Ga naar inhoud

IUI en teveel follikels


noelle1979

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

ben helemaal nieuw op dit forum, maar ik hoop dat ik meteen al een vraag mag stellen... Na 11 keer KID ben ik nu bezig met mijn derde poging IUI-D. De andere 2 keren had ik maar 1 follikel, maar nu zijn het er 5 (!).

 

Vandaag de echo gehad en de arts geeft 2 opties:

1. deze poging afbreken en een maand aan de pil gaan

2. doorgaan met deze poging en follikelreductie doen (ze prikken dan 2 of 3 follikels leeg). Daarna kan ik direct geinsemineerd worden.

 

Ik vind het een dilemma! Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft? Wat zouden jullie doen?

 

Alvast bedankt!

 

Noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu poging afbreekt heb je voor niks de medicijnen gebruikt en ben je 1 maand kwijt.

Een reductie is ook niet prettig, lijkt hetzelfde als een punctie maar met een ander einddoel.

Als je reductie laat doen en de poging mislukt mag je dan gelijk weer door voor een nieuwe poging of moet je dan 1 maand wachten?

 

Dat is moeilijk en heel persoonlijk.

Ik zou persoonlijk voor de reductie gaan maar ik grijp momenteel elke kans aan om geen maand verloren te laten gaan.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sylvie,

 

bedankt voor je reactie!

Wat ik begreep is dat ik na de reductie ook meteen geïnsemineerd kan worden. Als dat mislukt mag ik als het goed is gewoon weer door met de IUI behandelingen en weer hormonen gaan spuiten.

 

Ik ben een beetje bang voor de punctie (maar misschien ben ik gewoon een watje). Maar nu een maand aan de pil gaan voelt wel heel erg tegenstrijdig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noelle,

 

Allereerst welkom hier!

V.w.b. je dillema: Heeft de arts aangegeven wat hem/haar het beste lijkt? Want als je door een maand de pil te slikken de kans op herhaling van veel follikels verkleind, zou ik dat doen.

Dat je bang bent voor de punctie is begrijpelijk, maar zoals Sylvie schrijft, iedereen ervaart dit anders.

Ik zou persoonlijk voor een poging met reductie gaan, maar ik ben al op leeftijd. Ik moet wel bekenen dat ik ook een beetje bang voor een punctie ben (gaat gebeuren als deze laatste iui mislukt).

Veel succes met besluiten!

 

Groet van Ellie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellie en Sylvie,

 

dank voor jullie reacties! Ik heb zojuist aan de arts doorgegeven toch voor de reductie te gaan. Voor mij voelt het heel rot om nu weer een maand voorbij te laten gaan. Bovendien weet ik niet wat het effect is van nu een maand aan de pil gaan. Over vermindering van kans op herhaling is niet gesproken, ik vermoed dat ik volgende keer toch weer wat minder puregon moet gaan spuiten.

 

Punctie vind ik spannend, ze zijn ook heel erg onduidelijk over wat er precies gaat gebeuren en of er wel of geen pijnstilling gebruikt wordt. Maar de goede kant is dat ik dan toch weer een kans heb!

 

Ellie, jij veel succes deze keer, ik hoop dat deze IUI poging lukt voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer hetzelfde gehad. Maar ik kreeg een andere optie: gewoon deze keer overslaan. Ik kreeg een samenlevingsverbod en moest wachten tot ik weer ongesteld werd. Daarna mocht ik gewoon meteen weer verder gaan.

Ik hoefde dus niet aan de pil oid. Waarom zouden ze dat willen doen?

Maakt voor jou niet meer uit, jij hebt je keuze gemaakt. Misschien fijn om te weten: ik vond de puncties die ik heb gehad goed te doen. Niet fijn, het doet pijn, maar ook niet zo erg dat ik het nooit meer zou doen.

 

Succes!

Yonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noelle,

Ik ben nu wel benieuwd of ze er 2 of 3 wegprikken? Maw: krijg je de insemenatie terwijl er 2 of 3 follikels zitten? Met is wel veel kans! Ik zou er blij van worden denk ik. En ook ik zou tegen de punctie opzien, maar er zijn ook veel vrouwen die het een eitje vinden. Daar moet je maar vanuit gaan.

groet,

jeanine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Het was vandaag toch nog spannend, omdat de lh test toch positief dreigde te worden. Ik vind het altijd zo lastig om te zien, hebben jullie dat ook? Dus weer veel heen en weer gebeld met het ziekenhuis vandaag. Conclusie is vrijdagochtend in arnhem (om 08:00, is zo'n 2 uur rijden dus dat wordt een kort nachtje).

 

Ze laten er 2 of 3 zitten. Ik hoop zelf ook op 3 want dat betekent weer meer kans! Ben wel blij dat er nu eindelijk meer eitjes zijn, want het duurde even voordat de productie op gang kwam! Ik laat het weten jeanine!

 

Groetjes! Noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi!

 

goh, vind het best moeilijk om hier op te schrijven wat ik ervan vond. Veel van jullie hebben al zoveel meegemaakt! Voor de eerste keer moet ik zeggen dat ik de punctie behoorlijk heftig en pijnlijk vond. Ik weet niet of het gebruikelijk is om niet te verdoven of iets tegen de pijn te geven, maar in mijn ziekenhuis doen ze dat niet. Ik schaamde me wel een beetje toen ik het au roepen niet tegen kon houden. Maar gelukkig was het wel heel erg snel voorbij. Minpuntje was dat inseminatie pas een uur later kon, dus toen moest ik weer in de stoel. Hebben jullie ook een paar dagen daarna nog het gevoel dat je beurs bent van binnen?

 

Aan de andere kant vond ik het een bijzondere ervaring. Iedereen was erg vriendelijk en ik vond het een enorme opluchting dat we met de echo hebben kunnen controleren dat de timing goed was. We hebben 3 eitjes kunnen laten zitten (ik had er 6!) en dat maakt de kansen ook weer groter! Superspannend!!!!!

 

Dus al met al ben ik heel blij met mijn beslissing en zou ik het een volgende keer waarschijnlijk weer doen!

 

Veel groetjes en bedankt voor jullie reacties!

 

Noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws dat het verder allemaal gelukt is en dat er 3 kansen zijn.

Een punctie is pijnlijk, wel raar dat je helemaal geen verdoving hebt gehad. Ongeacht dat ze maar weinig geprikt hebben is dat toch wel prettiger.

Bij mij was de laatste punctie met 35 follikels, ze hebben mij helemaal plat gespoten, heerlijk.

Je kan nog wel een paar dagen last hebben dat is normaal en als je het niet vertrouwt of verhoging/koorts krijgt even naar de arts bellen.

 

Veel succes, ik hoop dat ze deze keer raak hebben geschoten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles nu achter de rug is. En nu dus weer afwachten.

Toch wel apart dat je helemaal geen pijnstilling hebt gehad. Ik kreeg de avond ervoor pillen en die ochtend weer. Dus geen narcose oid, maar toch wel iets.

Ik vond de punctie meevallen na alle griezelverhalen die ik gelezen, maar ja, het doet wel zeer. Gelukkig maar kort.

Hopelijk voor jou de laatste keer :)

 

Yonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ha dames, dank voor jullie bemoedigende woorden! Helaas werd ik gisteren al ongesteld... Zeer korte cyclus dus dit keer (21 dagen). Balen! Weer een verloren poging. Word er een beetje mismoedig van! Hoop zo dat het een keer gaat lukken! Maar ja, dat geldt natuurlijk voor ons allen!

 

Groetjes Noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden