Ga naar inhoud

Hallo, een korte voorstelronde


Jillz1976

Aanbevolen Berichten

:icon_flower:

 

Hallo, ik ben 34 jaar en mijn man is 38 jaar en wij zijn 13 jaar samen en pas ook

getrouwd:laugh:

In het kort; ik kreeg op mijn 30e een indicatie van baarmoederhalskanker, en uit onderzoeken bleek dat ik reeds in het 4e stadium zat en kanker had.

Met spoed geopereerd, en gelukkig...optijd (bleek achteraf)

Heb even 2 jaar nodig gehad om weer op krachten te komen, maar ik ben er weer:icon_smile:!

In 2009 kwam ik erachter na al wat jaartjes geprobeerd te hebben, dat het niet aan mijn man

zijn zwemmers lag, maar vermoedelijk toch aan mij, omdat ik dus 2x daar geopereerd ben geweest.

Alhoewel dit een baarmoederbesparende operatie is geweest juist omdat ik nog geen kinderen

heb, en ze hebben uiteindelijk een tumor verwijder en al mijn lymfeklieren.

Nadeel van de lymfe=vocht vasthouden als ik mijzelf overbelast.

Maar blij dat ik het overleeft heb!!:icon_flower:

 

Nu tijd voor positieve dingen in het leven: en dat is voor mij een extra doe, dat het fantastisch zou zijn als ik na mijn vervelende tijd toch een mooi klein wondertje mag krijgen!

Dus daar wordt al vanaf 2008 aangewerkt, en in 2009 onderzocht.

Ik kreeg last van mijn traumatische ervaring en kon het niet aan om de hgc foto (baarmoederfoto) te laten maken. Omdat ze dit met een 'tang'dicht wilde houden zodat de vloeistof er niet uit zou lopen, en dat alleen maar voor een foto....;-(

Ik weet dat ik nog met een van mijn vooronderzoeken voor de kanker al tegen het plafond aan zat, met diverse 'versuffer-med' dus ik kon dit nog even niet aan.

 

Dus dan maar weer even zelf proberen en hopen op een wondertje...

Maar tervergeefs gebeurde dat niet, en eind 2010 de eerste afspraken in het VU gemaakt

en weer alles opnieuw laten onderzoeken.

 

Ze denken dat het toch met mijn cervix of cervixslijm te maken heeft, wegen de operaties die ik gehad heb.

Dus een IUI zal eventueel kunnen slagen.

Maar dan moet die foto gemaakt worden, en ooghh ik hikte er weer tegen aan.

Nu als ik dit weekend ongesteld wordt, (ik hoop het niet) dan moet ik bellen voor een afspraak.

Na de foto, wordt het nabespreken of er nog gekke dingen te zien zijn in mijn eileiders, en bij goed nieuws, op de wachtlijst.

 

Nou meiden, ik hoop veel hierover te horen van jullie, misschien kan je mij geruststellen, of gewoon eerlijk vertellen hoe je het heb ondervonden.

 

Ik ben erg benieuwd hoe jullie de foto hebben ervaren, en misschien herkent iemand mij met dit?

 

Ik open wel een nieuwe topic later, ik wil ook graag weten over het temperaturen, heb ik ook al maanden gedaan, maar goed.

 

Succes, en tot hoors!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!!

Uiteindelijk komt alles wel goed, ik probeer altijd positief te blijven!

 

Ik heb een nieuw topic gemaakt in de groep IUI, voor de geinteresseerde!

 

xx

 

Jeetje dees, Welkom hier, ik ben helemaal stil van je bericht. Je komt erg streak en positief over, ik wens jullie alle succes!!

 

Groetjes Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom veel geluk en succes.

 

Ik ben maar eerlijk,alleen ik ken ook andere verhalen!

Die foto heb ik gehad en zat tegen het plafond. Het was zeer pijnlijk. Kan er helaas niks anders van maken. Dit komt ws ook omdat het probleem bij de eileiders ligt.

Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die totaal geen pijn hadden.

Dus geruststellen kan ik je niet,maar je schrijft als een positieve vrouw. Dus hier kom je dan samen ook doorheen. En je hebt ook al heel wat meegemaakt.

 

Nogmaals,veel succes

 

Marlijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dees,

 

Welkom op het forum!

 

Jeetje, je hebt al een hele geschiedenis achter de rug, maar je klinkt positief!

 

Ik wilde ook even restten op de foto, ik heb deze ook gehad. Voor mij viel het mee: het was niet prettig, maar wel te doen allemaal. Heb die middag wel rustig aan gedaan en ben ook niet alleen naar het ziekenhuis gegaan. Mijn man kon toen niet mee, dus een vriendin is meegegaan. Na de foto zijn we gezelligbwat gaan drinken, dus met het ongemak viel het echt mee. Maar goed: het is bij iedereen anders (ik denk met name afhankelijk van of je eileiders wel of niet open zijn). Je klinkt krachtig en positief en dit komt vast goed!

 

Succes!

Ivfsh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

De HSG foto was een drama bij mij helaas...

Eerst kwam de gyn erbij, want zij wist dat ze het bij mij de baarmoedermond niet konden afdichten met een soort kapje.

Dus er moest een kathetertje ingebracht worden.

Toen begon het...ze blies hem op, en ik kreeg mega pijn, mijn ademhaling stagneerde gewoon, hoe in gdsn kunnen ze je dit

zonder verdoving aandoen!

Toen zat hij, en trok ze er aan, bleef het niet zitten. Dus weer proberen...Toen belde ze maar de hoofdgyn (die eerst er zo wie zo bij zou zijn!!!)

En die probeerde het voor de 3e keer en toen zat het goed.

Ik zat dus 3x tegen het plafond, en echt, zo iets ....nooit meer!

 

Goed nieuws, het zag er prima uit, dus ik kon door met de IUI.

Op de wachtlijst!

Nu juli 2011, eindelijk mijn eerste IUI, en nu afwachten:-))))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...

Hoihoi, Ik ben 35 jaar en mijn man is 37. Inmiddels zijn wij 4 1/2 jaar bezig om zwanger te raken, tot nu toe zonder resultaat. In 2009 wel 1 keer zwanger geweest, maar na 10 weken kwamen ze erachter dat het vruchtje na 8 weken was gestopt met groeien. In totaal toen 2 jaar Clomid geslikt en daarna nog 4 IUI behandelingen gehad, zonder resultaat. Inmiddels zijn we gestart met onze 2e IVF poging. Afgelopen dinsdag echo gehad en toen bleek ik wel erg veel blaasjes te ontwikkelen....33 in totaal! Meteen bloed laten prikken en morgen horen we of de behandeling doorgaat of dat het wordt afgebroken. Spannend dus!!

Ik heb me inmiddels aangesloten bij het topic IVF! Mooi om te lezen dat er zoveel verschillende verhalen zijn van verschillende mensen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden