Ga naar inhoud

Wie zwanger met PESA+ICSI of TESE+ICSI?


Megan

Wie (wil) zwanger (worden) m.b.v. PESA of TESE?  

33 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie (wil) zwanger (worden) m.b.v. PESA of TESE?

    • Zwanger, PESA, 5 of minder terugplaatsingen
    • Zwanger, PESA, meer dan 5 terugplaatsingen
      0
    • Zwanger, TESE, 5 of minder terugplaatsingen
    • Zwanger, TESE, meer dan 5 terugplaatsingen
    • (Nog) niet zwanger, PESA, 5 of minder terugplaatsingen
    • Nog niet zwanger, PESA, meer dan 5 terugplaatsingen
    • Nog niet zwanger, TESE, 5 of minder terugplaatsingen
    • Nog niet zwanger, TESE, meer dan 5 terugplaatsingen


Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

Wij zijn gisteren in Dusseldorf geweest. Na 4x ICSI met zaad verkregen uit een PESA operatie (goed beweeglijk, tijdens operatie beoordeeld door embryoloog), waardoor we 11 terugplaatsingen hebben gehad van 13 embryos totaal, vonden we het tijd voor een second opinion. Het heeft nl nog niet tot het zo gewenste resultaat geleid ;-)

 

Nu vertelde de Dr. S daar een enigszins verontrustend verhaal. Hij denkt, en gaf daarbij wel aan dat het slechts een veronderstelling was voor de reden waarom het bij ons steeds niet lukt, dat de zaadjes door de obstructie mogelijk te lang rond hebben gezwommen in de bijbal. Dan zien ze er nog goed uit maar zijn ze mogelijk toch gedegenereerd.

Hij was meer een voorstander van TESE om die reden, dan haal je de zaadjes er eerder uit.

 

Daardoor vraag ik me nu af hoeveel meiden succesvol zwanger zijn geraakt mbv PESA, en hoeveel mbv TESE, en hoeveel meiden dit nog aan het proberen zijn maar bij wie het ook lang duurt.

Ervaringen zijn natuurlijk ook welkom!!

 

Groet Megan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi megan, ik ben nu 19 weken zwanger van tese+ icsi in Nijmegen. Mijn vriend vond de tese echt reuze meevallen. Er is overigens ook een tese-topic: wie in afwachting van tese, veel van de meiden daad zitten ook in Düsseldorf.

 

Succes in ieder geval, wij zijn blij dat we tese gedaan hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heftige veronderstelling van de arts zeg.

 

Wij zijn na 10 terugplaatsingen (van 4 icsi met tese) zwanger geraakt. Mijn man vond de tese tegenvallen, mede ook omdat ze toen op zoek gegaan zijn waar bij hem de verstoppingen zaten in de zaadleiders. Dus er was flink gewroet daar beneden.

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Megan

wij lopen ook in DD en man vriend heeft vorige maand een TESE in Mulheim gehad. Het is hem erg tegengevallen, veel pijn en slechte genezing van de wond. Hij is nog na een paar dg weer terug geweest naar de arts aldaar. Wel 7 rietjes in de vriezer, die we wrs gaan gebruiken voor ECD.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Mijn man heeft deze maand een acute tese gehad op mijn punctie dag. Maar jammer genoeg ben ik niet zwaanger. Het was onze tweede icsi. Bij eerste poging was tese of pesa niet nodig. Maar ook niet gelukt. Dus...

 

Maar tese zelf viel nog mee volgens mijn man. Hij heeft wel paar dagen last gehad. Maar hij neemt alleen 2 of 3 dagen paracetamol, en is het weer over.

 

We hebben nu nog 2 rietjes zaad ingevroren.

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn man heet net de PESA achter de rug. Onze (Nederlandse) arts vertelde dat hij alleen het begin van de bijbal aanprikte om te voorkomen dat hij te lang rondzwemmende zaadjes zou meepakken. Het is dan wel moeilijker om er veel te oogsten, wij hebben maar 3 rietjes en per rietje zit er weinig in. Maar wel genoeg voor ICSI gelukkig, daar starten we in november mee.

 

Veel succes en ik ben benieuwd naar je ervaringen in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi megan,

wij zitten ook in PESA ICSI traject. In Leiderdorp. Mijn vriend heeft vorige week vrijdag in het ziekenhuis de PESA moeten ondergaan. Maar die is niet goed gegaan. Er bleek niets gevonden te zijn. en nu moet hij vrijdag aanstaande wederom de behandeling ondergaan. Dit keer in de kliniek zodat ze de kwaliteit direct onder microscoop kunnen bekijken.

we zijn best een beetje nerveus. er is al weinig informatie te vinden over ervaringen met PESA. en degeneratie verhalen maken je niet meer hoopvol.

Maar goed. gelukkig lees ik hier ook dat het zelfs in 1 x raak kan zijn.

stap voor stap zeg ik iedere keer tegen mezelf.

Ik lees in jouw handtekening dat jullie al een heel traject achter de rug hebben. Heftig.

Zijn jullie er al uit of jullie voor een TESE gaan?

 

Gr, Melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi megan,

wij zitten ook in PESA ICSI traject. In Leiderdorp. Mijn vriend heeft vorige week vrijdag in het ziekenhuis de PESA moeten ondergaan. Maar die is niet goed gegaan. Er bleek niets gevonden te zijn. en nu moet hij vrijdag aanstaande wederom de behandeling ondergaan. Dit keer in de kliniek zodat ze de kwaliteit direct onder microscoop kunnen bekijken.

we zijn best een beetje nerveus. er is al weinig informatie te vinden over ervaringen met PESA. en degeneratie verhalen maken je niet meer hoopvol.

 

Hoi Melanie, wij lopen ook in Leiderdorp en hadden bij de eerste PESA ook nul zaadcellen. Agelopen vrijdag is mijn man als eerste man in het MCK zelf behandeld. De arts heeft toen aan beide kanten 2 x geprikt met uiteindelijk goed resultaat! Ik was vreselijk nerveus van tevoren, jij ook? Heel veel succes en ik hoop voor jullie ook op een positieve uitkomst!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties meiden. Ik heb het idee dat het toch niet zo heel veel voorkomt. Ik weet ook niet of ik het degeneratie verhaal moet geloven.

Spannend, een tweede poging. Hoop dat het lukt.

Eigenlijk weet ik het allemaal niet meer zo goed........dus nee, we zijn er nog niet uit.

Sterkte allemaal: -)

Megan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Flyr,

ik kan mij voor stellen dat je bloed nerveus moet zijn geweest. ik ben het nu al een beetje. laat staan als we morgen naar Leiderdorp toe rijden. maar je positieve bericht wordt erg gewaardeerd! fijn dat het bij jullie in ieder geval de tweede keer wel geslaagd is. maar nu wordt het helemaal spannend voor jullie! succes met het IVF traject.

Hoi Megan,

Ik kan mij voorstellen dat je het niet meer weet. Hoop dat je een beetje steun hebt in je omgeving om deze keuze te kunnen maken. Heel veel sterkte in ieder geval.

Gr, Melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Megan, wat hebben jullie al veel tp's gehad zeg. Lijkt me heel moeilijk om steeds weer de teleurstelling te verwerken en verder te gaan. Hopelijk bied een tese een beter resultaat voor de volgende icsi.

Mijn vriend heeft in februari een tese ondergaan in mulheim. We hebben nu twee verse tp's gehad en twee cryo tp's. Met de laatste cryo tp ben ik nu in de wachtweken. Na drie tp's nog geen positief resultaat maar hopelijk bij de vierde wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Flyr,

ik kan mij voor stellen dat je bloed nerveus moet zijn geweest. ik ben het nu al een beetje. laat staan als we morgen naar Leiderdorp toe rijden. maar je positieve bericht wordt erg gewaardeerd! fijn dat het bij jullie in ieder geval de tweede keer wel geslaagd is. maar nu wordt het helemaal spannend voor jullie! succes met het IVF traject.

 

Hoe is het gegaan vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan 2011 heeft mijn man ze 1ste PESA gehad. In juni 2011 begonnen we aan onze 1ste ICSI poging. 8 juli had ik de punctie waarbij 18 eicellen het resultaat was. Het zaad van mijn man werd ondooi, maar ze vonden niet genoeg goede zaadcellen voor 18 eitjes. Waardoor mijn man 8 juli nog een PESA moest ondergaan, zodat ze met vers zaad konden werken. 2 dagen daarna werden we gebelt dat we 11 embryos hadden. De dag daarna kregen we 1 A-kwaliteit terug geplaats en werd ons verteld dat ze er nog 6 hadden ingevroren. Onze 1ste ICSI poging is gelukt we zijn vandaag precies 16 weken zwanger en vanmiddag hebben we een geslachtsbepaling. We hebben onze PESA/ICSI gedaan in nijmegen het radboud ziekenhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Megan en Flyr,

De tweede poging is niet goed gegaan. Wel zaad maar geen zwemmers gevonden. De arts vertelde ons dat hij ons dit zou laten verwerken en ons volgende week wel terug belt om eea door te nemen. we hebben geprobeerd het van ons af te zetten dit weekend, maar dat is niet echt gelukt. Juist ook omdat we niet weten of in dit geval een TESE ook nog tot de mogelijkheden behoort of niet. en op het internet is hier ook zo weinig over te vinden. We zullen het belletje van de arts af moeten wachten.

hoe gaat het met jullie?

Gr, Melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Megan en Flyr,

De tweede poging is niet goed gegaan. Wel zaad maar geen zwemmers gevonden. De arts vertelde ons dat hij ons dit zou laten verwerken en ons volgende week wel terug belt om eea door te nemen. we hebben geprobeerd het van ons af te zetten dit weekend, maar dat is niet echt gelukt. Juist ook omdat we niet weten of in dit geval een TESE ook nog tot de mogelijkheden behoort of niet. en op het internet is hier ook zo weinig over te vinden. We zullen het belletje van de arts af moeten wachten.

hoe gaat het met jullie?

Gr, Melanie

 

Hoi Melanie,

 

Wat een tegenvaller! Echt balen voor jullie. Ik hoop dat dat de arts met een goed voorstel komt. Ik weet ook niet of ze in Leiderdorp wel Tese doen, ik kon er ook weinig informatie over vinden.

 

Sterkte met het wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melanie, wat naar voor jullie. Het is afhankelijk wat de reden is voor geen zaad maar in principe zou een tese nog tot goede resultaten kunnen leiden. Tese wordt in Nederland alleen gedaan in het amc in amsterdam en het radboud in Nijmegen. Amc heeft een hele lange wachtlijst dus mochten jullie daarvoor gaan dan zou ik eerder kiezen voor het radboud of Duitsland of belgie.

Succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks ladies. wij zullen AMC inderdaad niet eens overwegen. fijn dat die telefoontjes ons door jullie ervaring en kennis bespaard blijven. maar goed. wij wachten nog op bericht van de arts of tese in ons geval uberhaupt nog een optie is. we hopen het zo. zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even snel een update. mijn man komt inderdaad in aanmerking voor een Tese. Amsterdam werd door de uroloog uit Leiderdorp afgeraden i.v.m. wachttijden. Hij heeft ons doorverwezen naar Rotterdam. Erasmus. Zij werken weer samen met Brussel. Prima. Ga ze vandaag bellen voor een afspraak. De arts vertelde ook dat ze al een aanvraag hebben lopen om in Leiderdorp ook Tese uit te mogen voeren. Maar dat zal nog een lange tijd lopen en hij adviseerde ons hier niet op te wachten.

wij zijn blij dat er nog hoop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoopvol nieuws Melanie! Heb je al een afspraak kunnen maken? Jammer op zich dat TESE nog niet in Leiderdorp kan, maar Rotterdam is in ieder geval makkelijker dan het buitenland toch?

 

Hoe staat je man tegenover de TESE-ingreep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn heh Flyr?!

 

Mijn man zou het liefst vandaag nog onder het mes gaan. Hij heeft er geen moeite mee, ook al vielen de Pesa's erg tegen. We kunnen alleen pas een afspraak maken wanneer alle medische gegevens beoordeeld zijn door de arts in Rotterdam (zo ook in Nijmegen overigens). Dus ik heb alles opgevraagd en iedereen stuurt alles naar ons thuis op. Kan het volgende week richting ziekenhuizen. en dan afwachten waar we terecht kunnen. Ik ben nu aan het uitzoeken wat financieel de gevolgen zijn wanneer hij in Rotterdam de Tese ondergaat en ik dus vanwege Nederlandse regelgeving de IVF in Brussel moet ondergaan. Volgens mij lopen we dan tegen enorm hoge kosten op omdat alle verzekeringsmaatschappijen alleen het nederlandse tarief vergoeden. en in Belgie zijn de IVF kosten veel hoger.

Houdt je van de straat heh?:-) Ik vind het niet erg om zelf mee te betalen. Maar het zou fijn zijn dat ik weet waar ik op moet rekenen.

 

Hoe gaan jullie? Weet je al wanneer je met IVF kunt beginnen? of ben je al begonnen? Spannend!

 

Gr, Melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Melanie,

 

Wat stoer van je man :toppie: Die van mij vond de Pesa's ook geen pretje en heeft nog steedseen beetje last. Maar hij had het er graag voor over. Ik heb niet superveel vertrouwen in het zaad wat nu ingevroren is, dus ik zou er niet van opkijken als wij ook Tese moeten gaan doen.

 

Wel lastig dat jij de IVF dan in Brussel moet ondergaan. Ik vind het ook zo ondoorzichtig, al die verzekeringstoestanden. Daar alleen al zou je wanhopig van worden ;-)

 

Ik verwacht mijn menstruatie over ruim een week en dan mag ik met prikken beginnen! A.s. dinsdag hebben we voorlichtingsavond + prikinstructie in Leiderdorp. De meeste medicijnen heb ik al in huis. Het is dus bijna zover en ik vind het erg spannend! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het gaat lukken, gek he? Mijn man is daar veel rustiger onder. Gelukkig maar want ik word een beetje een emotioneel twijfelwrakje van dit proces en dan ben ik nog niet eens met de hormonen begonnen haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden