Ga naar inhoud

eerste gesprek + Gewicht I.v.f behandeling


mommydaddy

Aanbevolen Berichten

Hoi

Vandaag hadden wij ons eerste gesprek voor i.v.f

We hadden een leuke vrouw drs veenstra ''radboud nijmegen''

 

Het gesprek liep normaal , ik had nog wat vragen rond om dat ik nergens was onderzocht behalve dan alleen mijn man. dus ze gingen bij mij ook wat bloed afnemen en bij mij een echo doen, deze was goed :D (er waren al wat eitjes aan het groeien:clap2:)

 

Helaas wisten we al dat het bij mijn man niet goed zat en dat bevestigde ze nog eens, maar ook dat er nog wel een extra onderzoek gedaan zou worden en ze ging als het spermaonderzoek weer het zelfde uitsloeg(wat haast niet anders zou kunnen denken we) dan meot hij ook langs een uroloog om te kijken of als hij geen zaadjes in de sperma komen/zitten op het moment dat mijn eitjes rijp zijn hij een operatie zou kunnen krijgen om deze uit de bijbal te halen.

 

Wij hebben hierop eigelijk niet doorgevraagd '' maar nu zit mijn man toch wel met vragen hoe ze dat doen enz'' iemand ervaring???

 

Verder in het gesprek kwamen we bij mij: ik heb een laag(onder)gewicht,

Nee heb geen anorexia of een eet/ziekte, ik ben mijn hele leven al zo ik weet niet beter.

mijn ouders hebben vanalles geprobeerd en ik zelf ook een dieetiste spygoloog enz ma die kwamen nergens op uit.

ik zelf ben me eigen wel gaan accepteren dat ik niet een normaal gewicht heb of wat dikker ben.

dus voor mij is het heel normaal, ook mijn lichaam vind het wel goed zo want heb een normale cyclus gelukkig en val ook nooit af heb al jaren zelfde gewicht..

 

maar verder kwam het tot de orde dat ik een bmi 16,4 heb die voor een normaal volwassenpersoon 18,2 is.. lijkt niet veel verschil maar toch moest ze het gaan overleggen met de artsen want een wat hoger gewicht is makkelijker zwanger worden en minder gevaarlijk voor het kind(normale gewicht)

 

Ik vind wel heel moeilijk toen ze erover begon want ik het het geaccepteerd en voel me perfect en gelukkig.. en stiekem hoeft het voor mij niet dat ik dikker word gewicht mag wel maar zonder extra kwabjes ofzo.. vond het zo moeilijk om mezelf te accepteren hoe ik was en nu ik het eindelijk doe moet ik er toch aan geloven dat ik weer alles opnieuw moet gaan herbeleven met een dieetiste wat me niet kan helpen omdat toch niets werkt ..

 

Tuurlijk wil het absoluut proberen alles voor een baby en zwanger worden. maar hoop stiekem dat de artsen gaan zeggen : deze mevrouw is al haar hele leven zo en heeft al veel geprobeerd vroeger dus we gaan gewoon ivf doen.. ma ben zo bang dat ik pas mag beginnen als ik ben aangekomen en als dat niet lukt het ivf niet door mag gaan. dat betekend dus dat we geen kids meer krijgen..

 

ik weet stiekem dat aankomen niet lukt . dus ben extra bang dat ze zeggen dat het niet doorgaat.

 

We hebben verder bloedgeprikt beide ook bij mij extra of er iets te maken heeft met te laaggewicht of dat ergens door kan komen..

 

Maar mus mijn vraag/vragen zijn want kan het eigelijk nergens vinden en in een opwelling van verdriet ook niet gevraagt:

 

Met welk gewicht mag je starten en welke niet.. mijn bmi is 16,4

heeft iemand dit al eens meegemaakt? en mocht je starten?

en wiens man is via een bijbal zaad verkregen? (mijn man zit hier best mee) en hoe werd dat gedaan?

 

iemand tips om gewicht aan te komen :laugh:

thanks girls..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik heb geen ervaring met ondergewicht maar bij mij is mijn gewicht juist weer iets te veel. Maar wat mijn arts zegt is dat het heel weinig uitmaakt of je je onder of overgewicht hebt mits het natuurlijk niet te extreem is.

Je andere vraag kan ik niet beantwoorden maar kijk eens bij topics als Pese en Mese

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Wat betreft de behandeling van je man dit zal waarschijnlijk een Mesa of een Tese zijn. Dan nemen ze een biopt van de bal om zo zaadcellen te vinden. Deze vriezen ze daarna in (of gebruiken het gelijk) voor een ICSI behandeling (je kan hier ook veel over lezen op dit forum).

 

Over je gewicht kan ik helaas niks vertellen. Maar ik zie dat jullie al een kindje hebben dus wellicht is het verder geen probleem. Ik weet wel dat vrouwen met anorexia bijvoorbeeld haast niet zwanger kunnen worden. Maar die hebben dan ook een onregelmatige cyclus (of helemaal geen cyclus meer).

Als je gezond en voldoende eet lijkt me dat het belangrijkste voor een zwangerschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi mommydaddy

ik heb zelf ook geen ervaring met ondergewicht heb een "normaal"gewicht en bmi

een vriendin van mij weegt 49 kilo en is 1.65 haar bmi weet ik niet maar zal ook erg laag zijn kun je wel na gaan

zei kwamen wel gewoon in aanmerking voor ivf/icsi

 

misschien zou je nog iets van fortimel of nutridrink kunnen proberen om toch iets aan te komen

dit is een maaltijdvervanger voor mensen die geen vast voedsel kunnen nuttigen door slikproblemen

dit valt onder de zogenaamde astronauten voeding

alleen is dit erg duur geloof 2,70 per flesje en word haast niet vergoed door het ziekenfonds

dit is ook alleen verkrijgbaar bij de apotheek

ook heb ik wel eens gehoord toen ik in de drogist werkte dat sommige mensen babyvoeding namen om aan te komen en dan de flesvoeding

weet niet of dit echt werkt hoor

veel succes en hoop voor jullie dat het allemaal niet nodig is

en dat de zaadtest van je man goed uit valt

groetjes sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

he, da's idd vervelend hoor, accepteer je jezelf, krijg dit! Hmm mij lijkt dat regelmatige cyclus idd belangrijker is. Dat is een indicatie dat je lichaam genoeg energie heeft om een kindje te laten groeien. Maar: ik ben natuurlijk geen medicus! Ik kan me ook voorstellen dat je kansen iets lager zijn. Dat hangt trouwens ook nog af van een heleboel andere factoren, waarvan een hele belangrijke je leeftijd is. Maar goed, ik weet dat radboud heel scherp is op een aantal criteria: dik, dun, leeftijd, samenlevingsvorm....

Hopelijk zegt Radboud in dit geval idd dat je gewoon door mag gaan omdat je lichaam goed functioneert zo!

In het andere geval: misschien vindt je het voor jezelf fijn om te weten dat er andere ziekenhuizen en klinieken zijn die hier heel anders mee om gaan.

Succes en sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi mommydaddy,

 

Goh, da's geen leuk nieuws! Hoe is jouw cyclus? Is die normaliter 'normaal'? Ik bedoel eigenlijk met eisprong en normale regelmatige menstruaties?

Ik heb namelijk ook ondergewicht. Ben 1.65 en weeg 47/48 kilo. Heb 4 ivf behandelingen gehad en daardoor ook 3 kindjes mogen krijgen. Bij mij vertelden ze toen dat een hoger gewicht idd beter is voor de zwangerschap en vruchtbaarheid. Maar dat zolang je een eisprong en menstruatie hebt, dit gewicht voor jou dus eigenlijk 'normaal' is en dat je daar dus niet zo veel hinder van zou ondervinden. Vrouwen met anorexia hebben een dusdanig laag gewicht dat ze ook niet meer menstrueren...da's heel iets anders.

 

Maar, begrijp je bezorgdheid. Ben toen wel heel bewust goed gaan eten. Maar echt aankomen ho maar....misschien een consult bij een diëtiste? Misschien heeft zij tips en triks om extra aan te komen.

 

Spannend! Wanneer zou je gaan beginnen?

 

Liefs Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden