Ga naar inhoud

Invloed wel of geen cryo tp?


TessAmsterdam

Aanbevolen Berichten

Hallo mede IVF'ers,

 

 

 

In april dit jaar heb ik een punctie gehad waar veel cryo's uit zijn voortgekomen. Hoewel dat goed klinkt zijn we er zelf niet meer zo blij mee omdat het elke keer slechte kwaliteit cryo's zijn maar het ziekenhuis het beleid hanteert dat eerst alle cryo's moeten worden teruggeplaatst voordat ik aan een 'verse' nieuwe poging kan starten. Eerlijk gezegd balen we hier enorm van, zeker gezien het feit dat ik al 40 ben.

 

 

 

Hoor graag jullie ervaringen op dit vlak? En kunnen we 'eisen' dat we geen cryo tp meer willen.....

 

 

 

Alvast bedankt!

 

 

 

Groeten,

 

Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tess, ik zie het zo: elk cryootje is een cadeautje waar we niks voor hoeven te doen. Op dit forum zijn verhalen zat waarbij matige cryo's toch tot een wolk van een baby uitgroeien.

 

Tevens is het zo dat een embryootje goed genoeg moet zijn om ingevroren te worden, daarna moeten ze het ontdooien nog overleven en wederom overleven alleen sterke embryootjes dit. Dus ik denk dat je dit als een extra kansje moet zien.

 

 

 

ps. een persoonlijke vraag.. misschien dat je er geen antwoord op wilt geven?

 

Ik zie je nu schrijven over "we" terwijl je in een andere topic aangaf alleen dit proces in te zijn gegaan...

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tess,

 

 

 

Ik kan me goed voorstellen dat je meer vertrouwen hebt in een 'verse' poging. Maar volgens mij is niet aangetoond dat je van een mindere kwaliteit cryo's niet zwanger kan worden. Misschien kun je dat eens bespreken in het ziekenhuis. En elke tp is weet een kans om zwanger te worden, toch?

 

Hoeveel cryo's heb je nog?

 

Ik wens je veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Tess!!

 

 

 

Ik herken jouw gevoel. Wij hebben nl. in de zomervakantie een eerste cryo tp gehad. Deze embryo kreeg toendertijd 4 punten (van de 5). Van een eerdere embryo (die ook 4 punten kreeg) ben ik d.m.v. ICSI na 1 x zwanger geraakt. Van die cryo ben ik ook zwanger geweest maar helaas mocht dit maar 6 weken duren. Ik kreeg daarna een miskraam. Ga nu weer voor een nieuwe cryo tp. Voor mijn gevoel was het ook beter geweest om een verse poging te gaan doen i.p.v. die cryo tp. Kan mij nl. herinneren dat die maar een matige score hadden. Aangezien de goede nu op zijn, vrees ik dat het deze keer ook weer op een teleurstelling zal uitlopen. Echter; mijn arts zegt toch echt dat je echt goede kansen hebt met een cryo tp. Dat dit niet bij voorbaat al gedoemd is om te mislukken. Heb er dus ook een heel dubbel gevoel over. Aan de ene kant fijn dat ik niet weer heel dat hormonen circus hoef mee te maken en dat wij toch zeker een kans hebben, aan de andere kan ik mij gewoon niet voorstellen dat deze tp aan zal slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tess. Ik zie cryo's als een cadeau, een extraatje. Heb ook niet het idee dat een verse het beter zou doen dan een cryo. In de literatuur kun je lezen wat de verschillen zijn. En eerlijk gezegd vind ik een cryo terugplaatsing vele malen simpeler en als je er zwanger van kan worden dan hoor je mij niet hoor. Ik kon alleen maar dank je wel zeggen, God, (het is maar wie je wilt bedanken) toen ik hoorde dat we cryo's hadden. Ik kon mijn oren niet geloven, ik was er heel blij mee.

 

 

 

Een cryo weigeren, het klinkt mij vreemd in de oren maar je kan het natuurlijk vragen. Joy1

 

 

 

ps. Wij waren 16 jaar getrouwd toen we de 1e kregen, ik kijk er misschien daarom anders tegen aan. Ik heb al genoeg meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig: ik heb even een reactie Nine gekopieerd vanuit een ander forum:

 

 

 

"Ik wil nog even een duit in het zakje doen... bij mij zijn er zelfs drie teruggeplaatst, bij beide ICSI's. Dat doen ze volgens mij alleen in het AMC, bij vrouwen boven de 40.

 

Zij vertrouwen op de statistieken daar: drie embryo's geeft een grotere kans op zwangerschap (van 1!) en het is nog nooit voorgekomen dat iemand zwanger is geworden van een drieling"

 

 

 

Ik zou er wel raad mee weten! Haal er het optimale uit, in plaats van kansen vergooien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

 

 

Kijk eens op NVOG - Home. Hier staan alle resultaten van de verschillende IVF klinieken met een onderverdeling in IVF/ICSI/Cryo. Er komen toch nog wel vaak mooie resultaten uit hoor! Verschilt wel een beetje per ziekenhuis (je ziet verschil in hoeveel cryopogingen er uberhaupt zijn en je ziet ook de slagingskansen)

 

 

 

Exacte site is NVOG

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben zelf 39 en heb 3x ivf achter de rug. Van de 1e en de 2e geen cryo's, van de derde maar 2. Van die twee heeft er een het ontdooiingsproces niet overleefd en van de andere ben ik nu zwanger!!!!

 

 

 

Ik denk alleen maar: "had ik maar eerder cryo's gehad, misschien was het dan wel gelukt".

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hi allemaal,

 

 

 

Dank voor jullie reacties! Kan me voorstellen dat ik voor enkele van jullie ondankbaar klink m.b.t. terugplaatsing van de cryo's. Belangrijkste reden voor mij is het feit dat ik zo de klok voel tikken (ben bijna 41) en ik inmiddels ook 4 miskramen achter de rug heb. Daardoor is mijn vertrouwen niet gegroeid en hoop ik zo dat het nog een keer wel gaat lukken i.p.v. die enorme teleurstellingen....

 

 

 

Enfin, volgende week TP van de laatste 2 cryo's, hopen en duimen maar. Jullie ook succes, houden contact.

 

 

 

Groeten,

 

Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tess, Ik begrijp je teleurstelling wel maar een cryo geeft jou ook een kans om moeder te worden. En dan is het zo jammer dat je die kans, echt en het is echt een kans!!!, zou laten liggen. Zoveel jaar heb je niet meer om zwanger te worden, je geeft het zelf al aan, en zoveel kansen krijg je niet als je in het circuit zit. Dus meid, ach ondankbaar wil ik je niet noemen, maar ik vraag me af of je voldoende weet, en er nog op wilt vertrouwen, dat elk embryo, vers of bevroren, je moeder kan laten worden. Je cryo heeft al laten zien dat'ie sterk is anders had hij niet eens ingevroren geweest. En nogmaals, ik begrijp je teleurstelling. Omdat je het nu uitlegd hebt komt je vraag wat genuanceerder over. Succes met je terugplaatsing. Groet Joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi Tess,

 

 

 

Hoe is het met je laatste 2 cryo's afgelopen? Ik (38 jaar) ben inmiddels zwanger van een cryo-tweeling. Raar maar waar: ik denk juist dat ik alleen maar zwanger kan worden van cryo's (zie mijn onderschrift).

 

 

 

Gr. Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden