Ga naar inhoud

embryo donatie


benbri

Aanbevolen Berichten

hoi dames, ik ben geen medische student of uberhaupt student van iets hoor, dat wil ik even duidelijk hebben :)

 

Ik had eigenlijk een vraagje. voordat wij aan ivf begonnen enzo werd ons ook gevraagd wat we met de embryos willen doen, nu hebben wij eigenlijk meteen gezegt embryo donatie, omdat ik het niet echt over mijn hart kan verkrijgen om het aan de wetenschap te doneren en "weggooien" vind ik helemaal uit den boze. nu moeten we volgens mij nog 5 jaar wachten hoor voordat we uberhaupt moeten beslissen maar we weten zeker dat we na deze geen kinderen meer willen (echt 100% zeker gewoon) maar zit mij uberhaupt af te vragen of hier "vraag" naar is. het lijkt me zo geweldig om andere stellen te kunnen helpen die zelf echt om wat voor redenen het niet meer kunnen. tenslotte is het voor ons maar een "embryo" wat we weggeven en niet een kind. ik draag het niet, ik zorg er niet voor, dus ik ben ook helemaal niet bang voor de gevolgen, wel zou ik overigens "beschikbaar" willen blijven als het kindje ooit vragen heeft, maar wij zijn niet de ouders, alleen maar biologische makers (zou ik dat zo juist zeggen?), was gewoon nieuwsgierig naar reacties van anderen en naar wat anderen willen doen met hun overgebleven embryos, snappen jullie wat ik bedoel? tis gewoon een nadenk vraag voor mezelf en ben gewoon nieuwsgierig naar andere meningen, verhalen en dergelijke :)

 

hoop overigens niet dat ik mensen hiermee voor het hoofd stoot, dat is echt helemaal niet de bedoeling, ik wil juist mensen helpen mocht dat mogelijk zijn, maar vroeg me gewoon af of het veel gebeurt, want ik lees meer over eiceldonatie en zaaddonatie, maar niet over embryo donatie....

 

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Moedig van jullie hoor! Ik weet niet of ik dat zou kunnen, maar misschien komt het omdat wij (nog) kinderloos zijn.