Ga naar inhoud

Ervaringen in het maasstad ziekenhuis Rotterdam?


droompje33

Aanbevolen Berichten

Hoi iedereen,

 

 

 

Ik was benieuwd of er onder jullie ook dames zijn die onder behandeling zijn (geweest) in het maasstad ziekenhuis in Rotterdam, en wat jullie ervaringen met dit ziekenhuis en de behandeling zijn.

 

Wij hebben in juni nl een 1e intake-gesprek, en horen we wat er gaat gebeuren (ivf of icsi).

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor Maartje, er zit hier een aantal dames die daar onder behandeling zijn (geweest), waaronder ik.

 

Mijn ervaringen zijn goed, ik heb 2 x ICSI gedaan, helaas is de derde stopgezet omdat mijn vriend longontsteking kreeg, maar we gaan als het goed is binnenkort weer opnieuw beginnen met die poging. Ze zijn heel aardig, nou had ik de mazzel dat ik 2 x punctie in het weekend had, dus heel rustig. Na de punctie op een ligstoel, ontbijtje erbij, prima. Ze (Drieschor) denkt ook mee, ik wilde wisselen van Gonal naar Menopur en dat stelde ze zelf al voor. Ook vond ze het een goed idee om er 2 terug te plaatsen, omdat het de laatste keer is voor ons. Goeie ervaringen dus.

 

 

 

Succes met je intake! En het vervolg natuurlijk...

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi maartje ik heb net als caroline hele goede ervaringen, wij zijn ook bij brenda onder behandeling en ze zijn heel begripvol en super lief allemaal. De eerste ivf hebben wij 1 terugplaatsing gehad en de 3 ivf 2 terugplaatsingen daar ben ik zwanger van geworden helaas ook weer mis gegaan.

 

Wij hebben ook victoria gehad en dat is ook echt een schat. Toen wij de laatse x in het ziekenhuis waren had ze al snel ontdekt dat wij dus spontaan zwanger zijn geworden en riep ons gelijk binnen. Ik ben nu ondanks mijn spontane zwangerschap nog steeds in het maasstad onder behandeling en dat bevalt heel erg goed.

 

 

 

Succes met je intake en hopelijk mag je snel beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi maartje,

 

 

 

Ik heb alle behandelingen 6x iui, 1x ivf en 1x icsi in het maasstad gehad. Ook wij hadden als behandelend arts mevr brenda dreischor. Hele goede ervaringen mee. Ze was echt ontzettend aardig. In de tijd dat wij onder behandeling waren wel diverse artsen gehad hoor, maar daar ontkom je niet aan. Het is allemaal niet te plannen. We moesten ook 1x naar dokter verhoef hij is het hoofd van de ivf, maar daar heb ik hele slechte ervaringen mee. Daar zou ik echt nooit meer op gesprek gaan.

 

We zijn ook in gent geweest voor een second opion (dat was voor het ivf traject) maar toen vanwege het kostenplaatje (alles voorschieten) en het logistieke verhaal toch in onze eigen woonplaats rotterdam begonnen met ivf.

 

 

 

Bij ons is het wonderlijke gebeurt dat we na 6x iui, 1x ivf en 1x icsi (we stonden net voor de laatste behandeling) 'spontaan' zwanger zijn geraakt nadat we naar een alternatieve genezer zijn geweest.

 

Ik ben voor de eerste echo bij mevrouw dreischor geweest, maar omdat alles goed is. Zijn we nu gewoon bij een verloskundige praktijk in de buurt op controle.

 

 

 

Ik wens je verder heel veel succes met je behandeling!

 

 

 

Groetjes Peggy

 

 

 

6x iui mislukt

 

aug 09 ivf mislukt

 

okt 09 icsi mislukt

 

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn die goede berichten. Peggy en Sjors en Sjimmie, wat super dat jullie spontaan zwanger zijn geworden!

 

En Caroline, ik zag dat je uit boz komt, ik ook toevallig zeg. Zat er bij jullie trouwens veel tijd tussen het eerste intake-gesprek en de daadwerkelijke behandeling?

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat meen je niet Maartje, dan ben je de vierde al!! Mo-Nique en Edenal (Alice) komen ook uit Bergen op Zoom. Wat grappig... of niet, niet zo'n vruchtbare stad dat we allemaal hulp nodig hebben? Ik zei toen al: we kunnen wel een Bergs topic maken, haha en nou kom jij er ook nog bij.

 

Bij mij zat er vrij veel tijd tussen maar dat kwam omdat er iets ontdekt werd in het zaad van mijn vriend, waardoor deze naar de uroloog moest en dat duurde weer lang, antibiotica, weer onderzoek... dus niet representatief. Volgens mij kun je na zaad en bloedonderzoek vrij snel starten.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline,

 

 

 

Haha ja een Bergs Topic lijkt me wel wat! Jeetje de vierde al, dat is inderdaad niet zo positief! Balen dat er zo lang bij jullie tussen gezeten heeft zeg.

 

Ja ik hoop dat we snel kunnen starten met ivf of icsi, en niet al die vervelende onderzoeken meer hoef te ondergaan. Dus er is eigenlijk geen wachtlijst zeg maar?

 

 

 

Groetjes Maartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij niet. Ze adverteren ook soms op deze site dat er geen wachtlijst is, volgens mij zelfs dat je binnen 2 weken terecht kan maar dat zal voor de intake zijn. Je moet natuurlijk wel allebei bloed laten prikken, maar dat kan meteen na de intake en een zaadmonster inleveren geloof ik. Nou ja, je hoort het vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(grrrr.... had net een heel verhaal getypt werd ik er ineens uitgegooid... Maar ja, hierbij nog een poging..)

 

Ik loop dus inmiddels ook in Maasstad. Heb eerst 3x iui in ziekenhuis dichterbij huis gedaan, maar daar doen ze geen IVF.

 

Ben goed te spreken over Maasstad. Arts (dr. Rooker) is vriendelijk en denkt met je mee hoe het traject zo snel mogelijk doorlopen kan worden. Ik heb helaas endometriose met cystes (ben daar vorig jaar ook al aan geopereerd geweest). Cystes waren direct na operatie teruggekomen en zijn inmiddels zo groot geworden (8cm) dat deze in de weg zitten voor ivf. Ben erg blij dat ik nu bij Maasstad loop, want hier hebben ze 2 wk geleden m'n endocystes dmv punctie weggehaald (zelfde soort punctie als IVFpunctie). Ziekenhuis waar ik eerst was wilde dat niet doen, wilde weer opereren. Maasstad vond operatie bij mij onzinnig aangezien leegzuigen dmv punctie ook mogelijk is, is minder belastend en kan nu sneller met IVF beginnen. (leegzuigen doen ze bij meeste ziekenhuizen niet omdat cystes dan altijd weer vullen, maar ja bij mij zijn na vorige operatie ook weer direct cystes teruggekomen)

 

Inmiddels woensdag 9 juni a.s. 3e Lucrinprik en 3 weken later start IVF. ‘k zal blij zijn als we weer actief aan onze kinderwens kunnen werken, deze wachttijd voelt zo zinloos, ook al weet ik dat het nodig is de endo rustig te krijgen zodat de IVFbehandeling de best mogelijke kans van slagen krijgt.

 

Verder over Maasstad….Zusters zijn ook heel vriendelijk. 'tis er bijna gezellig.... hihi.

 

Tot nu toe blij dat ik in dit ziekenhuis loop. Heb in ieder geval gevoel dat ze het traject zo snel mogelijk willen doen, maar ook zeker niet afraffelen, ze doen wat nodig is om de beste slagingskans van ivf-behandelingen te hebben.(het traject daarbij is dus voor iedereen verschillend & dus ook de tijd hoe lang je over het traject doet.)

 

Maartje, ik hoop dat je snel met behandeling kunt beginnen. Veel succes en sterkte gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wens,

 

 

 

Wat vervelend voor je dat je zo lang moet wachten totdat je weer kan beginnen, maar wel beter voor je lichaam natuurlijk.Fijn dat je binnenkort weer kan starten. Je had het over dr Rooker. Ik heb daar 17 juni het eerste intake-gesprek mee. Blij te horen dat hij vriendelijk is..

 

Vind het allemaal wel erg spannend hoor, ik hoop zo dat ik zo snel mogelijk kan starten met ivf-icsi.. Hoop alleen niet dat het uitgesteld gaat worden omdat het vakantietijd is!

 

Ook jij veel succes en sterkte voor de komende behandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maartje, volgens mij gaan ze inderdaad gewoon door, alleen Gent is een tijdje dicht in de zomer, er zijn mensen die die combi hebben, dat stond vorig jaar op de balie, maar inderdaad doen Maasstad/EMC het jaar rond puncties en TP's, das wel erg fijn, ik heb hier ook wel een gelezen over zomerstops van ziekenhuizen.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren de intake gehad in het maasstad ziekenhuis, wat een aardige mensen allemaal! Dr Rooker is ook echt heel aardig, hij neemt ook de tijd voor je. Hij wilde toch nog eerst iui proberen, aangezien hij denkt dat het zaad van mijn vriend daar toch goed genoeg voor is. (In het ziekenhuis waar ik de 2 iui-pogingen niet zijn doorgegaan hebben ze een andere opwerkmethode). En het gebeurd dit weekend al! Spannend....

 

Mijn ervaringen met het maasstad ziekenhuis tot nu toe dus dus erg positief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden