Ga naar inhoud

wie ervaring met BBZ


suus77

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik weet sinds van de week dat ik een bbz heb, ze hebben me een spuit met emthexate gegeven.

 

Nu vroeg ik me af wanneer de spuit zijn werk doet hoelang kan het dan duren voordat je het vruchtje verliest.

 

 

 

Want als het niet werkt dan gaan ze me opereren, en ze weten nog niet eens waar het zit, was nl niet te zien op de echo.

 

 

 

Nu hebben ze me wel een beetje bang gemaakt voor als de spuit niet werkt en evt je eileider kan springen.

 

 

 

Ik heb alleen af en toe wat last van krampen , maar die had ik ook al voor die spuit.

 

 

 

Groetjes suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suus,

 

 

 

Helaas ken ik het wel. Ik heb tot tweemaal toe dit meegemaakt. Bij mij werd het laat ontdekt. Beide keren was een operatie noodzakelijk. De tweede keer ben ik een eileider verloren. Omdat dit bij al twee keer gebeurt is, werd ik nu goed in de gaten gehouden. Bij mijn eerste IVF poging had ik een vroege miskraam, maar op dat moment waren ze even bang voor een nieuwe bbz. Ze vertelde mij voor de behandeling al dat mocht ik weer een bbz krijgen dat ik inderdaad ook een injectie zou krijgen. Ze vertelde er toen bij dat je lichaam het vruchtje dan vanzelf opruimd. Iets wat niet in je baarmoeder zit, maar in een elileider of zelfs in buikholte verlies je zelden via de natuurlijke weg. De controles om te kijken of het goed (oke rare term) met je gaat, lopen voornamelijk via de hcg waarde is je bloed. Als deze zakt dan is dat een teken dat je licham het zelf aan het opruimen is. Blijft deze stijgen dan gaat het niet goed. Inderdaad kan een eileider springen als het vruchtje doorgroeid. Maar geloof mij, voor die tijd gil je alles bij elkaar, de pijn die je dan voelt is niets te vergelijken met wat dan ook. De punctie is daarbij een peuleschilletje. Je weet echt op dat moment dat het helemaal fout gaat. Als depijn dan opeens weg is en je wordt suf dan moeten zeker de alarmbellen rinkelen, als je voor die tijd nog niet naar het ziekenhuis was gegaan, dan moet je je haasten. Want dan is de eileider gesprongen.

 

 

 

Dit is zoals ik het heb ervaren. Maar ik heb toen geen injectie gehad, die bestonden toen nog niet (jaja, weet het, ben een oudje ;-)

 

 

 

Als mijn verhaal je afschrikt, dan sorry want dat is niet de bedoeling. De injectie die jij hebt gehad voorkomt juist deze problemen. Ik vind het supervervelend voor je. De bbz hebt ik anders ervaren als de miskraam. Ik was boos op mijn lichaam en verdrietig tegelijk.

 

 

 

Heel veel succes met alles en ondanks alles ik hoop echt dat het de volgende poging (al staat je hoofd er nu helemaal niet naar) raak is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

suus ook ikkan je niet helpen maar zit hoost waarschijnlijk wel in hetzelfde schuitje als jouw!!

 

heb gisteren bloed moeten laten prikken omdat er alleen maar een "rare"vlek in mn baarmoeder te zien was en verder niets.vandaag de uitslag gekregen van het bloed en hier kwam uit dat ik een hcg waarde heb van 800.nu moet ik maandag nog een keer bloed laten prikken en als blijkt dt de hcg waardes gestegen zijn heb ik dus ook een bbz.ach ja dat kunnen we er ook nog wel bij gebruiken!!!

 

 

 

ikwil jouw iig heel veel sterkte wensen de komende tijd en hoop dat een opperatie je bespaard blijft.

 

 

 

liefs sasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wens jullie heel veel sterkte meiden. Hopelijk is dit nare gedoe allemaal snel voorbij en kunnen jullie je weer voorbereiden op een volgende poging. Wat een vervelende berichten deze maand zeg. Getver.

 

 

 

Liefs, Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suus

 

 

 

Ik heb presies hetzelfde meegemaakt vorig jaar,Ik bleek spontaan zwanger te zijn en alles leek goed.totdat ik eerst wat bruinn bloed verlies had en wat Menstruatieachtige krampen

 

Meteen naar de eerste hulp gegaan werd een echo gemaakt konden ze het vruchtje ook niet zien in de baarmoeder

 

Ik moest bloed laten prikken en men urine werd nagekeken

 

En werd toen maar naar huis gestuurd

 

De volgende morgen zoveel buikpijn en helder rood bloedverlies en ik kon inene wat moeilijker ademen omdat men rechter ribbenkast ook inene giga pijn ging doen

 

Toen werd ik direct opgenomen door de gynaecoloog en werd scherp in de gaten gehouden men hsg was op dat moment 554

 

Maar aangezien men eileiders flink beschadigd zijn was het dus logisch dat ik niet zoveel weken zwanger hoefde te zijn om een eug te krijgen

 

Maar god zij dank na 2 dagen begon spontaan men hsg te dalen en leefde het vruchtje niet meer en een dag later kon ik naar huis

 

En weer 3 dg later kwam gelukkig spontaan het vruchtje wonderswaardig via de baarmoeder naar buiten dmv heftige buik en rug krampen en aardig wat bloedverlies

 

En werd nog in de gaten gehouden om 2x in de week bloed te laten prikken netzolang totdat men hormonen weer normaal waren

 

dus gelukkig hoefde ik geen injectie of een operatie

 

Maar sindsien niet meer spontaan zwanger geweest

 

En ik vind het voor in de toekomst best wel eng dat het voor de 2e keerweer zo kan gebeuren

 

Maar je moet je lijfje gewoon goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon naar de eerste hulp van een ziekenhuis gaan en daar word je in dit soort situaties heel erg snel geholpen en gezien door de dienstdoende gynaecoloog!!!

 

 

 

Ik hoop dat je het niet afschrikt maar zo heb ik het meegemaakt

 

 

 

Liefs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

suus vroeg me af hoe het nu met je is??is het er al uitgekomen??

 

 

 

ik krijg later in de middag de uitslag van de 2e keer bloed prikken en dan weten we zeker of het een BBZ is

 

 

 

laat het jullie nog wel weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Sasje,

 

 

 

Heb net ook op je topic gerargeerd, ik moet donderdag pas weer bloed laten prikken , hcg was vorige week nog 2800 hoop dat hij nu flink gedaald is, laten we hopen dat we allebei niet onder het mes moeten.

 

 

 

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik maar ik verwacht dan zelf volgende week, denk niet dat ze dat in het weekend gaan doen, ik hoop het echt niet, heb alleen na de gemeenschap wat bloed verloren, en heb af en toe een drukkend gevoel aan de rechterkant. verder voel ik helemaal niks, vind ik ook wel vreemd eigenlijk.

 

 

 

Oja nog wel iets trouwens, door die spuit heb ik ineens allemaal blaasjes in mijn mond, zie ik op de bijsluiter dat dat bijwerking nr 1 is, ontstekingen in de mondholte. Kan er ook nog wel bij hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

suus was even benieuwd hoe het nu met je is???heb al een paar dagen niets van je vernomen hoop niet dat dat komt doordat je toch onder het mes hebt gemoeten???

 

 

 

ik heb afgelopen woe ook de uitslag gekregen van de 1e keer bloed prikken en mn waardes waren gestegen maar dt blijkt vrij normaal te zijn!afgelope vrijdag heb ik weer bloed laten prikken en daar krijg ik morgen de uitslag van hoop echt dat de waardes nu gezat zijn!!

 

 

 

hoop snel iets van je te horen

 

 

 

liefs sasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

Ik heb ook een bbz gehad. Dankzij een niet oplettende verloskundige heb ik hiermee tot 11 weken mee rond gelopen. De pijn was toen niet meer te harden. Het begon inderdaad met bruin bloedverlies en daarna weken en weken rood bloed. Uiteindelijk geopereerd: aan een eileider zat het 'embryo' wat inmiddels een grote bloedbal was ter grootte van een tennisbal. De ander is ook weggehaald, want die bleek ook verkleefd. Al met al niet echt een denderend verhaal, maar wel een met een happy end dankzij IVF!

 

Succes dames.

 

Groetjes, Nora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

 

 

 

Ik mag vrijdag weer bloed gaan prikken dus nog even die uitslag afwachten, is nu al weer 3 weken geleden dat de spuit gezet is.

 

Heb alleen nog maar een klein beetje bruin bloedverlies gehad. verder geen echt bloed verlies gehad, alleen pijn in mijn buik als ik aan t plassen ben, ook zoiets vreemds vind ik.

 

 

 

@ sasje je hebt als het goed is al de uitslag eghad en hoe was die???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

 

 

 

Ik mag vrijdag weer bloed gaan prikken dus nog even die uitslag afwachten, is nu al weer 3 weken geleden dat de spuit gezet is.

 

Heb alleen nog maar een klein beetje bruin bloedverlies gehad. verder geen echt bloed verlies gehad, alleen pijn in mijn buik als ik aan t plassen ben, ook zoiets vreemds vind ik.

 

 

 

@ sasje je hebt als het goed is al de uitslag eghad en hoe was die???

 

 

 

ja ik heb toevallig vandaag ook weer bloed geprikt en de hcg waarde was gezakt naar 1600:good1: dus dat is eindelijk weer eens goed nieuws mijn eileider mag blijven.

 

 

 

ik heb vreselijke krampen gehad de afgelopen dagen en echt helder rood bloed verlies maar dat hoort er schijnbaar toch bij.

 

 

 

suus succes vrijdag laat even wat hoeren dan okay?

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de uitslag gehad hcg is nu nog maar 93, super gezakt dus, begin sind vandaag pas bloed te verliezen, zou ook eens tijd worden haha.

 

 

 

Gelukkig voor jou is het ook gezakt.

 

 

 

Nu nog ruim 2 maanden wachten voordat we weer een nwe pogong kunnen doen,pas oktober weer. Moet toch wel erg rot spul zijnwat ze inspuiten hihi

 

 

 

Groetjes suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden