Ga naar inhoud

Zwanger na eiceldonatie Eugin Barcelona


Maxi

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal

 

Na vele mislukte ivf/icsi pogingen in nederland (umc) en belgie (uzg) hebben we besloten om voor eiceldonatie te gaan.

 

Wij zijn begonen in okt en vorige week goed nieuws: ik ben zwanger. Ik kan het eigenlijk nog niet geloven en ben nogal gestressd over mogelijkheid dat het toch niet gaat lukken.

 

Verder ben ik beetje bang tegen gyneacoloog te zeggen hoe ik zwanger ben geworden. Ik heb programma gezien over eugin en kwam daaruit dat meer dan 50% van de gyneacoloogen in nederland vrouwen niet willen behandelen nav eiceldonatie in spanje.

 

Ik zou graag van mensen willen horen met ervaring daarin. En als iemand mij een gyneacoloog in utrecht zou kunnen aanbevelen...

 

Ik probeer van de goed nieuws te genieten, maar naar 7 mislukte pogingen ben je zo gecondicioneerd naar slechte nieuws....

 

Maxi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Maxi

 

ik kan je niemand adviseren maar wil je wel even feliciteren met het geweldige nieuws!

vraag me af waarom men evt. patienten niet wil behandelen....vreemde werkwijzj van de artsen die zo denken..... heel veel succes, ik hoop dat je onzekerheid gauw vervangen wordt door het vreugdegevoel!

 

groetjes

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Babeth

 

Het is erg pijnlijk dat zo gereageerd wordt .... ck

 

De artsen zijn heel snel met beoordelen en ethische kwesties. Maar iedereen die meerdere ivf/icsi pogingen heeft gehad weet hoe moeilijk het is om op te geven en toch voor een eiceldonatie te gaan.

 

Ik ga proberen niet teveel te stressen en hopelijk hoor ik van iemand met ervaring met arts die mij verder zou willen behandelen...

 

Ik heb jou verhaal gelezen, hartverscheurend. Ik hoop voor je dat je snel een positieve test in je hand krijg.

 

Veel succes

 

Maxi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxi

 

ik heb even niet naar het filmpje gekeken, bang dat ik me er te veel ondersteboven van raak en dat is nu niet het moment.

Ik weet niet of je bekend bent met Freya, maar daar wordt ook veel over eiceldonatie besproken, wellicht kun je daar ook een oproepje plaatsen_ en anders voorlopg vast een verloskundige zoeken?

 

Helaas hebben over het algemeen mensen snel hun oordeel klaar als het gaat over vruchtbaarheidbehandelingen, ecd en adoptie... als men een dergelijke opmerking naar mij maakt, wel of niet persoonlijk dan reageer ik altijd dierct in de trsant van, "jij hebt makkelijk praten als je er niet van afhankelijk bent" vaak even verschrikte reacties maar daarna lijkt men toch wel wat na te gaan denken.....

 

Heel veel succes!!

 

ps. even de rollen omgedraaid: heeft die kliniek waar de ecd is uitgevoerd geen contacten met artsen in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxi van harte met je zwangerschap, ik denk dat alle zorgen wel worden weggenomen als je even een gesprek aangaat met je huisarts , hij zal je vast doorsturen naar een gyn die je niet kan afwijzen omdat het via je huisarts is gegaan.

 

Maak je niet al te druk geniet van dit grote wonder .

 

Liefs Roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxi, allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoor veel goede verhalen over eugin en heb aanvankelijk toen mij werd verteld dat ik vervroegd in de overgang zou zijn veel informatie opgezocht over eiceldonatie en eugin had zeer goede resultaten. Uiteindelijk bleek de diagnose bij mij niet te kloppen en ben ik dmv ovulatie-inductie zwanger geworden van en inmiddels bevallen van een tweeling. Wij overwogen toen ook al zeker om evt naar het buitenland te gaan en eugin was zeker een optie. Ik zou me niet teveel aantrekken van de algemene mening van de gynaecologen in Nederland maar gewoon proberen te genieten van het feit dat je zwanger bent! Hoe je zwanger bent geworden is jouw zaak en de gynaecoloog waar je voor controle gaat zal, als het een goede gyn is, ook alleen maar blij voor je zijn. Helaas kan ik je er ook geen aanraden in Utrecht...

Probeer te genieten, maar snap je onzekerheid na alle teleurstellingen eerder. Op naar de eerste echo met een mooi knipperlichtje!! Succes.

 

Liefs, Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi maxi,

 

Welkom hier op dit forum en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

 

ik ben zelf onder behandeling geweest in het UMCU en ben ondertussen bevallen van dochtertje die ik dus via ECD heb gekregen en ik kan mij niet voorstellen dat ze je in het UMCU niet willen helpen.

Wij stonden onder behandeling bij Drs Candio echt een geweldig mens.

Ik zou gewoon bellen zemoeten je gewoon helpen zou toch te gek voor woorden zijn als ze dat niet zou doen.

 

Meis geniet van het feit dat je zwanger bent!

 

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi Maxi,

 

Wat een geweldig nieuws dat je zwanger bent!!

Wij zijn 8 oktober jl voor de tp geweest bij Eugin in Barcelona. Geweldig dat zo'n intake gewoon in het nederlands kan bij dr. Vernaeve. Helaas was bij ons de tp niet positief en we gaan nu binnenkort terug voor de 2e keer. Super spannend natuurlijk!!!

Ik weet wel een gyn in utrecht die je wil helpen,hebben mij ook erg goed geholpen in het diak in utrecht, je kunt vragen naar dr. Manger. Hele aardige vrouw.

 

Succes!!!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hallo allemaal,

 

Ik heb 4 juli een TP van 2 emmy's gehad bij Eugin. Helaas was mijn HCG bloedtest dinsdag 19 juli negatief. Maar we hebben nog 2 cryo's dus we gaan voor een cryo tp. Ik hoop dat we daar snel aan kunnen beginnen. Goed te horen dat er meiden zijn die zwanger zijn geworden met ECD via Eugin. Iemand ervaring met een cryo tp? Er is bij Eugin nog een Belgische (nederlands sprekende) arts: Lieselot van Schelstraete. Ben ook benieuwd hoe jullie ervaring is met je coordinator bij Eugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Maxi

 

Van harte gefeliciteeeeerd! Ik hoop dat je nu lekker kan genieten!! Bedoel je het UMC in Utrecht? Jarenlang hebben wij bij drs Zonneveld gelopen, hele lieve rustige aardige open minded man. Tis sowieso te gek voor worden waren 50% niet je gyn zou willen zijn!! Tssss....Maar drs Zonneveld zou ik zeker proberen. Oja, mevr Candido werd hier ook al genoemd. GEWELDIG MENS!! Zij heeft bij mij de tp gedaan en zwanger geworden, en had een eindgesprek met haar. Ik zou zeker ook naar haar vragen!!! Enne, wij hebben zeer slechte ervaring met mevr Prak.....Maar dat is onze mening haha!

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Hope/Maxi,

 

Ik heb ook jaren bij het UMC in Utrecht gelopen (dr. van Zonneveld: schat van een man!) maar toen ik vroeg of ze mij wilde helpen bij echo's en bloedonderzoeken ivm eiceldonatie in het buitenland kreeg ik het antwoord "Daar werken wij niet aan mee". Heb vervolgens via via gehoord dat het B. ziekenhuis wel meewerkt en een afspraak gemaakt. Heb mijn medisch dossier bij het UMC opgevraagd zodat ik dat mee kon nemen naar het B. ziekenhuis. Heb tijdens mijn 1e behandeling bij Eugin de bloedtesten bij het B. ziekenhuis gedaan, echo's was nog niet aan de orde.

 

Dus mocht iemand op zoek zijn naar een ziekenhuis die hier 'normaal/positief' tegenover staan zou ik zeker daar heen gaan. Zij hebben overigens veel patienten lopen die met Eugin bezig zijn.

 

NB 15-08-2011: Om het ziekenhuis niet in verlegenheid te brengen heb ik de naam van de arts en het ziekenhuis uit dit bericht gehaald. Mocht iemand meer info willen hebben dan kan je me een pb'tje sturen.

aangepast door Doorzettertje
Betreffende ziekenhuis + arts wil niet op dit forum worden genoemd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Doorzettertje,

 

tjee.....idioot he? Dat ze er niet aan mee willen werken!! Pfff....Nou Maxi, dan zou ik niet het UMC proberen maar zeker het advies van Doorzettertje aannemen!

 

Succes!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

 

Helaas is mijn 1e ecd poging bij Eugin mislukt. Had dinsdag 19 juli de bloedtest en helaas was deze negatief. Maar gelukkig hebben we nog 2 cryo's dus we gaan verder!!!! (en dit kost een hoop geld in tegenstelling tot een 'gewone' behandeling dus we hopen er het beste van. Donderdag 22 september hebben we onze cryo-terugplaatsing van onze 2 ingevroren embryo's.

 

Zijn er nou eigenlijk nog meiden op dit forum die ook echt via eugin willen gaan beginnen of al bezig zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hai Sunita, wat wil je allemaal weten? Heb een hele behandeling meegemaakt dus wellicht kan ik helpen je vragen te beantwoorden?Gr. Doorzettertje

Hoi doorzettertjeIk ben me aan het orienteren wat betreft eugin, heb een offerte aangevraagd maar kom daar niet goed wijs uit.Omdat het allemaal nieuw is en onbekend vindt ik het ook wel eng..groetjes Su
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Sunita

 

De eerste intake duurt gemiddeld 4 uur. Welk met veel wachttijd ertussen. Eerst een gesprek met een secetaresse of je wel alle gegevens mee hebt genomen. bloeduitslagen etc. Echo's , spermaonderzoeken etc.

De man levert sperma in wat ingevroren wordt. Bij mij werd nog wat aanvullend bloedonderzoek gedaan ivm 3 x een miskraam. Gelukkig is daar niks geks uitgekomen.

Vlgs mij is er niet snel iets waardoor je niet in aanmerking zou komen. Maar ik ben geen arts..dus daar kan ik niet over oordelen.

Nu mag ik deze week starten met decapeptyl injectie om de cyclus plat te leggen. Daarna wordt je ongesteld en daarna ga je starten om je baarmoeder slijmvlies op te bouwen mbv pleisters.

Je kan dus op 1 dag heen en weer voor de intake. Je tweede bezoek is de terugplaatsing. Dan wordt wel geadviseerd om nog een extra dagje te blijven.

 

Heb je al een besluit genomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Iris,

Sorry voor de late reaktie maar ik had een flink aantal nachtdiensten.

Voor mij en mij man is de situatie denk ik wel wat anders. Wij willen gaan voor eiceldonatie en gebruik maken van een spermadonor omdat mijn echtgenoot kanker heeft gehad en ze ons hebben afgeraden, zijn sperma te gebruiken imv de chemokuren.

Ik zelf moest gesteriliseerd worden ivm gedraaide eileiders.

Ik vindt het wel enorm spannend hoor.

Ik wil nu eerst weten welke onderzoeken ik precies in Nederland kan laten doen en dan wil ik een afspraak maken bij Eugin.

Hoe lang zit er tussen de intake en het tweede bezoek?

 

groetjes Su

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Sunita,

 

Dat is inderdaad een ander verhaal want dan spreek je dus van een spermadonor en eiceldonor toch? Heftig hoor allemaal

De tijd tussen de intake en het tweede bezoek is gemiddeld2 a 3 maanden maar kan evt sneller gaan. Ons eerste bezoek was 16 aug en vanaf volgende week kunnen we opgeroepen worden voor een terugplaatsing. dus dat kan dus al vanaf 1,5 maand gebeuren maar het kan ook nog wel tot eind okt duren...dus afwachten.

Als je je aanmeldt op hun website krijg je exact een lijst met alle onderzoeken welke ze willen dat je laat doen.

 

sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden