Ga naar inhoud

Hoe lang duurt mese tesa traject?


A1981

Aanbevolen Berichten

Hai allemaal,

 

Wij hebben 3 weken geleden uitslag van de sementest gehad van mijn vriend, hier bleek geen zaad in te zitten... Hij heeft als kind een operatie gehad aan zijn zaadleider, dat zou er mee te maken kunnen hebben. De huisarts heeft gezegd dat we de test voor de zekerheid nog een x moesten laten doen en dat we daarna pas doorgestuurd worden naar de uroloog. Begin vlg wk krijgen we deze 2e uitslag. Maar we gaan er om teleurstelling te voorkomen nu maar vanuit dat het dezelfde uitslag zal zijn.

 

Na wat Googlen kom je er achter dat we nu moeten hopen dat er zaad aangemaakt wordt en dat je hierdoor in aanmerking komt voor een tese behandeling en daarna icsi.

 

Ik vraag me alleen af wat er daar tussenin allemaal bij komt kijken en hoe lang dat allemaal duurt. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik weet dat ik me er op moet instellen dat dit lang gaat duren, maar tegelijkertijd wil je wel een klein beetje weten waar je aan toe bent, welke richtingen je op moet, welke kansen er zijn, etc....

 

Alvast bedankt!

 

Gr. A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo A,

 

Dat hangt er een beetje vanaf in welk ziekenhuis je behandeld gaat worden.

Ik weet dat het AMC momenteel bijna geen wachtlijsten meer heeft. Dus dan zal het alleen wachten zijn op een intake gesprek (+/- 2 maanden volgens mij)

Dan zullen ze daar weer een sementest willen doen en bloed prikken enzo.

Een tip is om in het plaatselijke ziekenhuis alvast te vragen of ze een chromosomen onderzoek willen doen bij je vriend. Hiermee kunnen ze eventuele erfelijke factoren uitsluiten. Dit duurt uit mijn hoofd iets van 3 maanden ofzo. Als ze dit in het gewone ziekenhuis alvast doen heb je het veel sneller en kan je sneller door.

 

Heel veel succes de komende tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn ooit begonnen in t vu, toen doorverwezen ivm tese. In het AMC was de wachtlijst destijds (najaar 2010) minstens een jaar of langer, wij zijn toen naar Nijmegen overgestapt. Intake eind sep, allen uitslagen binnen half okt, intake anesthesie in dec eb 11-1-11 de tese. Super snel dus. Weet niet hoe lang de wachtlijsten nu zijn.

 

Veel succes! Ons tese-icsi wonder is inmiddels 14 mnd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan in welk zh, wij zijn in verschillende geweest en kwamen uiteindelijk uit bij het cvv van het amc, is de fertiliteitspoli. Wij lopen er al jaren! Nu inmiddels een zoon via tese en zwanger van de 2e ook via verse tese.

De uroloog dr m. Neemt echt de tijd voor je.

Je moet vaak eerst 3x een zaadtest doen, mn man kreeg nog echo scrotum en verschillende bloedtesten. Op de site v amc staat hoe lang het hele traject kan duren. Geloof dat ze het zoek icsi noemen. Gemiddeld een jr zou ik wel rekening mee houden.

 

Wij waren in totaal 4 jr kwijt

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai allemaal,

 

Dank voor de reacties! We hebben inmiddels de tweede testuitslag binnen en deze is ook negatief. Nu krijgen we een afspraak thuisgestuurd voor de afspraak met de uroloog in Zwolle in het ziekenhuis. Hier zit ook de fertiliteitskliniek. Huisarts zei verder dat er afhankelijk daarvan nog een stuwingsonderzoek (??) gedaan kan worden en of afspraak bij de fertiliteitsarts in de kliniek in Zwolle.

 

Heb inmiddels ook contact gehad met Dr. Scholtes in Dusseldorf, daar kunnen we in augustus terecht voor intake gesprek. Ik hoor en lees namelijk allemaal verhalen over PESA en TESE en dat ze daar in Dusseldorf en Gent verder zijn met de technieken dan hier in Nederland. Is dat ook jullie ervaring? Suzie, ik zie dat jij nu ook naar Dusseldorf gaat? Moet zeggen dat ik trouwens ook veel hoor over Nijmegen. Fren jij hebt succes gehad in Nijmegen? En Mari in Amsterdam lees ik. Tja, vind het wel heel lastig wat en waar je nu het beste terecht kunt.

 

We gaan nu eerst maar de onderzoeken doen in de fertiliteitskliniek in Zwolle. Bedankt voor de tip om het chromosomenonderzoek alvast te laten doen!

 

Gelukkig lees ik hier ook allemaal positieve berichten van wondertjes die er geboren zijn in dit traject :).

 

Lfs A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer tevreden over Nijmegen. Maar je moet zelf kiezen. Bedenk wel dat t een zeer belastend traject is, dus hoe dichterbij, hoe beter...

 

Ik ben zelf destijds keer op keer van Amsterdam naar Nijmegen gereden, soms wel 4x per week. Dat is niet meer fatsoenlijk te combineren met werk bijvoorbeeld.

 

Of ze in Düsseldorf of Gent verder zijn weet ik niet, in nl is tese nog in de onderzoejsfase, vandaar dat t alleen in AMC en Nijmegen gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai allemaal,

 

Fren bedankt voor je berichtje. Ja, ik denk ook wel dat het zwaar zal zijn dat heen en weer gereis. Maar uiteindelijk wel de moeite waard bij jullie!

 

 

Weet jij misschien hoe het precies onderzocht wordt of er zaad aangemaakt wordt? Want volgensmij is dat na een negatieve sementest de volgende stap. Dat zien ze toch nog niet bij een echo bij de uroloog? Of is dat echt bij de TESE zelf? Dat vind ik nog wel heel spannend, want pas dan weten we of er echt een kans is om het ICSI traject in te gaan...

 

 

Gr. A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat lijkt me inderdaad ook doodeng.... Krijg je dat dan gelijk te horen of moeten ze dat eerst nog weer onderzoeken?

 

Wij hebben inmiddels de intake staan in Dusseldorf op 19 juni. Komt ineens allemaal dichterbij... Spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi, Hier hetzelfde, Pesa negatief.

Alleen staan/stonden bij mij alle afspraken al vast, en ben ik al begonnen aan de pil en foliumzuur, op 23 mei moet ik beginnen met de Decapeptyl en 4 juni is de start echo. Maar de Pesa pakte dus negatief uit afgelopen maandag. Ik ben momenteel aan het wachten op een telefoontje, ze zouden gaan overleggen wat nu verder te doen. Ze willen wel dat ik door blijf gaan met de hele planning, ik mag niet stoppen. Aangezien AZM samenwerkt met Nijmegen zou er misschien een mogelijkheid zijn dat we verder gaan met Tese en dan zou het sonde zijn als ik nu alles stopte. We zitten dus behoorlijk in spanning en weten nog niet wat er gaat gebeuren. Uiterlijk maandag weten we het want dan hebben we een telefonisch consult staan met de IVF arts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telefoontje van AZM gehad, ze kunnen niets meer voor ons doen en er gaat een verwijsbrief naar Nijmegen voor een TESE. Ik heb gebeld maar ze mogen geen afspraken maken voordat de brief bij hun binnen is gekomen. Hoelang het gaat duren konden ze ook niet zeggen. AZM heeft aangeraden verder door te gaan met de pil en foliumzuur want dat scheelde straks met weer opstarten van de TESE behandeling in Nijmegen.

 

Nog iemand hier die in dit traject zit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden