Ga naar inhoud

Hopelijk straks voor een brusje van mijn zoontje


Arzu

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

Vroeg me af of hier meer meiden bezig zijn of gaan zijn met kid.

29/12/2010 ben ik de trotse mama geworden van een zoontje via kid.

Geprobeerd voor een brusje maar door elke dag ruzie thuis met mijn ex is dat niet gelukt.

NU ben ik bijna eindelijk gescheiden en hoop ik volgend jaar voor een broertje of zusje te kunnen gaan!

Ik heb vandaag weer mailtjes gestuurd naar UZ Brussel.

En ook gevraagd of ze aan wederkerigheid doen want ik heb me voorgenomen sowiezo 1 keer eicellen te willen doneren aangezien ik weet hoe hard je het nodig kunt hebben.

Hopelijk positief nieuws!!

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heeeeeeel veel succes meid!

Wat spannend zeg, en jij woont niet heel ver van mij vandaan:)

Welke kliniek gaan jullie naar toe?

 

7 mei heb ik de afspraak om te bespreken met mijn arts en 31 mei over eiceldonatie met die betreffende arts en psychologe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeeeel veel succes meid!

Wat spannend zeg, en jij woont niet heel ver van mij vandaan:)

Welke kliniek gaan jullie naar toe?

 

7 mei heb ik de afspraak om te bespreken met mijn arts en 31 mei over eiceldonatie met die betreffende arts en psychologe.

 

Waar woon je dan als ik vragen mag (mag je natuurlijk ook via pb antwoorden, of niet als je niet wilt ;) )

 

Wij lopen in België. In Genk om precies te zijn :D Daar was men wel bereid om te kijken wat ze konden betekenen. Hier wordt je gewoon weggestuurd omdat het BMI te hoog is... Alsof mensen met overgewicht niet zwanger kunnen worden. En ja, ik weet wel dat daar extra risico's aanzitten enzo, maar toch. Maar goed, dan gaan we toch naar België.

 

Jij heel veel succes alvast in mei. En natuurlijk hoop ik ook voor jou dat er snel een kleintje bijkomt. Maar eerst die gesprekken in mei afwachten dan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw meid jij hebt al 2 dochtertjes wat goed:D

Hoe gaat het verder met je?

Wat lief dat je reageert zeg.

 

Klopt heb een hele tijd niet meer hier geschreven, altijd de grote kinderwens gehouden maar het verstand moet dan toch beslissen om even te stoppen.

 

Ik kreeg vorige week een mail dat mijn reservatie van het zaad niet meer telde omdat het als koppel was.

Maar ik heb 2 doelen ik wil ook eiceldonor worden.

En ik kreeg daar weer een telefoontje over en die mevrouw begreep er niks van.

Ze gaat morgen navragen over mijn zaadjes ( tot nu toe stonden ze gewoon gereserveerd voor mij)

31 mei mag ik op gesprek als eiceldonor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel meid:)

Klopt alleen voor donatie of medici.

Maar die vrouw had zoiets normaal staat het gewoon op de naam van de vrouw.

Zal wel het traject van alleenstaande vrouw moeten volgen maar de 7 rietjes is voor betaald althans de reservatiekosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arzu, wat spannend! En wat naar dat jij en je ex uiteindelijk zoveel ruzie hebben gekregen dat t niet meer ging. Heb je je pleegdochter ook nog steeds bij je wonen? Hopelijk mag je toch gebruik maken van de rietjes die nog in de vriezer zitten, succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel meid.

 

Jullie hebben bijna echo spannend .

Gaat het spuiten een beetje?

 

Ja hebben vrijdag echo om de groei van de eitjes te bekijken. Het was voor Daphne even een drempel die ze over moest, maar ze durft nu zelf te spuiten :)

 

Carpe Diem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit antwoord heb ik gekregen van uz brussel:

 

Beste Mevrouw

 

 

 

Ik ben ermee bezig en laat je tegen eind volgende week iets weten.

 

 

 

Vriendelijke groeten

 

 

Ik heb ook echt een naaldenfobie maar zelf spuiten vond ik uiteindelijk fijner als dat iemand anders het deed.

je kunt je beter erop voorbereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Arzu,

 

wat vervelend om te lezen dat jij en je partner gescheiden zijn :( Maar uiteindelijk weet je vast dat dit de beste keus is voor jou en je zoontje.

Ik hoop dat je de gereserveerde rietjes gewoon blijven gebruiken mag zodat jou zoontje straks een vol broertje of zusje mag krijgen.

Ik heb het me ook wel eens afgevraagt hoe dat zou gaan als je uit elkaar gaat.

Ik zit in de wachtweken (maar ik zag dat je me al gevonden had en me volgt...leuk leuk) Vind het zo ontzettend eng en ik ben zoooo ontzettend bang.

Voelt zo anders nu de laatste keer :(

Nou meid ik blijf jou ook zker volgen.

 

Sterkte en succes.

 

Lfs Colle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Colle hoe voel je je meid?

 

Hier vandaag telefoon gekregen dat de reservering van het zaad idd is geannuleerd.

Nu moet ik heeeeeeeeeeeeeelemaal overnieuw beginnen.

Het formulier invullen, dan hopen dat ik naar de psych mag en dan hopen dat ik geaccepteerd word.

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo meiden,

 

Tijd voor een update.

Onderhand ben ik eergisteren bij mijn prof geweest en met hem alles besproken enz.

Ten eerste vond hij het niet eerlijk van de 7 rietjes dus hier gaat hij achteraan.

Als het om embryo's ging was het anders.

 

Hij verwacht dat ik goedgekeurd ga worden en ik mag de 31e mei bij de psycholoog komen voor de behandeling als BAM en als eiceldonor.

We gaan dan als ik goedgekeurd word het zogenaamde egg sharing doen.

Dus de helft van de eicellen voor mij de helft voor donatie.

Ik had uitgelegd dat ik bang was dat ik afgewezen zou worden aangezien ik bij mijn ouders woon tijdelijk.

Maar hij zei toen ja maar dat ligt aan de situatie.

We willen gewoon kijken of je zelfstandig bent ( autonoom noemde hij het )

Dus duim aub voor de 31e voor goed nieuws.

En dan hoef ik geen 9 maanden te wachten zoals normaal:D

 

Ik moet sowieso nog mijn verstandskiezen laten trekken ( niet voor dit maar dit staat al gepland) en september gaan we op vakantie dus het zal voor evt oktober worden dan??

IIg niet heel lang meer als ik word goedgekeurd zoooooooooooooo spannend en zooooooooooooveel zin!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Hai Arzu,

 

Hoe gaat het met je. Wat lees ik nu? Groen licht? Zelfde donor? Whowww wat goed.

Weet je al wanneer je kan starten?

 

Ik heb afgelopen vrijdag een KID gehad. (na 3 mislukte ICSI pogingen) spannend want ik heb sinds gister toch zon gore smaak in mijn giegel...blerg. En heel veel speekselaanmaak.

Ik googlen natuurlijk en nu lees ik dat dat een zwangerschapskwaaltje kan zijn in de vroege zwangerschap.

Denk steeds: "ik kan toch niet zwanger zijn na KID als het met ICSI ook niet lukte?" Durf niet te positief te zijn maar dit is iets wat ik nog niet eerder gehad heb. Vanmiddag zelfs wat kokhalsneigingen wat ik wel weer herken van de zwangerschap van K.ian.

 

Ben ook zo bang dat het zaad niet meer leeft ofzo...nadat het al een paar jaar in de vriezer heeft gezeten. Wie zegt dat ze nog leven? Vind het maar een naar idee dat de kwaliteit een stuk minder is dan vers zaad.

 

Nou ik ben heel benieuwd wanneer jou grote dag is. Zou toch zo leuk zijn als we straks allebei positief nieuws hebben.

 

lfs Colle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meid ik duim zo voor je!!

Zou best kunnen hoor.

 

Hier heb gevraagd om 3 a 4 iui´s te doen en daarna icsi en dat mag.

Rond kerst zal mijn eerste iui zijn.

Mag wel direct beginnen maar moet nog wat afhandelen met ex qua huis enz

 

Wat is K.ian een prachtig ventje zeg!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden