Ga naar inhoud

vit b12 tekort negatieve invloed innesteling


EDR

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Ik hoorde afgelopen week dat ik een vit. b12 tekort heb en een te laag hb. Nu is dat allemaal niet heel ernstig hoor, ik krijg daar spuiten voor maar Meiske74 tipte me dat dit invloed kan hebben op je vruchtbaarheid. Ik ben gaan googelen en kwam er idd achter dat een tekort aan vit. b12 o.a. de doorbloeding van de baarmoederwand verminderd waardoor innesteling moeilijker gaat. Ik wist dit niet maar dit kan dus een reden zijn waardoor de 1e 2 behandelingen niet gelukt zijn terwijl we prima embryo's hadden. Ik ga maandag het ziekenhuis bellen om te vragen of ik hier wel een op gecontroleerd ben. Bij mij in de familie komt een vit.b12 tekort veel voor, mijn zussen hebben dit ook. Meer vrouwen zouden dat kunnen hebben en ik ben benieuwd of dit standaard gecontroleerd word. Ik moet zeggen dat ik hier wel een beetje beroerd van ben hoor. Als mocht blijken dat dit een van de oorzaken is dat onze 1e 2 behandelingen dus niet gelukt zijn dan BAAAAAAALLLLLL ik!!!

 

Ik vraag me af in hoeverre dit een 'fout' van het ziekenhuis is. Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow Esther, ik begrijp je frustratie!

 

 

 

Ik heb de indruk dat het ziekenhuis alleen standaard de meest voorkomende zaken controleert. Indien het iets is wat een specifieke groep betreft, dan onderzoeken ze meer gedetailleerd, maar alleen als er aanleidingen hiertoe gevonden/gegeven worden. Naar mijn gevoel moeten die aanleidingen zo duidelijk zijn, anders laten ze het rusten.

 

 

 

Ik vraag me ook steeds af, hebben ze dit wel, hebben ze dat wel. Bij ons gaat het bij de innesteling ook steeds mis (3x licht positief getest, ook alle symptomen, maar na een paar dagen overtijd toch een bloeding). Het ziekenhuis doet hier niets mee, omdat ze a) zeggen dat de thuistesten niet betrouwbaar zijn b) het niet is aangetoond met een bloedtest (daarvoor duurde het te kort) en c) als het inderdaad zo is dat we zwanger waren, we van de ivf lijst worden gehaald en het dus weer zelf moeten proberen. * zucht *

 

 

 

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van jullie ziekenhuis. Overigens lees ik overal dat 90% van de mislukte innestelingen in verband staan met de kwaliteit van de embryo's. Maar mocht bij jullie juist dit B12 tekort inderdaad de reden zijn, dan is heel irritant dat het nu pas is gevonden. Het zou nu wel heel mooi zijn als hiermee de 3e poging gewoon succesvol wordt! Ik ga duimen voor jullie.

 

 

 

En tot die tijd, laat je niet te gek maken he? Gewoon doen wat je kunt doen en daarna van je vakantie gaan genieten!

 

 

 

Liefs, -Miki

 

 

 

P.s. ook al zo vroeg op? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van mij had ook een B12 tekort.

 

Zij kwam daarachter, omdat ze al 3 miskramen had gehad.

 

Toen ze eenmaal begonnen was met spuiten was het meteen raak en goed gegaan en vorige week is ze bevallen van een prachtige, gezonde meid.

 

 

 

Je kan niet meteen de B12 de schuld geven dat het niet lukt.

 

Er zijn zoveel oorzaken.

 

Je weet dus niet of het door de B12 komt.

 

Plus dat ik juist heel veel dames ken met veel miskramen en B12 tekort.

 

Innestelen lukt dus wel, maar doorgroeien niet.

 

 

 

Ik hoop dat de spuiten snel aanslaan bij je en dat het bij de volgende poging goed gaat en blijft gaan!

 

 

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt meiden voor de reacties.

 

Ik heb net het ziekenhuis gebeld en word woensdag pas teruggebeld door de fertiliteitsarts. Ik heb dus net ook maar de huisarts gebeld en die gaat me vanmiddag terugbellen. Ik heb besloten om gewoon zelf te gaan spuiten tijdens mijn vakantie, ik ga vanmiddag naar de huisarts om te 'oefenen'. Het zijn zulke rotspuiten die je in de spier moet injecteren en de vloeistof is heel stroperig en doet pijn! Ik heb er altijd al een hekel aan om hem bij clienten te injecteren, laat staan bij mezelf maar goed...we gaan het gewoon doen...ik ga me gewoon elke keer moed indrinken!!:5shotss:

 

Afhankelijk van wat de fertiliteitsarts zegt woensdag ga ik of in utrecht een spoedlab aanvragen voor na mijn vakantie of anders via mijn huisarts in zwolle. Ik kom een dag eerder thuis, op donderdag, zodat ik vrijdags evt naar utrecht kan voor bloedprikken. Maandags kan ik dan de uitslag weten en i.p. zou ik dinsdags met spuiten voor de derde icsi beginnen. opzich moet het theoretisch allemaal kunnen dus. Op deze manier ga ik in elk geval met een gerust gevoel mijn derde icsi in. De verpleegkundige die ik aan de telefoon had in het ziekenhuis had dit verhaal nog nooit gehoord. Ik hoop dus wel dat ze me serieus gaan nemen in het ziekenhuis. Spannend allemaal. ik heb nu wel een beetje de knop om kunnen zetten. Ik was boos dat dit zo is en dat het evt. hierdoor verkeerd is gegaan de 1e twee keer (wat je dus nooit zeker weet hoor, dat weet ik wel maar je gevoel hé...) maar nu kan ik er een positieve draai aangeven. Als ik dit uit zou kunnen sluiten is de kans groter dat het lukt de derde keer!!!

 

 

 

Dreamer...staat ook op internet dat het minder goed innesteld door een tekort aan vit b12 en een grotere kans op miskramen. Klopt dus wel!!!

 

Mikke...frustrerend dat het ziekenhuis daar niks mee doet. Ik heb ook nagevraagd of ze hier op prikken en dat doen ze idd niet. Mijn sympyomen zijn eigenlijk alleen maar moeheid. Ik ben al een poos moe maar gooide het altijd ergens anders op het afgelopen half jaar, spanning vanwege de behandelingen, longontsteking gehad etc etc. maar nu ik pauze heb had ik zo gehoopt dat ik me fitter zou voelen, niet dus. Vandaar dat ik naar de huisarts ben gestapt.

 

Misschien een idee voor jou?

 

 

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

 

 

Ik wist niet een een vitamine b12 tekort een negatieve invloed kon hebben op de innesteling. Het zou idd wat zijn als daardoor de eerste 2 pogingen niet geslaagd zijn. Maar goed dat je er nu achter bent en maar hopen dat de 3de keer wel goed gaat. Wat knap dat je zelf gaat proberen die injectie te geven, ik heb hem zelf nog nooit gehad maar ik hoor van clienten dat het idd niet erg een pretje is.

 

 

 

Succes

 

 

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esther,

 

 

 

Bij mij in de familie komt ook een tekort aan B12 voor. Toen ik vorig jaar mijn miskraam heb gehad was ik ook bang dat het daar aan zou kunnen liggen, het schijnt namelijk ook erfelijk te zijn.

 

Ik ben toen direct naar de huisarts gestapt en heb gevraagd of ze me hier op wilden testen. Dit deden ze en daar kwam voor mij gelukkig niets uit.

 

Mijn miskraam heeft hier dus waarschijnlijk niet aan gelegen maar het is heel slim om dit te laten testen.

 

Ik wens je veel succes met het zetten van die injecties en natuurlijk straks ook met je 3e poging.

 

 

 

Groetjes Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sas...Ik heb hem een paar jaar geleden ook al eens gehad. Hij is niet fijn maar aan de andere kant...het doet even pijn maar dan is het ook weer zo voorbij. Ik heb er wel moeite mee dat ik hem mezelf moet spuiten maar ik vind niet dat ik het mijn man aan kan doen om het hem te laten doen. Ik laat hem normaal in mijn bovenarm zetten maar dat kan ik natuurlijk niet zelf doen. Nu doe ik het maar in mijn bovenbeen. Ik ga vanmiddag naar de huisarts en dan ga ik het voor de eerste keer doen. We zien het wel. Het is alleen zo vaak...tien keer die rotspuit en het is rot dat het tijdens de vakantie moet. Ik moet ook nog iets regelen dat ik de spuiten koel kan houden, ga naar zuidfrankrijk.

 

Ik had het er met mijn man over dat het ziekenhuis i.p. wel bij een intake b.v. zou kunnen vragen of er in het verleden sprake is geweest van een laag hb of te weinig vit b12 of dat het familiair is. Als blijkt dat het een negatieve invloed heeft op je vruchtbaarheid dan kan het toch minimaal nagevraagd worden en mocht het dan zo zijn dat je er in het verleden bekend mee bent geweest of het komt in je familie voor dan kunnen ze het toch meenemen in het bloedonderzoek? Ik ga dit in elk geval wel aankaarten. Mijn hb is nooit super en te weinig vit.b12 heeft mijn zusje ook. Die moet ook tijdens haar zwangerschappen elke twee maand spuiten. Maar het is nakaarten...

 

@simonja (dorine)...jij wist dus dat het van invloed is op je vruchtbaarheid etc? Ik zou willen dat ik het eerder had geweten. Bedankt in elk geval! En jij succes in de wachtweken!

 

 

 

groetjes esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee ik heb de laatste dagen niet zo veel gekeken hier. en lees nu al deze reacties.

 

Ik heb inmiddels 6 miskramen gehad en als ik hier alle reacties lees zou dus die b12 tekort misschien wel de oorzaak kunnen zijn.

 

Ik ga ook maar eens de huisarts bellen.

 

 

 

Oh Esther wat ontzettend moedig van je dat je die spuit zelf gaat zetten zeg.

 

Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je.

 

 

 

dikke knufff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

 

 

10 x is idd veel. Wij komen voor icsi in aanmerking maar ik ben nog nooit nagekeken alleen bloedgeprikt voor de hormoonwaardes. Eigenlijk kunnen ze de vrouwen ook beter nakijken we krijgen immers maar 3 pogingen vergoed. Ik ga op vakantie naar Turkije en had verwacht dat ik na de vakantie zou beginnen met het spuiten van deca, maar nu moet ik dus al voor mijn vakantie beginnen. En ik moet de spuiten in de handbagage meenemen dus ik neem denk ik zo`n klein koeltasje mee met iets kouds erin (denk dat een koelelement te koud is)en maar hopen dat ze op het vliegveld niet zo moeilijk doen. Heb wel een brief van het ziekenhuis mee.

 

 

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jou is het lastiger meenemen dan voor mij! Ik zorg dat ik een koelbox heb die ik aan kan sluiten op de sigaretteaansteker in de auto. Dan moet het wel goed komen.

 

Moet je die spuiten wel in de handbagage meenemen? In je koffer gaan ze misschien kapot? Lastig of niet. En ze zijn vast wel wat gewend op schiphol hoor! Komt vast goed. Spannend de 1e icsi voor jou. Zie je er tegenop of kijk je ernaar uit?

 

esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Esther, het zou toch wat zijn als dit je kansen voor de 2e poging verbetert. En over de 1e twee keer dan maar niet teveel nadenken.

 

 

 

Ik slik zelf deze ronde de Etos zwanger worden vitamines en heb even nagekeken: er zit 1200% van de ADH in voor vitamine B12. Het lijkt dus wel algemeen bekend dat dit een belangrijke vitamine is.

 

 

 

Ik vind het ook slecht dat ze in het ziekenhuis er niet op z'n minst even naar vragen. Of gewoon standaard checken ... waarom niet? Een prikje meer maakt ook niet meer uit.

 

 

 

Veel succes met je spuiten meis. En prettige vakantie alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet van iemand anders dat ze wel prikken op je schildklier.

 

Apart dat ze dan niet ook meteen je B12 nakijken.

 

Ik ben zelf schildklierpatient en laat ook af en toe mn B12 nachecken, juist omdat het op zoveel dingen invloed heeft, waaronder de vruchtbaarheid.

 

 

 

Fijn dat je nu iig je B12 waardes op pijl kan krijgen voordat je met de 3e poging gaat beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het eerste bloedonderzoek vorig jaar is er bij mij ook een te trage schildklier geconstateerd. Ik moest die eerst op regel hebben voordat ik met de 1e icsi mocht beginnen. Dat heeft ong. een half jaar geduurd. B12 kijken ze niet na, echt stom ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net bij de huisarts vandaag. Ik ga de komende drie weken die tien spuiten er zelf injassen. De 1e heb ik erop zitten! Het was wel even zweten hoor, voordat ik hem er echt in durfde te zetten maar goed...het is gelukt en het gaat helemaal goed komen. Ik hoor a.s. woensdag meer van het ziekenhuis. Ben erg benieuwd wat zij ervan zeggen...wordt vervolgd dus

 

esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

 

 

Nou je eertse B 12 is gezet, nu de anderen nog. Het is wel makkelijk als je het zelf kunt omdat je ook op vakantie gaat. Is wel lekker he er nog ff tussen uit voordat je aan je 3de icsi begint.

 

 

 

Ik heb altijd gezegt dat ik niet op zag tegen het hele icsi gebeuren. Maar merk nu het dichter bij komt ik een beetje zenuwachtig wordt en ook een beetje geiiriteerd ben door alles en iedereen. Hoop dat dit snel overgaat.

 

 

 

En we gaan hopen dat het lukt meer kunnen we niet doen.

 

 

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff off topic: Sas ik ben in mei ook naar Turkije geweest en moest ook de deca mee. IK heb het idd niet in mn koffer gedaan en in een koeltasje met 2 koelelementen los meegenomen met medisch paspoort van apotheek en brief van het ziekenhuis. Bij de controles heb ik steeds gezegd dat ik injectiespuiten bij me had, maar niemand heeft er iets van gezegd of maar naar de brieven gevraagd. Geen last mee gehad dus en in het koeltasje met de elementen waren de spuiten prima koel gebleven vanaf thuis tot weer in het hotel.

 

 

 

@ rest: ik zie ook op de Gravitamon die ik gebruik voor foliumzuur etc extra vit B12 staan. Idd raar dat we daar dan niet extra op '' nagekeken'' worden.

 

 

 

@ Esther: veel succes met de spuiten meis.

 

 

 

Liefs

 

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

 

 

Nou je eertse B 12 is gezet, nu de anderen nog. Het is wel makkelijk als je het zelf kunt omdat je ook op vakantie gaat. Is wel lekker he er nog ff tussen uit voordat je aan je 3de icsi begint.

 

 

 

Ik heb altijd gezegt dat ik niet op zag tegen het hele icsi gebeuren. Maar merk nu het dichter bij komt ik een beetje zenuwachtig wordt en ook een beetje geiiriteerd ben door alles en iedereen. Hoop dat dit snel overgaat.

 

 

 

Sas

 

 

 

Sas, ik herkien je gevoel wel hoor. Dat had ik de 1e icsi ook heel erg. Het was voor mij voornamelijk het onbekende, het gevoel overgeleverd te zijn en geen controle te hebben op wat er gaat gebeuren. Ik vond het eigenlijk daarom wel prettig om daadwerkelijk te beginnen met spuiten etc. Dat kun je in elk geval zelf doen zeg maar. Het is rot als je merkt dat deze emoties je overkomen terwijl je het niet wilt. Mij hielp het heel erg door bewust tegen mezelf te zeggen dat ik moest leven bij de dag. Vandaag is belangrijk en wat er morgen komt zien we morgen wel. Klinkt misschien een beetje te gemakkelijk maar bij mij werkt het. Sterkte en jij ook een hele fijne vakantie hoor!

 

 

 

Meiden bedankt voor jullie reacties. Ik moet wel zeggen dat ik er een nare smaak aan over houd hoor dat dit dus eigenlijk niet meegenomen wordt in bloedonderzoeken terwijl het blijkbaar zo wezenlijk is. Ik sprak mijn zusje vanavond en die vertelde dat haar schoonzusje nu vier miskramen heeft gehad vanwege een tekort aan vit b12. Ze wist wel dat b12 zo belangrijk was maar had er nooit aan gedacht dat te vertellen...waarom zou ze ook natuurlijk.

 

 

 

En het spuiten ging prima. Ik ben niet stoer hoor maar het is kiezen of delen...dus of spuiten of de derde behandeling uitstellen en dat is echt niet wat ik wil dus dan maar spuiten!!!

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi Esther,

 

 

 

Weet jij de waarden van je B12? Ik had namelijk last van o.a. hartkloppingen en ging daarvoor naar huisarts en dacht vraag gelijk om B12 te controleren omdat ik toch al bloed moest prikken. En nu was de waarde 148, volgens hem net onder de normaalwaarde. Moet over 6 weken nog eens prikken. Maar begin nu 9 september al met deca. Begin toch te twijfelen nu of ik nog wel zo lang zou moeten wachten. Zeker gezien het feit dat ik zoooooooo moe ben. Moet er niet aan denken om dat ook nog tijdens het spuiten te hebben.

 

 

 

Dus vandaar dat ik me afvroeg hoe jouw waarde was... Verder alles goet met je?? Lekkere vakantie gehad? En wanneer begin jij weer?? Kort protocol he, lijkt me wel lekker hoor ben benieuwd hoe het jou bevalt..

 

 

 

Liefs,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Ik moet wel ergens de labuitslagen hebben liggen. Ik ga morgen even voor je kijken, volgens mij liggen ze nog ergens boven. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe die waardes waren.

 

Onze vakantie was heerlijk maar ik ben toch wel weer blij om in mijn eigen bed te liggen na drie weken op een luchtbed hoor!!!

 

Volgende week vrijdag begin ik w.s. weer met spuiten. Dan gaat het allemaal weer heel snel denk ik. Eerst nog even genieten van een paar vrije dagen. Vanaf woensdag moet ik nog 2,5 dag werken en dan ben ik een maand zo goed als vrij. Heerlijk.

 

Hoe is het met jou dan? Nog even en dan ga jij ook weer beginnen? Jij hebt dus het lange schema? Ik ben wel benieuwd hoor hoe het korte schema is. Mijn ziekenhuis doet sinds een paar maand alleen nog maar het korte schema.

 

Ondertussen heeft mijn man alles opgezocht...(het is zo'n schatje...)

 

Mijn vit. b12 gehalte was 140. De normale waarden moeten tussen de 150 en de 700 liggen. Bij mij was het ook niet extreem laag maar 'normaal' moet het toch wel zo richting de 400 gaan volgens mijn h.a.

 

Ik zou gewoon vragen om die injecties. Je bent nu nog op tijd en het is echt met die injecties dat het niet schadelijk is. Je kunt ook niet teveel binnen krijgen. Een evt. teveel vit.b12 stoot je lichaam zelf weer af. Dat neem je niet op.

 

Ik zou het doen voor mijn eigen gemoedsrust. Ik heb nu het gevoel dat ik er menselijker wijs gesproken alles aan gedaan heb.

 

Vertel nog even wat het geworden is! Ben wel benieuwd!!

 

Liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Bedankt voor je info meid, heeft me wel geholpen om er verder mee te gaan. Ben nu ook echt van plan alles op alles te zetten. Zeker gezien het feit dat ik natuurlijk al eens een miskraam heb gehad. En ook dat mijn cyclus zo lang en onregelmatig is, kan ook een teken van B12 tekort zijn. Het plan van mijn HA was om over 6 weken weer te prikken en als het dan nog hetzelfde is, dan met spuiten te beginnen. Maar ja ik ga dus niet nog 6 weken wachten dan ben ik al bijna aan het eind van poging 2. Ik ga dat risico niet lopen.. Heb vandaag het zkh gebeld, VK snapte het blijkbaar niet want ze belde terug om te vertellen dat de injecties geen kwaad kunnen tijdens het ivf traject. Dus ik zeg ja maar dat is mijn vraag niet. Dus haar nog eens uitgelegd dat ik me afvraag of dat lage B12 gehalte geen kwaad kan. Nu gaan ze vanavond overleggen in het team en bellen ze me morgen terug. Daarna bel ik ook de huisarts weer. Hoop maar dat ze een beetje meewerken. En anders wil ik van hun de 100% garantie dat het geen enkele invloed heeft en anders stel ik mijn poging uit... Pff heel verhaal haha.. maar goed alsnog bedankt..

 

 

 

Heb jij je nieuwe waardes al binnen van B12..??? Spannend zeg vrijdag al beginnen.. Gaan we bijna gelijk op, of ja eigenlijk niet want jij bent met het korte schema veel sneller klaar... Wat zou het mooi zijn he meid, als deze 3e poging gewoon ging lukken. Ga heel hard voor je meeduimen en hou je op de hoogte wat ze zeiden in het zkh en of ik de injecties krijg. Heb trouwens ook al gelezen dat je ze in het buitenland gewoon bij de apotheek kan kopen zonder recept, maar ja dat doe ik liever ook niet natuurlijk... Duim voor je..!!

 

 

 

Liefs,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in het ziekenhuis werkten ze niet mee hoor. Volgens het zh (een arts assistent) was het verband tussen miskramen of innestelingsproblemen en vit.b12 tekort nooit wetenschappelijk bewezen. Ik had voor mijn vakantie geen tijd om het met een fertiliteitsarts te bespreken, op zijn vroegst kon ik die pas vrijdag aan de telefoon krijgen en dan zouden we al rijden. Ik heb dus i.o.m. mijn huisarts besloten om zelf te gaan spuiten. Baat het niet dan schaadt het niet was de mening van mijn huisarts. Ik vond het jammer om deze poging uit te stellen vanwege mijn werk enzo.

 

Ik ben wel heel erg benieuwd wat jouw ziekenhuis hier van gaat zeggen hoor! Ik had eerst ook een vpk aan de telefoon en die snapte er ook geen biet van :)

 

Ik ben vandaag bloed wezen prikken en krijg donderdag de uitslag. Ik begin zo langzamerhand wel een beetje te balen van dat gereis naar utrecht voor zoiets als bloedprikken hoor! Vandaag ook een halve dag kwijt i.v.m. files. Ik heb het vandaag even gecombineerd met winkelen in utrecht trouwens, wilde shabbies hebben en die winkel zit in utrecht, niet geslaagd...grrrmmbllggg. (die tijd van het winkelen heb ik niet meegerekend trouwens hierboven)

 

Zie je tegen de komende behandeling op?

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in het ziekenhuis werkten ze niet mee hoor. Volgens het zh (een arts assistent) was het verband tussen miskramen of innestelingsproblemen en vit.b12 tekort nooit wetenschappelijk bewezen. Ik had voor mijn vakantie geen tijd om het met een fertiliteitsarts te bespreken, op zijn vroegst kon ik die pas vrijdag aan de telefoon krijgen en dan zouden we al rijden. Ik heb dus i.o.m. mijn huisarts besloten om zelf te gaan spuiten. Baat het niet dan schaadt het niet was de mening van mijn huisarts. Ik vond het jammer om deze poging uit te stellen vanwege mijn werk enzo.

 

Ik ben wel heel erg benieuwd wat jouw ziekenhuis hier van gaat zeggen hoor! Ik had eerst ook een vpk aan de telefoon en die snapte er ook geen biet van :)

 

Ik ben vandaag bloed wezen prikken en krijg donderdag de uitslag. Ik begin zo langzamerhand wel een beetje te balen van dat gereis naar utrecht voor zoiets als bloedprikken hoor! Vandaag ook een halve dag kwijt i.v.m. files. Ik heb het vandaag even gecombineerd met winkelen in utrecht trouwens, wilde shabbies hebben en die winkel zit in utrecht, niet geslaagd...grrrmmbllggg. (die tijd van het winkelen heb ik niet meegerekend trouwens hierboven)

 

Zie je tegen de komende behandeling op?

 

liefs esther

 

Haha ... dat vroeg ik me al af tijdens het lezen.

 

 

 

Veel succes allebei! Ik hoop zo voor je dat het lukt deze keer Esther.

 

 

 

En Hanneke ... idd, dan maar liever uitstellen. Ik hoop dat het ziekenhuis een beetje meewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Voor jou gaat het nu ook weer opschieten! Nog een klein maandje rust en dan begint dus de mallemolen weer? Spannend idd.

 

Ik hoop ook heeeeeeeeeel erg voor mezelf dat het gaat lukken deze keer...maar goed...dat is logisch:misc_expressions-wh

 

En voor jullie hoop ik het ook enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden