Ga naar inhoud

Mama's en kindjes met koemelkallergie


J0se

Aanbevolen Berichten

Meiden,

 

Er was ooit een topic mbt kma, maar kan hem niet terugvinden, dus ik open een nieuwe.

Zou het fijn vinden als we ervaringen kunnen delen mbt voeding.

L heeft zeker kma, dat is inmiddels bewezen.

We zijn al begonnen met vaste voeding ( groente en fruit) en daar kan ik aardig mijn weg in vinden. Gewoon heeeeel rustig alles opbouwen. Nu lijkt het wel dat L uitslag krijgt van boontjes :(

Maar goed, ik ben vooral benieuwd wat jullie voor koekjes, brood enz. geven. Want in die fase zijn we ook bijna beland.

 

Groetjes José

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jose,Leuk initiatief!Waarschijnlijk kan ik meer met jouw adviezen dan jij met de mijne, maar ik sluit me graag bij dit topic aan.Vince heeft verborgen reflux en mogelijk kma. Hij krijgt sinds een week Neocate en doet het daar prima op. 18 en 25 mei hebben we de provocatietest in het ziekenhuis en zal blijken of Vince idd kma heeft.Liefs Melis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat er meer mama's aansluiten ;) Ik vind het nogal een gepuzzel met al die producten en aan elkaars ervaringen heb je wat :)

 

Spannend Melis, die provocatietesten.. Weet nog dat ik er zooo tegenop zag. Zo van, wat doen we ons meisje aan? Maar achteraf erg blij dat we het toch gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vince krijgt de ene koemelk en de andere dag koemelkvrije melk.. Om 8.00 uur beginnen ze met 1cc en met stapjes van 10cc wordt het opgevoerd tot uiteindelijk in totaal 300cc in 4 uur tijd. Voor/tijdens/na het drinken wordt er van alles in de gaten gehouden. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

L.aetitia is nu 14 maanden en de koemelkallergie en verborgen reflux reeds te boven ( overgroeid).

Ik had een voedingsmiddelenlijst bij het voedingscentrum besteld ( kost wel geld); daarin stonden superveel merken voedingsmiddelen zonder koemelk. Die lijst gebruikte ik bij het maken van mijn boodschappenlijstje en dan hoefde ik in de winkel niet meer te zoeken. Scheel de veel tijd... Ze dronk pepti flesvoeding ( kreeg ik een jaar vergoed) en daar deed ik johannesbroodpitmeel door vanwege de reflux. Osteopaat heeft uiteindeli gemaakt dat ze daar geen medicatie meer voor hoefde te gebruiken. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoihoi, ja hier alles goed hoor! Jammer, dat dit topic niet zo leeft. Merk wel nu ik steeds meer mag geven ( introduceren) het steeds lastiger wordt met wat mag ik wel en niet geven? Tussendoortjes bijvoorbeeld....

Ook heeft L weer erg last van eczeem, zou ze nu weer iets niet kunnen verdragen? Zouden het de katten zijn? Of icm haar erg droge huid?

Wist ik het maar, smeer me suf met Lanettecrème ( bij de apotheek gehaald) en ze gaat nog maar 2 keer per week in bad met extra vette badolie van Balneum.

 

Anyway....

 

De rijstebloem...pffff....volgens mij ben ik daar mee begonnen iets voordat ze 4 maanden was, 3,5 maand of zo.

Ik zie dat V nu 2 maanden en 3 weken is, zou er persoonlijk nog even mee wachten. Juist voor de darmpjes, deze schijnen er nog niet klaar voor te zijn. En aangezien zijn darmen de afgelopen tijd een behoorlijke tetter hebben gehad, zou ik het even laten. Maar goed, wie ben ik?

Als jij je er goed bij voelt, moet je het gewoon doen. Weet wel dat rijstebloem kán verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vince heeft ook een onwijs droge huid :-( Thnx voor je advies, ik wacht er idd nog maar even mee!Ben op stap met Vince, we gaan met de trein naar Amsterdam om papa van z'n werk te halen en een cadeau voor z'n b-day te kopen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat leuk zeg! Zal Papa leuk vinden :) Wat voor leuks ga je kopen?

 

Ennuh.....had je nog navraag gedaan over die ene romper? Dan weet jij het wel :P Papa van L is ook bijna jarig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey Jose!

 

Hoe is het met je? Hoe is het leven als werkende mama?

 

Afgelopen vrijdag hebben we de 1e dag van de provocatietest gehad. Elke 20 minuten kreeg Vince melk oplopend van 1cc tot 90cc. Bij fles nr. 4 met 30cc leek het fout te gaan; meneer kwam onder de uitslag te zitten en liet onwijs veel windjes. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij dus koemelk heeft gehad. Ook nu nog zit z'n lichaampje onder de rode vlekken.

Ben benieuwd hoe het volgende week vrijdag gaat!

 

Fijn weekend nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hè wat fijn! Fijn in de zin dat jullie vermoeden nu bevestigd is, dan kun je ernaar handelen. En waarom inderdaad van voeding switchen als hij het zo goed doet op de Neocate? Hebben wij ook gedaan hoor, wilden ook niet anders....onze eliminatieronde bestond uit Pepti, vandaar.

Last van je schouders, alhoewel....de puzzel die je te wachten staat, is ook nog behoorlijk lastig hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Mogelijk dat ik meeschrijven ga! Geef nog volledige borstvoeding, maar zit vanwege exzeem en reflux klachten op ern koemelkvrij dieet (ook de lijst van het voedingscentrum erbij idd). Over 2 maanden bijvoeding, kijk er wel naar uit! Ook al zal het best even puzzelen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Testr,

 

Welkom hier!

 

Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en eczeem gehad, sinds hij koemelkvrije voeding krijgt is het enorm verminderd. Tegen de eczeem gebruik ik ABC Dophilus, helpt o.a. ook tegen darmkrampjes. Het is een probiotica en aangezien eczeem vanuit de darmen komt helpt dit goed.

 

Het is idd soms best puzzelen qua bijvoeding, maar veel potjes van Olvarit zijn koemelkeiwit vrij. Ook kan je natuurlijk veel hapjes zelf maken, het Opperdepop kookboek van de AH is hierbij erg handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden