antibiotica om bepaalde risico's te beperken. Wil je je alsjeblieft je er op laten testen. Mocht je na Lente Loïs ooit besluiten toch nog een keer de stap te wagen, dan is het handig om vooraf te weten.

 

Ik heb het beste met je voor. Ik leefde zo met je mee, met jouw verhaal. Ik eens jou zoveel liefde en geluk!🌞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

 

Bedankt iedereen voor de reacties.

Mamavancarmen waar kan je terecht voor dat onderzoek en wat voor omderzoek is het en wanneer heb je de uitslag ik heb namelijk 31okt weer een afspraak in Voorburg en dan krijg ik vermoedelijk groen licht weer te starten in november/december dus alle info van je is dan meer dan welkom! Super dank je wel alvast en waarom kreeg je zoveel antibiotica toegediend dan?

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bianca,

ik reageer even over de GBS bacterie. Ook ik ben drager( blijkt nu) en onze zoon is 8weken geleden bij 40 weken doodziek geboren en heel kritiek geweest( nu sinds een paar dagen is hij thuis) Hij bleek naast andere ernstige ziekten ook de GBS van mij gekregen te hebben. Blijkt dat 1 op de 5 zwangeren drager is van GBS, pas als het actief is kun je doorgeven aan je baby. Met een simpele bloed test die ook niet duur is is het vast te stellen. Probleem is zoals onze neonatoloog vertelde dat men wel kan vaststellen of je drager bent maar niet of virus actief is met die test. Bij drager zijn moet de zwangere dan antibiotica hebben, is een ziekenhuis bevalling nodig . Terwijl niet te voorspellen is of virus actief is en je baby bij geboorte besmet wordt. Dat zijn extra kosten en dat is de reden waarom er niet standaard bij elke zwangere wordt getest. Dus eigenlijk een ordinaire kosten baten afweging.

Ik zou het zeker bespreken en erop aandringen dat ze testen.

Succes meis !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sas

 

dank je wel voor je berichtje is dat de reden waarom sam ook zo ziek is geweest.

ik heb het allemaal ook wel gevolgd toen. Hij is nu weer lekker thuis geloof ik. Eindelijk is het nu echt genieten van jullie mannetje.

 

ik heb woensdag een afspraak bij de gyneacoloog ivm aanhoudende steken en pijn bij mn eierstokken ook kwam er vrijdag weer uit dat ik een blaasontsteking had. Dus ga ook direkt een verwijzing naar de uroloog vragen. En ga de streptococcen zeker navragen. Weet niet of ze het nu niet vergoeden aangezien ik al een keer een vroeggeboorte gehad heb door een blaasontsteking. Ik weet ook niet of ze dit wel of niet nagekeken hebben toen ik opgenomen was.

zal dat woensdag allemaal eens vragen.

 

bedankt voor je berichtje.

 

liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

Ik heb ook veel blaasontstekingen gehad omdat m'n weerstand slecht was door de prednisolon die ik gebruikte. Ik heb cranberry tabletten gekocht bij de apotheek, hiervan gebruikte ik er 1 per dag en z.n. mocht ik er meer. Ik heb echt na laten gaan welke ik mocht gebruiken bij een zwangerschap.

Ook gebruikte ik probiotica- capsules en dronk ik cranberrysap/ granaatappelsap van pom.

 

Hopelijk helpt het.

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Meiden

 

Ik ben afgelopen donderdag met de gynaecoloog gesproken heb weer een in wending onderzoek gehad maar er isniks gevonden.

Alles zag er gewoon netjes uit. Ze wilde me niet naar de uroloog sturen omdat ik alleen tijdens mn zwangerschap last heb van blaasontstekingen en ze nu dus niks zouden vinden.

Ook heb ik die streptococcen (of hoe t heet) bacterie niet gehad tijdens mn zwangerschap ze hadden me daar tijdens mijn ziekenhuis opname wel op getest.

Kortom we kunnen nu niks anders doen dan wachten totdat ik weer zwanger ben. Ik zal dan heel goed naar mn lichaam moeten luisteren en voor alles aam de bel moeten trekken (deed ik al zucht...) verder krijg ik vaker controles etc dus ben benieuwd. Vind t dood eng!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden