Ga naar inhoud

overstappen naar ander ziekenhuis voor 3e icsi?


groentje83

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb me sinds kort aangemeld en dit is mijn eerste berichtje van mij.

Ik heb 2 mislukte icsi behandelingen achter de rug (5 terugplaatsingen, 1 keer zwanger geweest van cryo, maar ma met 9 weken) en de 2e verse icsi kwam ik aan de hand van bloedtest achter dat ik wel zwanger was geweest, omdat er hcg inzat, maar verloor al heel snel na terugplaatsing erg veel bloed. Punt is alles lijkt goed te zijn, altijd top embryo's (ok, beetje pech met ontdooien cryo's, 3 van de 7 gesneuveld), vandaar ook eerste 2 verse pogingen maar 1 embryo mogen hebben (wilde er 2, maar deden ze absoluut niet) nu derde behandleing mag dat wel. Ik doe trouwens icsi MCL in combi met UMCG. Ik ben jong, 28, en drink bijna niet (meer), rook niet, geen overgewicht en de artsen gooien het op dikke pech dat het niet is gelukt.

De derde behandeling wil ik dan ook om alles te hebben geprobeerd in combi met acupuntuur doen (iemand daar misschien ook ervaring mee?) maar zit nu enorm in dubio, want zouden ze in een ander ziekenhuis meer kunnen? Dan hoor ik ook wel verhalen over naar het buitenland gaan. Maar levert dat echt wat op (omdat alles eigenlijk volgens het boekje gaat, behalve dus een goede zwangerschap).

 

Ik zou graag willen weten wat jullie hebben gedaan en of dat ook positief resultaat heeft opgeleverd. Nou weet ik wel, ik kan altijd zelf betalen, maar samen zitten partner en ik op modaal inkomen (werken beiden niet fulltime), dus dat wordt voor ons echt met €3500,- per behandeling wat veel. en tot hoe ver moet je doorgaan. De kinderwens is zooo vreselijk sterk, da tik van mezelf weet dat ik het niet naast me neer kan leggen, we zijn zo onderhad al 5 jaar bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Groente ook al wat achter de rug zo te lezen.

 

Ik ben een voorstander van overstappen ben zelf van een zkh naar een kliniek in Leiderdorp gegaan en bevalt prima. Een frisse kijk op dingen misschien wat aanvullende onderzoeken je weet nooit wat er uitkomt.

 

Verder ben ik zelf met acu begonnen ter ondersteuning van onze 3de IVF/icsi. Ook door ervaringen van andere te lezen. Mijn motto baadt het niet dan schaadt het niet.

Tuurlijk moet er ook een dosis geluk bij zitten dn de ene maand heb je meer kans dan de andere.

 

Kijk wat voor jou de mogelijkheden zijn. Vrijblijvend een gesprek aanvragen, sfeer proeven kan altijd.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier Groentje

 

Wij hebben toevallig komende maandag ons intake gesprek in het UMC Utrecht dus hoe het gaat verlopen weten we nog niet maar we hebben de eerste 3 pogingen gedaan in Enschede in combinatie met Zwolle en Dusseldorf.

Als jij wil overstappen naar het buitenland moet je er wel rekening mee houden dat de kosten daar hoger liggen en dat je dus waarschijnlijk wel wat bij moet betalen (moesten wij wel in Dusseldorf) dat je straks niet voor verrassingen komt et staan mocht je overstappen.

 

Ik wil je heel erg veel succes wensen in je keus je kunt altijd een intake gesprek ergens aangaan en aan de hand daarvan beslissen. Jullie gevoel moet er goed bij zijn en niet dat van een ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, net een berichtje getypt, vind ik 'm niet terug, ff wennen aan het forum denk ik..

 

sylvino, heb ook lopen twijfelen aan leiderdorp, maar naief als ik ben dacht ik lukt zo ook wel, alles ziet er nl goed uit. ik zal idd eens gewoon een intake aanvragen, wellicht biedt dat me wat inzichten. jij hebt daar wel nieuwe inzichten gekregen? Ik ga vandaag toch maar even bellen.

 

mari, dus ook al naar het buitenland geweest, zonder resultaat helaas, hadden jullie daar oo kassisted hatching? en wat wa sje gevoel bij dusseldorf? Ik hoop dat Utrecht je meer geluk gaat brengen, mag ook wel eens raak zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Groentje

 

Van harte welkom.

 

Ik ben ook overgestapt na 5 ICSI's voor een IVF poging in Rotterdam, vervolgens naar Brussel (Jette) voor een ICSI waar onze zoon uit is geboren, vervolgens daar nogmaals zwanger geraakt maar helaas MA met 8 weken, toen Dusseldorf geprobeerd vanwege de frisse kijk op dingen daar, en nu toch weer terug bij Jette. Why change a winning team?!

 

Ik ben een soort IVF sloerie dus haha. Ik doe het met iedereen :-) Maar zonder gekheid, ik vind het zeer goed om eens elders je licht op te steken. Je weet nooit wat het brengt.

 

In mijn geval had ik succes met schildklierhormonen tegen iets te traag werkende schildklier, lang protocol ipv kort, menopur ipv wat anders, en absolutely geen witte wijn vanaf twee weken voor de stimulatie. Je kan denken: het kan ook geluk geweest geweest zijn. Dat was het sowieso, maar aangezien ik van de 20 embryo's die teruggeplaatst zijn, daar binnen 3 pogingen 2 keer zwanger ben geweest, denk ik toch dat 1 van deze dingen voor mij doorslaggevend is geweest. Of een combinatie.

 

Dus: kan kan lonen om eens elders te kijken.

 

Groetjes

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor een IVF sloerie, hihi die kon ik nog niet.

 

Wij hadden teveel meegemaakt in het zkh waardoor wij geen vertrouwen meer hadden. Daarom overgestapt naar MCK en wij zijn er blij mee.

Wij kunnen meedenken over de behandelingen, medicijnen, ivf of icsi of een combi, alles wordt overlegd. Wij voelen ons er prettig bij.

Maar wie weet dat wij alsnog overstappen naar het buitenland, ik hou van een frisse blik.

Het moet ook klikken met je gyn of arts, kan ook zijn dat jij het niets vindt, dat er die klik niet is maar dan weet je dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

noor, haha ivf sloerie, leuk woord :-). Maar jij hebt ook een lange weg behandeld zeg, pff, merk dat ik nu geestelijk al aan het opraken ben en dan moet ik nog met de 3e poging beginnen. Ik drink de laatste tijd sowieso weinig (was nogal eenzuipschuit) en was nogal een koffiedrinker heb ik ook geminderd, zonder resultaat. o ja, slikte ook ad, daar ook mee gestopt, alles voor het goede doel natuurlijk.

 

sylvino, heb een afspraak gemaakt hoor, 1 september kan ik al in Leiderdorp terecht, net wel mijn eigen zkh gebeld voor de medische gegevens, gezegd dat ik eerst alleen even wil informeren en dat ik nog wel op de lijst voor november wil blijven staan. Hopelijk bieden ze idd wat mogelijkheden, ook al lijkt nu alles volgens het boekje te gaan (alleen het plakken dan). wanneer start jij bmet de 3 e behandeling of ben je al begonnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi groentje,

Ik begin morgen met de 3e (laatste) ICSI; start decapeptyl dan he.

Wij zijn niet overgestapt en dat is meer uit luiheid dan common sence. Het ziekenhuis is zo dicht bij mijn werk.

Wij mogen nu eindelijk ook bij de verse poging 2 emmy's teruggeplaatst krijgen. Mocht voorheen echt niet, was ik erg teleurgesteld over. Ik ben inmiddels al bijna 36 jaar! Dus daarom mocht het nu!! Ik ben niet gestopt met drinken en eerlijk gezegd rook ik af en toe ook nog. Maar ja na 3 en half jaar ellende kan ik dat echt niet meer opbrengen. Tijdens de simulatie drink ik niet. Dus dit is nu ook onze laatste kans en ik vind het zooooo spannend worden...

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carolin, jeetje spannend hoor. Heb je ook het gevoel het is nu of nooit?

en zie dat je al heel wat hebt meegemaakt in je onderschrift, ik snap dat je nu zo af en toe wel even rookt, al die spanning ook. Ik had ook na miskraam, mislukte pogingen ging ik ook roken (ben eigenlijk al aantal jaar gestopt, maar met dit soort dingen rook ik ff 1/2 weken en dan stop ik er weer mee), nu niet gedaan trouwens (had maandag negatieve test).

en ik ben ook wel lui hoor hierin, lekker makkelijk ,zkh in mijn woonplaats (transportzkh dan), dus ja, niet snel verder kijken he, en mensen zijn er ook erg aardig en nemen alle tijd voor je, maar daar maken ze natuurlijk geen kinderen mee.

 

morgen lekker voor 2 weken op vakantie naar de zon, dan ben ik er ook even uit, heb ik wel nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Groentje,

Misschien hoeft overstappen niet direct, maar het is m.i. altijd goed om even een frisse kijk op de zaak te krijgen bij een ander. Mijn ervaring is dat bijna elk ziekenhuis zijn eigen (vaste) protocol hanteert en daar niet of bijna niet van afwijkt, terwijl jij misschien juist beter zou reageren op iets anders.

In ons geval ben ik van umcr (nijmegen) na één keer overgestapt naar Geertgen (privékliniek net als leiderdorp), dat was een verademing! meedenken ipv strakke protocollen en goede onversluierde adviezen en toch een positieve insteek. Daaruit is mijn 1e geboren. Na 2x voor een brusje, toch voor alles of niets overgestapt naar dusseldorf. weer een andere kijk. Dat lees ik verder hier op de fora ook als voordeel van het buitenland. Er word wat breder gekeken naar allerlei oorzaken, wat met name bij jongere vrouwen waarbij schijnbaar geen oorzaak te vinden is nog wel eens wat op kan leveren (bv: 8 miskramen zijn 'domme pech' in Nl, in buitenland wordt dan bv onderzoek gedaan naar schildklier, genen, bloedstolling etc).

Ook werd in dd de behandeling ondersteund door vitaminen, voor zowel man als vrouw, die de kwaliteit van eicellen en zaadcellen kunnen verbeteren. Op zich hoef je dáárvoor niet naar Dld, want hier op dit forum zijn uitgebreide lijsten te vinden van wat dan voorgeschreven wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

even een update, ik ben vandaag geweest, maar viel me zo tegen. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze een iets andere benadering zouden hebben, maar eigenlijk zeggen ze hetzelfde als in mijn eigen zkh. het blijft 1 grote loterij. voordeel is wel dat je korte protocol hebt, scheelt me 11 dagen deca spuiten en ben daar altijd al verrot van, dus dat zou wel een voordeel zijn. ze plaatsen op dag 3 terug ipv op dag 2, maar eigenlijk gaf deze arts ook geen voordeel voor dag 3 boven 2. ik ben er dus nog niet uit. de protocollen zijn dus wel iets anders, maar echt een andere benadering, ik heb niet het gevoel dat dat er is. o en ik mag er in mijn huidige zkh nu 2 terug laten plaatsen en dit moest overlegd worden weer, als het dus bij 1 blijft, dan blijf ik waa rik zit.

yola, hoe zat het dan bij dusseldorf? zoeken ze daar echt een reden waarom een tp niet lukt? en wat is picsi en de meerwaarde? fijn dat het bij jou wel gelukt is.

 

o en sylvano, ik had een nieuwe arts die daar werkte, maar ik wilde dus ook als het kon ivf/icsi ipv alleen icsi (zaad van vriend wisselt nogal de laatste tijd) maar ze gaf aan dat ze dat eigenlijk nooit deden, alleen wel eens bij ingevroren zaad, maar ze zou het wel overleggen of het moelijk was. ik had niet echt het gevoel of er met mij meegedacht werd. ik ben wel heeel erg voor het korte protocol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé jammer dat dit gesprek niet meer heeft opgeleverd. Kan me voorstellen dat het een beetje teleurstellend was.

Maar ja, ivf / icsi blijft natuurlijk min of meer hetzelfde principe waar je ook bent. wat verschil in protocol, medicijnen, terugplaatsbeleid etc. maar veel meer kunnen ze niet doen.

In het buitenland wordt misschien wel vaker wat extra onderzoeken naar oorzaken gedaan. Maar dat kost je geld (vraag maar eens in het dd topic!) en soms vraag ik me af of je er vervolgens wat mee opschiet. Je weet dan waarom, maar de vraag is of er altijd iets aan gedaan kan worden.

Wij hebben in dd verder geen onderzoeken gehad, bij ons was het vrij duidelijk waarom we maar zo weinig kansen hadden (ik had elke keer weinig groeiende follikels en maar één emmy). Ik denk dat je het best in het dd topic je vraag kunt stellen. Daar zitten meiden die een hele rits onderzoeken hebben laten doen en ook tot bep ontdekkingen zijn gekomen waar in Nl nooit op gelet is.

 

De meerwaarde van picsi of imsi is dat het zaad nog beter geselecteerd wordt. Er wordt niet alleen naar beweeglijkheid gekeken, maar ook naar rijpheid van de zaadcel. Hier kun je meer over picsi en imsi en andere therapieen in dd lezen. Tja, of het daar aan gelegen heeft bij ons dat het is gelukt, dat zullen we nooit weten. Het zou hebben kunnen liggen aan de vitaminen, de andere medicijnen, picsi, assisted hatching, voorzienigheid, puur geluk of misschien wel een eigenwijs zieltje in het emmy ;-). We zullen het nooit weten. Maar voor de laatste poging was het de moeite en kosten zeker waard!

Hopelijk gaat het jou ook lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb misschien idd ook wel te hoge verwachtingen, er is natuurlijk nog heel veel onbekend, maar iig als leiderdorp akkoord gaat met 2 terugplaatsen, gaan we daarheen ,alleen al om het korte protocol en terugplaatsing cryo's in eigen cyclus, ik ben echt zo verrotte hormoonmoe.

 

gelukkig nog 'maar' 3e poging, wellicht dat ik idd later naar dd wil, had ook al gelezen over vitamines op het topic, dus dat wil ik zeker proberen in overleg ook met de arts daar. Volgens mij moet ik ook niet weten wat er allemaal mis kan zijn, ik merk dat ik mezelf wel helemaal gek er mee maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden