Ga naar inhoud

IVF starten in oktober 2011?


zomer71

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

zijn er nog meer meiden die in oktober 2011 (nu dus) beginnen met IVF? Lijkt me fijn om elkaar op de hoogte te houden en met elkaar te delen. Ik start vandaag met de decapeptyl en als alles naar wens gaat, zal er rond 9 november een punctie plaatsvinden.

 

Liefs Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo allemaal,

 

zijn er nog meer meiden die in oktober 2011 (nu dus) beginnen met IVF? Lijkt me fijn om elkaar op de hoogte te houden en met elkaar te delen. Ik start vandaag met de decapeptyl en als alles naar wens gaat, zal er rond 9 november een punctie plaatsvinden.

 

Liefs Zomer

 

Hallo zomer71,

 

wij zijn ook in oktober begonnen. Voor mij is het nu dag 7 dat ik de hormonen spuit.

Voor mij is het de eerste keer ivf. Ik heb een zoon van bijna 21. Op mijn 30e heb ik me laten steraliseren voor een erfelijke ziekte. Nu bijna 8 jaar later ben ik dr 1 jaar geleden achter gekomen dat ik die erfelijke ziekte toch niet heb.. En nu probeer ik via ivf de wens die ik altijd heb gehad als nog te vervullen.. Met nog meer kinderen :)

 

Groetjes Meis38

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meis, dat is een vreemd verhaal! Eerst denken dat je je leven moet gaan inrichten vanwege de erfelijke ziekte en dan blijkt het niet zo te zijn. heeft dat te maken met nieuwe medische mogelijkheden?

 

Welkom hier in ieder geval! Ik heb nu 2 dagen gespoten. Ik gebruik decapeptyl, jij ook?

 

Dit is voor ons de 4e IVF. Ik ben zwanger geweest van de derde keer en bevallen van een prachtige tweeling, helaas veel te vroeg en ze zijn ook overleden. We hebben veel verdriet, maar de kinderwens is zo mogelijk nog groter geworden en dus gaan we er weer voor.

 

Gr Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag,

 

Ook ik ben begonnen met een ivf

Behandeling morgen heb ik me eerste echo

Om te kijken of de eitjes gegroeid zijn

Ik prik op dit moment zowel gonal f 112/5

En decatapyl,

Vind het allemaal spannend dit is onze eerste ivf

Behandeling wij hebben een dochter noa

Van bjjna ook onze dochter is met behulp van het vu

Gekomen met ovenlatie inductie,

Op 26 mei 2010 ben ik bevallen van nog een gezonde

Dochter dani dit x een spontane zwangerschap

Tot onze grote verdriet is dani 16 sep 2010

Overleden ter gevolg van de wiegendood,

Ik heb me laten helpen na dani

Enigste manier om nu zwanger te worden is met

Behulp van ivf.

 

Ik wens jullie zo veel goeds.

Veel liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

Ik meld me ook weer. Wij zijn net begonnen met onze 3e IVF poging. Heb de vorige keren heel veel eiblaasjes gehad maar haast geen bruikbare embryo's. Nu gaan we het voor de laatste keer proberen, met nieuwe medicijnen die minder eiblaasjes aanmaken maar wel betere kwaliteit (is het idee)

 

Inmiddels al 2 keer decapeptyl gespoten dus het circus is alweer begonnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ladies! Ik wacht op m'n menstruatie. Dan mag ik dag 3 beginnen met gonal 225 en later cetrotide. Word de 1ste poging, vorige maand begonnen maar op fm te weinig reactie.

 

Ik heb een zoon, bijna 4, dat was spontaan. Daarna een koortsaanval en infectie opgelopen en hupla, eileiders verkleeft. Afgelopen februari na lap spontaan zwanger, maar helaas bbz, waarbij ze 1 eileider hebben weggehaald en de ander was weer te erg verkleeft. Gelijk verwijzing voor ivf.

Nu wachten....

 

Al 3 jaar wacht je dat je menstruatie niet komt, nu duurt het zo lang voor het er is.

 

Meiden voor allemaal succes!

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Gister echo gehad en het gaat super goed

Er groeien op het moment 12 eitjes en morgen moeten

We weer voor een echo,

Ze verwachten woensdag of donderdag de punctie

Dat vind ik zo spannend!

En zaterdag of zondag terug plaatsen!

 

Meiden suc6 allemaal

Miss zijn er meiden die willen mailen op eigen mail?

Daanknaack@hotmail.com

 

Veel liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zomer..

Ja lijkt heel vreemd maar het is zo dat deze ziekte kan krijgen tot je 35e, als je het dan nog niet hebt kan je het ook niet meer krijgen.

En gelukkig heb ik het nooit gekregen. Ben de eerste vrouw in de familie die het niet heeft gekregen. Het mooie is ook dat als je het zelf niet hebt je dr ook geen drager van bent. :)

Waar ik natuurlijk om meerdere reden erg blij mee ben.

 

Ik gebruik puregon.. eerste 4 dagen 200 daarna 225.. Ik ben vandaag voor de 3e echo geweest, 8 eitjes. Morgen moet ik smiddags nog een keer puregon spuiten en dan savonds om 22 uur de ovitrelle.

Woensdag heb ik dan een rust dag, en donderdag is de pick upp.. om half 10.

Zondag vind de terugplaatsing plaats als alles goed verloopt verder.

Spannend hoor allemaal.. vind het ook best een raar iedee allemaal.. :) Vraag me ook zo veel dingen af is 8 veel/ of juist weinig voor de eerste keer?

Zo veel vraag tekens.. ga op deze forum maar eens flink rond spitten.. als ik ergens de andwoorden kan vinden zal het naar mijn idee hier wel zijn

 

Jeetje zeg.. wat een verdriet! Weet eerlijk gezegt niet zo goed wat ik moet zeggen..

Ga zo hard duimen voor jullie.. :)

 

Groetjes Meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

vanavond mijn eerste injectie decapeptyl gespoten .... vanmiddag wilde ik de rest van mijn medicatie halen, moet ik dit zelf betalen (gelukkig belde de apotheekassistente later dat ze de rekening naar de zorgverzekeraar stuurt) !! Het is mijn 1e IVF poging. We doen mee aan de INeS studie ( http://www.freya.nl/web_studies/ines.php?smnr=43), en zijn uitgeloot voor IVFset. Keispannend. Heb geen eerdere vruchtbaarheidsbehandelingen gehad nog. Hoop voor ons allemaal dat het lukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden!

Fijn dat we elkaar hier allemaal hebben gevonden, de meiden die starten in oktober!

 

Blijkbaar ben ik de ervaringsdeskundige, dit is onze 4e IVF. Bij de derde zijn we zwanger geworden van een tweeling, deze is helaas uitgelopen op een vroeggeboorte en onze jongens zijn overleden.

De kinderwens is nu NOG groter en dus gaan we weer starten met IVF.

 

Tips:

- geef toe aan evt vermoeidheid en probeer tijd vrij te maken rond en na de punctie / terugplaatsing

- wees blij met iedere goede stap, een goede echo, een goede punctie, een bevruchting enz enz

- ga er niet vanuit dat je een geweldige opbrengst hebt en mega veel embryo's (dan kan het allemaal alleen maar meevallen)

- besef dat niet in iedere follikel die je op de echo ziet een eicel hoeft te zitten, kan wel, hoeft niet.

 

Ik wil niet vervelend doen met deze dingen, maar ik wist ze eerst niet. Ik dacht dat iedereen cryo's had, behalve ik.... Dat iedereen bv 16 eicellen had, behalve ik....

 

Ik voel me wel oke, heb alleen ook nog zwangerschapshormonen in mijn lijf, dus voel de decapeptyl goed zitten in mijn lijf. Maar we gaan ervoor!

Straks met zijn allen op een zwangerenforum!!!!

 

lieve groet, Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Zomer, that's the spirit!!! En alleen maar goed om iedereen voor te bereiden, zeker na de eerste keer dacht ik; had ik dat maar van te voren geweten...

Vanavond 2e keer deca spuiten, hopelijk niet weer opstaan met migraine!

 

Succes allemaal deze maand!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomer71 dank voor je tips! Ik neem ze ter harte!

Wat onwijs heftig wat jullie hebben meegemaakt zeg met jullie zoontjes! Maar gelukkig heb je de hoop niet verloren.

 

Ik heb heeeeeeel veel hoop, genoeg voor iedereen op dit forum!!

 

Vanavond naast de decapeptyl ook met puregon beginnen, zie wel op tegen de hormonen, maar goed alles voor t goede doel, nietwaar? Van de anticonceptiepil ben ik nooit blij geworden, voelde me daar een emotioneel wrak van, ben zonder hormonen eigenlijk al best hormonaal ongeleid projectiel :-)

 

@KMO ik zie dat we in hetzelfde schema zitten, kort protocol, over 2 weken een punctie??

 

Niemand in mijn omgeving weet dat wij met IVF bezig zijn, sporadisch vraagt iemand me of ik uberhaupt een kinderwens heb, terwijl ik bijna 34 jaar ben!! tVoelt dus echt als een geheime missie van man en mij :-) Delen jullie het met veel mensen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai

 

bij ons weet ongeveer iedereen waar we mee bezig zijn. Dat vind ik zelf prettig, ik kan overal mn verhaal kwijt. Mensen snappen t als ik de koffieruimte uitloop als er veel dames over hun zwangerschap praten etc. Voelt de geheime missie prettig voor jullie?

Ik weet niet of ik een kort protocol heb... wat houdt dat in? Ik ben gister begonnen met deca, donderdag puregon en volgende week woensdag eerste echo. Hopelijk dit keer meer groeiende eitjes, bij Gonal 150 had ik uiteindelijk maar 2 rijpe eitjes. Heb er wel vertrouwen in, we gaan met 200 puregon beginnen. Ook duimen dat beide eierstokken t gaan doen!

Succes meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, wij hebben bij de eerste poging van IVF iedereen alles verteld. Dat bleek voor ons achteraf best zwaar, want als het niet is gelukt en je dat aan mensen moet vertellen...bleek voor ons zwaar. Dus; later hebben we niet verteld aan mensen als we bezig waren, maar vertelden we achteraf hoe het was gegaan.

Nu hebben we het aan niemand verteld (oké mijn allerbeste vriendinnetje weet dat we gaan beginnen, maar ook niet dat ik bezig ben). Het is echt onze eigen geheime missie en dat voelt nu heel goed aan.

Ik denk dat het voor iedereen anders is, tuurlijk is het fijn om te delen, maar soms is het ook fijn om met elkaar de dingen te verwerken en erna te delen. Dus; doe wat bij jou en je partner (als die er is...) goed voelt en volg je hart.

 

Polkadot: fijn dat je genoeg hoop hebt voor ons allemaal. Wie weet gebruik ik soms een sprankje van je om ook weer wat hoop te voelen. Meestal gaat het goed hoor! En inderdaad, hardstikke heftig wat we meemaken. Zeker omdat ik volgende week was uitgerekend. Maar het voelt goed om bezig te zijn met de IVF.

 

KMO: hier vind je uitleg over kort en lang protocol, ikzelf heb het lange protocol, dit is standaard in het ziekenhuis waar wij lopen.

http://www.ivf-site.nl/ivf.html

 

Lieve groet, Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond dames..

 

Morgen ochten zijn we aan de beurt.. half 10 moeten we in het ziekenhuis zijn voor de punctie..

Slaap al 2 dagen bijna niet.. zo spannend!!!

 

Nou ik ga maar probeeren te slapen... voor ik in slaap val ga ik nog ff duimen voor jullie allemaal... En niet te vergeten voor ons zelf natuurlijk ook.. :icon_smile:

 

Liefs meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden