Ga naar inhoud

Onderweg naar IVF


Linda J

Aanbevolen Berichten

Hallo Dames,

 

 

 

Mijn man en ik gaan onze eerste IVF behandeling tegemoet. Ik vind her alemaal maar spannend. Volgende week hebben we een informatie bijeenkomst in het ziekenhuis.

 

 

 

Mijn man en ik zijn al een dikke 2 jaar bezig met een kinderwens. In die tijd hebben we al 12x IUI gehad, waarvan er 2 zeer korte zwangerschappen ontstonden, helaas.

 

ben benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen omtrent IVF.

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Zo te horen heb je al wat ervaring.. Dat is echt veel 12 iui's.. Ik wil je heel veel sterkte wensen bij de ivf!! Ik hoop dat je net als ik steun zult vinden bij het forum.

 

 

 

Liefs Peggy

 

 

 

6xiui mislukt

 

1ste ivf-->17eitjes vrijdag horen we of er bevruchting is/terugplaatsing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Linda,

 

Heel veel succes nu met IVF....12 keer IUI...je kan niet zeggen dat je t niet geprobeerd hebt..tjonge wat een aantal zeg!.

 

Bij ons in t ziekenhuis was het in 2005 nog zo dat je 6 keer IUI kreeg...nu doen ze het 4 keer en dan zeggen ze dat na 4 keer het eigenlijk geen toegevoegde waarde is t.o.v het natuurlijk klussen. Waarom hebben jullie dan zo veel IUI pogingen onder gaan...ging dat van jullie zelf uit of van t ziekenhuis?

 

Ik vond de overgang van IUI naar IVF niet zo groot...alhoewel ik in t begin zei..hoop dat ivf me bespaard blijft...zeg ik nu..ach t stelde niet zo veel voor in vergelijking van wat ik verwacht had...ik heb t in elk geval niet veel anders ervaren dan de IUI behandelingen..qua geest/lich. belasting. Alleen de wacht weken zijn spannender!. Maar goed...dit is natuurlijk voor een ieder verschillend.

 

Ik hoop dat IVF jullie meer geluk gaat brengen!!!

 

Succes,

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manon,

 

 

 

Normaal zouden wij ook maar 6x IUI ondergaan. Maar ze beginnen opnieuw met tellen als je zwanger bent, hoe kort dan ook. Poging 4 en 6 waren bij ons positief dus zodoende hebben we 12x iui gehad.

 

Goed om te horen dat jij de stap naar IVF niet zo groot vindt. Weet niet zo goed wat ik ervan moet/kan verwachten. IVF is volgens mij wel iets beter te "plannen" den iui. Je weet van te voren al wanneer de punctie en de tp is. We zullen zien, nog ff afwachten.

 

Jij hebt ook al vanalles voor je kiezen gehad lees ik. Hie gaat het nu met je? Wanneer ga je verder met de volgende (cryo)poging?

 

 

 

groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik te horen gekregen dat IVF ook voor ons het enige middel is om zwanger te worden. Ik heb op mijn 12e een geperforeerde blindedarm gehad met een fikse buikvliesontsteking en dat heeft voor verklevingen gezorgd om de eierstokken. Dit hebben ze gezien na een laporascopie die ik donderdag heb gehad. Bij mij vallen de eitjes in mijn buik ipv in de eileider (ja dat kan ook nog)..Nu moet ik morgen het ziekenhuis bellen om een intakegesprek te regelen..erg spannend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mar2809,

 

 

 

Wat vervelend allemaal. Zo zie en hoor je maar weer dat er toch veel mensen in de mmm ziteen ivm kinderwens en de meeste met een andere reden/oorzaak.

 

Morgenavond hebben wij een info avond over IVF/ICSI. De intake hebben wij al gehad. Vrijdag 2 oktober gaan we starten met IVF als het goed is. Nu zijn we nog zelf aan het klussen, voor de laatste keer nu ff, want daarna moet ik een maandje aan de pil. Is en blijft allemaal spannend. Veel succes.

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Sorry voor mijn late reactie...lees nu net pas jouw reactie ;-)

 

Je schreef dat je met IVF van te voren weet wanneer je een punctie krijgt..dit is niet zo hoor...je moet gewoon net als bij de IUI een aantal keren komen om de grootte van de follikels te laten meten...net als bij de IUI dus..dan zet je pregnyl/ovitrelle en dan weet je idd wanneer de TP is.

 

Met mij gaat t goed hoor..ik krijg aankomende cyclus een TP van een cryo (als alles natuurlijk goed gaat). Ben bevoorrecht met een hoop cryo's uit de eerste IVF van afgelopen juli.Het enige dat ik moeilijk vind nu is dat de maanden voorbij vliegen...bevallen voor mijn 39 ste zit er nu niet meer in..dan had ik afgelopen maand zwanger moeten raken (was ik ook ..maar heel eventjes>zette niet door). Dit was altijd een streven van mij...niet meer na mijn 39ste...maar zoals met het hele gebeuren in IUI/IVF...je verlegt telkens je grens..omdat de wens blijft.Ik gun onze zoon zo graag een broertje of zusje. Ik heb zelf 2 zussen...vind het echt een meerwaarde.

 

Lees dat je in oktober gaat starten..wens jullie heel veel succes!

 

Ik heb zelf veel meer vertrouwen in de IVF nu dan dat ik in de IUI had...Het feit dat je met IUI toch 2 keer even zwanger bent geweest geeft toch wel erg veel hoop bij de IVF..gaat vast helemaal goed komen!!!

 

 

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manon,

 

 

 

Dat hebben wij ook, en ik denk meerdere onder ons, dat we onze grens iedere keer verleggen. Zolang je je grens niet overschrijd en je er smane acher staat.

 

We zijn net terug van de info avond. Ik stond toch wel versteld hoeveel stellen er zijn die (bijna tegelijk) IVF/ICSi ondergaan. Hier werd precies vertelt hoe alles in zijn werk gaat, met de echo, punctie tp enz. De tp prijg je inderdaad pas iets van te voren te horen, moesten we met de iui ook rekening mee houden, dus dat zal nu ook niet zo'n probleem vormen. Mijn man en ik hebben nu ook veel meer vertrouwen en hoop met de ivf, we zijn er klaar voor, nog een maandje wachten.... (alweer).

 

Wat super balen dat je zwangerschap niet doorzetten, ik heb dit 2 keer meegrmaakt. Mijn HSG waarde steeg ook veel te weinig en werd na de 2e keer bloedprikken ong. Hopelijk ben je zwanger met 39 en krijg je een gezond en mooi kindje met 30!

 

Je had wel echt veel eitjes, super. Geen last van overstimulatie? Per hoeveel zijn ze ingevroren? Succes met je cryo!!

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Nog 1 maandje wachten voor jullie...ach die kan er ook wel bij he...ze vliegen om trouwens!

 

Ik snap er ook niets van hoe ze dat allemaal in kunnen plannen..zoveel stellen tegelijkertijd helpen...cyclussen lopen niet altijd volgens vast tijdschema en dan een goed lopende planning maken..petje af.

 

Ik had idd veel eitjes en heb t geluk dat ik daarvan 13 eskimotjes heb. Ze waren al heel ver in het delings proces (cavitatie>verst gevorderde stadium voor dag 4) en zagen er goed en top uit. Ze stonden er zelf ook versteld van in t ziekenhuis.Zoveel eskimotjes vriezen ze niet vaak in van 1 persoon..ze zijn erg streng in selecteren voor t invriezen.

 

Ze zijn ook nog per stuk in een rietje dus heb heel wat cryopogingen te gaan voor een 2de IVF poging. Dit is een enorm geruststellend idee. We laten deze keer weer 1 terug plaatsen. Een tweeling is leuk..maar dan wel bij een ander...misschien als wij nog geen zoon hadden dat ik wel 2 terug zou plaatsen. Toch meer kans he...maar een tweeling brengt toch meer zorgen/ kans op complicaties met zich mee.

 

Wie weet als deze poging en eventueel die poging er na mislukken dat we dan wel 2 proberen...ik weet t nog niet.

 

Ik had wel een opgezette buik en moest vaak plassen...voelde wel wat anders dan anders maar of dat nou een overstimulatie was..geen idee...na een paar dagen zakte t wel af..viel me mee..niet zo veel last gehad.

 

En jij dan...ga je voor 1 of 2 als t zo ver is? Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

 

 

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Manon,

 

 

 

In Maastrich zetten ze liever 1 embryo terug ivm de complicaties. Zij zeggen ook dat de kansen ongeveer gelijk zijn of je nu 1 of 2 embryos terug laat zetten. je mag we wel voor kiezen om er 2 terug te zetten. Het liegt eraan hoeveel goede embyos er zijn denk, maar zoals ik er nu over denk zou ik er 1 doen.

 

ik ben trouwens 29 jaar en zit nu een dikke 2 jaar in de mmm. Hoe oud ben jij? Ben blij dat we komend weekend leuke dingen op de planning hebben, zodat ik neit al te veel aan IVF hoef te denken. Ook gaan we half septmeber nog een weekje op vakantie, ff bijtanken voordat we starten.

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden