Ga naar inhoud

wel/niet anticonceptie en welk soort????


sandra

Aanbevolen Berichten

hallo

op 13-12-2011 zijn wij de ouders geworden van onze 2e mooie dochter

nu sta ik voor het volgende dillema

ga ik aan de anticonceptie of niet

 

voor onze 1e dochter zijn wij 7 jaar ziekenhuis in en uit geweest en uiteindelijk na 12 iui's en 3x icsi zwanger

na de bevalling geen anticonceptie gebruikt want normaal zwanger raken was voor ons geen optie

toch na 13 weken spontaan zwanger er was een echt wonder gebeurt

de gynaecoloog viel bijna uit zijn stoel dit was onmogelijk maar toch waar

vorige week is onze 2e dochter geboren

2 kindjes binnen een jaar terwijl er zelfs gezegd is dat we misschien nooit geen eigen kinderen zouden krijgen

 

wij willen in de toekomst wel een 3e kindje maar liever niet weer zo vlug achter elkaar

moet ik nu aan de pil oid

of werk ik dan alles weer tegen

ben bang als ik aan de pil ga straks weer in het icsi gebeuren zit

 

heeft iemand hier ervaring mee of tips

graag hoor ik jullie mening hierover

 

groetjes sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow echt een super verhaal! Had het gezicht van die gyn wel willen zien ;)

Ik heb een tijdje de pleisterpil genomen, omdat ik niet tegen de rechtstreekse hormonen kan. Je moet het fijn vinden om elke keer met een pleister op je kont te lopen, maar als je ermee stopt ben je gelijk vruchtbaar.

Misschien een idee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een vergelijkbaar verhaal als jullie, binnen 6 maanden zwanger van de tweede nadat we bijna 4 jaar aan het dokteren zijn geweest voor de eerste. Er zitten alleen 3 maanden meer tussen nummer 1 en 2. Hier hebben we na de bevalling van nummer 2 gekozen voor de anticonceptie-pil. Het gehannes met condooms waren we al snel beu en we weten nog niet zeker of we een derde zouden willen. We weten wel zeker dat we niet meer de medische molen in willen, dus als we gaan voor een derde, dan wel spontaan en anders blijft hij bij twee. In ieder geval, de pil dus. Alleen was de eerste pil een ramp omdat ik daar slecht op reageerde. Nu zit ik te wachten op de volgende cyclus zodat ik met een andere pil kan beginnen (hopelijk werkt die wel goed). Ik moet voorlopig echt even niet denken aan een derde kindje... ik vind 2 kinderen binnen 15 maanden al behoorlijk pittig merk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

K had je verhaal al n keer gelezen int Dec. topic, en k vind het zo bijzonder!!

zo zie je maar dat wonderen bestaan.

Wij zitten met het zelfde dillemma..... bij ons is er nl. nooit n oorzaak gevonden,

we zijn allbei gezond enz. tóch lukte het nooit om zwanger te worden, uiteindelijk

met de 2 de IVF gelukt!

De kans dat het nu spontaan lukt of weer IVF is 50% dus ik zit er ook mee,

wat gaan we doen??

k heb geen zin in de pil, heb me eigen lang genoeg volgestopt met hormonen,

k denk dat wij eerst eens ff condooms gaan gebruiken, tot ik weer met regelmaat

ongi ben, dan kan je het weer makkelijker uitrekenen.

K moet ook zeggen dat ik het persoonlijk geen fijn idee vind, om nu ineens vollop

met voorbehoedsmiddelen te gaan werken, terwijl we er zo lang op gewacht hebben.

T is gewoon n lastige, persoonlijke kwestie!!

Fijn dat je het aankaart!int November topic hadden we het er juist vorige week nog over!!

 

k vind t ook raar trouwens, dat we na al die jaren, nu ineens volledig andersom moeten

gaan denken, jij niet?

 

Suc6 met het maken van je keuze!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje, ons dochtertje is via iui geboren en na bijna 2 jaar behandelen 7 x iui en 1 ivf ben ik spontaan zwanger geworden.

Wij willen geen 3e kindje maar moeten nu dus ook ineens aan bescherming gaan denken.

Ik kan niet tegen het hormoon in anticonceptie en vind het idee ook erg raar om ineens met voorbehoedsmiddelen aan de gan te gaan.

Ik denk dat wij gaan voor steriliseren van mijn man, ik wil geen hormonen en getrek aan mijn lijf meer.

 

Veel succes met je keuse

 

( misschien is het spiraaltje wat, als je die verwijderd ben je ook gelijk weer vruchtbaar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandra: wij zitten thuis ook met die discussie. Na 3keer icsi met eigen zaad waarvan 1 keer met pesa niet zwanger geraakt en pas na icsi 4 met donorzaad zwanger geraakt. Maar nu moeten we ook gaan nadenken over anticonceptie.

Ik wil het eigenlijk gewoon zijn beloop laten gaan omdat er nooit een kindje is verwekt met mijn man zijn zaad.

Ik kan me dan bijna ook niet voorstellen dat het nu dat wel spontaan zou lukken. Na de sterilisatie ongedaan te maken is was de doorloop van goed zaad goed, maar dit werd steeds slechter totdat er alleen maar slecht en misvormd zaad uit kwam. Alleen met pesa was er goed zaad te vinden. Mijn man wilt zeker geen 2de kindje aangezien hij er al 2 heeft uit een vorig huwelijk. We vragen ons dus ook af wat we zullen gaan doen. Zou het toch zo zijn dat we zwanger zouden raken zou ik dit alleen maar een groot wonder en een kado vinden, maar dat kan ik mijn man niet aandoen. Maar de kans dat dit zou gebeuren is zooooooooooooooo klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ja moeilijke keuze is dat het. Ik ben 10 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Na de 1ste IUI was ik zwanger van mijn 1ste zoon. Voor onze 2de zoon heb ik 8x IUI gehad en pas bij de 2de IVF was het raak. Ik wilde heel graag nog een 3de kindje. 2x IVF, miskraam en toen nog een keer 2x IVF en niks gelukt. Toen besloten (ivm mijn leeftijd) om te stoppen en alles op zijn beloop te gaan. Er is nooit een reden bij ons gevonden waarom wij niet natuurlijk zwanger kunnen worden. Echter hoopte ik dus toch elke maand op een zwangerschap en merkte ik dat ik er weer heel erg mee bezig was. En dat wilde ik niet dus besloten wij om definitief te stoppen en te hopen op een 3de kindje. Ik heb gekozen voor een spiraaltje. Mede omdat er dan een mogelijkheid bestaat dat ook de menstruatie wegblijft . Ik heb hem nu 1 jaar en ben er heel tevreden over. Geen menstruatie meer, geen last van hormonen, echt super gewoon. En als je hem laat verwijderen kan je meteen weer zwanger raken. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

meiden bedankt voor jullie reactie

ik weet nog niet wat we gaan doen

moeten over 5 weken voor nacontrole bij de gynaecoloog

zal met hem ook overleggen wat voor ons de beste optie zou zijn

 

ik had eerst de prikpil ingedachten omdat dit maar 1x in de 13 weken hoeft en je minder of niet ongesteld zou worden, maar nu blijkt dat er niet bekend is wanneer je dan weer vruchtbaar zou zijn

en zelfs wel een jaar zou kunnen duren na het stoppen met de prikpil

dit willen wij niet dus de prikpil geen optie

 

de pleister had ik ook al van gelezen maar deze word alleen voorgeschreven als je niet over de pil kan

nou daar kan ik prima over want heb deze 10 jaar lang zonder problemen gebruikt

ben alleen bang dat na het stoppen toch mijn hormonen op de hobbel raken

maar tot nu toe lijkt de pil de beste keus

of de condooms maar is ook zo'n gedoe lijkt me

 

meer meningen zijn van harte welkom wij blijven nog ff twijfelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

 

Ik heb 6 dagen geleden een tp gehad van 2 emmy's ( 1e x icsi mislukt, nu 2e ivf). Verder heb ik al een adoptiedochter van 11 jaar oud uit Guatemala.

Ik was wat op het forum aan het neuzen en las deze discussiegroep mbt anticonceptie.

Mijn beroep betreft voor een groot deel het verstrekken van anticonceptie en het geven van informatie hierover.

Dus... mochten er vragen zijn, die ik mogelijk voor jullie kan beantwoorden , dan doe ik dat graag.

 

groetjes josette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandra, hier ook twijfel hoor - en ik moet eerlijk bekennen dat wij zelfs nu de kinderen al 10 maanden zijn nog niks geregeld hebben.ik voel mijn eisprong aankomen, dus dat scheelt. Het voelt ook zo enorm tegenstrijdig om na 4,5 jaar weer aan de pil oid te gaan terwijl er nooit meer dan een paar duizend bewegende zaadjes waren....de kans dat er spontaan een kindje komt is bijna 0. Maar ja, dat was de kans op een drieling ook, haha.

 

Hier heb je natuurlijk niks aan ;-)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werd de nuvaring geadviseerd bij de nacontrole... Eigenlijk wil ik niets gebruiken want ik zou nog wel een tweede kindje willen! En als dat zonder gehannes met behandelingen zou kunnen... Kun je me opvegen! Hahhaha...

Maar de verloskundige zei: dr is maar 1 goed zaadje nodig! Tsja... Zit wat in natuurlijk... Lastig!

 

Door de keizersnede mag ik een jaar niet zwanger/hoogzwanger raken door het risico op een opengescheurde baarmoeder tpv het litteken.

Dus het was wel dringend geadviseerd!

 

Ik ga dus maar voor de nuvaring: weinig hormonen en makkelijk mee te stoppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden