Ga naar inhoud

IVF in Erasmus MC of (nieuwe) Maasstad ziekenhuis?


Nesje82

Aanbevolen Berichten

Goedemorgen!

 

Als nieuweling heb ik maar gelijk een onderwerp gestart. :happy:

Ik ben op dit moment aan het bekijken waar wij eventueel willen starten met ivf behandelingen. Ik ben op dit moment nog in de afwachtfase van mijn 4e iui. Gisteren een verloopgesprek gehad met mijn eigen gyneacoloog in het IJsselland ziekenhuis en daaruit kwam dat, wanneer wij met ivf willen starten, dit in een ander ziekenhuis moeten laten plaatsvinden. Aangezien er ook een wachtlijst is, wil ik alvast mijn beslissing gemaakt hebben wel ziekenhuis het gaat worden. Denk dat het dat het het of het Erasmus MC of het Maasstad ziekenhuis gaat worden. Het MC Kinderwens in Leiderdorp staat geloof ik ook wel goed aangeschreven maar vind de locatie niet fijn (op de route is altijd file en aangezien je geregeld naar het ziekenshuis moet, zie ik dat niet zitten).

 

Mijn eigen gyneacoloog gaf het EMC aan, maar ik heb daar vaak geluiden over gehoord dat het er erg 'fabrieksmatig' in zijn werk gaat. Bij het Maasstad Ziekenhuis hebben ze een vruchtbaarheidskliniek, dat lijkt mij ook wel wat en ze hebben het nieuwste van het nieuwste qua apparatuur. Ik ben in twijfel. Zijn er mensen met positieve en/of negatieve ervaringen met het EMC en/of Maasstad Ziekenhuis?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nesje82,

 

Ik loop bij het Erasmus MC en ben zeer tevreden over de hele aanpak geweest alsmede over de nazorg. De artsen zijn heel kundig en betrokken. Wij hebben ook meegedaan aan gezond zwanger worden, daar wil ik je wel voor waarschuwen dat je dat niet te letterlijk neemt wat ze je dan allemaal vertellen, maar als je het met de juiste instelling leest is het een prima advies.

Info avond was héél interessant, prikinstructies door mora ook heel duidelijk en het nabellen na de terugplaatsing heb ik ook als prettig ervaren.

 

suc6 met je besluit.

eer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet nog te noemen dat ze ook altijd probeerde om alles opeenvolgend te plannen aangezien ik 1,5 uur moet rijden naar R'Dam. Tot 2 keer toe hebben ze mij gebeld om de afspraak in mijn voordeel te wijzigen. As vrijdag mag ik voor mijn eerste echo en een dame van de predict studie komt dan speciaal voor mij naar de ivf afdeling om de papieren die ik moet invullen even te bespreken etc. terwijl ze op vrijdag helemaal geen spreekuur heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi eer,

 

Thnx voor je snelle reactie en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat ontzettend fijn dat het toch gelukt is!! Dat klinkt idd wel erg positief van het EMC.

hebben jullie meegedaan aan een onderzoek/studie (omdat er een dame van de predict studie langskomt?!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen goede ervaringen met het EMC.

Er werd bij mij enorm gezeurd over een paar kilo overgewicht (had een BMI van 28 en dat werd continu als 'behoorlijk overgewicht' aangeduid), veel vooroordelen (ik zou al heel veel pogingen tot afvallen hebben gedaan, wat gewoon niet waar was.

Het gezond zwanger worden vond ik ronduit agressief en negatief, en er stonden dingen in die niet waar waren en wij niet gezegd hadden. (En ik kan er slecht tegen dat ik met 1 glas wijn in 2 weken tijd 'bewust risico nam op een kindje met aangeboren afwijking', net als dat ik geen rauwe groente zou mogen eten (?!))

En de topper was dat ze heel erg hebben zitten pushen op een TESE operatie bij mijn man, terwijl dat helemaal niet nodig bleek te zijn!

 

Verder vind ik ze aan de telefoon ook echt niet vriendelijk.

 

Maar goed, ik heb daar dus alleen het voortraject gehad. De ervaringen van toen zorgen er nu wel voor dat ik daar dus niet onder controle wil en ook niet wil bevallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze willen graag dat we meedoen aan de predict studie, zou ik ook wel gewild hebben waren het niet dat we zover wonen (je krijgt dan volgens mij behoorlijk wat gratis echo's) maar dat is gewoon niet handig. Dus hebben we ingestemd met alleen het schriftelijke gedeelte en as vrijdag wil ze geloof ik nog een bloed test afnemen. We hebben nu een pak met vragen toegestuurd gekregen en een jaar na de geboorte krijgen we nog een vragenlijst toegestuurd, nou dat is dus wel te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Liedje,

 

Van harte!! Ik zie dat het bij jullie ook is gelukt, wat geweldig!!

 

Hhmm..dat is inderdaad een heel ander verhaal... tja, het is lastig.

Moet bekennen dat mijn eerste gevoel uitgaat naar het Maasstad. Hier hebben ze een vruchtbaarheidskliniek. Een kennis van mij werkt daar en zij zei dat de mensen die daar werken ook erg aardig zijn. Het is altijd afwachten natuurlijk.. Omdat mijn eigen gyn het EMC aangaf ging ik toch twijfelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn follikelmetingen gehad bij het Maasstad en ik vond ze daar erg vriendelijk.

(Had ook het EMC gebeld met de vraag of ze de FM's wilden doen, maar daar was het meteen heel bot: Nee dat doen we niet! En toen werd meteen de hoorn erop gekwakt)

 

Maar goed, ik heb laatst ook minder positieve verhalen over het Maasstad gehoord.

Volgens mij ligt het er maar net aan hoe je het zelf ervaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nesje82,

 

Allereerst welkom op het forum!

Wij hebben onze behandelingen gehad in het Amphia Breda (super) in samenwerking met het EMC (minder). Mensen wel redelijk vriendelijk, maar onpersoonlijk. Niemand bij de balie, het gevoel hebben dat je n nummer bent. Mijn man vond het ook vreselijk. Moest daar alleen naar toe (want mijn puncties waren in Breda en hij reed dan naar R'dam voor het wegbrengen van eitjes en het "doen wat hij moest doen"), maar de ruimtes die daarvoor zijn ingericht waren smoezelig, tissues en handdoeken van de vorige "bezoeker" lagen er nog en slecht ingericht, met niet anders dan een plastic stoeltje en een tv met afschuwelijke HP, dus niet echt bevorderlijk voor de stemming. Ook nog ruziemakende stellen in het kamertje ernaast en mannen die zaten te wachten voor de deur die zo ongeveer applaudiseerden als er weer iemand naar buiten kwam !!!!

Dus bij de tweede en derde poging heeft hij gewoon thuis het buisje gevuld en meegenomen in de stoof met mijn eitjes.

Dat was zo afgestemd met Breda en die vonden dat prima. R'dam begon daar echter gelijk over te klagen, zou slecht zijn voor t zaad en zo. Ik vond de TP's ook heel onpersoonlijk, maar misschien komt het omdat we daar alleen kwamen voor de TP's en niet voor het voortraject. We kenden er ook niemand daardoor. Maar uiteindelijk is het het resultaat dat telt, en wij hebben inmiddels een 5 maanden oude prachtige dochter!

Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, dus succes!

 

 

Groetjes,

Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lot 69, Eer en Liedje,

 

Dank voor jullie verhaal. Zoals je jullie ook al aangeven, het is maar net hoe je het zelf ervaart. Je moet ook gewoon een klik hebben met de artsen/verpleegkundigen. Mijn eerste gevoel zegt Maasstad ziekenhuis en misschien moet ik het daar ook bij houden. Indien ik na de intake een ander gevoel heb kan ik altijd nog switchen.

Ik heb nog even de tijd om na te denken (en hopelijk is het helemaal niet meer nodig)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nesje,

 

Ik heb 5 ICSI's gedaan in het Maasstad en ben daar erg tevreden over. Allebei de dames fertiliteitsartsen zijn aardig en kundig, al moet ik wel zeggen dat de ene altijd positief is en de andere negatiever/voorzichtiger. Als je meer wilt weten pb me maar, ik vind het vervelend om alles open en bloot op het forum te zetten over die artsen.

De TP's had ik overigens in het EMC, dat kan niet anders he. Daar waren ze aardig maar is lopende bandwerk...

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn metingen in m'n eigen zkh gedaan, de punctie in het maasstad en de tp in emc.

 

De intake in het maasstad was heel gehaast, maar heel erg lief en begripvol. Emc niet heel veel mee te maken gehad, maar ook daar lief en begripvol....

 

Beide vond ik erg fijn

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nesje,

 

Ik ben erg tevreden over het Maasstad. Aardige artsen en verpleegkundigen en er was ruimte om een gesprek aan te vragen, ook telefonisch.

Zoals Elinorac al zei, is het i.s.m. met het EMC. Daar ben ik alleen maar voor de tp geweest, dus minder over te zeggen.

 

Het Maasstad is nieuwe, maar het lab in het EMC ook. Uiteindelijk verschilt het denk ik voor iedereen, hoe je het ervaart.

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Wij zijn ook na IUI's in het IJsselland doorgestuurd naar het EMC. Ik vond de overgang niet soepel, alle onderzoeken die in het IJsselland waren gedaan, deed het EMC nog een keer. Maanden uitstel terwijl je al zo lang wacht. Toen we uiteindelijk bij de echte IVF artsen kwamen, bleken die heel vriendelijk, kundig en professioneel te zijn. Natuurlijk is het een soort fabriek, ze doen zes punctie's per dag, en dan heb je ook nog de cryo terugplaatsingen, en dit zeven dagen per week. Toch heb ik dit niet als hinderlijk ervaren, ze waren gewoon heel aardig en stelden me gerust. We hebben twee pogingen gedaan, en uit iedere poging een prachtige zoon gekregen. Dan mag het voor mij best een fabriek zijn...zolang ze goed werk leveren!

 

Wij hebben overigens ook meegedaan aan gezond zwanger worden ( met een korrel zout nemen! ) en de Predict studie. Dat laatste was erg interessant. Je vult een aantal vragenlijsten in, en krijgt ook nog eens iedere week een 3d echo. Heel bijzonder om vanaf de 6e tot de 12e week de groei van je kindje te zien.

 

Succes met kiezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 ivf pogingen (6 tp's) door vumc (amsterdam) zonder resultaat. 1 ivf poging door emc en zwanger. Ik ben bewust gezonder gaan eten door het gezond zwanger worden spreekuur. De steun van de arts en verpleegkundigen tijdens en na de punctie waren heel goed; een zorgzame verpleegkundige. Omdat ik de poging zelf betaalde zorgde de fert.arts dat ik niet onnodig veel hormonen mee kreeg, maar alleen wat ik nodig had. Na elke afspraak kreeg ik hormonen mee ui hun apotheek. Ik hoefde niet naar mijn eigen apotheek. Ik heb nu een zoontje van 1 maand uit deze poging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nesje

 

Ik reageer niet meer zo vaak op het forum maar lees nog wel veel mee. Wij hebben in het Maastad gelopen en waren daar heel tevreden over vriendelijke dokters en verpleegkundige die de tijd overal voor namen. Ze doen de punctie in het Maastad en dat moeten de eitjes alsnog naarhet EMC gebracht worden. Daar vind ook de terugplaatsing plaats. Wij vonden dat juist iets prettiger omdat het Maastad iets kleiner is en ook wat minder streng. Ik hoop dat jullie snel kunnen starten en dat er een mooi wondertje van mag komen.Bij ons is het gelukt na poging 1.

Heel veel succes..

 

Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Nesje,

 

Wij zijn uit onvrede overgestapt van het Erasmus naar het Rijnstate. Ook wij hadden een lange reistijd, maar daar werd helemaal geen rekening mee gehouden. Ze hebben ons een soort van bang gemaakt over het transport van mijn vriend's zaakje (vóór kankerbehandeling daar ingevroren), waardoor we langer in het Erasmus gebleven zijn, dan voor ons toch wenselijk was. Er is in drie kwart jaar heel veel mis gegaan. Afspraken die niet gemaakt worden, of die ongelukkig gemaakt worden (ivm reistijd). Of je hebt je rot gehaast om op tijd te zijn en dan loopt het spreekuur anderhalf uur uit. Of je wordt bij de fertiliteitsarts weggerukt door de verpleegkundige want anders loopt ze te veel uit. Vervolgens heeft ze geen tijd voor vragen en spreekt ze beroerd Nederlands. Een gyneacoloog die zichzelf graag hoort praten. Die rare termen gebruikt, andere bewoordingen verzint (als je zo'n traject instapt, weet je al wel een beetje hoe of wat, en wil je gewoon de wetenschappelijke benamingen horen toch?). Toen ik dit aan kaartje kon hij zijn taalgebruik NIET aanpassen. Je zit tussen de wachtende zwangere vrouwen, wat best confronterend is. En last but nog least, ik voelde me echt een nummertje.

 

In het Rijnstate zijn ze heel vriendelijk, de artsen overleggen goed met elkaar, ze weten ons verhaal. Ook de verpleegkundigen zijn adequaat. Ook is hun hele instelling veel positiever dan ieder ander in het Erasmus. Zo blij dat we dit toch gedaan hebben, dat overstappen.

Ohja, omdat het vrij gunstig uitkwam met mijn cyclus, konden we nog een IVF-traject ingaan vóór de feestdagen. Dus ze denken echt mee.

 

Groeten,

 

Marjolein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ook ik heb na IUI behandelingen gelopen in het EMC. Het is al wel wat jaren geleden (mijn jongste zoon is nu 3 jaar) maar ik heb het altijd super ervaren daar. Daar in totaal 8 IVF behandelingen gehad en altijd super geholpen, vriendelijk behandeld. Alleen bij de laatste IVF behandeling hebben ze een "klein" foutje gemaakt. Ik was zwanger, meldde dit netjes aan de telefoon en er werd een 1ste echo afspraak gemaakt. Helaas kreeg ik bij 6 weken een miskraam. Ik belde het EMC op om dit te melden. De echo afspraak bleef staan om er zeker van te zijn dat alles weg zou zijn in mijn buik. Toen ik voor de echo kwam feliciteerde de arts ons met onze zwangerschap. Ja beetje lullig als je een week ervoor een miskraam heb gehad. De arts werd ook helemaal rood en vond het verschrikkelijk. Maar voor de rest alleen maar lof over het EMC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden