Ga naar inhoud

Combi Gonal F met Menopur of alleen Menopur


Manouk

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Na een paar zeer teleurstellende resultaten met betrekking tot onze Icsi pogingen, hebben wij een gesprek met onze arts gehad. Daar mijn AMH waarde nog goed was voor mijn leeftijd en mijn laatst bepaalde FSH waarde 3,6 was op de eerste dag van mijn cyclus, vond de arts het zeker de moeite waard om nog een poging te doen. We hebben ook besproken of het zinvol is ditmaal met een combi te spuiten, dit n.a.v.het succesvolle verhaal van iemand op deze site die met een combi zwanger is geraakt.

Onze arts zei ons dat er op zich geen probleem is om GonalF te combineren met Menopur, alleen in Menopur zit FSH en LH, terwijl er in GonalF alleen FSH zit. Ik heb geprobeerd eea te googlelen over de combi en heb gelezen dat er goede resultaten zijn behaald.

Heeft iemand ervaring hiermee en wat zijn jullie resultaten geweest? Aangezien de laatste keer mijn follikels allemaal leeg waren, weet ik niet zo goed waar we goed aan doen. Kiezen voor een combi, maar loop ik dan risico dat, omdat in GonalF geen LH zit (heb begrepen dat dat voor de rijping van de eitjes belangrijk is), de follikels weer leeg zullen zijn?

Ik heb deze week een afspraak bij de arts en zal het dan ook met hem bespreken, maar ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar jullie reacties.

Succes allemaal!

Liefs

Manouk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manouk

 

Ik heb bij mijn ICSI behandelingen ook Gonal-f in combinatie met Menopur gebruikt.

Ik kan je alleen geen raad geven, omdat ik nog niet zwanger ben geraakt.

Bij mijn laatste 2 behandelingen heb ik het korte protocol gevolgd en dat leverde wel meerdere follikels en eicellen van betere kwaliteit op bij mij.

Heel veel succes met je keuze.

 

Groetjes

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaar later...

Hallo,

 

Ik zag deze discussie alweer wat ouder is, maar ik zit in mijn 3e ICSI poging. De follikels willen maar niet groeien!!! Zit op spuitdag 27 en voel me een mislukte voodoopop. Maar de dokter heeft me nu behalve Gonal F 225 ook Menopur 75 voorgeschreven. Ik was al een week goed moe van de hormonen, maar nu met de Menopur erbij ben ik helemaal een wandelende zombie. Over 4 dagen de laatste echo en als het nog steeds niet genoeg gegroeid is dan stoppen we (voor de 2e keer) met deze spuitpoging.

 

Zijn er nog meer mensen die de combinatie hebben gehad en waarbij goede resultaten kwamen? Voelen jullie je ook zo moe?

 

Groetjes,

Joyce

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zag deze discussie alweer wat ouder is, maar ik zit in mijn 3e ICSI poging. De follikels willen maar niet groeien!!! Zit op spuitdag 27 en voel me een mislukte voodoopop. Maar de dokter heeft me nu behalve Gonal F 225 ook Menopur 75 voorgeschreven. Ik was al een week goed moe van de hormonen, maar nu met de Menopur erbij ben ik helemaal een wandelende zombie. Over 4 dagen de laatste echo en als het nog steeds niet genoeg gegroeid is dan stoppen we (voor de 2e keer) met deze spuitpoging.

 

Zijn er nog meer mensen die de combinatie hebben gehad en waarbij goede resultaten kwamen? Voelen jullie je ook zo moe?

 

Groetjes,

Joyce

Jeetje dat is heftig! 27 dagen spuiten?!? Ik heb de eerste poging ook bijna 3 weken gestimuleerd en vond dat inderdaad flink lastig. De medicatie die je gebruikt heb ik geen ervaring mee, maar er zijn wel meiden op het forum die je daar meer over kunnen vertellen. Ik hoop voor je dat de extra menopur je helpt en dat je alsnog een goede stimulatie kunt krijgen!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hi! Ik ben nieuw op dit forum, maar zit in exact hetzelfde schuitje. In december de eerste poging gedaan (125 IE Gonal-f), 7 eitjes - 1 tp - 1 cryo. Helaas niet zwanger. Cryo niet levensvatbaar. Nu twee keer de poging moeten afbreken in escape IUI. Eerste keer 2 follikels op 175 IE Gonal, en vandaag bericht 1 follikel (+ 1 kleine) op 225 IE Gonal. We gaan nu de Amh waarden testen en de eileiders doorspoelen, daarnaast volgende poging korte cyclus 'flare up' met Gonal en misschien scratching (als ik ingeloot wordt).Toen ik vroeg naar Menopur of combi werd gezegd dat dat juist minder eitjes lijkt te geven dan Gonal, vandaar dat dat niet de voorkeur zou hebben. Toch lees ik andere berichten. Ik ben 38 en echt de weg kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! Ik ben nieuw op dit forum, maar zit in exact hetzelfde schuitje. In december de eerste poging gedaan (125 IE Gonal-f), 7 eitjes - 1 tp - 1 cryo. Helaas niet zwanger. Cryo niet levensvatbaar. Nu twee keer de poging moeten afbreken in escape IUI. Eerste keer 2 follikels op 175 IE Gonal, en vandaag bericht 1 follikel (+ 1 kleine) op 225 IE Gonal. We gaan nu de Amh waarden testen en de eileiders doorspoelen, daarnaast volgende poging korte cyclus 'flare up' met Gonal en misschien scratching (als ik ingeloot wordt).Toen ik vroeg naar Menopur of combi werd gezegd dat dat juist minder eitjes lijkt te geven dan Gonal, vandaar dat dat niet de voorkeur zou hebben. Toch lees ik andere berichten. Ik ben 38 en echt de weg kwijt...

 

Hoi, geen ervaring mee. Maar mss deze vraag stellrn op het wachtbankje, daar zitten alemaal meiden in het zelfde schuitje. Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gonal zou best meer eitjes kunnne geven maar heb wel gehoord en wel gelezen dat menopur betere kwaliteit eitjes geeft. Dus meer kans op bevruchtingen.

 

Ik had gonal f en had 11 eitjes die rijp waren waarvan tien bevrucht

Denk ook dat het geluk is op dat moment wat je eicel is en kwaliteit van zaad

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb even een vraagje over menopur ik heb al twee keer een poging gehad met gonal maar dat leverde niet zo veel folikkels op latste behandeling was er maar 1 eitje die ze hebben gebruikt en die tot geen zwangerschap heeft geleid de arts heeft gezegd dat ik niet zoveel eicelvoorraad heb en dat het uit het bloed te zien is maar ik kan dat maar moeilijk geloven ik ben nog 36 jaar dat is toch veel ste jong om nu al zo' n nieuws te horen ten gehore krijgen ben eigenlijk in shock want ze wilden dus geen behandeling meer doen, ik heb daarentegen gezegd dat ik nog een keer traject wil doen maar dan met menopur want dat schijnt beter te zijn dan gonal en puregon ze zijn daarme akkoord gegaan en nu had ik vandaag de prikinstructie nou schrok me wel lam want een werk zeg kon het niet onthouden allemaal ik moet 300 menopur spuiten het maximale maar nu is het zo dat ik dus 4 van die flesjes moet gebruiken waar dat poeder of tabletje inzit dus 4x 75 als jullie dat hebben meegemaakt dan is dat best wel een week en secuur ik ben zo bang dat ik dat niet voor elkaar kan krijgen dames ik ben exht superbang alles moet je opzuigen en uitkijken dat er geen luchtbellen zitten ik mocht het voordoen nou ik bakte er niks van 👀 Wie heeft diot meegemaakt en bestaat er geen flesje waar gewoon die 300 inzit

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luna05 in het begin lijkt het ingewikkeld maar daarna word je er steeds handiger in.

Je hebt een app die Menopur heet en daar moet je inloggen met de code die op je Menopurverpakking zit en je eenheden daar aanklikken en je krijgt een super duidelijke filmpje te zien hoe je alles moet mengen enzo.

 

Je bent idd nog jong dat ze geen behandeling meer wilden doen ivm lage amh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luna05 in het begin lijkt het ingewikkeld maar daarna word je er steeds handiger in. Je hebt een app die Menopur heet en daar moet je inloggen met de code die op je Menopurverpakking zit en je eenheden daar aanklikken en je krijgt een super duidelijke filmpje te zien hoe je alles moet mengen enzo.Je bent idd nog jong dat ze geen behandeling meer wilden doen ivm lage amh?
hallo yamila ja inderdaad vond het echt raar dat ze gewoon willen stoppen, ik vind dat we in ieder geval die menopur kunnen proberen en kijken wat daar uitkomt, wat ik overigens al had aangegeven om dat te doen bij poging nummer twee maar goed, ik had zoiezo al niet zo goede start met de verpleegkundige die uitlegt hoe er geprikt moet worden ze is een. Nurse practioner ze weet "veel" over fertiliteit ook en ze moet wel overleggen met een fertiliteitsarts maar ze deed wel alle echo's bij me en de hoeveel heid hormonen wat ik moest spuiten en in mijn ogen kwam ze behoorlijk wariig over een. VRouw op leeftijd maar goed dat mag geen rol spelen ik. Erteouwde haar blindelings maar bij de laatste behandeling kwam ze echt erg warrig over namelijk over de eenheden die ik oest spuiten en toen moest ze weer overleggen en ze had bijna een foute inschatting gemaakt in t begin zei ze de cyste moet er eerst uit dus ik wacht om eeen afspraak te krijgen voor cyste llekprikken want was niet zo groot maar goed zat in de weg het moest weg en ik wachten en wachten totdat ze op ons volgende afspraak waar ik dacht dat ik te horen krijg wanneer de ingreep plaats zou vinden zegt ze "uhh nou 2e dag van je mesntruatie beginnen met decapeptyl" vond het vreemd en vroeg dat dat niet afgesproken was en ik dus over die cyste begon ze wist gewoon niet waar ik t over had en keek terug in de computer en zei "ohh he dat is me helemaal ontgaan" nou ik was echt ontdaan geshockeerd!!! hoe kan je zo omgaan met je patiënt en zei heeft ook tegen mij gezegd nadat bleek dat ik niet zwanger werd van de tweede poging dat ik het moet laten rusten want ik had weinig eicelvoorrad het gaat nooit wat worden, nou ik heb zitten janken en afgelopen dinsdag ben ik dus geweest met lood in mijn schoenen....dacht haar weer aan te treffen maar was een assistente die mij liet zien hoe je dus die menopur moest toedienen en ik vroeg maar haar en ze zei "ja die is weg bij ons ze is met pensioen"...!!! Nou ik dacht mijn hemel ze was me gewoon aan t afraffelen ze had er geen zin meer in, zo'n gevoel kreeg ik over me heen en zei t ook tegen de assistente en ze luisterde het hele verhaal af met open mond zowat, ik ben gewoon niet goed behandeld en ze zei we moeten dit nu goed aanpakken en ze vond het goed dat ik toch doorgezet heb om door te gaan voor een behandeling met een ander hormoon... ben benieuwd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden