Ga naar inhoud

Eitjes delen niet


Aanbevolen Berichten

Hallo dames,

moet echt even eitje kwijt, als we het over de duivel hebben.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk geen kinderen kan krijgen omdat mijn eitjes niet goed zijn. Ten eerste groeien ze niet uit zichzelf en bij de ivf poging zijn ze allemaal stuk gegaan. Daarbij heb ik twee keer al vrij snel een miskraam gehad, waarschijnlijk omdat je wel zwanger wordt maar na een hele korte tijd de deling stopt en het afbreekt. NU nog een laatste kans icsi, maar de dokter zegt met deze gegevens omdat geen buisje van de 14 goed is ontdooit, de kans heel heel erg klein is. Ik weet even niet wat te doen en was benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ymkeh,

 

Wat een waardeloos bericht zeg.

 

Maar ik zou toch zeker een second opinion vragen bij een van de betere klinieken. En eens icsi proberen. Ik weet uit ervaring dat de kwaliteit van de embryo's bij de ene kliniek bewezen beter is dan bij de andere.

 

Het is geen garantie uiteraard maar als ik het opgegeven had zoals mijn vorige gyn geadviseerd had, zou ik nu mijn zoon niet gehad hebben.

In elk geval kun je dan voor jezelf zeker weten dat je alles geprobeerd hebt.

 

Heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid

 

Mijn eicellen zijn ook niet goed. Maar met lang protocol met menopur en waarschijnlijk een laborante met gouden handjes heb ik nu toch een kindje. ik wil geen valse hoop geven maar het lange protocol met menopur gaf toch echt betere resultaten dan bij 6 pogingen elders met gonal of puregon.

 

Geertgen staat volgens mij ook goed aangeschreven maar bijvoorbeeld het VU of Voorburg ook. Bij Freya kun je een lijst vinden met de resultaten per kliniek. Ik heb er al een tijd niet op gekeken maar toen ik er op keek stond het VU op nummer 1 dacht ik.

 

Ik ben zelf onder behandeling in Jette UZ Brussel.

 

IVF deed bij mij helemaal niet veel bijzonders. Pas bij icsi had ik fatsoenlijke embryo's en toen ik naar jette ging met lang protocol menopur had ik ineens 4 stuks A kwaliteit waarvan van een topper van 13 cellen op dag 3.

 

De kwaliteit kan ook per maand wisselen dus je kunt goede en slechte maanden hebben. je kunt twee keer pech gehad hebben maar misschien zijn je eicellen wel echt heel slecht. Ik weet het niet, ik weet alleen dat icsi echt voordelen kan bieden, menopur bij sommige vrouwen betere kwaliteit geeft en ik zweer zelf bij lang protocol (en de kliniek waar ik nu zit).

 

Je kunt ook eerst nog een keer icsi bij geertgen doen maar probeer dan eens andere medicatie voor te laten schrijven tegelijkertijd. Wie weet scheelt het iets.

 

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve noor, Tranen rollen over mijn wangen. Wie weet! Ben zo bang omdatvze allemaal niet overleefde. Maar er is dus hoop. Mag je zo maar naar brussel? Dank je wel!! Liefs ymkehQUOTE=noor;499198]Hoi meidMijn eicellen zijn ook niet goed. Maar met lang protocol met menopur en waarschijnlijk een laborante met gouden handjes heb ik nu toch een kindje. ik wil geen valse hoop geven maar het lange protocol met menopur gaf toch echt betere resultaten dan bij 6 pogingen elders met gonal of puregon. Geertgen staat volgens mij ook goed aangeschreven maar bijvoorbeeld het VU of Voorburg ook. Bij Freya kun je een lijst vinden met de resultaten per kliniek. Ik heb er al een tijd niet op gekeken maar toen ik er op keek stond het VU op nummer 1 dacht ik.Ik ben zelf onder behandeling in Jette UZ Brussel.IVF deed bij mij helemaal niet veel bijzonders. Pas bij icsi had ik fatsoenlijke embryo's en toen ik naar jette ging met lang protocol menopur had ik ineens 4 stuks A kwaliteit waarvan van een topper van 13 cellen op dag 3. De kwaliteit kan ook per maand wisselen dus je kunt goede en slechte maanden hebben. je kunt twee keer pech gehad hebben maar misschien zijn je eicellen wel echt heel slecht. Ik weet het niet, ik weet alleen dat icsi echt voordelen kan bieden, menopur bij sommige vrouwen betere kwaliteit geeft en ik zweer zelf bij lang protocol (en de kliniek waar ik nu zit).Je kunt ook eerst nog een keer icsi bij geertgen doen maar probeer dan eens andere medicatie voor te laten schrijven tegelijkertijd. Wie weet scheelt het iets.Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je bent vrij om te gaan waar je wilt maar bij sommige verzekeringen moet je het overleggen en of van te voren indienen. Het bedrag in jette is wel hoog hoor. maar ik heb het toch vergoed gekregen nadat ik de specificatie had ingediend. het hoge bedrag wordt mede veroorzaakt doordat alles incl is. Dus gesprekken, narcose, echo's punctie tp en de utrogestan. toen het gespecificeerd was kreef ik ineens wel veel meer terug dan de 1900 die ze eerst gezegd hadden. Het totaalbedrag was schrik niet 4400 euro voor icsi imsi en assisted hatching.

 

maar ik zou niet aangeven dat de reden voor wijziging is dat ze het daar hebben opgegeven want dan gaan ze zeker moeilijk doen maar ivm second opinion. Daar heb je recht op.

 

Maar nogmaals het zou goed kunnen dat ze in geertgen ook betere resultaten boeken met icsi. Mijn lang protocol was 2 weken decapeptyl vervolgens menopur erbij in totaal dus bijna 4 weken deca en 12 dagen menopur.

 

Groetjes

 

Groetjes

noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ymkeh, wat een gedoe zeg. Wel herkenbaar.

 

Bij mij zou het ook aan de eitjes liggen. Ik had er nooit heel veel (4-9 stuks) en een lage bevruchtingsgraad. Maar ICSI heeft dit % wel omhoog gekrikt, ook al zou het zaad goed zijn. Wij hadden ook het meeste baat bij Menopur, maar in mijn geval viel het korte protocol beter.

 

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "stuk gegaan", maar ik ken een verhaal van iemand waarbij -bij ICSI- bij het aanprikken alle eitjes kapot knapte. Die is daarna voor eicedonatie gegaan, en dat lukte met het zaad van haar man wel goed en was ook meteen raak. Een bevestiging dat het daaraan lag. Zij (en ik) waren ook ooit eerder kort zwanger geweest.

 

Mijn advies is zeker om ICSI vragen, desnoods in een ander ziekenhuis, want bij mij zag men bij deze 6000x grotere uitvergroting dan IVF, dat mijn eitjes toch goed waren. Wellicht kan dit ook voor jullie gelden. We hopen het, veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een ICSI behandeling in het VU gehad met zaad dat 4 jaar ingevroren heeft gezeten. Gelijk bij de 1e tp van 1 embryo zwanger, inmiddels alweer 23 weken. Ze gebruiken in het VU een bepaald pompje met de tp die de kans van slagen verhoogd, geloof naar 35% per tp.. Succes, ik wens je het allerbeste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in het VU hebben ze een vernieuwde ontdooitechniek dacht ik. Ieder geval heeft daardoor een cryo to net zoveel kansen.

 

Ik wou dat wij hier eerder terecht waren gekomen! Het hoifd daar is ook zo'n vakidioot! En het is lekker dat er een aparte afdeling is, ver van verloskunde. Men is heel begaan en bekwaam! Kan ik niet van het AMC zeggen allemaal, wat een rommeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Alle eitjes ontdooien wel maar delen niet. Alle buisjes stuk. Onze dokter zegt dat we waarsch niet zwanger kunnen worden. En dan bij het laatste buisje, krijgen we tel op eerste dag dat het niet deelt en op dag 2 toch ineens wel. Hè? Ene dag probeer je te realiseren dat het er voor ons waarsch niet inzit en dan dit. Ik ben in de war en heb weer hoop. Zij hadden het nog nooit meegemaakt. Herkent iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ymkeh

 

Ik ga er van uit dat je embryo's bedoelt en geen eicellen. Ik vraag me af als ze allemaal tegelijk ingevroren zijn, is er dan misschien geen fout gemaakt tijdens het invriezen. Want op zich vriezen ze toch geen slechte embryo's in. Hoeveel cellig waren ze bij invriezen en welke dag zijn ze ingevroren?

 

Ik ga er ook vanuit dat dit je eerste verse poging was. Dan heb je ongetwijfeld wel een terugplaatsing gehad van verse embryo's (dus nog niet ingevroren). Dan is het toch sowieso heel raar dat vanwege het feit dat je cryo's niet goed ontdooien onmiddellijk deze conclusie wordt getrokken? Als je nog een keer een verse poging doet zijn de resultaten misschien heel anders dan nu.

 

Maar een trage starter, dat kan. Elliebellie uit het afvalclubje had ook een trage starter maar hij is wel ingenesteld. Helaas uiteindelijk mis gegaan maar het kan dus wel. Het was overigens een vers embryo bij haar en geen cryo die pas op dag 2 alsnog ging delen maar ik heb het vaker gehoord hoor.

 

Het is waarschijnlijk toch een sterke jongen dat ie nog zijn best gaat doen. Wie weet!

 

Heel veel succes! Hou je ons op de hoogte meis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was eerste verse poging. Zij trok de conclusie omdat we al 3 jr. Bezig zijn, de bevroren embryo's na ontdooiien niet delen, 2 keer pos test maar vrij direct afgebroken. Ze waren per 2 ingevroren en een paar buisjes per 1 en daar was deze er een van. Ze zijn na 1 dag ingevroren. En daarbij groeien mijn follikels slecht. Vaak te klein. Ik begrijp er niets van. Vu heeft maanden wachttijd en verz vergoedt België niet. Enige antwoord wat ik van geertgen krijg is dat ze het niet kennen. Wil ziekenhuis vinden die dit vaker hebben meegemaakt Dank je Noor. Lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik even niet begrijp; ik neem aan dat je ook een verse tp hebt gehad? T feit dat je cryo's hebt vind ik al hoopgevend, ik heb ze nooit gehad, ondanks hoge aantal bevruchtingen. Er staat je toch niks in de weg een volgende poging te doen lijkt me? En als je geen goed gevoel hebt bij je huidige ziekenhuis zou ik ook overstappen. Hebben wij ook gedaan eb gaf een hoop rust.

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een verse tp. De rest ingevroren, en allemaal op een na niet gered, dus niet gaan delen. Nu willen we tweede x IVF of icsi. Vind het wel een heel proces voor 2 kansen. Althans dat is oud gevoel aangezien we dachten dat het alleen de verse tp zou zijn. Vu heeft al een wachtlijst van 3 Mnd voor eerste gesprek en dan nog wachttijd. We wonen in den Bosch dus best pittig. Maar we willen het toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ja ik heb de tp gehad :). De tweede dag ging het alsnog delen. Het enige embryootje wat ingevroren was. En, normaal groeien mijn eitjes nooit maar dit x wel ( net nadat ze mij hadden verteld dat ik waarsch niet zwanger kan worden ) dus ik had 2 dagen daarvoor ook iui gehad. Nog nooit iets uitgekomen maar toch. Was al blij dat eitje groeide. Waarsch ongesteld tussen maandag en woensdag. Hopelijk niet. Maar al sinds dinsdag lage rugpijn. Toch beetje vroeg? Gevoelige borsten maar dit heb ik normaal ook altijd. Nu griep met koorts dus weet niet meer zo goed wat ik voel maar ben er beetje bang voor door die rugpijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden