Ga naar inhoud

IVF / Gonal-F vs Menopur


Lot69

Aanbevolen Berichten

Hallo Dames,

 

 

 

Vanochtend bij mijn GYN geweest en we gaan onze derde poging in met Menopur ipv Gonal-F. Wat zijn jullie ervaringen?

 

Even wat vraagjes:

 

Niet zwanger met Gonal-F maar wel met Menopur?

 

Hoeveeel eicellen met Gonal-F of met Menopur?

 

Hoeveel bevruchte eicellen met Gonal-F of met Menopur?

 

Wel of geen cryo's met Gonal-F of met Menopur?

 

Hoeveel cellige emmies bij terugplaatsing Gonal-F of met Menopur?

 

 

 

Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor je reactie!

 

 

 

Groetjes,

 

Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben (nog) niet zwanger door menopur, maar de resultaten zijn bij ons bijna letterlijk 10x beter dan met gonal-f. Met Gonalf had ik, ongeacht het aantal follikels en eitjes, altijd maar één 'redelijk goed' embryo. De eitjes waren namelijk nooit rijp.

 

 

 

Nu twee keer een poging met menopur gehad. De eerste keer 13 rijpe eitjes, waarvan 7 bevrucht. Twee vers teruggeplaatst en twee cryo's. Nu 9 rijpe eitjes en alle 9 bevrucht (door beter zaad waarschijnlijk). Twee vers teruggeplaatst, cryo's horen we nog maar de kans is groot.

 

 

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook overgestapt ben van cetrotide op decapeptyl. Met deca kun je de punctie iets langer uitstellen en de follikels groter laten worden. Dat kan deels ook bijgedragen hebben.

 

 

 

Maar voor mij nooit mee gonal-f hoor, Menopur is voor mij veel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Lot

 

 

 

ik heb nu 3 behandelingen gedaan waarvan ik 1x zwanger ben geweest, allemaal met Menopur, in Brussel schrijven ze dit met name voor aan "oudere" dames.

 

Wat ik begreep omdat dit meer het lichaamseigenhormoon bevat.

 

 

 

Ik wens je heel veel succes!!

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henne en Babeth,

 

 

 

Bedankt voor jullie snelle reactie.

 

Ik ben heel benieuwd. Weliswaar waren er van de Gonal-F poging 6 eitjes en ook alle 6 bevrucht (waarvan 2 er heel snel zijn gestopt met delen), maar mijn GYN wil idd ook vanwege mijn leeftijd het toch deze keer met Menopur gebruiken, omdat is aangetoond dat er niet zo zeer veel meer eitjes rijpen met Menopur, maar dat ze doorgaans van betere kwaliteit zijn.

 

Ik spuit daarnaast ook decapeptyl.

 

Ik hoop op nog meer reacties!

 

 

 

Groetjes,

 

Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

In menopur zit idd naast FSH ook LH. Aangezien je met ivf je natuurlijke LH productie onderdrukt, kán het zijn dat je eitjes niet helemaal goed rijp worden of minder van kwaliteit zijn. Dit is bij een kleine groep vrouwen zo (volgens mijn gyn) en vaak idd bij wat oudere dames ;-) Je krijgt dan meestal ook niet meer eitjes door Menopur, maar wel betere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil eens reageren. ik heb 5 verse pogingen achter de rug. Ik heb een dochter uit de 2de ivf. de 4de en de 5de poging was een miskraam. Nu heb ik ook het probleem van mijn eicellen. altijd genoeg eicellen maar de helft is maar rijp bij de 3 eerste pogingen. mijn gyn is overgeschakeld vanaf de 4de poging met suprefact in de lange cyclus. vanaf dag 20 suprefact snuiven en dan je regels en heb toen gonal f en suprefact gehad. Nu het resultaat was al veel beter maar toch gaat er nog 1/3 vanaf. mijn gyn heeft nu terug de lange cyclus voorgeschreven maar in plaats van gonal f krijg ik nu menopur. ik vind een maand wachten weer zolang met die lange cyclus. daarom wou ik jullie reactie eens over menopur. hadden jullie ook een pil moeten nemen ervoor of suprefact ervoor moeten snuiven?

 

henne ik lees dat je 13 rijpe eicellen had. hoeveel eicellen had je bij de punctie? ook 13 of waren het er meer?

 

hopelijk op reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alleen maar Gonal F gebruikt.

 

 

 

Eerste poging 9 eitjes: 6 rijp, 1 TP geen cryo's (deze poging hebben ze moeite gehad om de dosis goed in te stellen)

 

 

 

Tweede poging: 12 eitjes; allen rijp, 9 bevrucht, 2 tp en 2 cryo.

 

 

 

Succes met de menopur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik wil even kort mijn ervaring aan je geven.

 

Ik denk dat het heel belangrijk is om je bloedwaarden te laten testen. Want ik ben 43 jaar maar mijn bloedwaarden schijnen aan te geven veel jonger te zijn.

 

 

 

Met een hele lage dosering 150 gonal F had ik IVF nr 1 19 rijpe eicellen waarvan 6 embryo's en ICSI 2 nu 14 rijpe eicellen waarvan 11 goede tot topembryo's.

 

Ik wil maar zeggen, ieder lijf reageert anders.

 

 

 

Ik ben niet meer de jongste, maar je ziet dat gonal f bij mij werkt als een tierelier.

 

Dus ja, mijn voorstel is, laat goed je bloedwaarden bepalen om zo tot juiste medicatie te komen.

 

 

 

succes en liefs,

 

Egeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Ik heb 4 pogingen gedaan en allemaal met Gonal F.

 

Ik had op zich altijd veel eicellen, rond de 18, alleen de laatste keer 11.

 

Van die 18 had ik +/- 11 eicellen. Maar nooit cryo's.

 

Nu deze laatste poging hadden we dus 11 eicellen, waarvan 8 embryo's, van 2 (kwaliteit 1) een tp (en zwanger van een tweeling!!) en 4 cryo's.

 

 

 

Misschien dat idd de kwaliteit met Gonal F minder is, aangezien ik tot deze keer nooit cryo's heb gehad.

 

 

 

Veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Had heel weinig eicellen bij elke poging, 4 tot 6.

 

 

 

Poging 1: Deca en Gonal. 1 embryo teruggeplaatst en geen cryo's.

 

Poging 2: Deca en Gonal. 2 embryo's teruggeplaatst en geen cryo's.

 

Poging 3: Deca en Menopur. 2 embryo's teruggeplaatst en 2 cryo's

 

2 cryo's ontdooid. 1 niet gehaald, 2e teruggeplaatst (blastocyste) ZWANGER!!!!

 

 

 

Kreeg de laatste poging Menopur (dit ook ivm mijn leeftijd, ik was toen 39).

 

 

 

Succes

 

Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden