Ga naar inhoud

start icsi eind aug


mermaid

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Wij gaan als het goed is volgende week de eerste ICSI behandeling starten. Alle onderzoeken achter de rug, medicatie is in huis en nu is het wachten tot we kunnen beginnen. Ik vind het wel heel spannend. Geen idee wat ons allemaal te wachten staat. Zijn er lotgenoten???

 

 

 

groetjes,

 

Mermaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mermaid,

 

 

 

Welkom op dit forum en heel veel succes met je aankomende icsi behandeling.

 

Kijk even verder op het forum, dan vindt je vast en zeker een topic waar je met meiden en heren kan praten die rond dezelfde tijd starten met een behandeling als jij.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mermaid,

 

 

 

Wij hebben 30-08 ons intake gesprek en krijgen dan de receptjes mee voor alle medicatie en dan horen we dus ook de startdatum.

 

Vind je het heel spannend?? of heb je er juist zin in?? Ik vind het spannend en heb er zin in tegelijk...

 

Hoe ziet jou behandelschema er ongeveer uit?? lang protocol of heb je een korte??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jem,

 

 

 

Wat spannend! Is het ook jullie eerste poging of heb je al wat meer ervaring? Ik moet wel zeggen dat er een wereld voor me open ging hoor, toen we eenmaal in de molen kwamen. En ik ben nog steeds een beginner :)

 

Ik moet eerst twee weken spuiten (decapeptyl en menopur) en dan is de punctie. Dan maar hopen dat er genoeg goeie eitjes zijn die vriendjes willen worden met de zaadjes en dan wordt de boel teruggeplaatst. Ik heb begrepen dat dat de spannendste periode is, het afwachten. Spannend ja, maar ik heb er ook wel zin in. We zijn nu ruim anderhalf jaar bezig, nog maar kort als je het vergelijkt met anderen hier, maar toch lang genoeg om te voelen dat de wens steeds intenser wordt.

 

Wat is jouw story?

 

 

 

groetjes,

 

Mermaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Ik heb er ook nog helemaal geen ervaring mee dus ik vind alleen de intake al spannend. Ben dan net de week ervoor ongesteld geweest dus geen idee of dat een nadeel is zodat ik pas de menstruatie die daarna komt pas kan starten.

 

Wij zijn nu 2 jaar bezig, we hebben dit jaar 3x iui gehad, de eerste keer hadden we een goede score van de zaadjes maar de 2 keren daarna was het erg slecht en daarom gaan we nu over op ICSI.

 

Kan me voorstellen dat je wens heel erg groot is, wij hebben dat ook hoor al is het iets minder omdat wij al een kleine meid rond hebben lopen. Ik zou dolgraag een tweede willen hoor maar het idee dat we kinderloos zouden kunnen blijven dat is nu weg waardoor ik er nu ''makkelijker'' in sta. Nou ja, hoop dat je snapt wat ik bedoel.

 

Zie je op tegen de punctie of niet?? ik al wel al moet ik het ook maar van me afzetten en het over me heen laten komen. Misschien valt het wel heel erg mee.

 

 

 

Groetjes,

 

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jolanda,

 

 

 

Leuk om zo je gedachten te delen :)

 

Ik kan me wel een beetje indenken dat je kinderwens bij een tweede kindje anders is dan bij een eerste, maar het blijft toch een kinderwens. En je lichaam weet al wat zwanger zijn is, misschien dat dat helpt :) Mijn lijf moet het nog uitvinden!

 

Voor ons komt het steeds dichterbij, ik moet deze week ongesteld worden. En op dag 1 het ziekenhuis bellen en langsgaan voor de prikles. Dat gaat dus nu binnen drie dagen gebeuren. Superspannend! Ik zie ook erg tegen de punctie op. Lijkt me heel vervelend, maar met verdoving schijnt het wel te gaan. Je hoort zoveel verschillende verhalen, de een voelt er niks van en de ander heeft er nog een paar dagen last van. Ik hoop maar dat het meevalt.

 

Nog twee weken voor je intake, lijkt wel lang maar ze gaan vast snel voorbij. Welk ziekenhuis ben je? Wij zitten in Voorburg, Diaconessen. Succes ermee!

 

 

 

groetjes,

 

Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

Ik ben ook bezig met mijn eerste behandeling.

 

Ben nu elke dag aan het prikken met deca en moet vrijdag terug komen voor een uitwendige echo.

 

Vind het allemaal onwijs spannend en ben me er erg van bewust dat ik nog aan het begin van het traject sta.

 

Ben trouwens onder behandeling van het Geertgen.

 

 

 

Groetjes Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Mermaid, onze kinderwens is ook sterk aanwezig hoor. Ik denk dat je anders ook niet zo snel met spuiten gaat beginnen maar meer denkt van we zien het wel.

 

Ik zou het voor Myrthe niet leuk vinden als zij alleen zou blijven. Mijn schoonouders zijn beide enigs kind en nu met een demente oma komt er veel op mijn schoonmoeder terecht...

 

 

 

Ik kan ook niet wachten tot de intake haha.. Ben al niet zo heel geduldig maar goed, die 2 weken zijn vast snel voorbij. Heb gisteren wel het ziekenhuis gebeld omdat ik volgende week ongesteld moet worden of het dan niet handig is alvast met de pil te beginnen en mag daar volgende week inderdaad alvast mee starten. Toch een heeeeeeeel klein begin alvast. Wij lopen in het UMCU trouwens.

 

 

 

Mientje ook voor jou dus al spannende tijden. Hoe vind je het spuiten tot nu toe gaan?? Vals het je mee en heb je een lang of kort protocol??

 

Ik hoor Geertgen regelmatig voorbij komen op het forum is dat ook een ivf centrum of een ''normaal'' ziekenhuis??

 

 

 

Groetjes,

 

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Jem: Kan me helemaal indenken!!! Same here. Ik vind het ook altijd zo spannend als we weer naar het ziekenhuis gaan. Een gesprek, een HSG (heb ik er 2 van gehad), een uitslag van een onderzoek, telkens weer nieuwe info en je krijgt ook steeds beter zicht op wat je allemaal te wachten staat. Je leest er wel over op internet, maar dan kom je in het zh en dan is jouw situatie weer net even anders. Wel logisch, maar een witte jassen complex is zo opgelopen :)

 

Wel fijn dat je al aan de pil mag beginnen. Dan heb je toch het idee dat je er actief aan werkt, zeg maar.

 

 

 

Mientje: Ben ook wel benieuwd naar je prikervaringen. Dat is ook voor mij nieuw. En het Geertgen, dat is toch een op zichzelf staande fertiliteitskliniek? Leuk om er wat over te horen!

 

 

 

Bij ons gaat het binnen enkele dagen starten, het is nog steeds wachten op de ongi... Vind het zo spannend, moet er ook steeds aan denken. Ben wel blij dat ik vier dagen werk, kun je je gedachten tenminste nog op wat anders richten.

 

 

 

Succes beidjes!!!

 

 

 

groetjes,

 

Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, ook ik ben nieuw op dit forum. Mijn vriend en ik hebben twee jaar op de natuurlijke manier geprobeerd zwanger te raken, wat helaas niet gelukt is. Na onderzoek bleek dat hij weinig actieve zaadcellen heeft. Er is door het zkh direct gesproken over ICSI. Ik ben 15 augustus begonnen met de primolut tabletten en 17 augustus met de Decapeptyl injecties. Op zich ben ik er nog rustig onder, maar wil graag met degene die ongeveer tegelijk begonnen is ervaringen uitwisselen. Liefs Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mermaid, ben je al ongesteld geworden inmiddels???

 

 

 

Louise welkom hier, spannend hoor dat je al begonnen bent met de injecties enzo. Valt het je mee om te spuiten??

 

 

 

Het is inderdaad gezellig om zo met elkaar te kletsen en ongeveer gelijk te lopen. Zelf ben ik nog niet begonnen maar dat hoop ik binnenkort dus wel te doen. Wij hebben 30 aug ons intakegesprek en dan hoor ik wanneer ik de eerste spuit mag zetten.

 

Hoelang moet je spuiten en wanneer heb je de eerste echo's en ongeveer de punctie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Welkom Louise! Wij hebben een soortgelijk verhaal. Bij de eerste intake in het zkh bleek dat icsi voor ons een mogelijkheid is, wegens zwak zaad. Dat was in januari 2010. Veel onderzoeken gehad en steeds lang moeten wachten op de uitslag. Het erfelijkheidsonderzoek spande de kroon: 3 maanden. Maar dat was het waard want alles was goed. Daarnaast een temperatuurcurve bijhouden, diverse bloedonderzoeken, HSG die niet goed was en opnieuw moest, dat soort dingen. Maar nu is het dan eindelijk zover.

 

 

 

Vandaag ben ik ongesteld geworden en hoop dat het morgen doorzet. Dan mag ik aan de slag met de decapeptyl. Ik wil zo graag beginnen, dan heb ik het idee dat we er 'echt' mee bezig zijn. Ik kan niet wachten, maar zie er ook een beetje tegenop. Zo dubbel he. Ik probeer steeds positief te denken, want er is toch een hele grote kans dat het lukt, als je het vergelijkt met de kans die we hebben als het op de natuurlijke weg gaat. We blijven hopen. Morgen het ziekenhuis bellen voor een afspraak, als mijn lijf een beetje meewerkt. Spannend... Dan gaat het beginnen...

 

 

 

Het houdt me allemaal wel bezig. Hebben jullie dat ook, dat je er zo vaak aan moet denken?

 

 

 

groetjes,

 

Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Vind het onwijs fijn dat we zo makkelijk met elkaar kunnen schrijven over onze ervaringen en wat er nog allemaal staat te gebeuren.

 

Wat ik wel jammer vind is dat er weinig tot geen vrouwen zijn die alleenstaand zijn.

 

Daarom ben ik ook bij het Geertgen.

 

 

 

Het is inderdaad een fertilliteitskliniek.

 

Dat ik alleenstaand ben is een gedeeltelijke eigen keuze.

 

Ivm mijn gezondheid mocht ik vrij lang geen kinderen krijgen terwijl de behoefte er wel was.

 

Het heeft 5 jaar geduurd voordat ik te horen kreeg dat ik groen licht had maar de hoop was altijd aanwezig.

 

Door deze hoop wilde ik geen relatie met een man die geen kinderen wilde,

 

maar wilde ook geen man die wel kinderen hoopte te krijgen omdat dat bij mij al die tijd niet mocht en het toen nog niet zo goed ging dat er een toekomst zou kunnen komen waar het wel verantwoord was voor mij.

 

Maar nu mag het allemaal eindelijk doorgaan (sinds 2 jaar) en ben ik op een leeftijd dat ik geen jaren meer kan gaan wachten op een man hihi.

 

 

 

Maar ik spuit dus vandaag 20 dagen deca en moet morgen terug komen omdat de ongi uitblijft.

 

Ik heb onwijs schrik van spuiten en spuit dus zonder te kijken :blind:

 

Maar dat gaat me eigenlijk best goed af, dacht eerst dat ik elke dag naar iemand toe zou moeten voor de prikjes.

 

Als je door de eerste cm van je huid bent stelt het weinig voor toch blijft het een onnatuurlijk iets.

 

 

 

Ben wel heel benieuwd naar morgen.

 

Gelukkig moet ik er al vroeg zijn en hopelijk kan ik jullie snel meer vertellen dan nu.

 

 

 

Miranda, ik heb dat ook, bij alles wat er gebeurd op een dag denk ik er aan.

 

veel succes morgen.

 

Jolanda,ook ik zie op tegen de punctie hoop dat er voldoende verdoving aanwezig is.

 

 

 

Groetjes Monique en veel sterkte allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jem79 en Mermaid,

 

Wij hebben 2 juli het 1e gesprek gehad in het zkh en 22 juli het 2e ICSI gesprek. Daar is aangegeven dat ik meteen na mijn vakantie kon beginnen (half aug). Bij het 2e gesprek heb ik het schema voor het 1e gedeelte gekregen en heb ik mijzelf een injectie (placebo) in mijn buik toegediend, zodat ik wist wat mij te wachten zou staan. Een theoretische uitleg over hoe je jezelf moet injecteren was voor mij ook echt niet voldoende geweest. (Dan had ik thuis gedacht, moest het nu zo of zo...). Ik vind het injecteren niet echt erg om te doen, het is even tegennatuurlijk, maar je went er snel aan. (Het scheelt misschien ook dat ik nooit bang voor naalden ben geweest).

 

 

 

Dag 1: Ongesteld geworden (zkh gebeld om te kunnen starten)

 

Dag 2: Starten met de Primolut N tabletten (3x p/dag 1 tablet)

 

Dag 4: Starten met de Decapeptyl injecties (1x p/dag 1 injectie, ik doe dit om 22.30 uur 's avonds)

 

 

 

De Primolut tabletten moet ik tien dagen slikken. Ik weet nog niet hoe lang ik de Decapeptyl injecties moet doen. Dat loopt in ieder geval wel even door (ook na de primolut tabletten). Zodra ik ga 'vloeien' na het stoppen met de primolut, moet ik het zkh bellen en 4à5 dagen erna krijg ik een echo en moet ik starten met de Puregon.

 

 

 

Ik heb dus geen lang voortraject gehad, zoals een erfelijkheidsonderzoek (was geen reden toe zeiden ze) en heb geen temperatuurcurve bij hoeven houden. De diverse bloedonderzoeken heb ik natuurlijk wel gehad (net als mijn vriend), de HSG waarde was bij mij gelukkig in een keer goed.

 

 

Ik moet er wel vaak aan denken, maar het is nog heel onwerkelijk. Er zijn afgelopen half jaar veel vriendinnen van mij zwanger geraakt en ik kan gelukkig nog steeds oprecht blij voor ze zijn... Wat ook helpt, is dat ik een dagboek bijhoud op de computer. Daar schrijf ik alles van me af en kan ik nog eens teruglezen hoe iets is gelopen (voor mijzelf, maar ook om jullie te kunnen informeren over dingen die voor mij alweer een tijdje terug zijn).

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Miranda? Mag je al beginnen met de Decapeptyl? Jij schreef: "Vandaag ben ik ongesteld geworden en hoop dat het morgen doorzet. Dan mag ik aan de slag met de decapeptyl." Hoef jij geen Primolut te slikken?

 

 

 

Monique, ik vind het erg dapper dat je dit traject alleen in gaat. Ik hoop wel dat je steun van (iemand in) je omgeving krijgt, want het is niet niks! Heb jij ook Primolut geslikt? Ben benieuwd hoe het gegaan is in et zkh vandaag!

 

 

 

Liefs, Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mientje wat goed dat je zo toegeeft aan je kinderwens en nu de stap alleen gaat maken!! Heb je inderdaad ''hulp'' van een goede vriend of familie die je bijstaan in het traject??

 

 

 

Louise fijn dat het je spuiten je makkelijk afgaat. Ik moest bij Mientje wel even lachen dat zij het op gevoel doet haha..

 

 

 

Vanmorgen is mijn temp gezakt dus ik denk dat ik vandaag of morgen ongesteld wordt. Dan mag ik in ieder geval vast beginnen met de pil!! Het is nog niet veel maar wel een begin. Volgende week maandag horen we dan wanneer we erbij mogen gaan spuiten. Ben benieuwd!!

 

 

 

Louise ik weet ook niet precies wat het verschil is met het lange en het korte protocol. Ik heb ook de lange omdat ik eerst aan de pil moet.

 

 

 

Groetjes,

 

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden