Ga naar inhoud

Laatste poging


Gast Guusje

Aanbevolen Berichten

Ik heb lang zitten twijfelen om hier een topic te openen. Maar ik heb er toch behoefte aan om het op te schrijven en een soort dagboek bij te houden. En met steun van dit fijne forum hoop ik dat ik hier goed aan doe.

 

Mijn man en ik hebben besloten dat na deze ronde er geen 3e poging meer gaat komen. Dit omdat de laatste poging lichamelijk erg zwaar was, en ik mijn gezondheid niet in gevaar wil brengen. En ook ivm met mijn leeftijd, ben 39 jaar. Maar ook omdat ik het geestelijk erg zwaar vind worden. Alles bij elkaar opgeteld, we gaan voor de laatste 6 cryo's.

 

Vrijdag 19 augustus heb ik een echo, om te kijken hoe het met de cyste (endo) is in mijn rechter eierstok. Laatst was de cyste nog 5 cm, en had ik veel klachten, en maakte veel gebruik van pijnstillers. Als de klachten er met de komende ongi nog zijn en de cyste is groot, dan gaat de gyn eerst de hele eierstok operatief verwijderen. Maar als de cyste klein is, geen klachten geeft, dan gaan we deze maand voor de cryo TP. Dus erg spannend vrijdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Guusje,wat heftig.

Krijg kippenvel van toen ik je naam zag en dan: Laatste poding.

 

Wat een moeilijke beslissing zal dat geweest zijn....

 

Ik blijf heel hard voor je duimen dat uiteindelijk jullie drom vervuld mag zijn met een wondertje. Je hebt nog 6 cryo's.

Wat heb jij allemaal mee gemaakt en nu weer spannend voor de volgende echo. Kan me voorstellen dat je helemaal op bent.

 

Geeft de moed nog niet op lieve Guusje. Misschien zit je gouden ei er tussen.

 

Een hele dukke knuffel van mij,

Liefs,Violeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief van je Violetta. Maar dit besluit is niet zomaar uit de lucht komen vallen hoor. Maar wel heftig. Weet je, op een gegeven moment ga je er over nadenken. En ik ben heel erg gaan kijken, wat zijn de voordelen van geen kinderen hebben. Klinkt misschien erg zwart wit, maar niet zo bedoeld. En ik kon ik de loop der tijd wel wat opnoemen. En op een gegeven moment ging ik ook nadenken, wat ga ik dan doen? Een studie. Of me op andere dingen gaan richten.

 

Nuurlijk is het nog niet zo ver, maar voor ons wel tijd om daar over na te denken. En wat ik vaak bedenk, is meer kijken naar de dingen die ik WEL heb (of kan), en waar ik eigenlijk heel erg blij en of gelukkig mee ben. En dat is nog al wat. Gelukkig maar, want veel mensen zullen ook dat niet hebben helaas.

 

Ik realiseer me dat ik eigenlijk een enorm rijk mens ben. Dat maak onze keuze wat makkelijker.

 

Maar we gaan eerst voor het GOUDEN ei ja ;-)

 

Hoe gaat het met jou dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

he Guusje,

 

zo heftig joh wat je allemaal hebt meegemaakt. ik heb ook het een en ander mee gemaakt

en ben nu na mijn 7e poging eindelijk 5weken zwanger. Het is mooi dat je 6 cryo´s nog hebt.

Ik hoop echt dat in iedegeval 1 daarvan zal pakken.

 

ik begon het ook op te geven en probeerde te accepteren dat ik altijd kinderloos zal blijven en

je hebt gelijk we moeten kijken naar wat we WEL hebben. ik moet je eerlijk zeggen, dat nu ik zwanger ben ik de nadelen begin te ontdekken.

ik ben een type dat zich altijd heeeel veeel zorgen maakt om iedereen en ik weet zeker bij mijn eigen kindje wordt dat nog erger.

ik maak mij nu al druk hoe ik daar mee om moet gaan.

 

meid doe rustig aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikkie, Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar het is niet zo dat ik de nadelen bekijk als er een kleine mag komen. Ik kijk alleen naar, wat kan het voordeel zijn als we kinderloos blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Guusje,

Wat knap van je dat je er zo naar kan kijken, het is helemaal waar maar door de hele emotionele bende kan je vaak niet meer rationeel denken. Ik hoop dat jullie samen dat beeld kunnen vasthouden, dat komt denk ik de behandelingen ook wel ten goede.

Natuurlijk maakt een zwangerschap jullie leven nog rijker maar zo te horen zijn jullie samen ook ontzettend gelukkig, wat jullie tot nu toe al hebben meegemaakt maakt het alleen maar sterker.

Zet m op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij zwanger van de allerlaatste cryo's van onze allerlaatste poging. We zouden de cryo's laten terugplaatsen en dan zou het hoofdstuk ivf/icsi worden afgesloten en een neiuw hoofdstuk beginnen. Net als bij jou Guusje.

En jawel, zwanger van de cryo's. Ik ben overigens 40 nu.

Dus, einde behandelingen wil niet zeggen einde droom. Het nieuwe hoofdstuk is hoe dan ook spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je lieve woorden. Het doet me goed. En gefeliciteeerd met je zwangerschap.

 

Ook wij zwanger van de allerlaatste cryo's van onze allerlaatste poging. We zouden de cryo's laten terugplaatsen en dan zou het hoofdstuk ivf/icsi worden afgesloten en een neiuw hoofdstuk beginnen. Net als bij jou Guusje.

En jawel, zwanger van de cryo's. Ik ben overigens 40 nu.

Dus, einde behandelingen wil niet zeggen einde droom. Het nieuwe hoofdstuk is hoe dan ook spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgende week is het zo ver, mijn rechter eierstok gaat er uit.

 

Ik zie gelukkig niet op tegen de operatie zelf, maar wel wat er uit gaat komen, hoe is mijn linker eierstok, en zit er nog meer endo in mijn buik.

 

Ook ben ik erg benieuwd hoe het herstel zal zijn/gaan. Ik hoorde dat het best lang is. Ik kan het alleen maar afwachten. Of is er iemand die hier bekend mee is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guusje, sterkte met de komendende OK. Ik hoop zo dat het meevalt en je snel verder kan. Denk dat je arts er pas iets over kan zeggen als de OK achter de rug is, maar goed die is best al snel, zal aan je denken! Wat een fijn idee dat die cryootjes niet ouder worden toch ; - ) Laat je niet opjutten door de tijd, liefs van Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eef, bedankt weer voor je lieve woorden. En ja, ik moet me niet op laten jutten door mijn leeftijd, maar dat is soms zo lastig. Maar een maand later moet idd niet meer uitmaken.

 

Ik zal het dus proberen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guusje, succes! Ik hoop dat het herstel snel is en je weer snel aan de TP's kan beginnen.

Ik zou wel alle tijd nemen om te herstellen............stél je wordt zwanger, dan is het al zwaar genoeg. Als je dan nog van een op. aan het herstellen bent....

Hoe dan ook: ik gun het je! Sterkte en snel beter worden he?!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Guusje, nog een weekje en dan is het zover. Kan me wel voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet. Hoe ziet je linker eierstok eruit, hoe is het met de endo?

Allemaal vragen die je nu bezig houden.

Bij mijn kijkoperatie in mei 2009 zouden ze in eerste instantie alleen alle verklevingen die ik in mijn buik en rondom eierstokken en eileiders had verwijderen en de kleinere cyste aan mijn rechter eierstok. Uiteindelijk bleek de kleine cyste zo groot te zijn als mijn baarmoeder en drukte die zo erg op mijn eierstok en eileider rechts dat deze niet meer goed zouden werken en dus hebben ze die ook meteen verwijderd. Linker eileider was ook nog eens verkleefd aan de onderkant van mijn baarmoeder, dus die hadden ze ook losgemaakt. Schade van binnen was dus niet bekend. IVF was de enige optie nog. Intakegesprek al gepland voor na onze vakantie.

Herstel daarna ging wel iets langzamer dan verwacht, met name bij het sporten ben ik lang eruit geweest. 7 mei de operatie, een maand later ofzo volgens mij controle en toen kregen we ook weer groen licht om het te proberen en in augustus heb ik toen positief getest, dus 2-3 maanden erna was ik zwanger. Helaas geëindigd in een mk, maar wellicht omdat alles weer schoon van binnen was is het ons denk ik gelukt. Helaas al die maanden dat we niet met de ivf bezig waren is het ons niet meer gelukt, maar goed.

Je kent mijn verhaal zo'n beetje al.

 

Meid, ik wens je veel succes volgende week met de operatie. Ik zal een kaarsje voor je laten branden en ik wens je een spoedig herstel toe! en dat de cryo's daarna dan maar goed hun best mogen doen!

 

we keep in touch!!

 

liefs,

Tool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi guusje ik ken natuurlijk je niet:), maar lees net dat je je eierstok laat verwijderen en dit doe je natuurlijk niet zomaar.

Ik wil je even een iest positief meegeven, ik was er binnen een week weer boven op, geen napijn alleen een beetje moei van de narcose, 2 maanden later begonnen wij weer met ivf dus is mij 100% meegevallen. ik was zo blij dat ie er uit was.

Ik heb nog alleen mijn rechter eierstok over maar daar heb ik inmiddels 2 keer ivf meegedaan , super embryo's van gekregen, ik merkte duiderlijk het verschil met mijn eerste ivf.

Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat het jou ook zo mee mag vallen.

 

Liefs Roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden