Ga naar inhoud

wachtbankje November


denise1979

Aanbevolen Berichten

Ik weet dat ik erg vroeg ben, maar deze maand valt mijn punctie en dus ook mijn testdatum, dus dacht; ach, laat ik hem maar vast openen.

 

Vandaag gesprek na mijn eerste ivf poging gehad. Heel fijn gesprek gehad. Voor de punctie ga ik morfine krijgen en hij spuit me zover mogelijk weg, dus klinkt goed. Ik heb nog een cryo, maar heb mn angst uitgesproken dat als de nieuwe regel doorkomt dat er nog maar 1 ivf-poging word vergoed en ik eerst mn cryo terug moet laten doen, dat ik dan pas in januari aan mn 2de ivf behandeling kan beginnen, en dat ik die dan meteen zou moeten betalen. Hij zei: normaal moeten eerst de cryo's op, maar ik snap jouw angst dus je mag meteen door met ivf.

Kon mn oren dus niet geloven, eerst moest ik sowieso weer een menstruatie krijgen voor dat ik de cryo terug zou krijgen, en nu mag ik meteen door!!!

Dus volgende week weer beginnen met de deca...Mijn cryo word bewaard om eventueel een volgende keer terug te latenb plaatsen...

Voelde me dus echt perfekt toen ik weer buiten kwam. O ja, ook gaan ze deze ronde dat HA doen (sneetje in de 'schil') Dus met frisse moed op naar poging 2.

 

Ik weet dat ik nog wel even de enige zal zijn, maar ik wacht wel:D

 

Dikke kus,

Denise

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Wat super dat je gevraagd heb of je je cryo's niet mag bewaren zodat je dit jaar nog een poging mag gaan doen!!!

Is het misschien een idee om hier een topic voor te openen? Kunnen andere meiden misschien ook wat mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@remci: ik loop in elsendorp, bij geertgen.....jij?

@ sylvie, nee ik hoop het ook niet, maar ja, we kennen nederland met hun absurde dingen en wie weeet hebben ze het er zo door heen gedrukt. Volgende maand weten we het pas zeker...

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@denise; ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. heb dus ook nog 4 cryo's va mijn 1e poging. die zou ik in november en december terug geplaatst krijgen. En dan zou ivf2 in 2011 gaan vallen.mmmm das wel lastig zeg.

Loop zelf ook bij geertgen en heb volgende week dinsdag mij evaluatiegesprek. In principe zou ik dan ook weer vrij snel kunnen beginnen. Bij mij is het alleen het verschil dat ik nog 4 cryo's heb. Maar als ik dus met nu beginnen 2500 euro zou kunnen uitsparen... das toch ook wel iets om goed over na te denken. Maar eigenlijk is het gewoon te zot voor woorden dat je vanwege geld zo'n kunstgrepen zou moeten uithalen. Ben heel erg benieuwd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Al een wachtbankje november.

Ook zal mijn punctie en tp in november plaatsvinden. Volgende week begin ik met de deca en de 19e okt. de startecho.

 

Wij hebben helaas geen cryo's. Het wordt onze 4e poging, dus die moeten sowieso zelf betalen.

 

groetjes, Diane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man en ik hebben een spaarrekening waar we (indien nodig) poging 4,5 en 6 van kunnen betalen. Het lijkt ons echter wel vervelend als we verder moeten sparen voor poging 2,3,4,5,6..... Dat zou toch wel aardig gaan oplopen ben ik bang. Momenteel zijn we wel al verzekerd bij VGZ met gezin en zeker pakket. Dus ik mag hopen dat als er een aanvullende verzekering komt dat we die dan kunnen behouden.

Volgende week dinsdag heb ik de evaluatie bij Geertgen en we gaan steeds meer denken over toch nog in 2010 ivf2 te doen. Ik ga er dan natuurlijk wel op aandringen dat er 2 embryoos terug geplaatst gaan worden. Toch erg jammer; is er zo lang een beleid gevolgd in NL om minder meerlingen te hebbenl in de toekomst kan je er op wachten dat er weer meer gaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij beginnen ook volgende week, de 12de, met de deca...

 

Ik blijf het ook erg belachelijk vinden en kan me er ook zo kwaad om maken.Dat hele gebeuren rond de vergoedingen.

Wij kunnen eventueel ook genoeg sparen om elk jaar een poging te doen, maar als ik het zelf moet betalen dan wil ik ook zeggenschap over wat en hoeveel er met mijn lijf gebeurt. Maar denk dat geertgen daar in princiepe niet moeilijk over zou doen.

Maar het slaat iig helemaal nergens op.

 

xxx

Denise

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

ook ik kom jullie vergezellen,heb vandaag negatief getest,we gaan wel gelijk door als onze laaste cryo goed ontdooit,ik verwacht eind oktober de tp en testen in november,hopelijk is drie keer scheepsrecht

 

iedereen succes met de punctie/tp,s of die ellendige ww

 

liefs janine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik kom mij ook aansluiten op het novemberbankje.

Wij hebben nog 1 cryo in de vriezer.

Vind het allemaal erg spannend en zie er weer erg tegen op. Vooral het feit dat het erg maar 1 is en de teleurstelling als deze niet goed ontdooit.

We zijn wel lekker op vakantie geweest dus ben goed uitgerust van de vorige pogingen.

Maandag telefonisch consult en hopelijk mag ik meteen beginnen met de pillen.

 

succes allemaal

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@terry,.... Ja ik snap je gevoel helemaal. Ik heb ook maar 1 cryo overgehouden aan mn eerste ivf-poging. en was ook bang dat hij niet goed zou ontdooien en dat ik dan ook weer een maand moest w88, voor je het weet ben je weer een paar maanden verder. Gelukkig mag ik dus meteen door voor mijn 2de ivf en kan onze eskimo nog iets langer blijven zitten waar hij zit....

 

Succes Maandag!!

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Denise,

 

We lopen bijna gelijk met het deca spuiten.

Verstandig om met de IVF door te gaan en de cryo te laten waar hij nu is.

Helemaal met ze nog maar 1 keer willen vergoeden. En geen medicijnen weggooien, goed bewaren, het scheelt je de helft van de kosten als je een poging zelf moet betalen.

(is een heel handig topic hier, wat doen jullie met de overgebleven medicijnen....)

 

groetjes en succes met jullie poging.

Diane

Link naar reactie
Delen op andere sites

spannend zeg denise dat je 12 oktober weer mag beginnen met spuiten!!! Gaan jullie dan ook voor terugplaatsing van 2 embryo's??

 

Wij hebben as dinsdag 12 oktober een evaluatiegesprek bij geertgen. Ben dus ook heeeel benieuwd naar wat het gaat worden.

Zou zelf best wel weer aan een poging willen beginnen. Zowel fysiek als mentaal heb ik het idee er weer helemaal klaar voor te zijn. Ben nu geloof ik fitter als ik het hele jaar geweest ben.En IVF 1 ging wat betreft hormonen en punctie goed. Heb er weinig last van gehad. In ieder geval zeker niet meer last als van de hormonen voor mijn iui's. Maar eerst even afwachten wat ze dinsdag gaan zeggen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

vandaag dan eindelijk weer ongesteld ....dus kunnen we weer door gaan,vanavond beginnen met de progynov tabletten en morgen bellen voor de uitgaans echo,w.s dan eind oktober in de herfst vakantie de tp...zou fijn zijn ,hoef ik niet te werken en kan ik lekker rustig aan doen....

 

fijne dag

janine

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi denise,

 

wat slim dat je meteen door gaat voor een nieuwe ivf. Duimen dat het een goede opbrengst heeft en dat je cryo nog meer vriendjes krijgt.

Janine ik ben gisteren ongesteld geworden en heb maandag telefoonnisch contact. Hoop meteen te kunnen beginnen met pillen.

Omdat ik met eicel donatie werk is het voor ons even klaar als het niet kukt. Gelukkig heeft mijn zus wel aangegeven dat ze de bahandeling nog een keer wil doen maar dat wordt dan volgend jaar voorjaar.

 

wammabemom ik lees dat jij bij geertgen onder behandeling bent. Ik loop nu in het UMC utrecht maar wil vogend jaar de overstap maken naar geertgen. Wat zijn jouw ervaringen hiermee.

 

groetjes terry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Terry!

Spannend zeg! Ik hoop dat je voorlopig niet naar Geertgen hoeft omdat de cryo nog gaat aanslaan. Maar voor ons is de overstap erg goed bevallen.

We zouden eerst beginnen in Nijmegen. We hadden een doorverwijzing van Venlo omdat de gynaecoloog daar icsi adviseerde ivm kwaliteit zaad van mijn man. Daar eerst 2 maanden (ook ivm feestdagen)moeten wachten op een intake-gesprek. Maar vanwege allerlei redenen daar niet voor ivf door gegaan(geen klik met gynaecoloog/slecht te bereiken tijdens miskraam/gewoon erg botte opmerking van de gynaecoloog daar...../geen ivf/icsi combi willen doen/grootschaligheid en ook nog eens wachttijden).

Toen eerst weer 3 iui's gedaan(mochten toen niet meer voor ivf vanwege spontane zw'schap/miskraam). Onze eigen gynaecoloog zag zelf niets meer in de iui's (en wij ook niet) en omdat we niet meer naar Nijmegen wilden naar Geertgen gegaan.

Voor ons was het echt een opluchting. Vond het meteen een soort huiskamergevoel daar.Fijne assistenten en gynaecologen. En wat ik erg fijn vind is dat alles lekker vlug gaat. En je kan ook goed aangeven wat je zelf wil. Ik heb ook niet meer het idee dat ik naar een ziekenhuis moet. En ook wel fijn; je komt daar bijna geen dames met dikke buiken tegen. Dus als je twijfelt; gewoon een intake-gesprek aanvragen. Weet bijna zeker dat het je goed zal bevallen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej dames!

 

Ook ik heb mijn punctie en terugplaatsing in november. Ik hoop rond de 8ste :-D

Spannend weer. Dit wordt weer onze 1ste pogong voor een brusje voor onze dochter Tess. ook zijn is uit een ICSI poging geboren :D

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wannebemom.....in princiepe krijgen we er 2 terug, of er moet een toppertje bij zitten, dan maar 1. Maar Bij geertgen willen ze nu meer follikels creeren, dus ws gaat de dosis hormoon omhoog, eerst moest ik 187,5 spuiten, maar zal nu dus wel meer worden.

 

Ik heb ook een goed gevoel bij geertgen, idd geen wachttijden en je hebt veel zelf te zeggen. Deze maand gaan ze op mijn verzoek ook HA/AH (weet niet meer hahaha) doen, sneetje maken dus...

Morgen beginnen met spuiten.

Had het niet verwacht, maar vind het toch weer spannend allemaal.

En ik hoop eindelijk o een positieve test,pffffff

 

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

wannabemom dank je wel voor je reactie.

denise ook leuk om te lezen dat jouw ervaringen bij geertgen goed zijn.

Na gisteren is mij weer heel duidelijk dat ik naar een ander ziekenhuis wil. Ik ben in de overgang en heb daarom geen eigen cyclus. Elke keer weer beginnen ze over mijn cyclus en gisteren begon ze over decapeptil spuiten. Ik kan hier zo boos om worden want als ik dat nodig had had ik ook eigen eitjes. OOh sorry zei ze.

Maar goed ik ben vandaag weer begonnen met proganova en heb volgende week donderdag mijn uitgangsecho.

 

elke en annelot succes met de voorberiedingen

 

groetjes Terry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden,

 

Ik kom ook alvast voorzichtig hier bij zitten!! t is natuurlijk allemaal nog afwachten hoe het gaat lopen, maar ik hoop (nee....k hoop natuurlijk van niet) v.d. week ongi te worden, en dan op dag 21 beginnen met de Deca..... zal het alles ongeveer wel half/eind Nov. plaatsvinden.

k lees nu nog wel met Oktober mee, maar t voeld n soort van of je er nie bij hoor als je niet door een behandeling in de ww zit, we zijn nu n maandje zonder hormonen.... en zelf geklust.... ook wel heel erg lekker moet ik zeggen.... ehmmm, k heb het over de hormoonloze maand eej.....nie over t laatste ;-)

 

k vind het spannend, we gaan voor de eerste IVF.... nu m'n ongi er bijna aankomt, en we dus over n week of 3 echt gaan beginnen, ga ik er wel meer tegen op zien hoor.

veel meer als met IUI, toen had ik er gewoon ' zin ' in, dat heb ik nu toch veel minder, omdat het ook wat omslachtiger is natuurlijk.

 

Denise.... k herinner me jou nog van het IUI wacht bankje, hoe is het jou vergaan? je eerste IVF? vond je het zwaar?

Annelot; jij omschrijft precies wat ik bedoel en waarom ik er zo tegen op zie, vooral de onzekerheid hoe we op de terleurstellingen gaan reageren enzo.

Maar daarom ben ik ook zo blij met dit forum, dat we met z'n allen tegen de zelfde dingen aan lopen, en we daarom ook onze gevoelens en verdriet en pijn kwijt kunnen.....

Elke; hoeveelste poging is je dochter Tess geboren met ICSI? spannend hoor, een brusje, k hoop dat het snel zo mag zijn, wat zou dat leuk zijn voor Tess!!!

Terry; spannend meid, hoe het gaat lopen!! Alvast suc6 voor volgende week donderdag.

 

Verder kan ik ' derest' niet lezen nu, terwijl ik aan het typen ben...... zal ik alsnog doen... meiden alvast veel suc6 om deze maand door te komen, op naar een Groen november!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

liefs Trijnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden