Ga naar inhoud

UZ Gent Vrouwenkliniek


Janneke...

Aanbevolen Berichten

Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen over het U. Z G.ent, V.rouwen.k.liniek. Misschien dat er al een forum over bestaat...ik kan het niet vinden (anders hoor ik het graag!).

Wie weet hoe lang de wachtlijst is, bij welke arts hebben jullie een goed gevoel, kosten enz. enz.

Hoor het graag van jullie!

Groet Janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hey janneke, wij hebben net 2 icsi behandelingen achter de rug. Helaas geen zwangerschap.

Wij voelen ons heel goed op onze plaats in gent ondank het eindje rijden.

Hier wordt naar jullie als stel gekeken ipv al die protocollen.

En kwa kosten ligt er aan wat je moet ondergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Janneke, ik heb precies dezelfde vragen....

Toevallig vanochtend een afspraak ingepland in Gent en nu zie ik jou topic.

Wij kunnen 31 mei terecht (was één vd eerste plekjes). Wij moeten ons om 10.15 uur melden aan de kassabalie ofzoiets. hahaha, bedoelen ze ws inschrijfbalie?!

We komen dan niet bij Dr. S, daar was pas half juli 2013 plek. De dame aan de tel (zeer vriendelijk) vertelde dat de vervolgafspraken wel bij Dr. S ingepland kunnen worden als we dat willen.

Nou ik hoef niet 'persee' bij Dr S. Of zijn daar andere ideeen over???

Bij Dr G ben je ah goede adres als er sprake van vruchtbaarheidsproblemen bij de man werd mij verteld. (Mijn mijn heeft zeer slecht zaad maar tot op heden nog wel altijd bruikbaar voor ICSI, dus Dr G hoefde ook niet persee van mij)

Dus weet nu eigenlijk niet bij wie ik n afspraak heb. Maar er volgt een brief....

In de kosten moet ik me ook nog verdiepen.

Maar goed, wij hebben voor nog twee cryo's liggen, hopelijk brengen zij ons voor die tijd suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14367-IVF-in-UZ-Gent

snel even gekeken, hier staat nog wat maar heb je niet veel aan. (vind ik)

 

herkend iemand de negatieve signalen mbt de bereikbaarheid/terugbellen?

wij lopen nu in leiderdorp, daar gaat het bellen/terugbellen altijd goed....

pfff je zou maar niet gebeld worden als je wacht op een telefoontje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas wel slechte ervaringen met niet breikbaar zijn e.d. daar. Hoewel dat de laatste tijd, sinds de nieuwe afdeling in gebruik is veel beter geworden is. Ik zat te wachten op uitslag van de bloedtest na de 2 helweken wachten en het was in het labo zo druk dat de uitslagen die dag nog niet bekend waren, dit

ag aan het labo en niet aan de vrouwenkliniek, hoewel ik het wel oprijs gesteld zou hebben als ze dat even hadden willen melden. Ik was in alle staten, maar wel zwanger!!! en hij ligt nu lekker te slapen die boef.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond wel dat ze vaak "in gesprek" waren waardoor je soms meerdere pogingen moest ondernemen voordat je iemand aan de telefoon kreeg, maar ik heb wel alleen maar positieve ervaringen met terugbellen. Ik heb nooit op een telefoontje hoeven wachten. Ze hielden zich altijd keurig aan de afspraak. Ook per mail waren ze goed bereikbaar. Ik kreeg zelfs een keer op een zondagavond laat nog persoonlijke mail terug van de S.

Ik liep overigens al op de hernieuwde afdeling.

 

Ik deed de FM in een lokaal ziekenhuis. Ik moest dan altijd voor 13.00 uur mijn uitslagen mailen of faxen naar Gent. Ik werd altijd keurig rond 15.00 uur teruggebeld met de verdere vervolgstappen.

Ook met betrekking tot de cryo ontdooing en hcg uitslag, zijn ze nooit een telefoontje vergeten.

 

Het klopt trouwens dat de S nog wel enige wachtlijst heeft. Ik heb toen (vanwege de reisafstand) kunnen regelen dat ik de algemene intake en het gesprek met de behandelend arts op 1 dag kreeg. Dat scheelde weer een ritje van ruim 2 uur. Ik heb toen wel vantevoren mijn gehele dossier (5 eerdere icsi behandelingen en immunologisch onderzoek) naar Gent gemaild.

Normaal gesproken krijg je een intake en daarna wordt adhv je dossier in de stafvergadering besproken, welke arts het beste bij jouw situatie past, tenzij je zelf een overduidelijke voorkeur hebt. Dat was namelijk in mijn geval zo. Ik wilde perse de S vanwege alle lovende berichten op de diverse fora.

Ik heb overigens ook eenmaal kennis gemaakt met de vervangster van haar, dr P.eters. Dat is ook een hele goede en vriendelijke arts. Aangezien zij veelal als alternatief voor de S wordt aangewezen, begint zij ook al een wachtlijst te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, met betrekking tot de kosten. Het is denk ik ook afhankelijk of je nog valt onder een vergoedde poging en/of je verzekeraar een contract met gent heeft.

Ik ben verzekerd bij CZ en die hebben een contract met Gent. Helaas vielen wij niet meer onder de vergoedde pogingen. Ik heb hierdoor de icsi behandeling zelf moeten betalen. De overige kosten van bijvoorbeeld het RIF bloedonderzoek en de hysteroscopie zijn wel vergoed door mijn verzekeraar. Ik moest vantevoren toestemming aan CZ vragen (Gent heeft hier speciale formulieren voor) en na toestemming werd de rekening van de hysteroscopie rechtstreeks vergoed. Het RIF bloedonderzoek moest ik eerst voorschieten maar heb het achteraf vergoed gekregen.

Bij een icsi of ivf behandeling moet je al buitenlandse patient wel al het hele bedrag voorschieten, anders krijg je geen punctie.

Dit doe je dan voorafgaand aan je punctie. Je kan de rekening daarna dan indienen bij je verzekeraar (of niet).

In ons geval moesten wij 3600 euro betalen (huidige bedragen staan op de site). Na enkele maanden werden de echte kosten verrekend met dit voorgeschoten bedrag. Uiteindelijk kregen wij zo'n 400 euro teruggestort omdat de totale kosten lager waren als de voorgeschoten 3600 euro. Dit is overigens inclusief de kosten voor invriezen van cryo's etc.

Via de site kan je zelf een beetje alle bedragen bij elkaar optellen om in te schatten wat het uiteindelijke totaalbedrag wordt. Dat neemt niet weg dat ze wel altijd een voorschot van het vaste bedrag willen. Ik weet niet wat het voorschotbedrag voor 2013 is, maar dat zal op de site terug te vinden zijn. Je krijgt trouwens dit ook allemaal uitgelegd in Gent, hoor. Met daarbij het overzicht van alle kosten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel kort, want ik ben moeeeeeee.

De werk wijze is inmiddels ietsje anders. Gewoon bellen naar Gent en kort je verhaal doen, dan wordt je gelijk ingepland bij de juiste arts en krijg je (als het goed is) alle afspraken die dan nodig zijn op 1 dag. Ze werken iets anders sinds 1 januari, de stap van bespreken bij welke arts je terecht moet, is er dus tussenuit. Maar ik zou het vooral nog even erbij zeggen dat je van ver komt, en dus zoveel mogelijk afspraken op 1 dag wilt plannen.

Vaak duurt het wel even voor je er door bent (vaak ingesprek dus) maar verder zijn ze reuze aardig aan de telefoon :-) Ook niet onbelangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel kort, want ik ben moeeeeeee.

De werk wijze is inmiddels ietsje anders. Gewoon bellen naar Gent en kort je verhaal doen, dan wordt je gelijk ingepland bij de juiste arts en krijg je (als het goed is) alle afspraken die dan nodig zijn op 1 dag. Ze werken iets anders sinds 1 januari, de stap van bespreken bij welke arts je terecht moet, is er dus tussenuit. Maar ik zou het vooral nog even erbij zeggen dat je van ver komt, en dus zoveel mogelijk afspraken op 1 dag wilt plannen.

Vaak duurt het wel even voor je er door bent (vaak ingesprek dus) maar verder zijn ze reuze aardig aan de telefoon :-) Ook niet onbelangrijk.

 

Wat een positieve vooruitgang! Wat is er binnen 1 jaar dan weer veel veranderd.

En zeker vermelden als je van ver komt. Zo stond ik bijvoorbeeld bovenaan de bellijst vanwege de cryo ontdooing. Des te eerder kon ik weer omkeren, indien de cryo niet goed was ontdooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties, super!!!

Ik heb vanmiddag Gent gebeld, had eerst een mail gestuurd maar ik moest ze bellen. Over 2 mnd. kan ik terecht voor intake, dan word ik besproken in team, moet vervolgens de hele selectieprocedure weer in (ook weer naar de psych) en dat alles bij elkaar gaat nog eens 6 mnd. duren. Ofwel 8 mnd. voordat ik kan starten, als ik word toegelaten. Zou dit zijn omdat ik alleenstaand ben en van de donorbank gebruik wil maken....of geld dit voor iedereen?

Ik heb er flink de balen van :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Janneke, jou situatie is bij ons niet van toepassing.

De dame die ik heb gesproken heeft het niet gehad over een selectieprocedure en ze heeft het ook niet gehad over een tijdspad. Hoop dan ook echt niet dat wij ook 6 mnd moeten wachten...

Ik bel ze vd wk nog wel even terug want dat wil ik eigenlijk ook wel weten.

Andere meiden bedankt voor de info! Ik heb gebeld via de de centrale en dan heb ze idd veel sneller aan de tel.

gelukkig hebben wij nog 1 vergoedde poging, dus de kosten laat ik maar over me heen komen. Hopelijk kan ik ook de echo's in NL doen. Werk zelf in een zkh, dus het zou wel super fijn als ik de echo's hier kan combineren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goede tip om via de centrale te bellen. Ik ga gelijk het nummer opzoeken en in mijn telefoon opslaan.

 

Poeh Janneke, wat een wachttijden. Ik ben bang dat dat met jouw situatie te maken heeft. In Nederland is er bij gebruikt van de donorbank ook een enorme (nog langere) wachtlijst. Maar dan ben je vast wel van op de hoogte.

Bij mij vroegen ze aan de telefoon heel expliciet of ik een mannelijke (met zaad) of vrouwelijke partner had (ivm met evt. donorzaad). En alle formulieren houden ook alle seksuele geaardheden open. Echt goed, dat heb ik in het UMC nog nooit meegemaakt. Ik kreeg er in elk geval een grote glimlach van.

Maar heftig hoor dat je zo lang moet wachten, zeker in je eentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

ik heb begin december 2012 gebeld en kon eind januari terecht voor de intake. Daarna werd direct bloed afgenomen voor verder onderzoek. De uitslag duurt 8 weken. Dat was gisteren. We hadden komende maand van start kunnen gaan, maar op eigen verzoek is het mei geworden. Dus nu nog een maand 'hormoonvrij' en dan weer aan de slag. Dus volgens mij valt het wachten mee.

MIjn gevoel is positief, ze nemen alle tijd en wijken inderdaad af van het protocol als dat kan. Uit de bloedonderzoeken is niets naar voren gekomen wat innestelingsfalen kan veroorzaken, ik had daar wel een beetje op gehoopt. dan had ik een verklaring gehad. Maar ik ben dus zo gezond als een vis. Dat is natuurlijk ook goed om te weten; niets staat in de weg. Ik krijg wel andere hormonen: Menopur ipv Puregon (is overigens veel goedkoper! Wel fijn aangezien we alles zelf betalen). En ze passen Assisted Hatching toe.

Ik had trouwens in Nederland ook altijd een goed gevoel, maar was wel toe aan een andere kijk/benadering, dus vandaar de overstap.

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal

Ik heb een vraagje, na 7 goede blastocyste terugplaatsingen heeft er nog geen enkele embryo blijven zitten. Nu hebben wij op 17 april een afspraak om wat onderzoeken te doen, hoe dit kan en waarom er geen innesteling plaatsvind.

Heeft iemand ervaring met deze testen en wat gaan ze dan precies bekijken? Hoelang duurt het voordat we hier de uitslag van hebben?

Ik hoop dat iemand hier wat meer van weet.

 

groetjes bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bianca. Bij ons is door middel van bloedonderzoek oa gekeken naar chromosoomafwijkingen, bloedstolling en imuunafwijkingen. Het duurde negen weken voordat de uitslagen bekend waren (chromosoom onderzoek schijnt zolang te duren). Daarnaast heb ik in nl een hysteroscopie gehad. Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianc,

 

ik heb vorige week na 2 maanden de uitslag gekregen van het bloedonderzoek. Alles was goed, dus niets gevonden dat op innestelingsfalen kan wijzen! Zo gezond als een vis, wel fijn om te weten. En ook wij hebben altijd A kwaliteit embryo's en geen innesteling. We hadden direct kunnen starten met een nieuwe poging. Dus verder is er geen wachtlijst volgens mij. We hebben er voor gekozen om in mei weer te starten. Ik heb eerst nog de hysteroscopie, dat doen ze volgens mij ook standaard. Wel jammer dat ik dat niet heb gecombineerd met de uitslag van het bloedonderzoek. Dat had weer een ritje Gent gescheeld. Dus dat is misschien een tip voor je om in het plannen van de afspraak rekening mee te houden. Een hysteroscopie moet wel in de eerste 2 weken van je cyclus plaatsvinden. Maar ik had de uitslagen van het onderzoek best een weekje later willen hebben als ik het had kunnen combineren.

Wij gaan wel voor Assisted Hatching en eventueel na 5 dagen TP ipv 3. Maar dat is afhankelijk van het aantal embryo's dat onstaat. Het lijkt me namelijk heel erg als op dag 5 blijkt dat alle emmy's gestopt zijn met delen.

 

Succes

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meiden,

 

Bianc, hier bijna het zelfde verhaal 3x een blaso terug geplaast gekregen en geen innesteling. Wij hebben 22 april weer een gesprek met met de prof.

bij ons ik ook bloed onderzoek gedaan en alles bij mij was, alleen mijn man heeft een chromesoom afwijking, maar dat heeft verder geen hinder voor de behandeling. ik wordt soms ook gek van het denken waarom zulke mooie emmy`s en geen innesteling.

 

Neel, Heb jij hysteroscopie ook in Gent laten uitvoeren? En word deze vergoed door de verzekering of moest je het zelf betalen.

Ik wil me ook graag verder laten onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Moedeloos,

 

het is poging 5, dus we betalen alles zelf. Dus ik ga niet uit van een vergoeding. Ik kan de rekening natuurlijk altijd opsturen naar de verzekering, maar ik verwacht niet dat ze betalen. Als dat wel zo is, dan is dat een meevaller:-)

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is dit ziekenhuis wat betreft endometriose. Ik zit nu in het VU en wil een second opinion laten doen.

 

Ik ben onder behandeling geweest in UZ Gent i.v.m. endometriose en ivf. Als je er vragen over hebt, pb me maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Neel.

Ik heb de terugplaatsing altijd op dag5 gehad ivm de vele cryo's. We hebben er nu nog 8 in de vriezer, hadden er deze ronde 10. Pfff 2 maanden duurt wel erg lang zeg.

Wel fijn dat er niets uit je onderzoeken is gekomen, hopen dat assisted hatching gaat werken. Weet je of dat toegepast kan worden als de embryo's al ingevroren zijn?

Moedeloos: zonde hè al die mooie embryo's. Bedankt voor je reactie. Succes de 22e. Bij welke arts heb jij een afspraak?

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden