Ga naar inhoud

start 1e ICSI...


Dutchess73

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ook ik ben nieuw en zal me even voorstellen:

 

Ik ben Aafke, 35 en sta op het punt met de 1e ICSI-poging te beginnen.

 

Bij mij is eigenlijk alles goed, maar zoals ik ook bij anderen wel lees, helaas heeft mijn echtgenoot te trage zwemmers...

 

 

 

Ons verhaal begon eigenlijk 4 jaar geleden al. We zijn in 2002 getrouwd en wilden het liefst z.s.m een kindje. Toen dat uitbleef uiteindelijk na 3 jaar pijn en verdriet hulp gezocht en richting ziekenhuis. Het was al snel duidelijk dat ICSI de enige mogelijkheid zou worden en we werden op de wachtlijst geplaatst.

 

In de tussentijd had ik me omgeschoold tot geschiedenisdocente en begon aan mijn eerste baan in het voortgezet onderwijs. Heel tof met die pubers maar ook wel zwaar. Maar op de een of andere manier maakte het werken met die kids wel wat goed. Helaas kreeg ik niet lang daarna te horen dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was, ze overleed nog geen 3 maanden later. Heel heftig, we kregen ineens hele andere prioriteiten dus het hele ICSI verdween naar de achtergrond. Het jaar daarop kreeg ik als gevolg van de hele nasleep een burnout. Met het ziekenhuis was al die tijd geen contact en vervolgens durfde ik dat ook eigenlijk niet goed meer op te nemen. Ik was bovendien uit alle stress weer gaan roken (DOM!!!) en wilde perse eerst weer gestopt zijn (nu gelukkig al weer een half jaar). En voor je het weet ben je dan 4 jaar verder.

 

Totdat begin dit jaar mijn schoonzusje met de heuglijke mededeling van haar zwangerschap kwam. Toen knapte er iets van binnen...

 

 

 

UIteindelijk dus toch weer contact met de arts die ons eerst ook hielp die fantastisch reageerde. Ze zou het ons in de tussenliggende periode ook afgeraden heben om een poging te ondernemen omdat je lichamelijk en geestelijk wel stevig in je schoenen moet staan. Ik weet ook niet of ik het emotioneel zou hebben aangekund om met een mislukte poging om te gaan.

 

Maar goed, nu is het dan zover. Ik heb gisteren doorgebeld dat mijn cyclus weer is begonnen, en wordt dinsdagavond gebeld over het inplannen van e.e.a.

 

Wat ik nou direct moet verwachten weet ik eigenlijk niet, of ik al direct spuitinstructie krijg ofzo? Geen idee.

 

Ik ben eigenlijk bewust niet naar de info-avond gegaan omdat ik me vooral niet te druk wil maken vantevoren. Zo van: wat niet weet, wat niet deert.

 

Ik heb uiteraard wel alle folders en het informatiemateriaal uitgebreid doorgelezen dus weet wel wat ik aan behandeling zo'n beetje verwachten kan. Zie er ook wel een beetje tegenop maar ben vastbesloten er maar gewoon stapje voor stapje mee om te gaan. Voor nu dus : wachten op dat telefoontje...

 

 

 

Ik wens iederen die bezig is zwanger te worden heel veel succes, en zal waarschijnlijk de komende maanden ook veel op dit forum te vinden zijn voor info en lotgenoten!

 

 

 

Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

aafke

 

je hebt heftige jaren achter de rug en ik kan je helaas niet vertellen dat de komende maanden erg leuk gaan worden maar het is voor een goed doel hopelijk wordt jouw wens heel snel vervuld en krijg jij zo'n klein hummeltje!!

 

heel veel succes en sterkte met alles

 

 

 

liefs sasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aafke

 

 

 

welkom hier, jeetje jij hebt ook al het nodige achter de kiezen zeg!!Logisch dat eea. even naar de aachtergrond verdween en wat fijn dat jullie behandelend arts zo begripvol gereageerd heeft.

 

tsja. ik weet niet hoe ze in jullie ziekenhuis het schema doorlopen maar dat zul je snel genoeg merken. Ook ik heb alles gewoon over me heen laten komen, ook wat de reacties op de medicatie betreft, iedereen ervaart het vaak net weer anders.

 

Ik hoop dat je snel mag starten met de med. en dat het een succesvolle behandeling zal zijn..

 

Wellicht heb je veel steun aan dit forum.

 

heel veel succes!!

 

groetjes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden