Ga naar inhoud

tips voor leuke babyspulletjes?


ivfsh

Aanbevolen Berichten

Hee meiden!

 

We waren het uitgerekend juni topic aan het bevuilen met tips over leuke baby spulletjes, daarom een nieuw topic!

 

Over dik een week ben ik uitgerekend, dus we hebben eigenlijk alles wel helemaal op orde voor onze kleine. Maar wat we nog niet hebben is een leuke muziekmobiel voor in de box. Ik heb gehoord dat ze daar wel al best heel jonge leeftijd plezier aan hebben. Als iemand tips heeft: shoot!

 

Ik zal hier ook wat namen van sites plaatsen die ik leuk vind, ik zal me beperken tot n paar en niet mijn hele lijst met baby favourites plaatsen :-) Soms wel beetje duur, maar kijken is ook leuk!

 

shak-shuka.nl

felientje.nl

dekleinezebra.com

 

Dusseuh: als jullie nog leuke muziek mobiel tips hebben of andere leuke tips: leuk!

 

IVFSH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie actie ivfsh! Zoals ik al schreef hebben wij een mobile uit de zilveren Nijntje serie. Erg schattig en een niet te irritant muziekje, haha.

 

Ga je sites eens bekijken, wij zijn ook wel bijna rond, alleen nog wat practis hè dingen als een luieremmer, een fles en badgarnituur. Maar dat zijn niet de moeilijkste dingen om te vinden. Hoewel, nu ik er over nadenk: voor wat voor oplossingen hebben jullie voor de luieremmer gekozen? Gewoon een emmer met deksel, of toch die ingenieueze gevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Fren,

 

WIj hebben nooit een luieremmer gekocht. We gebruiken een pedaalemmer van Brabantia (sluit goed af), met van die plastic zakken die je daar bij kunt kopen. Staat in de badkamer naast de babykamer. Vind het zo'n vies idee om een volle luieremmer op zijn kamer te hebben staan. DIe afvalzak haalde ik in het begin iedere dag uit de pedaalemmer en die ging regelrecht de kliko in. Omdat hij luchtdicht afsloot ook geen nare luchtjes. Maar goed dat was onze oplossing. Was ooit bij een vriendin die een luieremmer had op de babykamer. Was gelijk genezen. Wat een stank komt er uit zo'n ding! bah bah.

 

 

Wat betreft tips voor babyspullen, hebben wij veel bij babypark gekocht. Vond het een erg prettige winkel met veel keuze. Voor een habbekrats brengen ze alles thuis en zetten het nog in elkaar ook als het moet . IDEAAL!!

 

 

Groet,

 

Amber

Link naar reactie
Delen op andere sites

fren, wij hebben zo'n luieremmer die een soort worstje maakt van je luier, je moet dus aan zo'n ring draaien en dan wordt de luier luchtdicht afgesloten. Volgens mij van tommee tippiee, maar zou ik moeten nakijken. Mijn broer heeft 'm en is reukvrij. Moet zeggen dat ik het niet de beste oplossing vind voor het milieu, maar toch aangeschaft. Die dingen kosten nieuw echt heel weinig, dan krijg je er ook meteen veeeeeel van die casettes bij met navullingen, maar daarna moet je de navullingen wel in aanbieding kopen, anders wordt het een dure grap.

 

Nijntje is leuk! Toch wel een van de leukste Nederlandse export producten :-) Nog eens even naar gaan neuzen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi amy,

 

ideaal als ze het in elkaar zetten! We hebben hier net de box in elkaar gezet, is toch allemaal net wat minder handig en snel als ikea :-) Maar het is gelukt, hij staat nu te pronken in de kamer. Vind het helemaal gezellig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons heeft babypark inderdaad ook alles gebracht en in elkaar gezet. Betaalde zich direct uit, want ze zagen zelf dat het bedje beschadigd was en hadden er al melding van gemaakt bij de klantenservice voordat ik betaalde. Super service dus!

 

Box moeten we nog in elkaar zetten, m'n schoonmoeder gaat een Boxkleed maken geloof ik, en anders moeten we dat nog kopen.

 

Trouwens, ivfsh, jullie hebben ook de joolz, toch? Vin vindt m wat losjes in elkaar zitten, met name als je de duwbeugel op en neer beweegt lijkt er wat speling in te zitten waardoor de bak wiebelt. Hebben jullie dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fren, wij hebben een hele simpele luieremmer gekocht en doen daar zo'n zak in die je bij het kinderdagverblijf of de gemeente kan krijgen. Als de zak vol is, kan je die weer inleveren en zo voer je je luiers goedkoop af (wij hebben nu 4 volle luierzakken in de week! Daar wil je kliko wel vol van...en hier betaal je per leging, luierzakken afvoeren is gratis). Die luieremmer staat bij ons wel in de garage. Op de kamer van de kinderen hebben we alleen schone luiers :-). Als we een volle luier hebben, dan mikken wij deze de trap af en nemen 'm dan meteen mee naar de garage. Ik vind bijna iedere luier-verzamel-oplossing toch nog ruiken op een kinderkamer, vandaar.

 

Wij hebben een leuke mobiel van Woezel en Pip. Hij is handmatig (opdraaimechaniekje), maar wel een supergezellig muziekje en beide kinderen vinden het ding geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woezel en pip is helemaal leuk! De mobile is schattig, een lief muziekje en niet te druk. Later kreeg ze een drukkere mobile, waarbij meer gebeurde.

Veel dingen van woezel en pip vind ik leuk. Ik hou niet van dingen in primaire kleuren (rood, geel, blauw), maar ze adviseren dat juist wel (voor de stimulatie). Ik vond W&P dan een mooie middenweg daarin.

 

Eerste speeldingetje waar ze wat mee kon, was zo'n knisperboekje. Zo schattig hoe ze daar al snel wat mee kon.

Dus is leuk om zelf uit te zoeken en te kopen voor je kindje.

 

Wij hebben wel een speciale luieremmer. Eersts ook een tommee tippe (of zo) geleend gehad. Vond ik handig. Nu eentje gekocht waar een gewone zak inmoet en je moet hem dan omdraaien (die gekozen zodat we niet steeds die cassettes hoeven kopen). Je ruikt het idd wel wat hoor, bij het draaien komt er wel geur vrij. Maar wij zijn echt niet geschikt om niks te hebben, dan zouden de vieze luiers door het hele huis zwerven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi fren,

 

we hebben inderdaad de joolz. weet niet zeker van dat losjes in elkaar zitten. Ik zal ar eens vragen. Hij heeft namelijk twee weken terug een weekend test gereden met de baby van vrienden van ons. Haha, erg leuk, hij heeft haar overal rond gereden. Zal sowieso vanavond eens vanavond samen met hem kinderwagen in en uit elkaar klappen, heb ik nog niet gedaan. Nu staat onderstel opgeklapt beneden en de bak staat op kamertje, dus kan nu ff niet checken.

 

Wat betreft mobiel: het lijkt me ideaal als je er speeltjes vanaf kunt halen op makkelijke manier. Hoewel, ze krijgen vast al speelgoed in overvloed, dus misschien wel helemaal niet nodig.

 

Mijn broer heeft trouwens een touw opgehangen in het plafond boven de box met onderaan een haak waar je speelgoed oid in kunt klikken. Echt wel handig, dat touw kan in lengte versteld worden, dus soms hing het hoog als mn neefje alleen maar was aan het kijken, maar met bepaalde speeltjes kon het ook lager worden gehangen zodat hij ernaar kon grijpen / schoppen. Misschien moeten we dat ook wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk topic zal de site nog wel even bekijken van je ivfish nog even en dan hebben jullie je wonder in de armen

vind het zo leuk allemaal dingen kijken

 

kamer hebben we al alleen de aankleding nog niet hoefd ook niet en kinder wagen ook mutsy paarse mijn man en ik wezen alebij de zelfde aan dus heb hem ook zonder hem gekocht

 

koop je meerdere mobilen haha;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Wij hebben de luieremmer van diaperchamp (regular zilver) ideaal!! Gewoon met een zak erin en het werkt perfect. Ik werd echt onpasselijk van een gewone ouderwetse emmer. Moet zeggen dat ik alleen op haar kamertje plasluiers verschoon,, die gooi ik beneden weg en in de bijkeuken staat ook en verschoningskussen met die diaperchamp. Ik vind het een super ding , nu trouwens in de aanbieding bij bb- dump.

 

Verder vind ik de omslagdoek van snoozebaby ook een topper! Past ook in de maxicosi, ukkepuk blijft lekker warm en je hoeft je kleintje niet in en jasje te wurmen, nu ligt de Doek beneden, makkelijk als ze beneden in de box in slaap valt en hij gaat ook mee naar het consultatiebureau.

 

Wij hebben een mobiel van tinylove, vrolijke kleuren en de figuurtjes draaien niet alleen rond maar bewegen ook onderling, verder klassieke muziek wat weer een goede invloed schijnt te hebben op je baby... ;-)

 

Dames wat een leuk en handig topic!!

aangepast door Meiske74
even wat aangepast haha
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha babeth, ik moet toch om een paar type foutjes van je lachen. De pastoor in de maxi cosi: past dat nog?? :-) En Dirk die beneden ligt? Wat vindt je man daarvan? :-)

 

Maar bedankt voor je tips! Tiny love schijnt ook heel pedagogisch verantwoord te zijn, toch? Niet alleen leuk om te zien voor de ouders, maar goed voor stimulatie van het kindje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

ik had de box mobile van tiny love. Die hebben 3 rustige klassieke muziekjes en de beestjes draaien niet alleen aan de molen maar ook om hun as. Dat schijnt goed te zijn voor de ogen omdat ze de beestjes volgen. ook bij baby's die op bezoek kwamen had ik er enorm veel succes mee. Ze blijven er echt naar kijken. Heb er echt heeeeel lang plezier van gehad!

 

Verder een aanrader de yoomie fles voor als je regelmatig met de beeb op stap bent. Wij vliegen veel en altijd net bij het opstijgen of als de landing is ingezet wil hummel een fles en dan natuurlijk net geen mogelijkheid om de fles op te warmen! http://www.imama.nl

 

Verder echt ontzettend veel plezier gehad van babytv dvd's. Al vanaf 10 weken genoot hij er van om daar 10 minuutjes naar te kijken. is soms net handig als je even spitsuur hebt. nog steeds voor het slapen gaan kijkt hij ze en hij is nu 15 maanden. Dat is overigens ook het enige aan tv dat hij mag kijken. Wil niet zo'n tv kind er van maken. Maar jee wat kijkt hij er graag naar. Hele rustige lieve tv. Of filmpjes op de ipad van uki, net zo iets, ook heel lieflijk.

 

En voor als ze wat meer willen kruipen en de gewone kleden veel te dun zijn, dikke kleden van kidz impulz echt super! En ook in mooie rustige kleuren. Af en toe word ik een beetje gek van al dat rood geel groen :-)

 

Veel succes alvast, heerlijk zeg om dalijk je kleintje te verwelkomen!

 

groetjes

noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk topic!!

 

Wij hebben een mobile op batterijen... Hoef je niet elke keer dat ding op te winden! En het heeft meerdere muziekjes en oerwoudgeluiden.

Nog een tip: ze zijn vrij duur en ik heb de mijne dus via marktplaats.

 

Vwb de luiers hebben wij een ouderwetse luieremmer die ik bijna iedere dag leeg. De luiers doe ik in die geurende zakjes van de etos dus van stank geen last, ook niet een klein beetje!

Ik had wel gekeken voor zo'n automaat met cassettes maar die vond ik erg duur en dan gaan er 50 luiers in ofzo? Dat ligt dan wel erg lang...

 

Ik ben benieuwd naar tips van andere mama's dus ik lees lekker mee!!

 

Liefs, judith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, en wij hebben heel veel plezier gehad van de Pacco inbakerdoek. Super ding!

Vanaf dag 1 hebben we haar ingebakerd met hydrofielluiers en na een paar weken zijn we overgestapt op de Pacco. Heeft ze zo'n 4 maanden ingeslapen, ze vond het altijd erg prettig.

 

Hier wat foto's nan het bakeren: http://img140.imageshack.us/g/dscf7909.jpg/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua inbakeren vind ik puckababy geweldig. Heeft ook hele mooie slaapzakken voor als ze groter worden.

 

Kleertjes: Z8 is echt heel leuk

 

Een kunffeldoekje van snoozebaby, daar gaan ze al snel mee aan de slag en inderdaad ook knisperboekjes. Als ze iets groter worden stapelbekers, daar spelen ze leuk en langs mee.

 

Ik heb ook de woezel en pip mobiel.

 

Verder: vooral niet teveel zelf kopen, je krijgt zoveel cadeau :-)

 

Lfs, Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip voor leuke babydingen: http://www.iniziomoederenkind.nl is van twee vriendinnetjes van mij... Helemaal leuk, ook voor cadeautjes. Binnenkort hebben ze een nieuwe en betere webshop trwns.

 

Kleertjes vind ik van Tuuf's world, Feetje en Petit bateau helemaal leuk. Vooral de rompers van Petit bateau zijn helemaal top!

 

Snooze baby is ook helemaal leuk, heb ik ook een paar dingen van!

 

Qua cadeaus heb ik veel kleertjes gekregen die ik echt vreselijk vind helaas.... Wat moet je dr mee?? Ik wil niet verwend zijn, maar ik trek hem toch geen dingen aan die ik verschrikkelijk vind?? Hoe doen jullie dat? Vriendelijk bedanken en in de kast hangen?

(errug toch?)

 

Lfs, Judith

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuke site judith!

 

tja, die kleertjes.... ik ben al voorbereid door de zussen van mn man dat we van een aantal tantes kleertjes gaan krijgen die wij wrs niet zo mooi gaan vinden :-). Ach, we zullen zien, het is gewoon zo doodzonde van het geld dat ze eraan uit geven. Moet zeggen dat ik het denk ik 1 keer aantrek voor de foto en daarna laat liggen voor hoge nood: als alles in de was is, is een minder leuk pakje altijd beter dan niets :-)

 

Hier trouwens iemand ervaring met zwart/wit speelgoed voor pasgeborenen? Schijnt dat ze daar het meest in geinteresseerd zijn omdat ze dat het beste kunnen zien. Ben eens benieuwd of jullie daar ervaring mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar pakjes/setjes gehad die op de hanger echt vreselijk leken, maar toen hij ze aan had waren ze wel hartstikke leuk. Vergis je daar dus niet in. Met zwart/wit speelgoed geen ervaring. Die eerste weken zijn ze voornamelijk geinteresseerd in gewoon rondkijken en heeft speelgoed nog niet zoveel zin. Joris is pas een goede anderhalve maand geinteresseerd in zijn mobile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha babeth, ik moet toch om een paar type foutjes van je lachen. De pastoor in de maxi cosi: past dat nog?? :-) En Dirk die beneden ligt? Wat vindt je man daarvan? :-)

 

Maar bedankt voor je tips! Tiny love schijnt ook heel pedagogisch verantwoord te zijn, toch? Niet alleen leuk om te zien voor de ouders, maar goed voor stimulatie van het kindje.

 

 

haha

 

ik heb het even aangepast, wat handig die Ipad (not) .

Dirk is weer het huis uit en de Pastoor ligt niet meer in de maxixcosi ;-) Tinylove is idd pedagogisch verantwoord maar wij waren om toen we zagen hoe Imke (met 4weken!) bij mijn nichtje reageerde op hun mobiel, was zo mooi, die wij eerst hadden is van Nattou, erg schattig maar kwam pas later bij Imke in beeld. We zijn toen dus gelijk die van TL gaan kopen en die van Nattou aan haar ledikantje bevestigd.

 

veel shopplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden