Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!


Tess

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier ik heb mijn eerste intakegesprek op 19/1 in UZ Gent voor IVF. Heb al 3 IUI pogingen ondernomen.

Kan er mij iemand zeggen hoe zo'n intakegesprek verloopt? Mijn gynaecoloog die mij behandeld heeft voor IUI is ook dezelfde voor IVF. (versta dus niet echt waarom ik dan nog eens langs moet gaan voor zo'n gesprek?)

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik denk dat ze je gaan uitleggen hoe het IVF traject zal verlopen.

Wij hadden al 2 IVF behandelingen geghad en na 4 TP zwanger geworden.

Nu gaan we IVF in de eigen cyclus doen, maar eerst wel weer een intake en uitleg over hoe deze behandeling eruit zal zien.

 

Groeten Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tess, wat fijn dat jullie weer verder kunnen voor een brusje! Alvast heel veel succes!

 

Er is alleen al een topic jan/febr starten, wellicht kun je daar aansluiten? En er is ook een topic met 'eigen cyclus'...heel veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tess,

 

Hier ook een "eigen cyclusser" in het umcg. Maar dan met ICSI. We hebben de eerste ronde er op zitten maar helaas zonder resultaat. Alles ging eigenlijk perfect, terugplaatsing gehad van een topembryootje maar helaas is deze niet blijven plakken. De hele behandeling is me wel erg meegevallen, prikken ging me best goed af en de punctie was ook best wel te doen. Nu slaan we een rondje over omdat deze net in de kerstvakantie viel. Wel jammer ik wou het liefst meteen door maar ja, dat wordt dan eind januari. Nou ja, wacht al 2,5 jaar dit kan er ook nog wel bij! Wat fijn dat je een dochter hebt gekregen via ivf, lang leve de medische wetenschap! Hoe was dat in de "grote behandeling" veel bijwerkingen of viel het mee. Hopelijk hebben we dat uiteindelijk niet nodig! Op naar een vruchtbaar jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat "leuk" dat jij ook de eigen cyclus doet.

Want ja leuk is natuurlijk niet het goede woord, maar leuk om ervaringen uit te wisselen.

 

Wat jammer dat het niet is gelukt, want jullie waren een heel eind op weg dus.

Ik heb namelijk begrepen dat het best kan zijn dat er een paar keer geen TP zal zijn.

Ik vind het best spannend maar sta er nu wel heel anders in dan dat we onze dochter nog niet hadden.

 

Ik ben gister ongesteld geworden en zal dinsdag mijn eerste FM hebben.

Wat zijn jou ervaringen?

 

De IVF is ons heel goed af gegaan. Ik had weinig last van de hormonen en we waren vooral heel erg positief!

En dat is denk ik wel het belangrijkste.

We kiezen nu voor IVF MNC omdat de gynaecoloog dit voorstelde en het wel zag zitten. Omdat we toch minder haast hebben voelde dit wel goed. Na 6 x hebben we onze 2 IVF behandelingen natuurlijk nog over...

 

Nou heel veel succes met wachten, is het ook eens leuk om ongesteld te worden he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, net een heel stuk getypt, wil ik het posten, en dan ben ik ineens niet meer ingelogd!

Nou ja, wat ik dus wou zeggen: inderdaad leuk om iemand in hetzelfde schuitje te treffen. Gedeelde smart is halve smart is halve smart (liever nog gedeelde vreugde!) zullen we maar zeggen.

 

Het is denk ik wel anders als je al een kindje hebt. De druk is er misschien wat af ofzo. Maar voor ons was het wel gek dat het ineens niet meer vanzelf lukte. Behaalde resultaten uit het verleden geven duidelijk geen garanties voor de toekomst in dit geval! Aan de andere kant voel ik ook wel een soort van haast, omdat ik het zo jammer vind als het leeftijdsverschil heel groot zou worden. Als het ons lag (uuh, tja het ligt ook aan ons..) waren we misschien al wel in de race voor nummer 3.

 

Als je er al eentje hebt weet je ook al hoe leuk het is. Gisteren had ons zoontje bijvoorbeeld weer zo’n briljante opmerking: zijn paps liet een harde scheet (de viespeuk), hij lachen dus mijn man: nou poeh hoor jij laat toch ook wel eens een windje! Neeejjjj Papa, ik heb hele stille billetjes! Hahaha, hoe grappig is dat!

 

Die fm-meting is trouwens echt in een poep en een scheet klaar. Als je er lang voor moet rijden dan is het wel de moeite waard om er een ikea shopsessie oid aan vast te plakken zeg maar!

Ik moet inderdaad mezelf ook wel voorhouden dat het ook wel eens niet tot een terugplaatsing zou kunnen komen. Daar ging ik eerst eigenlijk helemaal van uit maar dat is dus niet zo vanzelfsprekend. Lijkt me wel echt een enorme bummer, dan ben je ook gelijk helemaal “uitgespeeld’voor die maand. Maar zoals gezegd, ik vond de eerste ronde best goed gaan, op het uitblijvende resultaat na dan. Heb ook weinig last gehad van bijwerkingen e.d. Dus ik heb wel goeie hoop voor de volgende poging.

 

Nou, nu een kopje thee, succes met de eerste metingen, wie weet zie je het beginseltje zitten van je 2de kindje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, das vervelend... Kun je nog een keer!

 

Maar jullie hebben op de natuurlijke manier al een kindje gekregen?

 

Ja mooi is dat, als ze wat groter worden en dan van die prachtige uitspraken!

 

Ik ben de fm gewend, maar vraag me af of het groeien van de folikel net zo snel gaat als met IVF en ben zo benieuwd of er een tp zal zijn...

Spannend!

Wanneer ben jij weer zover om te starten?

Eind januari toch?

 

Groeten Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat groeien ging heel snel, vond ik althans. Maar heeft dat misschien ook te maken met hoe je eigen cyclus normaal is ofzo? Ik had op een donderdag de eerste meting en kon toen beginnen met prikken, toen op zaterdag nog een meting, toen was de eicel groot genoeg dus 's avonds Pregnyl geprikt en toen hadden we maandag punctie en woensdag terugplaatsing. Dat ging dus allemaal heel vlot voor mijn gevoel. Sowieso, ging alles heel snel. Lang wachten voor je na al die onderzoeken en alles eindelijk kan beginnen maar toen het eenmaal zo ver was ging het allemaal heel snel. In ons geval is bij mij alles goed (voor zover zichtbaar) en ik heb echt een cyclus volgens het boekje dus dat helpt ook wel denk ik. Maar ja dan moeten ze wel door gaan delen natuurlijk, die embryootjes. Dat laatste stapje moet ook nog even lukken.

 

Eind januari zijn we weer aan de beurt, denk iets van 18 januari ongesteld te worden dus dan 8 dagen later ongeveer op voor een nieuwe ronde. En inderdaad ons zoontje was vanzelf gekomen, ook niet na belachelijk lang proberen maar na een maand of 7 waren we toen zwanger. Maar kennelijk is hij toch best wel een wonder te noemen want toen we gingen proberen voor een 2de lukte het dus niet meer.

 

Als het lukt en we willen dan nog een derde dan denk ik dat ik ook wel zo vlot verder zou willen zoals jij (te zien aan je handtekening). Want er zit zoveel tijd in voordat je op de rit bent hiermee. Of ging het voor een 2de veel sneller om aan de beurt te komen? Je hoeft dan neem ik aan geen onderzoeken meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik me hier ook aanmelden?

Mijn naam is Cristine, ben 28 jaar, getrouwd en we hebben een hele mooie dochter van 7.

Deze zwangerschap ging via de normale weg en ik was al de 2e maand zwanger.

Toen we ruim 4 jaar geleden stopte met de pil gingen we er niet van uit dat het nu weer zo snel zou gaan, maar dat het helemaal niet ging lukken hadden we niet gedacht.

Omdat het de eerste keer ook gelukt was, hebben we pas laat hulp ingeschakeld.

We hebben er nu 4 IUI's op zitten en 16 januari hebben we het intakegesprek voor IVF.

Inmiddels weten we dat ik endometriose heb, wat voor mij eindelijk verklaarde waar mijn klachten vandaan komen.

Heb al jaren, ook voor mijn eerste zwangerschap, dagelijks last van hoofdpijn, lage rugpijn waar niemand mij van af kan helpen.

en vaak enorme pijn aanvallen tijdens de menstruatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vianne,vanaf het moment dat we naar de huisarts zijn gegaan tot de eerste IVF zat een jaar tussen. Wij zouden voor IUI gaan maar werden gevraagd om aan een studie mee te doen en dan moesten we loten wat we gingen doen en wij kregen IVF. Daat waren we erg blij mee. Na 2 verse pogingen en 2 cryo tp waren we zwanger. Januari begonnen en in augustus een positieve test! We konden heel snel doordat we voorrang kregen ivm de studie. Maar er is volgensmij geen wachtlijst, want wij hebben nu alleen een intake gehad (we mochten zelf beslissen of we voor IUI, IVF of IVF mnc gingen) een info middag en vervogens wachten tot ik ongesteld werd.

Het schiet op voor jou! Spannend!

 

@Crisje83, leuk dat je er bent! Jullie willen niet nog de resterende 2 IUI pogingen doen? Jullie gaan nu ook voor IVF in de natuurlijke cyclus? Succes!

 

Groeten Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tess, oh dat is wel mooi als je mee kunt draaien in een onderzoek, had dat ook gevolgen voor de verzekering, dat je dan meer pogingen hebt ofzo? Al met al ging het dus best snel. Wij hadden eigenlijk nog langer moeten wachten van het ziekenhuis maar door wat miscommunicatie met een niet zo communicatievaardige nursepractitioner was de onderzoeksfase wat rommelig verlopen. Toen kregen we in september nog een extra zaadtest als en soort van zoethoudertje om te kijken hoe het er voorstond. Toen had mijn hubbie ineens een dramatisch dip in de productie die toch al niet goed was. Dus konden we ineens sneller instromen. Bij de afgelopen behandeling zat hij weer keurig op zijn oude level qua zwemmers. Tja je moet pieken op het juiste moment maar dippen op het juiste moment kan soms ook handig zijn!

 

@Cristine, wat rot lijkt me dat zeg, die endometriose, ik heb wel vaker gehoord dat je daar heel veel pijn van kunt hebben. Maar is er iets tegen te doen? Kun je dat weghalen of met medicatie bestrijden oid? Jammer dat iui niks opgeleverd heeft, dat lijkt me toch een stuk minder ingrijpend dan IVF. Maar zoals je al hebt gelezen waarschijnlijk, vond ik ( en Tess die hier gepost heeft ook) het allemaal goed te doen. Maar ik heb ook nog maar 1 ronde gehad en dat in eigen cyclus, dus misschien heb ik nog niet helemaal recht van spreken ;-)… Als je steeds weer teleurgesteld wordt dan is het ook zwaarder natuurlijk.

Ik merk dat veel mensen in mijn omgeving ook het idee lijken te hebben dat we hier in een of andere vreselijke nachtmerrie zijn beland en dat IVF, laat staan ICSI echt iets afschuwelijks moet zijn om mee te maken. Nou ja, so far kunnen wij het hier best handlen moet ik zeggen. Ik heb ook best het gevoel dat het een keer gaat lukken met die 2de. Maar dan wel liever vandaag dan morgen natuurlijk! Ik kan natuurlijk af en toe ook wel een potje er om janken dat het niet vanzelf gaat maar ja, daar word je ook niet zwanger van (anders ging ik nog wel wat harder janken).

 

Wel grappig trouwens, ik zie nu dat Tess haar dochter Tess heet (leuke naam!). Wij hadden/hebben Vianne staan als meisjesnaam voor als we eens een dochter zouden krijgen.

 

Groeten!

 

Vianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

Inmiddels zit ik al zo'n 2 jaar hier op het forum alleen dan bij de gesprekken over IUI.

Inmiddels hebben wij 9 IUI pogingen gehad helaas zonder resultaat, en gaan we nu dan ook door naar IVF.

 

Als het goed is Moet ik dit weekend ongesteld worden en dan gelijk beginnen met de decapeptyl aangezien wij ivm met mijn eigen cyclus het korte protocol gaan doen.

Maandag as heb ik een afspraak bij mijn arts voor een controle echo en mag ik als alles rustig is ook gelijk beginnen met de gonal-f.

 

Nu het allemaal weer zo dichtbij komt (na een pauze van zeker 6 maanden) vindt ik het togh wel weer spannend worden :-s.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Vianne, het komt me bekend voor! Mensen om je heen lijken er zwaarder aan te tillen dan wijzelf. Ik zeg dat ook wel eens, als je er zelf in zit dan is dit gewoon de manier om zwanger te worden en is het voor ons een uitkomst ipv een straf.

 

Het deelnemen aan een studie betekende voor ons dat we een jaar meededen en in dat jaar alle pogingen kregen (buiten de verzekering om). Dus we hadden in dat jaar zeker 3, misschien we 4 pogingen kunnen doen, maar was het dan niet gelukt dan hadden we onze eigen 3 pogingen nog over. Gaf wel een gerust gevoel. Ookal zal het om financiele redenen nooit over gaan... Toch geeft het een druk als je met de laatste poging bezig bent en stress is natuurlijk nooit goed!

 

@Tabitha, welkom! Jeetje, jullie zijn dus al een tijdje bezig. Helaas zonder resultaat... Het korte protocol, ik heb er vaker van gehoord, maar wat houdt het precies in? Gek he? Dat je ineens hoopt dat je snel ongesteld wordt.. Jullie ook heel veel succes!

 

Wat goed dat we elkaar hier vinden en onze ervaringen kunnen delen!

 

Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij ons doen ze maar 4 IUI's en gaan dan over op IVF.

Ik heb de afgelopen dagen het boekwerk doorgelezen en het is inderdaad een stuk ingrijpender als IUI.

De arts vroeg ook of we aan IVF wouden beginnen en nog voor dat hij was uitgesproken had ik al ja gezegt. hij zei ook tegen mijn man: oké, jij hebt dus niets te vertellen, haha.

Maar we zaten al in de IUI's, met een rust periode vanwegen een cyste die er nog steeds zit, dus we hadden het al lang over IVF gehad samen.

ik heb zoiets, zolang het allemaal nog word vergoed, pak ik alles aan.

Het is voor een heel goed doel!!

Ik ben ook heel open naar de buitenwereld over waar we mee bezig zijn, niet tegen iedereen, maar toch zijn er een boel die het weten.

en voor mijn gevoel helpt dat ook wel heel erg, je kunt altijd even je ei kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tess, dat is wel een mazzeltje als je in een onderzoek kunt meedraaien. Moet je wel geluk hebben dat je de juiste loting treft. Ik ben zelf werkzaam geweest in een sportmedisch onderzoek en moest/mocht aan het einde mensen vertellen of ze echt of placebo-behandeld waren. Soms erg balen als je dus de neppert hebt gehad. Maar in jullie geval werden er behandelmethoden vergeleken neem ik aan?

Zo heeej, 9 iui's daar heb je best een lange adem voor nodig. Jammer dat het geen resultaat gaf. Wat maakt nou dat de een hier 9 x een poging mee doet en de ander na 4 x over moet stappen? verschillende ziekenhuisprotocollen?

 

Zo, en nu even het positieve nieuws van de dag: Mijn zus is na 3 miskramen voor de 4de x zwanger, laat het nu toch eindelijk eens goed gaan! Dat is weer hele andere problematiek en zo frustrerend op meerdere fronten: als je wel zwanger wordt maar het blijft onverklaarbaar nooit zitten dan kunnen ze vrij weinig voor je doen en moet je dus maar blijven proberen. Maar ik heb een goed gevoel deze keer, we worden vast oom en tante en grote neef dit jaar!

 

groet, Vianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ tess

Het korte protocol houdt in dat op de dag dat je ongesteld word gelijk begint met decapeptyl te spuiten ipv op cd 21 een paar dagen later controle echo en dan gelijk beginnen met de gonal-f.

Dus de behandeling is in principe korter.

 

@ vianne,

Het ligt niet alleen aan het ziekenhuis beleid maar ook aan wat de oorzaak van de fertiliteit is, en ook een beetje aan de leeftijd.

Wij zouden eerst 12x IUI krijgen, maar omdat ze bij ons tegenwoordig een nieuw programma hebben op de computer, en die niet verder gaat dan 8 behandelingen, zijn we dan nu beland in het IVF traject.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crisje: Het lijkt misschien heel pittig (en dat kan het ook zijn) maar het gaat stapje voor stapje en dan is het (volgensmij) best te doen. Ik vond alleen de wachtweken het vervelendste. En als het niet was gelukt dan moest ik eerst weer een maand rust en ook dat vond ik heel vervelend, dan gebeurt er NIKS! Maar daar weet jij alles van, vervelend dat je een tijdje niks hebt kunnen doen. Wanneer beginnen jullie? Toen wij in het IVF traject zaten wisten heel veel mensen er vanaf, wel zo gemakkelijk want je moet best vaak naar het ziekenhuis, en om dan steeds smoesjes te verzinnen... Maar wij proberen het nu wel wat stiller te houden, lijkt me zo mooi om na een week of 10 dan te gaan vertellen dat we zwanger zijn! Maar zover is het nog niet, maar heb wel alle vertrouwen...

 

@Vianne: het onderzoek was er omdat ze meerling zwangerschappen zoveel mogelijk willen beperken omdat het best een risico is. En aangezien je met IUI meer kans hebt op een meerling zwangerschap wouden ze vergelijken of het niet beter was om bij iedereen voor IVF te kiezen.

Gefeliciteerd voor je zus! Goed nieuws is altijd welkom! Zou nooi zijn dat jij ook snel zwanger word, samen zwanger zou geweldig zijn toch!?

 

@Tabitha: dan ga je dus ongeveer gelijk op met IVF in de natuurlijke cyclus?

 

Lekker slapen allemaal!

 

Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is kunnen we gewoon na het intakegesprek van 16 januari langzaam gaan beginnen.

ik zit dan ook al weer bijna aan het einde van de cycles, dus dat komt precies goed uit.

Er was geen wachtlijst en de cyste die er nu bij zit, zit niet in de weg.

Het zal misscien iets gevoeling gaan worden als er ook meerdere eitjes gaan groeien.

Hij zit in 1 van de eileiders en was 5,5 cm groot, maar er heeft al een keer een eitje naast gezeten dus hij blokkeerd niks.

en verder laat ik alles lekker over me heen komen, dat werkt voor mij het beste.

verder ben ik zelf nogal nuchter ingesteld, dus het zal wel goed komen.

Vianne, gefeliciteerd met je zus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ tess,

Jhaa ik denk het eigenlijk wel Jhaa.

 

Nou ik moest 5,6 of 7 januari ongi worden, volgens mijn arts, maar dat ben ik niet geworden dus moest ik vanmorgen testen die was helaas negatief.

Ik hoop dus dat ik vandaag ongi word en kan beginnen met de decapeptyl want morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tabitha, oww wat irritant, zit je een keer te wachten op die suffe ongesteldheid en dan komt het weer ineens niet, en dan niet om de juiste reden! Heb ik ook wel eens zomaar gehad, dan denk je toch stiekem weer dat er een wonder gebeurd is.

 

@Crisje tjee, een cyste van 5,5 cm, dat klinkt best groot! Maar kennelijk hangtie daar dus gewoon een beetje "doelloos" rond, gelukkig maar.

 

Ik denk ook zeker dat je het maar een beetje over je heen moet laten komen. Net als bij bevallen, dat moet je ook gewoon laten gebeuren en niet teveel verwachtingen vooraf hebben. Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die een bevalling plannen met kaarslicht en romantische achtergrondmuziek en alles. (sorry als ik nu iemand beledig..) Een kind krijgen kost gewoon letterlijk bloed, zweet en tranen (in ons geval zelfs al als ze er nog niet eens inzitten) en als je pech hebt moet je ook nog poepen ook als je ligt te bevallen, hoe onromantisch is dat!

 

@ Tess, ja dat zou echt zooo leuk zijn om tegelijk met mijn zus zwanger te zijn (wederom: laat het alsjeblieft deze keer goed gaan!)! Ook leuk voor mijn ouders, ze hebben nu nog maar 1 kleinkind dus 2 in 1 jaar dat schiet dan lekker op, doen ze weer helemaal mee in opa&oma-land! Heb je ook nog verslag gekregen achteraf over de uitkomsten van het onderzoek trouwens, ben wel benieuwd wat de conclusies daar uit waren. Een tweeling krijgen lijkt me behoorlijk heftig, denk dat ik daar in eerste instantie best van zou schrikken gezien de risico's eromheen. Aan de andere kant zou onze kinderwens dan wel 1 x ingevuld zijn. Maar goed, eigen cyclus is natuurlijk ook een methode waarbij naar minder meerlingen gestreefd wordt.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja je kunt vanalles plannen wat betreft bevallen, maar mijn vliezen braken na 34 weken en 2 dagen dus dat liep ook helemaal anders.

Ik heb een geweldige bevalling gehad, maar dat ik meteen daarna riep dat ik NOOIT weer wou zegt natuurlijk wel wat.

Gelukkig verdween dat gevoel heel snel en wou ik na een paar dagen alles graag nog eens over doen!

 

Het onderzoek loopt nog dus daar is nog niets over bekend.

 

Nou nog 2 nachtjes slapen en we hebben onze eerste fm, ben heel benieuwd!

 

Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

5,5 cm valt best mee, ze zijn er wel van 18 cm. alleen zit hij bij mij in de eileider dus eigenlijk moet je het zien als 2 eitjes boven elkaar.daardoor is de linkerkant met de fm ook altijd een beetje gevoelig.

ja en inderdaad over je heen laten komen net als bij een bevalling.

ik weet nog dat we het ziekenhuis binnenkwamen toen ik moest bevallen. liepen we over de gang naar de kamer waar ik moest bevallen.

lag er in de kamer naast me 1 te schreeuwen en te gillen.

Toen werd ik wel een beetje bang, maar ik mag best zeggen dat ik me helemaal stil heb gehouden.

en tussen de persweeën door nog even aan manlief gevraagt of alles wel goed ging, want hij zat en was zo stil, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden