Ga naar inhoud

Maasstad ziekenhuis ism EMC Rotterdam


droompje33

Aanbevolen Berichten

Goedemorgen,

 

Een tijdlang ben ik ''actief'' geweest op dit forum ,alleen de laatste maanden wat minder omdat ik het allemaal een beetje van me af wilde zetten. Ik heb 6 iui pogingen gehad. Ik kan er nu niet meer omheen, deze maand gaan wij echt starten met IVF. Ik ben onder behandeling in het maasstad ziekenhuis in Rotterdam. Hier vinden de puncties plaats. In het EMC doen ze de terugplaatsing. Omdat ze de vruchtbaarheidskliniek van het EMC pas verbouwt hebben, kon er een paar maanden niets gedaan worden. Naar wat ik heb venomen is alles nu achter de rug, en kan er weer ivf plaatsvinden. Volgende week ga ik eerst op vakantie, en als ik terug ben ga ik starten. Zijn er nog meer meiden die onder behandeling zijn in het Maasstad/EMC?

 

Liefs Droompje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die combi ook en ben tevreden al ben ik nog steeds niet zwanger, heb nu 4 ICSI's gedaan. Aardige artsen in het Maasstad al is het EMC erg onpersoonlijk natuurlijk omdat je daar alleen de TP komt doen en ze je niet kennen.

 

Succes!

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline, wat vervelend zeg dat ze nog steeds niet zwanger bent na 4 pogingen.. Ben erg benieuwd (en ook wel erg zenuwachtig) hoe zo'n hele IVF-procedure in z'n werk gaat. Ik vind wel dat wij slecht zijn voorbereidt/voorgelicht over IVF. Het is dat ik zelf een medische achtergrond heb, maar echt goede voorlichting hebben wij niet gehad. Weet jij of het maasstad al verhuisd is? Bij onze iui-pogingen moesten wij naar het oude gebouw, maar volgens mij is het nieuwe gebouw al in gebruik toch?

 

Maartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaan ze 17 mei over. Ik start weer eind mei en ik moet naar het nieuwe gebouw, maar dat kun je op hun website zien. Heb je geen intake gesprek gehad dan bij het Maasstad? Ik wel en daar is alles uitgelegd en kregen we ook prikinstructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden na onze 6e iui een afspraak bij dr Rooker. Hierin hadden we besproken dat we niet meer verder gingen met iui, maar met ivf verder zouden gaan. Ik voor dat gesprek nog het idee dat we misschien nog wel 3x iui zouden doen. Dr Rooker had in het gesprek snel wat uitgelegd wat IVF inhield, en maakte een schema voor mij ivm de hormonen. Prikinstructie had ik ook gekregen daarna, maar de verpleegkundige had het volgens mij heel druk, en binnen 10 minuten stonden we weer buiten.

Ik heb ook weleens gehoord dat sommige naar een speciale voorlichtingsavond moetsen enzo, hier heb ik nooit wat over gehoord.

We gaan met vol goede moed beginnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlichtingsavonden doe ze niet aan daar. Dr Rooker ken ik niet, ik heb altijd afspraken met beide artsen die ook de puncties doen. Als je eenmaal bezig bent, wijst het zich vanzelf, maak je geen zorgen. Goede moed is wel een vereiste ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Droompje,

 

Ik loop er ook. Sinds september vorig jaar, 2e ivf poging gehad. 1e in Frankrijk, omdat ik daar woonde.

Daar heb ik toen echt zelf alles moeten uitvinden, zeker vanwege de taal. Dit boek heeft mij toen goed geholpen: Zwanger raak je niet van zelf.

Alle vooronderzoeken en vruchtbaarheidsbehandelingen staan daar in beschreven, heb er veel aan gehad.

 

Ik vind het Maasstad een prettig ziekenhuis, artsen en verpleegkundigen zijn heel aardig en je kan ze altijd bellen. De intake was bij mij ook maar heel kort, maar een handig boekje mee gekregen en idd zoals Elinorac zegt een prikinstructie, dat vond ik heel fijn want in Frankrijk heb ik dat allemaal zelf moeten regelen en uitzoeken.

Tuurlijk is het wel eens kort of kortaf, ze hebben het razend druk, zeker omdat de wachtlijst groter is geworden door de sluiting van het lab bij het EMC en dan hebben ze ook nog eens die verhuizing.

 

Het lab is weer open en het Maasstad gaat de 17e verhuizen.

Maak je niet te druk, het vergt wat inspanningen maar hou je in je achterhoofd waarvoor je het doet.

 

Heel veel succes en als je vragen hebt, gewoon stellen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elinorac,

 

Heel veel succes eind mei!!!

Laten we hopen dat het nu echt een keer raak voor je is!

Frustrerend he als je geen cryo's hebt, dat had ik ook beide keren, kan je weer van vooraf aan beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben onze eerste icsi in Maasstad gedaan. Idd allemaal erg aardig en bij Erasmus is het onpersoonlijker.

Wat ons dwars zat is dat ze bij M zeiden dat er vaak cryo's ontstaan en bij E zeiden ze dat het haast nooit voorkomt dat emmy's goed genoeg zijn voor de vriezer. Daar schrok ik onwijs van (toen wist ik nog niet dat ik sowieso nooit een cryo zou hebben, heb altijd alleen maar 1 verse tp gehad, soms van twee emmy's).

M is ook wel heel erg oud, het gebouw. Maar de apparatuur enzo zijn er prima.

Wij zijn echter wel na onze eerste mislukte icsi naar een ander zhs gegaan. Een kliniek (mck) waar alles in een zit en je niet hoeft te rijden tussen twee ziekenhuizen, dat vonden wij fijner. Ben nu zwanger van vijfde behandeling, het is nog onwijs pril, ik heb vanmiddag mijn 7 weken echo.

Ik had niet meer verwacht dat t zou lukken, maar dus toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo.

wij zijn ook onder behandeling in het maasstad.

ik had al een topic geopend maar toen zag ik ineens deze staan.

wij hebben er al 6 iui behandelingen gehad en nu gaan wij over op ivf in het nieuwe gebouw.wij hebben dr dreisschor.ik wilde dr rooker niet want ik had daar niet een heel fijn gevoel bij.hij gaf wat tegenstrijdige opmerkingen.

ik ben echter alleen erg bang voor de punctie.

wat voor medicatie hebben jullie gekregen en wat voor verdoving bij de punctie?

ik heb extra verdoving gevraagd want ik ben nogal een mieppie :happy::happy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden