Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010


Gast Guusje

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Een beetje vroeg misschien, maar het is zover voordat je het weet ;-)

 

 

 

Ik krijg zelf half oktober mijn 2e TP.

 

 

 

Wie volgt, een behandeling of TP?

 

 

 

Groetjes Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo,

 

 

 

Ik weet nog niet wanneer ik begin, ik moet nog een uitnodiging krijgen voor een instructie avond en dan kan ik me aanmelden voor de behandeling....

 

Het kan binnen nu en 2 weken zijn of begin oktober....

 

 

 

Groetjes T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de intake begin september dus als het meezit beginnen we ook dit jaar nog. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel tijd er tussen de intake en de behandeling zal zitten aangezien we doorverwezen zijn naar Voorburg voor de IVF. Hiervoor hebben we wel IUI behandelingen en onderzoeken gehad in ons eigen ziekenhuis maar hoeveel ze daar van willen herhalen en hoe lang dat duurt...? Geen idee. En dan heb ik ook nog eens regelmatig cystes die de boel in de war schoppen. Maar we blijven optimistisch, oktober wordt de maand :icon_sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sorpresa. Laten we zeker hopen op een vruchtbare maand.

 

 

 

@Tk. Ook voor jullie allemaal erg spannend.

 

 

 

Voor jullie beide de 1e x ivf/icsi begrijp ik? dubbel spannend dan.

 

 

 

Lfs. Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guusje,

 

 

 

Ik begin eind oktober aan mn 4e ivf. Geen cryo's tot nu toe. Nog effe genieten van de zomer (nou ja...op t moment meer herfst) en dan gaan we er weer helemaal voor. Jij krijgt een cryo teruggeplaatst?

 

 

 

Groetjes Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Herma,

 

 

 

Spannend weer voor jullie, en niet niks voor de 4e keer. Maar kan het me wel voorstellen. De wens is zo intens!

 

En hadden jullie de 3 pogingen helemaal geen cryo's?

 

 

 

Ik krijg inderdaad een cryo TP zo rond half oktober.

 

 

 

Ik heb nu vakantie, maar noem het idd herfst vakantie :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen maandag heb ik een cryo behandeling van mijn baarmoedermond (bevriezen van baarmoedermond/hals) gehad. Dit omdat ik regelmatig bloedingen had na mijn operatie nav voorstadium baarmoederhalskanker in 2007. Het was vervelend, maar ben blij dat het gedaan is. Het moet nu 5 a 6 weken genezen en dat half oktober mijn volgende TP.

 

 

 

Hoe is het met de andere wachtende oktober meiden?

 

 

 

Groetjes Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik wil me alvast graag bij jullie aansluiten.

 

Ik heb in juni mijn 1e ivf gehad, maar geen tp gehad.

 

Ondanks de 12 mooie rijpe eitjes en 30 milj. zaadjes geen bevruchting om een onbekende reden, de artsen weten het ook niet.

 

Gelukkig kunnen ze nu ons wel helpen met ICSI, hiervoor moesten we over naar een ander ziekenhuis. Helaas kwamen we hier toch op een wachtlijst te staan van 3 maanden!!! De arts zei eerst 4 weken, maar het is 3 maanden. 12 juli hebben we een intakegesprek gehad, 11 okt kunnen we dan eindelijk beginnen.

 

MAAR DAT DUURT NOG ZO LANG!!!! :waiting::blob1:en ik zit ook met mijn leeftijd ben 39 jaar en in mrt wordt ik 40, zit al vooruit te denken van als het met ICSI nou eindelijk eens lukt:please: na 4 jaren en ik wil een tweede kindje, dan mag ik weleens opschieten!!!

 

Maarja het is niet anders..........

 

 

 

@T.K. weet je al meer?

 

 

 

@Sopresa, hopelijk hoeven jullie niet zo lang te wachten na het intakegesprek als wij!

 

 

 

@Guusje, hopelijk gaat het in okt. echt eens lukken met een cryo tp!!!

 

Goh je hebt heel wat meegemaakt, niet niks als je zo´n operatie moet ondergaan en ook nog je baarmoedermond bevriezen.

 

 

 

@Herma, wat balen dat je geen cryo´s hebt gehad tot nu toe. Hopelijk brengt de 4e poging je meer geluk in ieder geval een zwangerschap van 9 maanden!

 

 

 

Ik wens iedereen heel veel geluk toe in oktober, het wordt een mooie herfst!!!:gekruiste vingers 3:goodluck:

 

 

 

Groetjes Roossie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roosie, het wachten vind ik ook het ergst. Niet normaal. Maarjah als we er iets aan konden verbeteren deden we dat en dan zou er geen wacht tijden meer bestaan.

 

 

 

Ik mag 9 september pas voor onze voorlichtingsmiddag komen. Voor die tijd kan ik me niet aanmelden als ik ongesteld wordt.

 

De ergste is dat ik 7 of 8 september ongesteld moet worden ik ben bang dat ik nog een cycles moet wachten.

 

Ik mag straks als ik de voorlichting achter de rug heb de 21 ste dag beginnen met prikken. Ik hoop dat ik me gelijk aan kan melden... Je zou toch denken dat het wel kan omdat je pas de 21 ste dag moet beginnen. het is afwachten en het duurt zo lang....

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T.K. jemig wat balen hé ieder dag en ieder uur duurt gewoon te lang, wachten is gewoon echt killing vooral als je al zo lang bezig bent om zwanger te raken....

 

 

 

9 sept. is al bijna, maarja hoe lang moet je dan nog wachten.........Ik moest eerst aan de pil, jij ook? Jij doet dus ook lang protocol omdat je op dag 21 begint te prikken?

 

 

 

Ik ben al met de pil begonnen op hun advies, eigenlijk raar maarja. Dus dan moet ik gaan bijhouden wanneer mijn cyclusdag 21 is. Ik heb net uitgerekend dat ik dan op 21 okt. uit kom. Ik ben op 6 aug. voor het laatst ongi geweest en ik heb een cyclus van 29 dagen. Dat wordt echt kantje boord dan als we 20 nov. met vakantie gaan!!! Of wordt dat niet zo berekend?

 

Weten jullie dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roosie,

 

 

 

Ik weet niet hoe het berekent wordt maar ik denk, dat je vanaf de dag van je ongesteldheid moet tellen...21 ste dag beginnen met prikken. Dat prikken duurt ong 3 weken.. En als alles goed gaat heb je aan het einde van die 3 weken je punctie en terug plaatsing binnen en paar dagen. Deze info heb ik.

 

 

 

Ik denk ook zodra je je aanmeld en mag beginnen met prikken dat er veel data`s bekend worden.

 

 

 

Ik heb de pil niet hoeven gebruiken. Zoiezo wordt ik ziek van de pil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T.K. dankje! Ik ben al aangemeld hoor, ik heb 12 juli het intakegesprek gehad, 11 okt. krijg ik mijn prikschema en gaan we van start.

 

 

 

Niet fijn dat je van de pil ziek wordt, ik voel me er ook niet zo lekker bij, al helemaal niet als je zwanger wilt worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAllo meiden,

 

 

 

De baarmoedermond is goed aan het genezen, dus dat komt wel weer goed.

 

 

 

@Roossie, jeetje, dat je helemaal geen bevruchting had zeg! Dat likkt me een enorme domper. Maar hebben ze jou eicellen vernietigd? Of kunnen ze die bewaren? Dat zou anders wel enrom zonde zijn zeg.

 

 

 

Ik ben niet thuis in het lange protocol, dus ik kan jullie hier niet mee helpen. Iig is je 1e dag menstrueren cyclus dag 1.

 

 

 

En wat jullie zeggen, het wachten is het aller ergst, en er komen helaas nog heeeeeeeel veel wachtdagen aan :blink:

 

 

 

Lfs Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje ja dat was een enorme klap voor ons dat we totaal geen bevruchtingen hadden. Mijn eitjes zijn idd vernietigd, ze waren al te oud na het proberen te bevruchten om nog ingevroren te worden. We waren lamgeslagen. Maar we weten nu wel na al die jaren waar het probleem ligt, wat het probleem is dat is ook voor de artsen een raadsel. Dus nu krijgen we eindelijk een gerichte behandeling op ons probleem en dat maakt het erg spannend en kan daarom ook haast niet wachten, maarja het is niet anders.

 

 

 

Goh kreeg net een email van mijn acunpuncturiste, is ze 12 weken zwanger!!!

 

Ze had me wel verteld dat ze voor een 2e kindje ging.

 

Ze is net terug van vakantie en maandag ga ik weer naar haar toe, wilde me van te voren waarschuwen.

 

Vind ik erg goed van haar en als ik naar een ander wil dan kon ze me doorverwijzen.

 

Maar ik blijf gewoon bij haar, zal overal wel dikke buiken tegen komen en misschien helpt haar zwangerschaps-energie wel mee!

 

Ik ben net zo blij dat ik haar gevonden heb en dat het me goed bevalt en het is ook nog eens goed te bereizen, dus tja!

 

Ik ga haar gewoon opvolgen in okt/nov.

 

 

 

Liefs Roosie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roosie,

 

 

 

Goed om te lezen dat je zo positief bent. Een vriendin van mij is van de week bevallen, en al is het soms lastig, dit soort dingen gaan gewoon door. En laten we hopen dat ze een goede energie kunnen geven :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello ladies,

 

sorry I write in english,but I don`t feel confident in my dutch just jet.I understand just fine so feel free to answer to me in dutch please :)

 

We have an appointment for our first IVF end of september and we have to go to orientatie avond in VU tomorrow evening.Does that mean we can start with our IVF treatment in october? I red something about waiting list,but I don`t know if the waiting list starts after the appointment,or that was it ? (cause it took 3 months before we got an appointment)Does anyone have an experience with VU ziekenhuis?

 

 

 

Can`t wait to start :duimen draaien:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roossie!!

 

 

 

Kan ik hier uit opmaken dat je eindelijk de brief ontvangen hebt!!!

 

 

 

Ik wil me ook bij jullie aan komen sluiten.Ben helaas gister ongesteld geworden van onze 2de ICSI poging en gaan begin oktober beginnen met de Cryo's!

 

 

 

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bianca meis nee hé je bent al ongi geworden pfffffffffffffff dikke knuffel!!! Wat een teleurstelling, gelukkig heb je nog een voorraad cryo's! Gaan we het deze keer samen doen ok!

 

 

 

Ja ik heb de brief ontvangen, maar een hoop ontduidelijkheid. Het lijkt op een uitnodiging voor een intakegesprek, maarja die hebben we al gehad, hoef alleen maar een prikschema en hormonen te hebben thats it.

 

Dus je raad het al, morgen weer bellen........wordt er gek van, lijkt wel of ik nu al voor me kind aan het vechten ben, zo voelt het ineens. Er wil een kind geboren worden, maar we moeten er nog voor knokken!!! Gek heb het zo nog niet gevoeld........hopelijk een goed teken!!!

 

 

 

@Andreana, welcome!!! Ja ik sta op een wachtlijst, de wachtlijst bij het UMC Utrecht is 3 maanden. Ik ben niet bekend met de VU, maar als je al 3 maanden heb moeten wachten op een afspraak dan lijkt het me dat je dan ook kunt starten. De eerste afspraak is een gesprek hoe alles in zijn werk gaat en krijg je een prikschema en hormonen. Daarna maak je een afspraak voor je eerste echo.

 

Succes!!!

 

 

 

Liefs Roossie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeej,

 

 

 

Ja helaas had al wel zon voor gevoel en heb altijd een beter voor gevoel gehad over cryo's omdat dat volledig in een natuurlijke cyclus is zonder hormonen bolletjes etc.Dus we zullen zien komen we samen op het bankje te zitten!!

 

Maar voor jou moet het ook een flinke teleurstelling zijn!!!Je had waarschijnlijk gehoopt in Spetember al te mogen beginnen!!! Word nu pas ik oktober las ik ergens!!Waardeloos ook nog omdat je vakantie zo snel erachter aan is!!Ik heb het zelfde gehad in Mei wat waardeloos was dat!!Maar goed je kan er niks aan doen maar je kan het wel zelf een beetje uitrekenen wanneer jij de punctie enzo hebt voor je op vakantie gaat.Hopelijk kun je voor de vakantie sowieso starten!!

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bianca, ik start 11 okt, tenminste morgen ga ik proberen om daar een echte startdatum van te maken, want zoals ik het nu lees en velen met mij lijkt het op een intakegesprek. Ik heb uitgerekend dat ik in het ergste geval als ik doorreken dan heb ik op 21 okt een 21ste cyclusdag in okt. dan deca beginnen, had bij ivf t/m cd 12 nodig voor hormonen, dan kom ik uit op 15 nov. voor de tp. Dus dat zou net kunnen, kan ook zijn dat ik eerder kan starten.

 

Tijdens de wachtweken op vakantie zijn is niet erg heb ik lekker veel afleiding toch, wat vond je niet fijn aan wachtweken in mei?

 

 

 

Liefs Roossie

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wachten en wachten maar he.

 

Ik zie dat iedereen aan het wachten is om te beginnen met de behandeling.

 

Ik hoop dat ik zelf ook tegen eind september 30 ste ofzo mag beginnen met prikken maar dat ligt weer aan de voorlichtingsdag of ik dan mag aanmelden...2 dagen ervoor ongi...Hoop dat ik diezelfde dag mijn prikschema krijg en mag beginnen.

 

 

 

En alle meiden... Veel sterkte en succes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T.K. erg hé dat wachten pfff.....moeten maar een hoop afleiding gaan zoeken!

 

 

 

 

 

Nou ik heb mijn vriendinnen bij het UMC weer gebeld. Tijdens het gesprek krijgen we het prikschema en de recepten voor de hormonen. Ik vroeg kan het ook zijn dat ik misschien gelijk kan gaan prikken die dag, ze zei nee dat kan niet, je moet eerst aan de pil en prikinstructie krijgen. Ik zei ik ben al aan de pil en ik heb al een ivf achter de rug hoef geen prikinstructie. Ok zei ze maar in ieder geval was het geen intakegesprek maar meer een inleidend gesprek met wanneer ik kan gaan starten met prikken en wanneer de punctie e.d. plaats vind.

 

Heb nog gevraagd of ik nu dan niet de pil een ronde kan overslaan, want zo wordt de kans ontnomen dat we het zelf nog kunnen proberen en ik vind het natuurlijk ook niet leuk om de pil te slikken.

 

Hierover wordt ik vanmiddag tussen 13.00 en 15.00 uur teruggebeld.

 

Mijn naam ging ze ook veranderen, mijn voorletter en tussenvoegsel erbij staat toch beter, verder zei ze dat ze niet zo modern zijn dat ze mijn naam helemaal goed in de pc konden zetten hahaha........(heb eerst mijn meisjesnaam dan mijn mansnaam) Ben benieuwd wat ze er nu van maken.

 

 

 

Liefs Roosie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden